«Αν δεν είναι Θεός, τότε είναι η απαισιωτέρα μορφή της Ιστορίας»……

by

Φοβερός λόγος του π. Επιφάνιου Θεοδωρόπουλου για τον Χριστό, σε κάποιο διάλογό του που κυκλοφορεί (και που σταθμίζει τις θυσίες, τις θυσίες χωρίς νόημα δηλαδή). Αλλά όσο και αν φαίνεται φοβερός, είναι παρόμοιος με αυτόν του Αποστόλου Παύλου στην Α’ προς Κορινθίους Επιστολή:

 «Ει δε Χριστός ουκ εγήγερται, κενόν άρα το κήρυγμα ημών, κενή δε και η πίστις υμών» (Α΄ Κορ. 15:14).

Θα πει κανείς και θα έχει δίκηο ότι ο υποθετικός λόγος αφορά το μη-πραγματικό στο παρελθόν, οπωσδήποτε όχι κάποια πιθανή εκδοχή των πραγμάτων στο μέλλον. Κι έτσι είναι. Αλλά δεν μας ενδιαφέρει αυτό εδώ. Μας ενδιαφέρει το πώς οι μεγαλύτεροι των πιστών Χριστιανών σκέφτονταν τον Χριστό: όχι ως ένα διδάσκαλο, όχι ως ένα ιδρυτή θρησκείας, όχι ως ένα …μύστη και αβατάρ, όχι ως τον ιδρυτή της Θρησκείας του Έθνους μας (κατά την γνωστή προχριστιανική αντίληψη που θέλει …κάθε Έθνος να έχει τους δικούς του θεούς), όχι ως μέρος του (μεταξικού ή ο,τιδήποτε) τριπτύχου Πατρίς-Θρησκεία-Οικογένεια, αλλά ως την αλήθεια εν σαρκί. Ως την ένσαρκη Παν-αλήθεια, κατά την έκφραση του Αγ. Ιωάννη του Χρυσόστομου και του -μαθητεύσαντος σε αυτόν- Αγ. Ιουστίνου Πόποβιτς.  Από την άλλη, πολλοί από τους μεγαλύτερους πολεμίους της αλήθειας του Χριστιανισμού έχουν σωρεύσει ποικίλα κοσμητικά επίθετα για τον Χριστό ως Ιησού, άνθρωπο και θνητό και μη-αναστάντα…

Πρόχειρα μου έρχονται στον νου ο Ερνέστος Ρενάν με τις αμέτρητες «ηθικές αναγεννήσεις στην ανθρωπότητα» που έδωσε κατ’ αυτόν ο Χριστός και οι μαθητές Του, ακόμη ο Ένγκελς στο κείμενό του για τον «Μπρούνο Μπάουερ και τους πρώτους Χριστιανούς» και πολλοί -πολλοί άλλοι που αναφέρει και ο Π. Τρεμπέλας στα απολογητικά του έργα, λ.χ. το «Ιησούς ο από Ναζαρέτ». Όλοι αυτοί έχουν και το ελαφρυντικό της θρησκειοποίησης της Ορθοδοξίας κατά την αιρετική της παραμόρφωση στην Δύση…

Αλλά ο Χριστός, ως γνωστό, δεν ήρθε, φίλοι μου πιστοί και αθεϊστές, για να μας κάνει καλύτερους, τιμιότερους και ηθικότερους ανθρώπους, αλλά ήρθε, για να μας δώσει τον εαυτό Του, και να μας κάνει «αδελφούς και συγκληρονόμους» του. Να μας ενώσει με τον εαυτό Του και να μας σώσει, αφού θα έχουμε αποκτήσει απλώς την Χάρι του Θεού ή ακόμη και την αγιότητα. Η οποία δηλαδή είναι κοινή στους Αγίους και τον Θεό που είναι ο μόνος Άγιος, κατά τον Άγιο Γρηγόριο τον Επίσκοπο Νύσσης.

Θα πει κανείς ότι ο Χριστιανισμός και η Εκκλησία μας διδάσκουν προφανώς και με όλα τα κριτήρια και τα μέτρα που μπορούμε να εφαρμόσουμε το τέλειο ήθος, την τέλεια καλοσύνη κ.λπ. Ναι, αλλά όλα αυτά χάνουν το βάθος τους, την αναγωγή τους στην αιωνιότητα, το νόημά τους χωρίς την θεία επικύρωση. Και για αυτό αυτή είναι το κύριο στοιχείο του Πάσχα… «Εύρομεν πίστιν αληθή αδιαίρετον Τριάδα προσκυνούντες».

Καλή Ανάσταση σε όλους!!!!!

ΥΓ

Ένα πολύ ωραίο άρθρο του π. Μελέτιου Βαδραχάνη πάνω στο ίδιο ακριβώς θέμα και νομίζω και πνεύμα, που ελέγχει με δριμύτητα, όπως και θα έπρεπε, την αιτιολόγηση του σεβ. Άνθιμου σχετικά με τα… μικρόβια και την Θ. Κοινωνία βρίσκεται εδώ.

Advertisements

Ετικέτες: , , , , , , ,

5 Σχόλια to “«Αν δεν είναι Θεός, τότε είναι η απαισιωτέρα μορφή της Ιστορίας»……”

  1. ΣΑΛΟΓΡΑΙΑ. Says:

    ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!
    ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΑΝΑΣΤΗΘΟΥΜΕ ΚΑΙ ΜΕΙΣ ΤΑ ΒΟΔΙΑ
    ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΘΑΝΑΤΟ ΤΗΣ ΑΜΑΡΤΙΑΣ!
    😉

  2. philalethe00 Says:

    @ΣΑΛΟΓΡΑΙΑ.
    Αληθώς ανέστη, αγαπητή Σαλογραία!!!
    Μακάρι! Διότι αυτή η ζωή πράγματι ταιριάζει σε βόδια και σε κορόιδα, σε χάφτες, που λέει και κάποιος… 🙂
    Ό,τι καλό και συ εν Χριστώ ποθείς να σου έρθει και να δεις ευχόμεθα από τούδε! 😉
    Ευχαριστώ για την επίσκεψή σου στο φτωχικό μου φιλαληθικό παράπηγμα!

  3. xrissi dervissi kampa Says:

    γιωργο γεια ειμαι η χρυση καμπα γραφω εδω κατω απο το αναστασιμο κειμενο γιατι ειμαι πολυ θλιμενη για τισ διωξεισ των χριστιανων στον κοσμο το αναφερει η ρωσσικη εκλησσια και η οργανωση portes ouvertes νομιζω οτι ταΜΜΕ μας πασχουν απο κρυφη χριστιανοφοβια τη στιγμη που δεν μας ενημερωνουν γι’αυτο που συμβαινει στουσ χριστιανουσ αδελφουσ μας
    ΑΜΗΝ

  4. xrissi dervissi kampa Says:

    ΟΜΩΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Η ΕΙΝΑΙ ΘΕΟΣ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΕΥΑΓΕΛΛΙΟΥ ΔΙΑΜΟΡΓΩΝΕΙ ΤΗΝ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟ

  5. philalethe00 Says:

    @xrissi dervissi kampa
    Καλησπέρα και ευχαριστούμε για την επίσκεψη!

    Κάτι διάβασα κι εγώ για τους κινδύνους από τους Αδελφούς Μουσουλμάνους κτλ. στην Συρία. Δυστυχώς, δεν είναι τόσο …αθώα τα αντικαθεστωτικά κινήματα πάντα σε αυτές τις χώρες…Ας προσευχηθούμε όλοι στον Κύριο της δόξης, να τους βοηθήσει… Αμήν!

    Σχετικά με την ουσία του κειμένου, οπωσδήποτε. Αλλά εμάς μας ενδιαφέρει ως Χριστιανούς ο Χριστός ως αδιαμφισβήτητος Θεός, έτσι δεν είναι; 🙂
    Πολλές ευχές και κουράγιο!!!
    Ευχαριστώ για το σχόλιο.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s


Αρέσει σε %d bloggers: