«Τι είναι και τι ζητά η «Χριστιανική Δημοκρατία»»

by

Το κείμενο αυτό είναι 2-3 ετών και αναφέρεται μέσα στο τότε συγκείμενο στο πολιτικό κίνημα της «Χριστιανικής Δημοκρατίας». Εφόσον εκφράζει το Ορθόδοξο κοινωνικό και πολιτικό ιδεώδες, διατηρεί νομίζω κατά το πνεύμα του πλήρη επικαιρότητα. Αναδημοσιεύεται σήμερα 27/12 λόγω της μνήμης του αρχιδιακόνου των τραπεζών αγίου Στεφάνου, προστάτη-αγίου της Χ.Δ..

XDlogoΖούμε στην εποχή του Μνημονίου. Τα πάντα μοιάζουν να έχουν καταρρεύσει , κόμματα, ιδεολογίες και ιδεολογήματα. Το πολιτικό σύστημα έχει δημιουργήσει ένα κόσμο αποπολιτικοποιημένο και ατομιστή, που πιο πολύ ενδιαφέρεται για τις οπαδικές κοκορομαχίες από το πώς μπορεί να αλλάξει τις αδικίες και αφόρητα σφάλματα που έχει το κοινωνικό και πολιτικό σύστημα. Είναι το σύστημα που εμείς ψηφίζουμε και εμείς συντηρούμε με την αδιαφορία και την ένοχη ανοχή μας και από την άλλη αυτό κάνει ό,τι μπορεί για να μην αφήνει χρόνο και διάθεση για σκέψεις αγαπητικές και άρα ριζοσπαστικές.

Τι θέλει λοιπόν η «Χριστιανική Δημοκρατία» μέσα σε αυτό το  ναυάγιο;

  • Η «Χριστιανική Δημοκρατία» είναι ένα κίνημα που ζητά να φέρει μια θεμελιώδη κοινωνικοπολιτική μεταβολή.
  • Εμπνέεται από τις κοινοκτημονικές πρωτοχριστιανικές κοινότητες, οι οποίες με τη σειρά τους εμπνεύστηκαν από τον τρόπο ζωής του Χριστού και των μαθητών Του(κοινό ταμείο).
  • Εμπνέεται από τα φλογερά κηρύγματα των Πατέρων, στα οποία εξέθεσαν το κοινωνικό τους ιδεώδες, για το οποίο αγωνίζονταν καθ’ όλη την ζωή τους(λ.χ. Μέγας Βασίλειος, Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, Μάξιμος ο Γραικός, Ισίδωρος ο Πηλουσιώτης, Άγ. Γεράσιμος Νοταράς). Το ιδεώδες αυτό είναι «εξόχως εφικτό»(πρ. Σισανίου & Σιατίστης Αντώνιος) και τότε «θα είχαμε μετατρέψει τη γη σε ουρανό» και «κανείς δεν θα έμενε άθεος»(ι. Χρυσόστομος).

agios-stefanos-2-620x930Γιατί χρειάζεται η «Χριστιανική Δημοκρατία» σήμερα;

  • Η εν Ελλάδι Ορθόδοξη Εκκλησία μας βρίσκεται σε μια πολύ παράξενη κατάσταση εκκοσμίκευσης ως ακραίας εκκοσμίκευσης. Η Εκκλησία είναι το «φως του κόσμου», αλλά σήμερα έγινε «μέρος του κόσμου»!!
  • Η Διοικούσα Εκκλησία με ορισμένες τιμητικές εξαιρέσεις , αλλά ακόμη και πάρα πολλοί απλοί ιερωμένοι και λαϊκοί, κατατρύχονται από την κολλητική και λοιμώδη αρρώστια του κομφορμισμού και της συνθηκολόγησης με κάθε αμαρτωλό κατεστημένο. Ο Νόμος του κρατούντος τέθηκε πάνω από τον Νόμον του Κτίσαντος(Άγ. Γρηγόριος Θεολόγος).
  • Γιατί «ο λόγος του Θεού ου δέδεται»(Ο λόγος του Θεού δεν δένεται, Β’ Τιμ. 2:9).
  • Γιατί χρειάστηκε και στις πρωτύτερες δεκαετίες, όταν με το έργο της έβγαλε μεγάλο μέρος της ελληνικής χριστιανικής νεολαίας από τα «ασφυκτικά ευσεβιστικά πλαίσια» της σχολικής και πρώιμης ζωής τους.
  • Για να κάνει πράξη το λόγο του Χριστού «ήρθα να ανάψω φωτιά, και τι θέλω αν ήδη ανάφτηκε;» (Λουκ 12:49)
  • Για να βοηθήσει να σταματήσει τον σκανδαλισμό των καλοπροαίρετων ανθρώπων, που κλείστηκαν μακρυά Της, κατά τον φλογερό λόγο του Χριστού «Αλίμονο σας, γραμματείς και Φαρισαίοι υποκριτές, που κλείετε τη Βασιλεία των Ουρανών εμπρός στους ανθρώπους, και σεις ούτε μπαίνετε ούτε άλλους αφήνετε να μπουν.» Η Αλήθεια Του, που είναι επαναστατική, πρέπει να ειπωθεί. 

Τι ΔΕΝ είναι η Χριστιανική Δημοκρατία

  • Δεν είναι ένα αστικό, συντηρητικό ή ακροδεξιό μόρφωμα που καμώνεται και παριστάνει το «θρήσκο» και «ελληνοχριστιανικό».
  • Δεν έχει σχέση με τις «Χριστιανοδημοκρατικές» προτεσταντικές προσπάθειες του Κέντρου και της Δεξιάς ή και Άκρας Δεξιάς ( CDU, CSU) που καπηλεύονται τον Χριστιανισμό για τους ρυπαρότερους λόγους, για αισχρές καπιταλιστικές, αλλά και εθνικιστικές(βλ. το CSU-«Χριστιανοκοινωνιστές» Γερμανίας) πολιτικές.
  • Δεν έχει σχέση ούτε με τον Ολοκληρωτισμό, όπως αυτός φάνηκε σε κάποιες ουτοπικές ή/και «χριστιανοκομμουνιστικές» προσπάθειες στην Δύση(Τόμας Μουρ, Ετιέν Καμπέ, Σαβοναρόλα) κ.λπ.
  • Δεν είναι θεραπαινίδα ούτε υποπόδιον της «εθνικής ιδεολογίας», όπως θέλουν την Εκκλησία εθνικιστές και νεοφασίστες(πρβλ. Σύμβολο του Κέλτικου Σταυρού).

Ποιο είναι το όραμα της «Χριστιανικής Δημοκρατίας» 

  • Η κοινοβιακή ζωή.
  • Το κρυμμένο επιμελώς από κάποιους ριζοσπαστικό κοινωνικό ιδεώδες της Ορθοδοξίας.
  • Η ζωή που σέβεται απόλυτα όλες τις ελευθερίες του ιερού και απαραβίαστου ανθρώπινου προσώπου και που θέλει το πρόσωπο να έχει όλα τα υλικά μέσα, για να καλλιεργήσει τα θεόσδοτα τάλαντά του.
  • Η ζωή εκείνη όπου ο Καίσαρας αρκείται στις αρμοδιότητές του. ως «διάκονος Θεού εις το αγαθόν», «έκδικος Θεού εις οργήν» για τα κοινωνικά σφάλματα και που εποπτεύει την απρόσκοπτη άσκηση της ελευθερίας των προσώπων-«εικόνων του Θεού», δίχως να τα πιέζει ή καταδυναστεύει(Μάρκ 10 :42).
  • Η διαρκής ειρήνη μεταξύ των εθνών και η ειρηνική διευθέτηση των διαφορών τους και διεκδίκηση των δικαίων τους, κατά τα πλούσια παραδείγματα της εκκλησιαστικής μας Ιστορίας.
  • Η ισότιμη πρόσβαση από όλους στα αγαθά του Θεού, που είναι κοινά για όλους.

Για να πραγματοποιήσουμε όμως το παραπάνω όραμα, χρειάζεται άνθρωποι να εξαπλώσουν την φλόγα. Αν τα παραπάνω σε αγγίζουν και σου «μιλάνε», κάνε ένα βήμα προς τα εδώ. Ξέρουμε ότι ο σταυρός που κουβαλάς είναι ασήκωτος. Αλλά, για να γίνει ελαφρύς και «χρηστός», πρέπει ο καθένας να αγωνιστεί να ελαφρύνει τον σταυρό του Άλλου, και ειδικά των «ελαχίστων αδελφών» του Χριστού.

Τι λες, «είσαι»;

Ετικέτες: , , ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s


Αρέσει σε %d bloggers: