Αντιανθρωπιστική σέχτα

by

Στις 16 Ιανουαρίου δημοσιεύτηκε η προκήρυξη της ομάδας που αναλαμβάνει την ευθύνη για την τοποθέτηση εκρηκτικού μηχανισμού στον άγιο Διονύσιο τον Αρεοπαγίτη στην περιοχή του Κολωνακίου. Η επίθεση αυτή πραγματοποιήθηκε στις 27/12, λίγο πριν την Θεία Λειτουργία για τον μνημονευόμενο άγιο της ημέρας, με αποτέλεσμα τον τραυματισμό ενός αστυνομικού κι ενός νεωκόρου, ενώ δεν υπήρξε -όπως συνήθως- προειδοποιητικό τηλεφώνημα.

Η ομάδα που ανέλαβε την ευθύνη για την τοποθέτηση του μηχανισμού αυτού αυτοαποκαλείται «Εικονοκλαστική Σέχτα». Στην προκήρυξή τους αναφέρουν μεταξύ άλλων και τα ακόλουθα:

«Δεν ήταν ένα συμβολικό χτύπημα, ο σκοπός μας ήταν η έκρηξη την στιγμή που η προβλεπόμενη θρησκευτική λειτουργία θα ξεκινούσε το πρωί, είτε με τον χρονοδιακόπτη είτε αν θα το άνοιγε κάποιος, ελπίζοντας να προκαλέσει την μεγαλύτερη ζημιά που θα μπορούσε να γίνει σε κάποιο παπά και/ή στο κοπάδι των πιστών.
Εν τέλη, ένας μπάτσος και ο νεοκόρος τραυματίστηκαν. (…)
Επιτεθήκαμε στην εκκλησία γιατί μισούμε αυτό το απαίσιο ίδρυμα και για τον ιστορικό του ρόλο στην ανάπτυξη του δυτικού πολιτισμού της κοινωνίας. Μισούμε τους ναούς τους, την πίστη τους, την ηθική τους, τους παπάδες και τα κοπάδια»
.

Και στη συνέχεια:
«Αυτό το μοντέρνο ανθρώπινο είδος είναι μέρος του προβλήματος, καθώς ο τρόπος ζωής αντιπροσωπεύει μια ακραία απειλή για την άγρια φύση. Γι’ αυτό αλλά και για άλλους λόγους, παίρνουμε τη θέση του εχθρού ενάντια στην ανθρωπότητα. (…)
Δεν είμαστε ένα μάτσο αριστοκρατικοί επαναστάτες ούτε καλόκαρδοι αντάρτες που πολεμάνε για δικαιοσύνη, ισότητα και άλλες ανθρωπιστικές φαντασιώσεις. Δεν είμαστε εδώ για να λύσουμε τα προβλήματα αλλά για να τα δημιουργήσουμε, είμαστε ένα όργανο εκδίκησης της άγριας φύσης».

Μέσα στο κείμενο αυτό, οι συντάκτες που ονομάζονται «Ατομικιστές που τείνουν στο Άγριο», απορρίπτουν όχι απλώς τον (απορριπτέο ούτως ή άλλως) τεχνοβιομηχανικό πολιτισμό, τη ζωή στις πόλεις, την αντιοικολογική στάση, αλλά και τις ανθρωπιστικές αξίες και «αριστερές θεωρίες», επιδεικνύοντας χαρακτηριστική χαιρεκακία, όπως και απαισιοδοξία βέβαια για τα αποτελέσματα μιας τέτοιας δράσης. Για να είμαστε δίκαιοι, όμοια χαρακτηριστικά είχαν τερροριστικές ομάδες των τελευταίων ετών, όπως η «Σέχτα Επαναστατών». Οι ομάδες αυτές, όπως και ορισμένες γκρούπες που ανήκουν στον βίαιο αναρχισμό ή μεταμοντέρνο «αντιφασισμό», φαίνεται πως κάθε άλλο παρά ενδιαφέρονται για τις ζωές των αντιπάλων τους και τείνουν να μετέρχονται ίδια μέσα με αυτών, μπαίνοντας στη θέση του αδυσώπητου τιμωρού.

Στην περίπτωση της συγκεκριμένης ομάδας, που ανήκει στον «οικοεξτρεμισμό», πρωταρχική έννοια φαίνεται να συνιστά ο αντιανθρωπισμός και η μισανθρωπία, όχι με την έννοια της φυγοκοσμίας και απομάκρυνσης από τις ανθρώπινες κοινωνίες ή της γενικευμένης απόρριψης του κακού μέσα στο οποίο είναι συνήθως βουτηγμένες, αλλά αντιθέτως την αποστροφή κάθε ανθρώπου, ενεργεία και δυνάμει, και της ανθρωπότητας συνολικά. Εάν ο Λένιν, ο Νετσάγεφ, ο Στάλιν, ο Πολ Ποτ και πολλοί άλλοι θεώρησαν ότι ο «σκοπός αγιάζει τα μέσα» και ότι η ακραία μερικές φορές βία είναι απαραίτητο μέσο για την οικοδόμηση της σωστής κοινωνίας, οι εν λόγω «εικονοκλάστες» δηλώνουν ότι δεν έχουν κανένα σκοπό κι απλώς ότι αρέσκονται στις καταστροφές που σπέρνουν είτε οι ίδιοι είτε η «άγρια φύση».

Έχουμε πει πολλάκις και από αυτή τη στήλη ότι συμφωνούμε με την άποψη που είχε εκφράσει ο μεγάλος θεολόγος Παύλος Ευδοκίμωφ ότι ο «αθεϊσμός είναι αίτημα εξαγνισμού της πίστης» και πρέπει να μελετάται προσεκτικά.
Στην περίπτωση αυτή, πάντως, φαίνεται πως έχουμε μια περίπτωση που μοιάζει περισσότερο με αυτή του Νίτσε που κατηγορούσε το χριστιανισμό ως ανθρωπιστική «θρησκεία της ευσπλαχνίας» («Ο αντίχριστος», 1888).

 

Σημ: Αναδημοσίευση από την εφ. «Χριστιανική», φ. 1025

Ετικέτες: , , , , , ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Αρέσει σε %d bloggers: