Κυβέρνηση Γενναίων του Μπρανκαλεόνε

by

Το τελευταίο διάστημα ανέκυψε το ζήτημα της απεργίας πείνας και δίψας του πολυισοβίτη κρατούμενου Δημήτρη Κουφοντίνα. Στη συζήτηση αυτή υπάρχουν δύο ζητήματα, ανεξάρτητα μεταξύ τους: πρώτον, αυτό της αποτίμησης της «δράσης» και του φαινομένου της «ένοπλης πάλης» και «ατομικής τρομοκρατίας». Δεύτερον, αυτό της ισότιμης και δίκαιης –κατά το νόμο- μεταχείρισης ενός κρατούμενου.

 

Όσον αφορά το πρώτο ζήτημα, ήδη σε προηγούμενο άρθρο της συγκεκριμένης στήλης, έχουμε αναφερθεί σχετικά. Είναι γεγονός πως η στήλη έχει βρεθεί ενώπιον ανθρώπων απλών, μη πολιτικοποιημένων, ανθρώπων της καθημερινότητας οι οποίοι –όσο κι αν σε κάποιους μπορεί να φαίνεται σοκαριστικό- παίρνουν θέση υπέρ μιας τέτοιας δράσης. Θεωρούν πως τα εν λόγω άτομα εν ολίγοις «καθαρίζουν την κοινωνία». Από θέση αρχής, είναι σαφές πως δε θα μπορούσαμε ποτέ να πάρουμε μια παρόμοια τοποθέτηση. Η ανθρώπινη ζωή είναι ιερή και δεν μπορεί να αφαιρεθεί από κανέναν ή μάλλον λογίζεται πάντοτε ως πτώση η αφαίρεσή της, όσο δικαιολογημένη και αν είναι από τις περιστάσεις. Για αυτό ακριβώς και στην Ορθόδοξη παράδοση δεν υπάρχει, όπως στη δυτική, η έννοια του «δίκαιου πολέμου».

Πώς όμως εξηγείται το φαινόμενο της «τρομοκρατίας» αυτής; Μία εξήγηση δίνει η γνωστή ρήση του –θεωρούμενου ως συντηρητικού- γέροντα Παΐσιου: Εγώ, αν οι κομμουνιστές δεν ήταν άθεοι, και δεν κυνηγούσαν τον Χριστό, θα συμφωνούσα μαζί τους. Καλό είναι τα χωράφια, τα εργοστάσια να ανήκουν σε όλους… Όχι κάποιος να πεινάει και κάποιος να πετάει. Αν τα υλικά πράγματα δε μοιράζονται με το Ευαγγέλιο, στο τέλος θα μοιραστούν με το μαχαίρι. Πράγματι, αυτή την εξήγηση είχε δώσει και η Χριστιανική Δημοκρατία στο Γ’ Συνέδριο, όταν ανθούσε το φαινόμενο, θεωρώντας τη δράση παρόμοιων ομάδων ως αποτέλεσμα της πρωτογενούς βίας, που προέρχεται από το αστικό καθεστώς. Ο Αυγουστίνος Ιππώνος είχε γράψει χαρακτηριστικά –με βάση τον Ρωμαίο συγγραφέα Κικέρωνα, όπως λέγεται- την περίπτωση ενός πειρατή τον οποίο συνάντησε ο Μέγας Αλέξανδρος. Ο Αυγουστίνος βρίσκει την απάντηση του πειρατή εύστοχη και αληθινή, ο οποίος είπε στο Μεγαλέξανδρο ότι «αποκαλούμαι ληστής, επειδή κάνω ληστείες με ένα μικρό πλοίο, ενώ επειδή το κάνεις με ένα μεγάλο στόλο δοξάζεσαι ως αυτοκράτορας» (Η Πολιτεία του Θεού, 4.4.1). Η αφήγηση αυτή καταλήγει ως εξής: «Αν αφαιρεθεί από αυτά η δικαιοσύνη, τι άλλο είναι τα βασίλεια από συμμορίες ληστών;» Με άλλα λόγια, για να καταλάβουμε το φαινόμενο της «ατομικής τρομοκρατίας» (όπως την αποκαλούν οι μαρξιστές), πρέπει να καταλάβουμε και το είδος της κοινωνίας που την εκτρέφει, ώστε τελικά να μπορέσει να εξαλειφθεί οριστικά και «φυσικά».

Το δεύτερο ζήτημα είναι το επίμαχο και υπό συζήτηση. Εν ολίγοις, η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας ψήφισε τον νόμο 4760/2020, στη βάση του οποίου διαμαρτύρεται ο πολυισοβίτης Κουφοντίνας. Ορισμένα μόνο από τα έγγραφα της –ρητά παράνομης, όπως δείχνουν τα πράγματα- μεταγωγής του του δόθηκαν μετά από 40 μέρες απεργίας πείνας. Ο ίδιος ο κρατούμενος φαίνεται εγκλωβισμένος στην αδυναμία άσκησης ένδικων μέσων. Με άλλα λόγια, φαίνεται ότι η κυβέρνηση επιδιώκει είτε την υποχώρηση του κρατουμένου σε παράνομη μεταχείριση είτε το θάνατό του. Τρίτος δρόμος δεν υπάρχει. Σε κάθε περίπτωση, η υποχώρηση μιας οποιασδήποτε κυβέρνησης ενώπιον μιας τέτοιας διαμαρτυρίας θα έπρεπε να είναι αυτονόητη. Η κυβέρνηση της ΝΔ έχει καταφέρει να εξελιχτεί από μια κακή, αυταρχική νεοφιλελεύθερη κυβέρνηση απλώς στους «Γενναίους του Μπρανκαλεόνε», αφού κανείς πέραν της Θάτσερ δεν έχει φανεί τόσο πεισματωδώς –και ηλιθιωδώς- αλαζόνας ενώπιον απεργού πείνας.

Πέραν ωστόσο της υπόθεσης Κουφοντίνα, αυτό που ενδιαφέρει είναι τα δικαιώματα όλων των ασήμων κρατουμένων κάθε ιδεολογίας και προέλευσης που παραβιάζονται και δε μαθαίνεται τίποτα για αυτά…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.


Αρέσει σε %d bloggers: