Ενώπιον των εκλογών

by

ekloges-kalpi-660_3-650x250Για τις 25 του μηνός είναι ορισμένες οι Εθνικές Εκλογές, από τις σημαντικότερες της Μεταπολίτευσης. Τα μέσα που έχει μετέλθει ως τώρα η συγκυβέρνηση για την αναστροφή του αρνητικού κλίματος και οι διάκονοί της είναι πολλά και μη-θεμιτά. Από την μεριά μας ως Χριστιανών, πολύ μας ενδιαφέρει να μην εμπλέκονται με αρνητικό τρόπο οι της Εκκλησίας του Χριστού. Όπως έχει τεκμηριώσει ο Νικόλαος Μπουγάτσος στον «ορθόδοξο δρόμο για την πολιτική εξουσία» μέσω του άγ. Ιωάννη Χρυσόστομου, ο Επίσκοπος οφείλει να μιμηθεί το παράδειγμα του Αποστόλου Πέτρου στην Διοίκηση, όπου (όχι μόνο η εκλογή του αλλά) το καθετί γινόταν «με την γνώμη όλων των Χριστιανών». Φοβάμαι αληθινά πως αυτό δεν συνέβη με την περιπτωση του σεβ. Ανθίμου, ο οποίος κατέστησε προσφάτως(04/01) τον άμβωνα του θείου κηρύγματος πεδίο (κακής ποιότητας) αντιπολίτευσης στην αξιωματική αντιπολίτευση.  Η ιστοσελίδα της Μητρόπολης, αναφέρεται άλλωστε πως στοχεύει κυρίως στην «διάδοση των ανεκτίμητων αξιών του Ορθοδόξου Ελληνοχριστιανικού Πολιτισμού». Όπως γράφει όμως ο Γ. Θεοτοκάς για την Καινή Διαθήκη: «Εκεί θα συνειδητοποιήσουμε τον καινούργιο προορισμό της Εκκλησίας μας, που είναι άλλωστε ο προαιώνιος προορισμός της: να είναι στον κόσμο πηγή υψηλής πνευματικής ζωής, ελευθερίας και πανανθρώπινης αγάπης, συναδέλφωσης και ειρήνης, άρνηση του μίσους, της κακίας και της αδικίας, συμπαραστάτισσα της πάσχουσας ανθρωπότητας[]Έξω από το πνεύμα αυτό, ό,τι μπορεί να λέγεται για τον «ελληνοχριστιανικό πολιτισμό» φοβούμαι πως είναι εκ του πονηρού»(«Η Ορθοδοξία στο καιρό μας», σελ. 38-39).

Επιπλέον τίθεται το ερώτημα αν και ο πρ. Φλωρίνης Αυγουστίνος που ζητούσε χωρισμό Κράτους-Mhtropoliths_Thessalonikhs_AnthimosΕκκλησίας στα πλαίσια της «ελευθέρας και ζώσας Εκκλησίας» την οποία ήθελε γύρευε να πάρει το Κράτος τους …ναούς της. Αξίζει να δούμε τι πρέσβευε και ο Γ. Τυπάλδος Ιακωβάτος, ένας από τους ελάχιστους γνήσιους Ορθόδοξους νεοέλληνες πολιτικούς: «Οι χριστιανοί έχουν δικαίωμα να έχουν τον επίσκοπό τους, «φθάνει να μην πληρώνωσιν οι άλλοι συμπολίται». Γι’ αυτό οι επίσκοποι δεν πρέπει να μισθοδοτούνται από κανένα ταμείο, «όχι μόνο από το δημόσιον, αλλά ούτε καν από το δημοτικόν». Να πληρώνονται από τους πιστούς, όπως και οι δήμαρχοι αμείβονται από το Λαό. Αυτό απαιτούν οι κανόνες(=η εκκλησιαστική παράδοση) και «η ιδέα της αυτοκυβερνήσεως», που είναι χριστιανική»(π. Γ. Μεταλληνού, «Θεολογία και πολιτική», σελ. 116-117).
Ο Ν. Ψαρουδάκης έγραφε: «Γι’ αυτό, το τέλειο και ιστορικά δικαιωμένο σύστημα είναι το σύστημα της Κατηγορώσυναλληλίας, σύμφωνα με το οποίο οι αρμοδιότητες Πολιτείας και Εκκλησίας είναι καθορισμένες με σεβασμό της αποστολής του κάθε οργανισμού, έτσι ώστε να υπάρχει στενή δημιουργική συνεργασία μεταξύ τους, χωρίς ούτε η Πολιτεία να επεμβαίνει εις τα της Εκκλησίας ούτε η Εκκλησίας εις τα της Πολιτείας», ενώ επισημαίνει ότι «το σημερινό [σύστημα] της «Νόμω κρατούσης Πολιτείας» υποδουλώνει την Εκκλησία και δεν είναι δεκτό»(«Κείμενα και ντοκουμέντα», σελ. 193). Όλα αυτά βεβαίως μάλλον λέγονται σε ένα αμιγώς θεωρητικό επίπεδο, εφόσον έχει δηλωθεί πως δεν υπάρχει κάποιος τέτοιος άμεσος σχεδιασμός από την Αντιπολίτευση(δηλώσεις κ. Τσίπρα).
Ακόμη περιμένει ο λαός του Θεού να δει έκδηλη την φιλοπατρία άλλωστε από τον Επίσκοπό του στο ζήτημα της νέας Κατοχής που ζούμε και ως τώρα βλέπει αναφορές στα Σκόπια μόνο και την Τουρκία. Υπάρχει μάλλον μια παγιότητα (όχι ιδεολογικής μόνο αλλά και) κομματικής προτίμησης, κάτι που πρέπει να ξέρουμε ως ποιμαινόμενοι.
ag_nikolaos_ahridosΟ άγ. Νικόλαος Αχρίδος αναφέρει για το χριστιανικό πολιτικό πρότυπο: «Όμως αυτό το κοινωνικό σύστημα της κοινοκτημοσύνης φυλάχθηκε στην Εκκλησία μέσω των αιώνων στην περιφέρειά της με τη στενή ή την ευρεία έννοια.  […] Το σημαντικό είναι ότι η Εκκλησία δεν αρνήθηκε το πρωταρχικό της κοινωνικό ιδεώδες ούτε ποτέ με τη θέλησή της το παραβίασε και το κατέστρεψε.» (Ιεραπ. Επιστολή 231)
Kάποτε θα έπρεπε να ψηφίσουμε ως Χριστιανοί και θετικά βάσει αυτού του προτύπου και όχι βάσει των υποκρισιών ορισμένων πολιτικών τις οποίες με ιταμό τρόπο βλέπουμε με λύπη μας να συνεχίζουν πάνω στο άπνουν σώμα της κοινωνίας.
Για τους υποκριτές (που ο Χριστός ονόμασε «αλεπούδες» όπως τον Ηρώδη), ο Κόντογλου έγραψε τα εξής: «Αυτοί που δεν έχουνε σπλάχνα μέσα τους, που τρώνε το δίκιο των άλλων και που θρέφονται από τα σκέλεθρα των άλλων, και που παχαίνουνε πίνοντας το αίμα τ’ ορφανού κ’ υποκρίνονται πως το προστατεύουνε βαστώντας στο χέρι τους το Ευαγγέλιο. Εκείνοι που θέλουνε να ρεζιλέψουνε τον Χριστό, ενώ μπορούσανε νάναι κακούργοι ίσιοι και καθαροί, για νάχουνε και λιγότερο κρίμα κατά τα λόγια του Χριστού.»
Η κοινωνικότητα σύμφωνα με τους Πατέρες της Εκκλησίας είναι αλάνθαστο κριτήριο πνευματικότητας. Καλή φώτιση σε όλους.

Advertisements

Ετικέτες: , , , , , , , , ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s


Αρέσει σε %d bloggers: