Κοινωνική, οικονομική και πολιτιστική χρεωκοπία

by

Πλησιάζει ο καιρός από τα 10 χρόνια από την είσοδο στο 1ο μνημόνιο. Ήταν στο Καστελόριζο, στις 23 Απριλίου του 2010, που ο ΓΑΠ, έχοντας νωπή την εντολή τετραετίας με το απίστευτο εκείνο ποσοστό του 43,92%, προχωρούσε στην άρση της εθνικής κυριαρχίας και στην είσοδο στο νεοφιλελεύθερο Πουργατόριο του Μνημονίου Κατανόησης– μια κατανόηση βέβαια που έπρεπε να επιδείξει… αποκλειστικά ο ελληνικός λαός, ειδικά το τμήμα του που δεν συμμετείχε στην διαιώνιση της εξουσίας των δύο φαυλεπίφαυλων πολιτικών σχηματισμών. Το Σύνταγμα καταλύθηκε, στοιχειώδη κοινωνικά δικαιώματα καταργήθηκαν και, όπως το έθετε εύγλωττα (και σαν σε σχήμα προοικονομίας) ο μετέπειτα Υπουργός κ. Ξυδάκης το 2014, “Ποιο ιδρυτικό Ναυαρίνο μπορούμε να περιμένουμε δύο αιώνες αργότερα; Μάλλον συνέβη, και ήταν το πρόγραμμα διάσωσης, aka Μνημόνιο. Απομένει το Μεσολόγγι, υψηλό, επώδυνο, δραματικό, εξίσου ιδρυτικό.”

Ταυτόχρονα, λοιπόν πλησιάζει ο καιρός και για τον εορτασμό των 200 ετών από την Επανάσταση του 1821. Τα καραβάκια και οι βαρκούλες όμως που σάλευαν αμέριμνα πίσω από τον ανύποπτο αυτόν και μοιραίο άνθρωπο, στην ηλιοφίλητη αυτή νοτιοανατολική εσχατιά της σύγχρονης Ελλάδας και στο φόντο του ελληνικού ήλιου του ηλιάτορα του Αιγαίου, εκφράζουν περίπου και την ποιότητα της αντίληψης περί ελληνισμού που φέρεται να εκπέμπει η Επιτροπή «Ελλάδα 2021», αν κρίνει κανείς από το απίθανο εκείνο λογότυπο που εξέδωσε στις 07/02/2020, το οποίο μοιάζει με το εμπορικό λογότυπο (logo) των σιγαρέτων ΆσσοςΠαπαστράτος και θυμίζει παράλληλα τις απίθανες εκείνες χριστουγεννιάτικες διακοσμητικές …κουνουπιέρες του Δημάρχου κ. Μπακογιάννη.

Σε μια παλιά δημοσκόπηση που είχε πραγματοποιηθεί, 8 στους 10 αλλοεθνείς φέρονται να συσχέτισαν την Ελλάδα με τα τουριστικά κλισέ που πουλάμε μαζί με το «ελληνικό καλοκαίρι»: συρτάκι, σουβλάκι, τζατζίκι, ταβερνάκι. Εκεί όπου όλες οι ιδεολογίες εξατμίζονται. Αυτή άλλωστε ήταν η αντίληψη του «δυστυχή που είναι Έλληνας» γνωστού φιλελεύθερου συγγραφέα κ. Νίκου Δήμου. Πολύ φοβόμαστε πως η αντίληψη που εκφράζει ένα τέτοιο λογότυπο είναι το ίδιο επιφανειακή και γελοιωδέστατη.

Η Επιτροπή «Ελλάδα 2021» έχει εκτός των θιασωτών του αστικού εκσυγχρονισμού και της πολιτικής συντήρησης κι ενα Roderick Beaton, που είναι αξιόλογος άνθρωπος με μελετημένο συγγραφικό έργο πάνω στη συμβολή του Λόρδου Βύρωνα, αλλά η κ. Αγγελοπούλου, ως προσωπική πρόταση του κ. Μητσοτάκη, και η ηγεμονεύουσα τάση της Επιτροπής αυτής, κατα τη γνώμη της στήλης, δεν μπορεί καθόλου να εκπροσωπήσει τα 200 χρόνια της ελλαδικής επανάστασης. Κι αυτό διότι ο κοινός ευρωπαϊκός χώρος στον οποίο προσβλέπει λ.χ. η κ. Αγγελοπούλου δεν ήταν καθόλου ο απελευθερωτής Ναπολέοντας με το γαλλικό επαναστατικό στρατό που προσέβλεπε ο Ρήγας ή η γνώση και συγγένεια που είχε κι αισθανόταν ο Αρχιστράτηγος Κολοκοτρώνης για τη γαλλική ή την αμερικανική επανάσταση, όπως επισήμαινε ο Κωστής Μοσκώφ, ή το Όραμα των Φιλικών για μια Μεγάλη Δύναμη που θα υποβοηθούσε σημαντικά τον Αγώνα ή η Ευρώπη των Κόδριγκτον, Δεριγνύ και Χέιδεν, που έδρασαν φυσικά εκτός, αν όχι ενάντια, στην επίσημη γραμμή της πολιτικής των χωρών τους.

Με όλα τα παραπάνω, καθόλου δεν επιθυμούμε να προκαταλάβουμε αρνητικά τεκταινόμενα. Ευχή ειλικρινής είναι τελικώς η Επιτροπή Ελλάδα 2021 να εργαστεί σε βάθος και να αναδείξει τα στοιχεία που όντως δεσπόζουν και αξίζουν στην ελληνική επανάσταση. Χαρακτηριστικά, ο Γιώργος Θεοτοκάς, ένας από τους ανθρώπους που κατεξοχήν ανέδειξε την ελληνικότητα στους νεότερους χρόνους, κατέτασσε το “φιλελεύθερο και δημοκρατικό πνεύμα του Εικοσιένα”, δηλαδή την αγάπη για την ελευθερία και τη δημοκρατία, στη μία από τις τρεις κορυφαίες παραδόσεις που έχουμε ως έθνος. Το ‘21 δεν τιμάται με φιέστες και παράτες…

Ετικέτες: , , , ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Αρέσει σε %d bloggers: