Αντίλογος σε ιδέες εντιτόριαλ φριπρές

by

Οι επιθυμίες σου, αν είναι περήφανα άλογα, που έλεγε και ο Σαχτούρης, είναι ασήκωτες· αλλά είναι το φορτίο ελαφρύ. Περίεργο πράγμα, κι όμως: η σαρξ ασθενής το μεν πνεύμα πρόθυμο, ζωογονημένο. Αν δεν είναι; Πέτα τες. (Μπορείς; )

Δεν είναι το δικαίωμα στην άνεση δικαίωμα στην κορυφή, ούτε καν δικαίωμα επιθυμητέο· το δικαίωμα στην άνεση που μεταβίβασε η απεχθής αστική τάξη στους Σοβιετικούς στην όψιμη σταλινική εποχή ως ιδεώδες. Δεν είναι η ανάγκη επιθυμία. Και δεν είναι η ανάγκη άνεση. Πες μου πώς θα λευτερώσεις το μέλλον, όταν χαλκεύεις τα ίδια δεσμά και υπηρετείς τα ίδια αφεντικά με αυτούς που λες -και είναι- βιαστές σου; Σπέρνεις κλώνους τους, αν δεν το καταλαβαίνεις. Και είσαι απλώς μια ευγενέστερη ή ευγενώς λογικά αντιφατική εκδοχή τους.

Ο εφιάλτης που θέλεις να ζήσεις κοιμισμένος θα μπορούσε να πεθάνει. Για να αρχίσεις να ζεις. Αλλά ποιος αλήθεια θέλει να πεθάνει η θολούρα; Ποιος αντέχει να φτύσει για τα καλά το είδωλό του στον καθρέφτη;

«Πατριώτης» είναι αυτό που μπορείς -και πρέπει- να είσαι. Ανεμίζοντας σημαίες και βάζοντας χέρι στις τσέπες , όπως έλεγε η Ι. Μπέργκμαν στο «Notorious», ή χειροκροτώντας όσους το κάνουν. Αλλά πατριώτης δεν μπορείς να είσαι· η ανεξαρτησία πληρώνεται. Και το Κέντρο που βίαια τέλειωσε κάποιον μακρυνό Απρίλη του 67 ήταν «εθνικιστικό και δημοκρατιστικό» (Horowitz), ένας άλλος de Gaulle. Η σημαία η επαναστατημένη όντως ήταν φαρδιά -πλατιά εσταυρωμένη.  Και όταν οι Rage Against The Machine καίνε την σημαία τους, το κάνουν, για να μπορείς να σηκώσεις την δική σου -και όχι των Μεγάλων Δυνάμεων- σημαία.

Η θεία φώτιση, που λες, δεν έρχεται βασικά στους σκυμμένους, γιατί προτιμά τους ερωτευμένους. Και βέβαια ο ερωτευμένος δεν είναι απλώς σκυμμένος, είναι συγκλονισμένος, και γονατισμένος. Τα πόδια του δεν τον κρατάνε.

Άνω τελεία. Απλώς προσλαμβάνω κριτικά όσα λες, «υψώνω το κεφάλι μου στους ώμους μου», για να το πω με την γλώσσα -και την προτροπή για τον καθένα- του Β. Ι. Λένιν, και «αναθεωρώ τα πάντα ως το βάθος»……

Φιλικά και τελείως ενδεικτικά και απροσωπόληπτα- πόσο δύσκολο πράγμα να σκεφτείς ρηξικέλευθα, αλήθεια, φίλε μου…

Υγ Σε διάλογο με αυτό το εκδοτικό σημείωμα -νεοελληνιστί editorial-  εδώ.
Advertisements

Ετικέτες: , , , , , , ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s


Αρέσει σε %d bloggers: