Σχόλιο πάνω στην προκήρυξη των «Αμετανόητων Αναρχικών» για την επίθεση στην Μονή Πετράκη

by
moni_petraki1Όπως θα θυμάστε, πριν από δεκαπέντε ημέρες ακριβώς, είχε γίνει επεισοδιακή «παρέμβαση» ομάδας αναρχικών/αντιεξουσιαστών στον μητροπολιτικό Ναό της Θεσσαλονίκης κατά τη διάρκεια της Θ. Λειτουργίας. Στο ιστολόγιο αυτό είχαμε αναδημοσιεύσει την τοποθέτηση της «Χριστιανικής Δημοκρατίας» πάνω σε αυτό το ζήτημα- που μπορείτε να τη βρείτε εδώ. Σε συνέχεια αυτής της παρέμβασης, έγινε επίθεση από κάποιους στην Μονή Πετράκη στην Αθήνα, που είχε ως αποτέλεσμα το κάψιμο δύο αυτοκινήτων. Η ομάδα αυτή που συστήνεται ως «αμετανόητοι αναρχικοί» κυκλοφόρησε προκήρυξη(μπορείτε να τη διαβάσετε εδώ), όπου εξηγεί τους λόγους που προέβη σε αυτή την επίθεση.  Παρακάτω θα προσπαθήσω να «κριτικάρω» το περιεχόμενο αυτής της προκήρυξης.
Απομονώνω ορισμένα αποσπάσματα:
1) «Η Εκκλησία ήταν πάντα ισχυρός πολιτικός παράγοντας των κρατών. Όλοι οι κυβερνήτες υποκλίνονται στο παπαδαριό, γιατί είναι ο μεγαλοεπιχειρηματίας που πουλάει μαζικά κοινωνική ειρήνη και συναίνεση. Η Εκκλησία υπερασπίζεται τις εξουσίες και συνεργάζεται με τον πιο ισχυρό.»
2)«Ο καθεστωτικός χριστιανισμός είναι πυλώνας του κεφαλαιοκρατικού πολιτισμού, σχολείο υποταγής, δουλοπρέπειας και ολοφάνερης απαξίωσης του ανθρώπου και της φύσης. Δεν ξεχνάμε και δεν συγχωρούμε τα εγκλήματα του κράτους και της Εκκλησίας.»
3)«Πάνω στην αδυναμία που παρατείνεται με την συνεχιζόμενη βία που ζουν οι μετανάστες, κερδοσκοπούν οι ΜΚΟ, η Εκκλησία και οι εργολάβοι των στρατόπεδων συγκέντρωσης και στήνουν την «ανθρωπιστική» τραγωδία τους οι κρατικοί μηχανισμοί (κυβέρνηση, μίντια, ιατρικοί και δικηγορικοί σύλλογοι, λιμενόμπατσοι, μπάτσοι, στρατός και βέβαια η Εκκλησία). Οι υπαίτιοι της προσφυγιάς, της φτώχειας και του θανάτου παρουσιάζονται σαν αυτόκλητοι σωτήρες.»
Αν απομονώσει από τα συμφραζόμενά τους κανείς τις προτάσεις 1 και 2 και τις σκεφτεί σοβαρά, θα αντιληφθεί ότι έχουν σημαντική δόση αλήθειας. Τις διαπιστώσεις αυτές τις έχουν κάνει πολλοί ακόμη, με πρόσφατο παράδειγμα τον άγ. Νικόλαο Βελιμίροβιτς, που μίλησε για το «φθαρμένο επαναστατικό χρώμα» της Εκκλησίας, όπως είχε μιλήσει για την «μακρόχρονη και ανθρωπιστική» επανάσταση την οποία επιδιώκουμε ως Χριστιανοί.
   Σε ό,τι αφορά την πρόταση 3, βασίζεται σε άλλες δύο προτάσεις, ότι η Διοικούσα Εκκλησία καλλιεργεί τα εθνικιστικά και θρησκευτικά μίση και φανατισμούς και στο ότι παρ’όλ’αυτά παρουσιάζεται ως μεγάλη ανθρωπιστική δύναμη, με μεγάλο έργο στην παροχή συσσιτίων κ.λπ. Είναι αλήθεια ότι ένα μέρος της Ποιμαίνουσας Εκκλησίας έχει απόψεις που σε ακραίες μορφές φτάνουν την καλλιέργεια εθνικιστικού μίσους και μίσους εναντίον των ετεροδόξων ή αλλοδόξων. Βέβαια αυτή είναι μια πρόταση που δεν θα μπορούσε να γενικευθεί, διότι τότε θα ήταν άδικη.
    Είναι εμφανές ότι, αν μιλήσουμε καθαρά θεολογικά και σε επίπεδο διδασκαλίας των Πατέρων και Μητέρων της Εκκλησίας, τα όσα ισχυρίζεται η προκήρυξη αυτή είναι στους αντίποδές της: για την ορθόδοξη χριστιανική διδασκαλία, οι φτωχοί και οι ξένοι, και γενικά οι ελάχιστοι αδελφοί του Χριστού είναι αυτοί που σου ανοίγουν ή σου κλείνουν την πόρτα για τη Βασιλεία του Θεού, σύμφωνα με τα λόγια του Χριστού(Ευαγγέλιο της Κρίσεως). Η ειλικρινής στάση σου απέναντί τους είναι αδιάψευστο κριτήριο της χριστιανικής πνευματικότητάς σου, της αγάπης που έχεις ή δεν έχεις αποκτήσει μέσα από την άσκηση και όλους τους πνευματικούς σου αγώνες.
   Από την άλλη, είναι αλήθεια ότι, όπως και ο Χριστός είπε: «εσείς είστε το φως του κόσμου», «εσείς είστε το αλάτι της γης» και με πιο κοφτερούς όρους: «εαν δε το αλας μωρανθη, εν τινι αλισθησεται; εις ουδεν ισχυει ετι ει μη βληθεν εξω καταπατεισθαι υπο των ανθρωπων», δηλαδή εάν το αλάτι χάσει την αρμύρα του, τότε δεν έχει καμιά άλλη χρησιμότητα από το να πεταχτεί έξω και να καταπατηθεί από τους ανθρώπους. Με παρόμοιους όρους μίλησε ο άγιος Γίλδας ο Σοφός(500-570 μ.Χ.), που ήταν εκκλησιαστικός ιστορικός, για τις ολοσχερείς καταστροφές που συνέβησαν σε αγγλικούς ναούς και στην πρότερη αγγλική εκκλησία. Απέδωσε δηλαδή τα δεινά αυτά στην ολοτελή αναξιότητα των Χριστιανών της χώρας του.
——————————————————————————–
Από αυτά θα έπρεπε να διδαχθεί και η ελλαδική Διοικούσα Εκκλησία. Η πρώτη εγκύκλιος για την «παρέμβαση» της 01/08 στην Μητρόπολη δεν κινήθηκε παρά σε πλαίσια αυτοδικαίωσης, οριακά φαρισαϊσμού. Είναι διαφορετικό να μισείται κάποιος για την αρετή του και διαφορετικό να απορρίπτεται λόγω της κακίας και της τραγικής εκκοσμίκευσής και ψευτίσματός του.
Και όπως είπε και ο Σοφός Παροιμιαστής της Παλαιάς Διαθήκης: «μη ἔλεγχε κακούς, ἵνα μὴ μισήσωσί σε· ἔλεγχε σοφόν, και ἀγαπήσει σε. δίδου σοφῷ ἀφορμήν, και σοφώτερος ἔσται»

Ετικέτες: , , , , ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s


Αρέσει σε %d bloggers: