Ακραίες προκλήσεις

by

Κορυφαίοι Πατέρες της Εκκλησίας όπως ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος, έχοντας σκοπό να μιλήσουν για άλλο θέμα και εισερχόμενοι μέσα στο Ναό, μετέβαλαν γνώμη από το θέαμα των φτωχών και επαιτών που είχαν συγκεντρωθεί στα προπύλαιά του.

Ομοίως, κατά κάποιο τρόπο, και η στήλη, έχοντας μεν σκοπό να αναφερθεί σε άλλα θέματα, «προσέκρουσε» στο απίθανο ζήτημα των δημόσιων και εντός αίθουσας δικαστηρίου εκφωνηθεισών δηλώσεων του Σεβ. Μητροπολίτη Αμβροσίου κατά των ομοφυλοφίλων συνανθρώπων μας ή και υποστηρικτών δικαιωμάτων αυτών. Τα γεγονότα διαμείφθηκαν κατά τη διεξαγωγή της Δίκης του την προηγούμενη Δευτέρα 14/03/2018.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα που δεν διαψεύσθηκαν ούτε από αντιθέτους ούτε από συμφωνούντες ούτε από τον ίδιο, μεταξύ άλλων ειπώθηκαν και τα εξής:

«Το φτύστε τους είναι το λιγότερο. Αν είχα όπλο και μπορούσα από το νόμο, θα το χρησιμοποιούσα να τελειώνουμε». Και συνεχίζοντας: «Όσους μιλούν γι’ αγάπη, τους λέω αγαπούληδες».

Εν τω μεταξύ, στην επίμαχη δημοσίευση στο προσωπικό του ιστολόγιο, ο Μητροπολίτης Αμβρόσιος, έγραφε μεταξύ άλλων και τα εξής:

«Ε, λοιπόν, αυτούς τους ξεφτυλισμένους, φτύστε τους! Αποδοκιμάστε τους! Μαυρίστε τους! Δεν είναι άνθρωποι! Είναι εκτρώματα της φύσεως! Ψυχικά και πνευματικά πάσχουν! Είναι άτομα με νοητική διαταραχή! Δυστυχώς, αυτοί είναι τρις-χει-ρότεροι και πολύ πιό επικίνδυνοι από κάποιους, που ζούν στα τρελλοκομεία! Μή διστάζετε, λοιπόν! Όταν καί όπου τους συναντάτε, φτύστε τους! Μη τους αφήνετε να σηκώνουν κεφάλι! Είναι επικίνδυνοι! Η Εκκλησία μας προσεύχεται γι’ αυτούς ως εξής: «Εκλείποιεν αμαρτωλοί από της γης και άνομοι, ώστε μη υπάρχειν αυτούς» (Ψαλμός 103). Δηλ. Ας εξαφανισθούν από την γή όλοι οι αμαρτωλοί και όλοι οι άνομοι, ώστε να μην υπάρχουν! Στον αγύριστο να πάνε όλοι αυτοί οι καταραμένοι!».

Καταρχάς η Εκκλησία ποτέ δεν εύχεται την απώλεια των ανθρώπων, πνευματική ή βιολογική. Οι Πατέρες της Εκκλησίας με σαφήνεια έχουν ερμηνεύσει ότι η αναφορά του Παλαιοδιαθηκικού βιβλίο των Ψαλμών στην έκλειψη των αμαρτωλών δεν έχει το νόημα της ευχής της …εξόντωσής τους, αλλά αντιθέτως της μεταστροφής τους! Παράλληλα, δεν νοείται χρήση βίας από ιερωμένους, πολλώ δε μάλλον Επισκόπους, κατά πιστών και πολύ περισσότερο απίστων. Ο Θ’ Κανόνας της Πρωτοδευτέρας Συνόδου, αναφέρει χαρακτηριστικά τα εξής: «Το ποστολικο κα θείου κανόνος τος ερες τύπτειν πιχειροντας πιστος μαρτήσαντας πίστους δικήσαντας καθαιρέσει καθυποβάλλοντος(…) Διόπερ, το κανόνος τ τύπτειν πλς κολάζοντος, κα μες οτω συμψηφιζόμεθα. Χρ γρ τν το Θεο ερέα διδασκαλίαις κα νουθεσίαις, σθ᾿ τε δ κα τος κκλησιαστικος πιτιμίοις, τν τακτοντα παιδαγωγεν, λλ μ τας μάστιξι κα τας πληγας ες τ τν νθρώπων σώματα πιπηδν».

Όλα τα παραπάνω βέβαια είναι αυτονόητα για έναν άνθρωπο με στοιχειώδη συνείδηση και διάκριση του καλού και του κακού. Αλλά δυστυχώς ο «ου κατ’ επίγνωσιν» ζήλος είναι κακός σύμβουλος. Στην Παλαιά Διαθήκη ακόμη, ο ζηλωτής Προφήτης Ηλίας μετάνιωσε πικρά μετά την εν θερμώ φόνευση των ιερέων του ψευδοθεού Βάαλ. Στη δε Καινή, ακόμη και σε ακραίες περιπτώσεις μέσα στην Εκκλησιαστική Ιστορία, κανείς δε σκότωσε κανέναν για κανένα λόγο. Ο Απόστολος Πέτρος φέρεται να προφητεύει μόνο το θάνατο των υποκριτών και «νοσφιστών» Ανανία και Σαπφείρας, αφού τους έδωσε κάθε δυνατότητα να παραδεχθούν το λάθος τους. Ο άγιος Πορφύριος Επίσκοπος Γάζης (348-420) συναντώμενος με κάποια «αιρεσιάρχισσα», και κινούμενος από «ιερό ζήλο», εύχεται απλώς να σταματήσει να λέει βλασφημίες το στόμα της.

Δυστυχώς όμως, όπως θα έλεγε και ο Νικολάι Μπερντιάγεφ, ορισμένοι συμβατικά θρησκευόμενοι ήταν που απέδωσαν «βλάσφημα ιδιώματα» στον Θεό ή κατά το λόγο του Χριστού: «ότι κλείετε την βασιλείαν τών ουρανών έμπροσθεν των ανθρώπων υμείς γάρ ουκ εισέρχεσθε,ουδε τους εισερχομένους αφίετε εισελθείν».

Advertisements

Ετικέτες: , , , , ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

w

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Αρέσει σε %d bloggers: