Ο Ν. Ψαρουδάκης για την εκκλησιαστική ηγεσία επί Δικτατορίας(Οκτώβριος 1971)

by

psarfc1Όλα αυτά είναι, άραγε, έξω της αποστολής της Εκκλησίας ώστε να δικαιολογείται η μουγγαμάρα των εκπροσώπων της; Δεν είναι o Ελληνικός Λαος το ποίμνιο της Εκκλησίας; Δεν θα λογοδοτήσει εκείνη γι’ αυτόν; Τι, άραγε, σημαίνει ποιμήν, ποίμνιο και διαποίμανση; Γιατί ο Χριστός λέγεται ο «Καλός Ποιμήν»; Μήπως γιατί «ο ποιμήν ο καλός την ψυχήν αυτού τίθησιν υπέρ των προβάτων» όπως έπραξε Εκείνος, ενώ «ο μισθωτός, ου ουκ εισί τα πρόβατα ίδια, θεωρεί τον λύκον ερχόμενον και αφίησι τα πρόβατα και φεύγει και ο λύκος αρπάζει αυτά…» όπως πράττουν οι σημερινοί εκπρόσωποί Του;

Πόσους λύκους εμπόδισαν μέχρι σήμερα οι ποιμένες; Μήπως τον εκμεταλλευτή πλουτοκράτη; Μήπως τον πολιτικό δυνάστη ή τον άρπαγα της Εξουσίας; Μήπως τον σκοταδιστή, τον διαφθορέα, τον φρακοφορεμένο μηδενιστή;

Σχόλιο: «Και ο αναγινώσκων νοείτω»

 

 Πηγή: Νικόλαος Ψαρουδάκης, «Αναζητώντας την δημοκρατία», εκδ. Κέδρος, σελ. 65

Ετικέτες: , , , , , , , ,

2 Σχόλια to “Ο Ν. Ψαρουδάκης για την εκκλησιαστική ηγεσία επί Δικτατορίας(Οκτώβριος 1971)”

  1. Ἀγχίνοος Μήτις Says:

    Άλλος είναι ο λόγος ύπαρξης της Εκκλησίας στο κόσμο και όχι το να παριστάνει τον κοινωνικό επαναστάτη. Ο Ποιμήν ο Καλός δεν στηλίτευσε την αδικία, ζήτησε από τους άδικους να μετανοήσουν. Όποιος δεν μπορεί να αντιληφθεί την διαφορά ας μην παριστάνει τον ακριβοδίκαιο κριτή.

  2. philalethe00 Says:

    @Αγχίνοος
    Γεια σου, Αγχίνοε, και σε ευχαριστώ για το σχόλιό σου.

    Αναφέρεσαι στο σχόλιό σου στον Καλό Ποιμένα, δηλαδή τον Χριστό.
    Πολύ πρόχειρα, δες τι λέει ο Μέγας Βασίλειος περί Χριστού:
    1)»«Και πώς είναι δυνατό να συμβεί αυτό; Ερωτώ, γιατί είναι ολέθριο το πάθος της πλουτομανίας και δεν είναι, δεν είναι με κανένα τρόπο δυνατό να πλουτεί κανείς χωρίς ν’αδικεί. Τ ο ύ τ ο κ α ι ο Χ ρ ι σ τ ό ς τ ο ε π ι β ε β α ί ω σ ε λ έ γ ο ν τ α ς «Π ο ι ή σ α τ ε υ μ ί ν φ ί λ ο υ ς ε κ τ ο υ μ α μ ω ν ά τ η ς α δ ι κ ί α ς». Τι λοιπόν, θ’ αντείπει κανείς, μ’ άδικα μέσα θα έχει πλουτίσει αν κληρονομήσει τον πλούτο από τον πατέρα του; Τα προϊόντα της αδικίας κληρονόμησε. Γιατί δεν ήταν βέβαια πλούσιος από την εποχή του Αδάμ ο πρόγονός του, αλλά φυσικό είναι να υποθέσουμε ότι πολλοί υπήρξαν πριν απ’ αυτόν, κάποιος δε από τους πολλούς άρπαξε τα αγαθά τα αγαθά των άλλων και τα καρπώθηκε…»»

    2)Και αλλού ο ίδιος Πατέρας: ««Εκείνον να ελεήσεις, που αδικείς° τη φιλανθρωπία σ’ αυτόν να δείξεις° σ’αυτόν να πληρώσεις και να χαρίσεις αγάπη μαζί με δικαιοσύνη. Διότι δεν θα δεχθεί κοντά Του ο Κύριος τους πλεονέκτες, τους άρπαγες και τους ληστές° ούτε επειδή δεν μπορεί να διαθρέψει τους φτωχούς, το ανέθεσε σε μας, αλλά επιδιώκει να γίνουμε δίκαιοι και φιλάνθρωποι, για να μας ευεργετήσει. Ελεημοσύνη από άδικα κέρδη δεν γίνεται, ούτε ευλογία από την κατάρα, ούτε ευεργεσίες από τα δάκρυα. Όλ’ αυτά είναι ματαιοδοξίες, για να κερδίσουν τον έπαινο των ανθρώπων κι όχι του Θεού. Διότι εάν την κάνεις, για να δει ο Θεός ότι είσαι ελεήμων, πρόσεξε να μην την κάνεις από πλεονεξία, γνωρίζοντας ότι αυτή δεν ευχαριστεί τον Θεό, που σε βλέπει».»

    Κάποιος ο οποίος αδικεί θεωρείται άρπαξ(«άρπαγες Βασιλείαν Θεού ου κληρονομήσουσι») και σύμφωνα με τους εκκλησιαστικούς κανόνες επιτιμάται αυστηρά. Αλλά και τους δυνάστες πολλοί Πατέρες τους επιτίμησαν και τους έδιωξαν από τους Ναούς… Αυτό έκανε ο άγ. Αμβρόσιος με τον Θεοδόσιο τον Μέγα, ο οποίος ήρθε μετανοημένος γονατιστός μετά από μήνες! Αυτό έκανε ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος με την Αυτοκράτειρα Ευδοξία, η οποία του έλεγε να μην μπλέκεται ως ιερωμένος με την πολιτική! Αυτό έκανε ο Μέγας Αθανάσιος με τον ηγέτη της Λιβύης, που επιτίμησε(νομίζω αφόρισε…) για κατάχρηση εξουσίας. Ο ασκητής Μακεδόνιος σταμάτησε τα στρατεύματα του Θεοδόσιου όταν πήγαιναν να τιμωρήσουν τους κατοίκους της Αντιόχειας, επειδή είχαν σπάσει τους βασιλικούς ανδριάντες!

    Το κοινωνικό ζήτημα κοντολογίς είναι πάρα πολύ πνευματικό. Αρκεί να σκεφτούμε ότι από την στάση μας έναντι των «ελαχίστων αδελφών» Του εξάρτησε ο Ποιμήν ο Καλός την σωτηρία μας…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s


Αρέσει σε %d bloggers: