4 παραλειπόμενα πάνω στην αντιμετώπιση του «Συμφώνου Συμβίωσης»

by
byzpall21)Ανεξάρτητα εάν κανείς υπερθεμάτιζε, συμφωνούσε, ανεχόταν, διαφωνούσε ή καταριόταν το σύμφωνο συμβίωσης, πιστεύω ότι θα συμφωνήσει ότι οι μάχες για την βελτίωση και πολύ περισσότερο για τον εκχριστιανισμό της κοινωνίας σε επίπεδο προσωπικό ή «συναινούντων ενηλίκων» δεν δίνονται, δεν πρέπει να δίνονται σε επίπεδο θέσμισης και νομικής παρακώλυσης, αλλά διδασκαλίας, παρέμβασης και σε κάθε περίπτωση πειθούς.

2)Στην αυτοκρατορία της Ρωμανίας υπήρχε ο θεσμός της «παλλακείας», αντίστοιχος της «ελεύθερης συμβίωσης». slide_8Σήμερα οι περισσότεροι άνθρωποι, αν και εξαναγκάζονται κυρίως προς το θεαθήναι και από την κοινωνική σύμβαση να προχωρήσουν σε κάτι τέτοιο, εμπράκτως φαίνεται ότι δεν πιστεύουν σε μια δέσμευση με προοπτική ισοβιότητας(πολιτικός γάμος) ή αιωνιότητας(ορθόδοξος χριστιανικός γάμος). Δεν θα ήταν προτιμότερο, αντί να δημιουργούν γάμους υποκριτικά και παρά την θέλησή τους (με ό,τι συνεπάγεται αυτό), να δημιουργούν χαλαρότερες ενώσεις, έστω «άχρι καιρού»;
3)Οι μάχες που δίνονται πρέπει να είναι κάπως επικεντρωμένες σε ουσιώδη ζητήματα. Εδώ και δεκάδες χρόνια, οι μεταρρυθμιστικές της ελλαδικής Εκκλησίας ευσεβιστικές οργανώσεις πρόβαλλαν λ.χ. στα οικογενειακά θέματα μετά κακοδόξου επιτάσεως το δημογραφικό ζήτημα ως εθνικό αλλά ταυτόχρονα και ως…«ηθικοθρησκευτικό» πρόβλημα. Ελάχιστοι όμως εκλεκτοί ανέδειξαν το ουσιώδες ζήτημα: ότι ποτέ δεν μας ενδιέφερε ως -θετικός- στόχος η πολυπαιδία(«ουκ εν τω πολλώ το ευ»), αλλά η καλλιτεκνία, και ότι ο σκοπός της επίλυσης του δημογραφικού επ’ουδενί δεν μπορεί να «τσαλαπατάει» το μόνο που τίθεται καθολικά από την Αποστολική παράδοση ακόμη, δηλαδή της ευτεκνίας, το αντίθετο της οποίας είναι η «παιδοκτονία», εφόσον «ου το τεκνογονείν, αλλά το τεκνοτροφείν ποιεί τους γονέας»(άγ. Ιωάννης Χρυσόστομος). «Η μεγαλοσύνη στα έθνη δεν μετριέται με το στρέμμα», καθώς έλεγε και ο ποιητής

4)Δύο σημεία ακόμη λησμονήθηκαν: ότι «η αρετή προϋποθέτει την ελεύθερη προαίρεση» και  ότι «το βία κρατούμενον στασιάζει» , καθώς και ότι «βία μηδέν πράττει». Ελπίζεται ότι σε κάποιο μελλοντικό χρόνο θα καταστεί εφικτή η κάπως βαθύτερη και σοφότερη αντιμετώπιση όλων αυτών των θεμάτων…

 

Ετικέτες: , , , , , , , , , , , , , , , ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s


Αρέσει σε %d bloggers: