Με ποια ιδιότητα αποτρέπεται ένας άνθρωπος από την επίσκεψη στο Αγιονόρος;

by

SYRIZA AGIO OROSΑδιαμφισβήτητη αίσθηση και ποικίλες αντιδράσεις προκάλεσε στους αναγνώστες του ένα άρθρο του Λέκτορα και Γ.Γ. της δικομματικής κυβέρνησης κ. Ιωάννη Παναγιωτόπουλου που δημοσιεύτηκε προ δύο εβδομάδων που αφορούσε την επίσκεψη του αρχηγού του ΣΥΡΙΖΑ κ. Τσίπρα στο Άγιο Όρος. Ο κ. Παναγιωτόπουλος με σκληρές πράγματι εκφράσεις επετίθετο τότε εναντίον του κ. Τσίπρα, αλλά και σύνολης της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Το θέμα έχει δύο πτυχές: η πρώτη είναι θεολογική, η δεύτερη πολιτική. Στα παρακάτω η προσπάθειά μας είναι να σημειώσουμε δύο βασικά πράγματα για αμφότερες.

Μπορούμε να δούμε την θεολογική όψη του θέματος με δύο τρόπους:από την εφαρμογή του στην πράξη και από το πώς μεταχειρίζονται το ζήτημα οι Ιεροί Κανόνες° αυτοί συνιστούν κάτι ανάλογο του Δικαίου του Κράτους, τουτέστιν αυτό που λέγεται «Κανονικό Δίκαιο» ή «Εκκλησιαστικό Δίκαιο». Πρώτα, να δούμε την εφαρμογή του στην πράξη.Ο π. Σεραφείμ Ρόουζ αποτελεί πράγματι ένα ακραίο παράδειγμα: Ο π. Σεραφείμ Ρόουζ, λοιπόν, Ορθόδοξος μοναχός και συγγραφέας αμερικανικής καταγωγής, ήταν, πριν να γίνει Ορθόδοξος, νιτσεϊστής και ακραιφνώς αντιχριστιανός. Το τονίζω: όχι άθεος, αντιχριστιανός. Παρένθεση: Ο Νίτσε ήταν από τις περιπτώσεις που ήταν όντως αντιχριστιανικές: στο τελευταίο δημοσιευμένο εν ζωή βιβλίο του, τον«αντίχριστο», χαρακτήριζε τον Χριστιανισμό απαξιωτικά «θρησκεία της ευσπλαχνίας»… Έπαιρνε, όπως έχει ομολογήσει ο ίδιος, αποσπάσματα από βιβλία του Νίτσε και τα «εκσφενδόνιζε» εναντίον του Θεού.Κι όμως, ο Ευγένιος Ρόουζ έγινε Ορθόδοξος! Πώς; Παρακολουθώντας μια Ορθόδοξη Θεία Λειτουργία ρωσικού τυπικού!!! (Για όποιον θέλει περισσότερες πληροφορίες, βλέπε το βιβλίο του «Μηδενισμός».) Σήμερα, θεωρείται από ορισμένους Αμερικανούς Ορθοδόξους άγιος.
Δεύτερο παράδειγμα, ο μακαρίτης Χαρίλαος Φλωράκης, Γενικός Γραμματέας του Κ.Κ.Ε. επί τεράστιο διάστημα, επισκέφθηκε παλαιότερα το άγιο Όρος. Σύμφωνα με μαρτυρίες, άκουγε τα πάντα στην πρώτη του επίσκεψη με μεγάλη προσοχή, αλλά δεν έκανε τον σταυρό του, ως συνεπής άνθρωπος. Επισκέφτηκε και την Σιμωνόπετρα. Εκεί βρήκε τον π. Αθανάσιο, τον οποίο προσέγγισε αργότερα για το μυστήριο της εξομολόγησης. Να μην τα πολυλογούμε, στο τέλος της ζωής του, σύμφωνα με αψευδείς μαρτυρίες, ζούσε ως Χριστιανός, ένθεος πλέον αντί για άθεος, κομμουνιστής.
Οι Ιεροί Κανόνες μιλάνε με επιφύλαξη πράγματι για την περίπτωση που κάποιος είναι ετερόδοξος(θ’ Κανόνας αγ. Τιμοθέου Αλεξανδρείας) και ταυτόχρονα θέλει να μπει στον Ναό, ενώ τελείται η Θεία Λειτουργία. Ο π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος αναφέρει όμως (βλ. επιστολή του «Ορθόδοξος λατρεία και ετερόδοξοι», 17 /09/ ’69) παραδείγματα καταλύσεως αυτού του Κανόνα. Ένα είναι «οι απεσταλμένοι του Ρώσου Ηγεμόνος Βλαδιμήρου, οι οποίοι ενώ ήσαν ειδωλολάτρες, αφού ήρθαν στην Κωνσταντινούπολη και εισήλθαν μέσα στην ώρα της λατρείας στον Ναό της Αγ. Σοφίας , γοητεύθηκαν τόσο από την ωραιότητα της Ορθόδοξης λατρείας, ώστε και αυτοί οδηγήθηκαν στο βάπτισμα και τον λαό τους οδήγησαν σε αυτό.»Τίθενται εδώ όμως τα εξής ερωτήματα: εκδήλωσε ο κ. Τσίπρας επιθυμία να προσέλθει στην Θ. Λατρεία;Είναι ο κ. Τσίπρας ετερόδοξος(Ρωμαιοκαθολικός, Προτεστάντης, ειδωλολάτρης, Τέκτονας κ.λπ.);
Η δεύτερη όψη είναι η πολιτική. Να σκεφτούμε το εξής απλό: ο Ορθόδοξος αρχιεπίσκοπος όχι μόνον επιτρέπεται, αλλά και επιβάλλεται ενδεχομένως, εκ των περιστάσεων, να επισκεφτεί τον Πάπα της Ρώμης, διότι αυτός είναι αρχηγός του Κράτους του Βατικανού συν τοις άλλοις, δηλαδή έχει και πολιτική και θρησκευτική εξουσία.Πόσω λοιπόν μάλλον πρέπει να επισκεφτεί ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης μια Πολιτεία, την Αθωνική Πολιτεία, η οποία στενά είναι δεμένη και συνδεδεμένη με το ελλαδικό Κράτος; Η λεγόμενη συντηρητική παράταξη, στην οποία ανήκει και ο κ. Παναγιωτόπουλος, διαμαρτύρεται συνήθως για την επιθυμία της Αριστεράς παράταξης να κάνει τον «χωρισμό Κράτους-Εκκλησίας». Το αντίθετο όμως του χωρισμού είναι η Συναλληλία. Η συναλληλία στις ποικίλες διαβαθμίσεις και μορφές της. Και σίγουρα αυτή η συναλληλία απαιτεί συνεννόηση, απαιτεί διάλογο, απαιτεί κοινή συμφωνία για τα ποικίλα ζητήματα, νομικά πρώτα πρώτα. Ζητήματα που υπάρχουν ή που «αναφύονται». Ο κ. Τσίπρας είναι σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις ο μέλλων πρωθυπουργός. Έχει κάθε δικαίωμα, αν όχι υποχρέωση, να μεταβεί λοιπόν στο Άγιο Όρος, όχι βέβαια για ψηφοθηρικούς, αλλά για πρακτικούς λόγους.
Και μια διευκρίνιση. Αυτό που ελέγχεται, στηλιτεύεται στο άρθρο αυτό δεν είναι η κομματική ένταξη και ταυτότητα του συντάκτη του επικρινόμενου άρθρου. Είναι όμως η αλλοίωση των κριτηρίων της ορθής θέασης ενός γεγονότος από την κομματική ένταξη και ταυτότητα. Με άλλα λόγια, ο κομματικός φανατισμός.

 

Πηγή: http://www.polispost.com/article/38404/me-poia-idiotita-apotrepetai-enas-anthropos-apo-tin-episkepsi-sto-agionoros
Advertisements

Ετικέτες: , , , , , ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s


Αρέσει σε %d bloggers: