Αμνηστία και θανατική καταδίκη

by
109_AgiaPoulheria

Αγ. Πουλχερία

Δύσκολοι καιροί αυτοί που περνάμε, αλλά ακόμη δυσκολότεροι είναι για ορισμένα πρόσωπα. Ενώ σε 2 ημέρες συμπληρώνονται 6 χρόνια από τον μετ’ εποστρακισμού φόνο του 15-16ετούς Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου, ένας από τους φίλους του βιαιοθανάτου Αλέξανδρου, ο Νίκος Ρωμανός, ένα παλικάρι εικοσιενός ετών, με αγάπη στην αναρχική ιδέα ο ίδιος, κινδυνεύει να αποδημήσει προώρως μέσα στις φυλακές Γ’ Τύπου όπου τοποθετήθηκε μετά από την μόνη αποδεδειγμένη ενοχή του για συμμετοχή του στην ληστεία τράπεζας του Βελβεντού Κοζάνης. Το παιδί αυτό αναμφίβολα κρίνει πολύ αυστηρά διάφορες μορφές κακού που ενδημούν στον κόσμο μας, καθώς και τους εκτελεστές αυτού. Τα λόγια που γράφει φαίνονται να προέρχονται από έναν νεότατο άνθρωπο γνήσιο και ιδεολόγο, που η αγνότητα των προθέσεων του ιδίου μαζί με τις σκληρές εμπειρίες του συμβάλλουν στο να τον κάνουν πολύ σκληρό με όλους τους συμβιβασμένους και πολυποίκιλα προσκυνημένους και ημιπροσκυνημένους, με όλες τις Ισμήνες θα λέγαμε αυτού του κόσμου. Ο Μέγας Βασίλειος άλλωστε θαύμαζε ως προς τον θαρρετό λόγο(παρρησία) τον Διογένη τον Κυνικό, όπως λέει στο γνωστό του έργο «Προς τους νέους, όπως αν εξ ελληνικών ωφελοίντο λόγων», έναν πρώιμο «αντιεξουσιαστή», θα λέγαμε, της εποχής.

Ο δε μικρότερος αδελφός του, Άγιος Γρηγόριος Νύσσης, αναφέρει για την βασίλισσα Πλακίλλα, σύζυγο του Αυτοκράτορα Θεοδόσιου, σε φερώνυμο λόγο που εκφωνήθηκε μετά την εκδημία της:
«Θέλεις να πεισθείς ότι βρίσκεται [η Πλακίλλα] ανάμεσα σε εκείνους [τους σεσωσμένους]; Διάβασε το Ευαγγέλιο:
«Ελάτε όσοι είστε ευλογημένοι από τον πατέρα μου»(αυτά λέει σε όσους είναι δεξιά του ο κριτής), «κληρονομήσατε τη Βασιλεία που έχει ετοιμαστεί για εσάς». Από ποιον έχει ετοιμαστεί; Που ετοιμάσατε, λέει, δια των έργων σας εσείς οι ίδιοι. Με ποιο τρόπο; «Πεινούσα, διψούσα, ήμουν ξένος, γυμνός, άρρωστος, στη φυλακή.» «Ό,τι κάνατε σε έναν από αυτούς τους μηδαμινούς, σε εμένα το κάνατε».
Εάν λοιπόν η επιδίωξη της όλων αυτών γίνεται πρόξενος της βασιλείας, μετρήστε, εάν είναι δυνατόν να μετρήσετε, πόσοι σκεπάστηκαν με ρούχα εκείνης, πόσους έθρεψε το χέρι της, πόσοι από τους φυλακισμένους όχι μόνο την επίσκεψή της αξιώθηκαν, αλλά και την πλήρη συγχώρεση. Και αν η επίσκεψη σε φυλακισμένους γίνεται πρόξενος της βασιλείας, η απαλλαγή από την τιμωρία αξίζει μεγαλύτερη τιμή, εάν υπάρχει βέβαια κάτι ανώτερο από την βασιλεία».

Με άλλα λόγια, μεγαλύτερη τιμή από την Βασιλεία του Θεού αξίζει η χορήγηση NRαμνηστίας(«συγχώρεσης») στους φυλακισμένους, σύμφωνα με τον άγ. Γρηγόριο Νύσσης.
Απεναντίας, το αίτημα του παλικαριού αυτού ήταν απλό και μάλλον νομότυπο: χορήγηση εκπαιδευτικής άδειας για συμμετοχή στις εκπαιδευτικές Metaxasπανεπιστημιακές διαδικασίες. Αυτό και διεκδικεί με ένα είδος παθητικής αντίστασης, κλονίζοντας ανεπανόρθωτα ίσως την υγεία του. Η Πολιτεία, απεναντίας, απαρτιζόμενη από αναμφίβολα ηθικώς άμεμπτα άτομα άλλωστε, «κωφεύει». Εμείς δε οι άνθρωποι της Εκκλησίας, γεμάτοι από την “υπερέκχυση της αγάπης” που συνιστά το κύριο χαρακτηριστικό του Χριστιανού σύμφωνα με τον άγιο Ανατόλιο της Όπτινα, άλλωστε έχουμε κρατήσει τον θαυμασμό  μας για δικτάτορες όπως ο (κατά δική του ομολογία στα εκδομένα ημερολόγιά του) μη-Χριστιανός και Τέκτων Ιωάννης Μεταξάς. Αυτούς αγαπούμε και επευφημούμε εμείς οι γεμάτοι αγάπη και ευσπλαχνία: τους εγκλειστές και βασανιστές μαζών ανθρώπων για μόνα τα φρονήματά τους, αυτοί εκφράζουν τις νεοπαγείς «χριστιανικές παρατάξεις» αυτού του πολύπαθου τόπου.
Πολύ ωραία το είπε και ο Αλ. Τσιριντάνης:

«Και εκείνοι που είναι στις φυλακές είναι οι μικρότεροι αμαρτωλοί. Είναι οι αμαρτωλοί του Ποινικού Κώδικος. Ο Ποινικός Κώδιξ, όμως, πιάνει τα ελαφρότερα αμαρτήματα. Τα βαρύτερα διαφεύγουν από τον Ποινικό Κώδικα. Και οι αμαρτωλότεροι είναι έξω από τις φυλακές. Κρίνουν και κατακρίνουν!»

(Αλ. Τσιριντάνης, «Η πίστις ως βίωμα, Τόμ. Γ’, σελ.41)

Αλίμονο όμως, διότι οι κρίσεις μας και η αμετανόητη κακία μας θα κρίνει κι εμάς κάποτε…

Ετικέτες: , , , , , , , , , , ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s


Αρέσει σε %d bloggers: