Για τα 5 χρόνια από τη δολοφονία του μουσικού Π. Φύσσα

by

Πέρασαν ήδη πέντε χρόνια από την ειδεχθη δολοφονία του νέου αντιφασίστα Έλληνα ράπερ με καταγωγή από τον Πειραιά Παύλου Φύσσα. Χαρακτηριστικό το ήθος των ατόμων που του επιτέθηκαν: 30-50 άτομα με ρόπαλα (μεταξύ των οποίων και ο καταδικασθείς «μαχαιροβγάλτης» και υπεύθυνος της Τοπικής Οργάνωσης Γ. Ρουπακιάς) εναντίον λίγων και άοπλων, σε ανύποπτη στιγμή, σε κάποιο συνοικιακό καφέ στο Κερατσίνι της Αθήνας.

Υπάρχει πλούσιο υλικό από φίλους του δολοφονηθέντος, κοντινούς του ανθρώπους κ.λπ. Είναι βέβαιο ότι κάποιοι στίχοι του είναι πολύ κοφτεροί, με πολύ σκληρές εκφράσεις εναντίον Χρυσαυγιτών ή της Μέρκελ κ.λπ.. Όμως ο ίδιος δεν ήταν άνθρωπος της βίας ή της ρεβανσιστικής αντιβίας. Αντιθέτως, ήταν αποδεδειγμένα συμφωνα με τις υπάρχουσες μαρτυρίες άνθρωπος της ελευθερίας και της αντίθεσης στη βία, που διαφωνούσε με τις συμπλοκές στις διαδηλώσεις.

Για αυτό και δεν χωρούσε εξ ορισμού στα στερεότυπα ορισμένων συμβατικών σημερινών εκφραστών του αντιφασισμού (ΚΕΕΡΦΑ κ.ά.), αν και καπηλεύτηκαν, ως είθισται, το όνομά του, ώστε να προωθήσουν τη δική τους πολιτική ατζέντα.

Το φαινόμενο της εμφάνισης εκφυλισμένων μορφών -όταν εκλείπουν οι σοφές και εμπνευσμένες μορφές- ορισμένων κορυφαίων κοινωνικών κινημάτων είναι δυστυχώς παλαιό και διαχρονικό.

Το εργατικό και σοσιαλιστικό κίνημα έφτασε να εκπροσωπείται από τον Τόνι Μπλερ ή τον Εμβέρ Χότζα, τον Ραμίζ Αλία και τον Πολ Ποτ, για να μην αναφερθούμε βέβαια στην αναίτια φυσική εξόντωση των ηττημένων αστών, σύμφωνα με τον Κορνήλιο Καστοριάδη, στις χειρότερες περιόδους του σταλινισμού. Το κίνημα των μαύρων από τον Μάρτιν Λούθερ Κινγκ έφτασε στον «μαύρο εθνικισμό» του Malcolm X. Το φεμινιστικό κίνημα, που ως ένα βαθμό (ιδιαίτερα στο ζήτημα της ψήφου) υποστηρίχθηκε και από τη Ρόζα Λούξεμπουργκ, έφτασε να υστερεί ως προς το κοινωνιστικό/σοσιαλιστικό του σκέλος, και να είναι υπερτροφικό ως προς το συστημικό/αστικό φιλελεύθερο ή, ακόμη, να ρέπει προς τον μεταμοντερνισμό και τον άκρατο σχετικισμό με τις θεωρίες της «αναταραχής φύλου» και της «queer θεωρίας». Το οικολογικό κίνημα, που εκπήγασε από τον ρομαντισμό, και ήταν συνυφασμένο με τη βαθύτατη κοινωνική και μάλιστα αντικαπιταλιστική αμφισβήτηση, ενσωματώθηκε σε μεγάλο βαθμό χωρίς αμφιβολία με τους Πράσινους και με την επίφαση και βιτρίνα του «πράσινου μάρκετινγκ» που υμνείται από ορισμένους από τους σκληρότερους εκπροσώπους του κρατούντος συστήματος. Ακόμη και το εξτρεμιστικό κίνημα της λεγόμενης «ένοπλης πάλης», που ξεκίνησε ως ένοπλη συνιστώσα του εργατικού και αντιϊμπεριαλιστικού κινήματος στις καρδιές των δυτικών μητροπόλεων παρατηρείται ότι κατέληξε συχνά –ήδη από τη δεύτερη γενιά της οργάνωσης RAF στη Δυτική Γερμανία- σε μια αδυσώπητη λογική επαγγελματία εκτελεστή, όπως ήδη φαίνεται να είχε διαπιστώσει η Ουλρίκε Μάινχοφ που είχε πάρει την απόφαση να στρατευθεί σε αυτό.

Παραταύτα, ο Παύλος Φύσσας, «εκτός μαυσωλείου και χωρίς λογοκρισία», μπόρεσε να εκφράσει ένα αντιφασισμό πηγαίο, με προσωπικό, πρωτότυπο τρόπο, χωρίς να μπει εν πολλοίς στα καλούπια τα οποία καραδοκούσαν να τον τυποποιήσουν. Αντί να ταυτίσει τον εθνικισμό με την εθνική ταυτότητα και την εθνική παράδοση, αντιθέτως μπόρεσε να διακρίνει και να καταγγείλει τον μεν ως ασύμβατο με τη δε. Αντί να μπει σε μια λογική απρόκλητου «τσακίσματος» των οποιωνδήποτε «εθνικιστών» κ.λπ. στους δρόμους, τήρησε μια διαφορετική στάση που δεν ευνοούσε τον τέτοιου τύπου κοινωνικό πόλεμο.

Οπωσδήποτε δε θα ευνοούσε ένα ρεβανσισμό όπως αυτός που κατέληξε στη δολοφονία 2 νεαρών ατόμων που από κακή κρίση κατέληξαν να συνδέονται με τη νεοεθνικοσοσιαλιστική οργάνωση, όπως αυτός του Νοεμβρίου του 2013.

Ας ευχηθούμε το θλιβερό αυτό γεγονός, όπως στις αρχαίες τραγωδίες, να κάνει σοφότερους όλους τους θεατές του και να επιφέρει, λίγο έστω, «την των τοιούτων παθημάτων κάθαρσιν».

 

Σημείωση: Αναδημοσίευση από φ. 1017 εφ. Χριστιανική

Ετικέτες: , , , , , , , ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Αρέσει σε %d bloggers: