Κινηματικός εκφυλισμός

by

stonewall-6-rexΣε προηγούμενο φύλλο της «Χ» (φ. 1050), είχαμε αναφερθεί στα προβλήματα των ανθρώπων με σεξουαλικές ιδιαιτερότητες και στην αμέριστη κατανόηση που χρειάζονται στα προβλήματά αυτά. Το άρθρο εκείνο είχε ως αφορμή την «αποσκίρτηση» ενός νεαρού αρχιμανδρίτη με εκφρασμένες κοινωνικές ευαισθησίες λόγω παρόμοιων προβλημάτων.

Μέσα στον Σεπτέμβριο, διεξάχθηκαν στις δύο μεγαλύτερες πόλεις της χώρας οι δύο μεγαλύτερες «Παρελάσεις Υπερηφάνειας», οι οποίες είναι, σύμφωνα με την σχετική αθηναϊκή σελίδα, «η μεγαλύτερη γιορτή ορατότητας της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας». Χορηγοί της αθηναϊκής παρέλασης (11/09) αλλά και της εβδομάδας εκδηλώσεων(18/07-25-07) ήταν πολλοί και επιφανείς: o νεϋορκέζικoς πολυεθνικός κολοσσός της φαρμακοβιομηχανίας Pfizer, ο ΕΟΔΥ, ο Δήμος Αθηναίων, τα free-press Vice και LIFO, η Google κ.τ.τ.  Το πρόγραμμα εκδηλώσεων επικεντρωνόταν σε ζητήματα και καλλιτεχνικές θεματικές «παρεκκλίνουσας» σεξουαλικότητας, η οποία περιλάμβανε και «επιμόρφωση» σε σαδομαζοχιστικές τεχνικές (ανάλογες με αυτές της πασίγνωστης σειράς βιβλίων της Βρετανίδας E. L. James «50 αποχρώσεις του γκρι»).

Εντούτοις, οι ακτιβιστές των δικαιωμάτων των ομοφυλόφιλων ατόμων ξεπήδησαν ιστορικά από τις διαμαρτυρίες που ξέσπασαν στο Πανδοχείο Stonewall στο Μανχάταν της Νέας Υόρκης το καλοκαίρι του 1969.  Είναι χαρακτηριστικό ότι στις διαμαρτυρίες εκείνες, οι άνθρωποι αυτοί με τις συγκεκριμένες ιδιαιτερότητες ήταν πράγματι στο περιθώριο της κοινωνίας, ήταν διωγμένοι και από το νόμο για πτυχές (όπως και αν τις κρίνει κανείς, θετικά, ουδέτερα ή αρνητικά) ουσιαστικά της προσωπικής τους ζωής και διεκδικούσαν να τους επιτρέπεται να έχουν κάποιο χώρο ψυχαγωγίας που να γίνονται δεκτοί, καθώς και να μη διώκονται από θέσεις δημοσίων υπαλλήλων ή να υφίστανται άδικα αστυνομική βία. Άλλωστε, τότε, η ψυχιατρική αποφαινόταν ότι η ομοφυλοφιλία ήταν ψυχική διαταραχή. Σήμερα, το 2021, τα πράγματα έχουν αλλάξει πολύ. Οι παρελάσεις υπερηφάνειας προφανώς δεν αναφέρονται στην αστυνομική βία ή στα ίσα δικαιώματα στη ζωή των συγκεκριμένων συνανθρώπων μας, αλλά είναι αναμφίβολα μια συστημική οργάνωση με τη στήριξη επίσημων φορέων και ολιγοπολιακών επιχειρήσεων. Οι παρατηρήσεις αυτές αναφέρονται περισσότερο στην αθηναϊκή παρέλαση. Πρέπει ωστόσο να επαινέσουμε τους διοργανωτές της αντίστοιχης εκδήλωσης στη Θεσσαλονίκη (20-25/09/2021) για την ανθρώπινη αξιοπρέπεια που έχουν επιδείξει, για την εν γένει έλλειψη αχρείαστων προκλήσεων από τους συμμετέχοντες και για την επικέντρωσή τους στην προβληματική «κανονικότητα» που ενίοτε βιώνουν τα συγκεκριμένα άτομα στην καθημερινότητα και στα οικογενειακά τους περιβάλλοντα. Έδειξαν πως μπορούν να πραγματοποιηθούν και σήμερα διαδηλώσεις ακτιβιστών των δικαιωμάτων των εν λόγω ομάδων ατόμων, που να ακολουθούν τις δίκαιες πρώτες διαμαρτυρίες του Stonewall, με πολιτικό και κοινωνικό περιεχόμενο και που να μην προσομοιάζουν αισθητικά μεν προς τις «τελευταίες μέρες του Καλιγούλα» και πολιτικά προς εκδήλωση της «Φιλελεύθερης Συμμαχίας».

Είναι ωστόσο γεγονός ότι η αστική νοοτροπία τείνει να ενσωματώνει κάθε γνήσιο κίνημα, μάλιστα αμφισβήτησης της κεφαλαιοκρατικής κοινωνίας, και να το ξεδοντιάζει. Κατόρθωσε να μεταμορφώσει το φεμινιστικό κίνημα και τις ριζοσπαστικές πολιτικές του θέσεις, τουλάχιστον ως και το 2ο κύμα, που αφορούσαν το σύνολο της κοινωνίας, σε μεγάλο βαθμό, σε μονοθεματικό «κίνημα» φιλελευθεροποίησης του δικαιώματος στην άμβλωση. Ο Ζακ Ελλύλ χαρακτηριστικά αναφέρει ότι η κυρίαρχη τάξη κατόρθωσε να διερμηνεύσει ακόμη και τη ρήση του Ρώσου μαρξιστή ηγέτη Λένιν ότι σοσιαλισμός σημαίνει «σοβιέτ και εξηλεκτρισμός» σε ενεργειακό εκσυγχρονισμό και επιχειρησιακά εργατικά συμβούλια. Στην εποχή του Λένιν ή της Ρόζα Λούξεμπουργκ, οι σοσιαλδημοκράτες ήταν υπέρ της σοσιαλιστικής επανάστασης, ενώ σήμερα οι σοσιαλδημοκράτες είναι η «αριστερότερη» εκδοχή του νεοφιλελεύθερου «ακραίου κέντρου».

Χαρακτηριστικό είναι ότι και η εισήγηση περί γάμου για τα ΛΟΑΤΚΙ άτομα έγινε δημόσια αποδεκτή από τον πρωθυπουργό ως «τολμηρό βήμα εκσυγχρονισμού της ελληνικής κοινωνίας», ωστόσο η κοινωνική πολιτική είναι μόνιμα κολλημένη στο δεξί άκρο του πολιτικού άξονα…

Σημ.: Δημοσιεύεται στο φ. 1087 της «Χ»

Ετικέτες: , , , , , ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.


Αρέσει σε %d bloggers: