Καλωσήρθατε στην μασκαράτα [καθυστερημένα και πρωθύστερα(τώρα αντί για μετά) σχόλια]

by

Γιά να ’μαι ευχάριστος σε όλους,
-κι ακόμα και στον εαυτό μου-
έκρυψα πάντοτε με μάσκες
που αρέσουνε το πρόσωπό μου

κι άλλαξα τόσες στη ζωή μου,
που τώρα πια να μη μπορώ
τ’ αληθινό το πρόσωπό μου
να πω ποιό είναι μήτ’ εγώ!

…λέει ο ποιητής μας*.

Και εδώ παρακάτω κάποιοι άλλοι μας καλωσορίζουν στην μασκαράτα…

Αλλά είναι η μασκαράτα όχι της Αποκριάς, αλλά της καθημερινότητας, του «καθ’ημέραν βίου», ας το πούμε έτσι…

Έτσι, ας δούμε για λίγο την παραβολή του ασώτου. Η παραβολή αυτή δεν είναι μόνο η σύνοψη όλου του ευαγγελίου(=χαρμόσυνης αγγελίας) του Λόγου, όπως έχει ειπωθεί (από τους Πατέρες), αλλά  χρησιμεύει και ως πρότυπο συμπεριφοράς καθημερινής. Έτσι, οι σημερινοί πατέρες σέβονται άραγε τις επιλογές των γόνων τους όπως ο Πατέρας της παραβολής; Θα έδιναν, δικαίως, ακριβοδίκαια, μισή περιουσία ‘τους’ απροϋπόθετα στον υιο; Θα δεχόντουσαν έτσι την αποτυχία τους, ή την ελευθερία του να επιλέξει, προσωρινά, κάτι τελείως άλλο; Θα δεχόντουσαν με ανοιχτές αγκάλες τον μετανιωμένο γιο; Μάλλον με ‘ανέκδοτο’ μοιάζει αυτό, νομίζω……

Κι’ όμως, πώς γίνεται πολλοί εξ αυτών να δηλώνουν Χριστιανοί και Ορθόδοξοι, μάλιστα εκκλησιαζόμενοι, έχοντες γέροντες, πνευματικούς πατέρες..; Και όταν ο γιόκας αποφασίσει να ξεκινήσει το κάπνισμα, λ.χ., αντί να πάψουν να μιλάνε και να ξεκινήσουν να μιλάνε προς τα πάνω, να αρχίζουν (και εξακολουθούν) τους αυτοδικαιωτικούς και κενόδοξους, ανθρωπάρεσκους γογγυσμούς..; Μήπως υπάρχει οπή στην πίστη ενός τέτοιου;

Ή, ακόμη, πόσοι από εμάς θα δεχόμασταν ως αδερφό μας κάποιον που «κατέφαγε τον βίον μετά πορνών» και επέστρεψε; Πόσοι δεν θα ‘γκρινιάζαμε’ ή ο,τιδήποτε συναφές και θα γινόμασταν σκληρόκαρδοι..;

Οι σωτήρες μας κηρύττουν τον λόγο...

Δεύτερον, διαβάζω ότι ο [πρόεδρος του ΔΝΤ] Στρος- Καν στο τηλέφωνό του προς τον Έλληνα πρωθυπουργό Γ. Α. Παπανδρέου είπε και έκραξε την κατανόησή του για το πνεύμα του [σ.σ. σφόδρα δυσανασχετήσαντος πρωθυπουργού] και εξέφρασε τον σεβασμό του προς την ελληνική κυβέρνηση και τον ελληνικό λαό(«expressed his understanding for the spirit of the prime minister’s remarks and his respect toward the Greek government and the Greek people»).

Και γιατί, λοιπόν, αν είναι έτσι, είχε ανακοινώσει κατ’ιδίαν(βλ. εφ. «Το Παρόν») ο κος Στρος- Καν ότι επειδή είναι σοσιαλιστική(!) η κυβέρνηση, ο ελληνικός λαός χωρίς αντίδραση θα δεχτεί την αγχόνητα μέτρα για το μεγάλο έλλειμμα το δημοσιονομικό; Είναι σεβασμός αυτό που διακρίνεται..;

Τρίτον και τελευταίον, ο κος πρωθυπουργός μας μας είπε, (επαληθεύοντας το δημοσίευμα της Γουόλ Στριτ Τζέρναλ) στο πανεπιστήμιο Χούμπολτ στην Γερμανία, ότι οι Έλληνες είναι οι πιο σκληρά εργαζόμενοι σε όλη την Ευρώπη. Ναι, αλλά, αν είναι έτσι, γιατί λαμβάνονται μέτρα που μειώνουν τις αμοιβές αυτών των πιο σκληρά εργαζόμενων, ενώ παρέχουν ελευθερία στους εχθρούς τους(=Κεφάλαιο) να τους ενοικιάζουν, να τους έχουν για όσο θέλουν και μετά να τους πετάνε, να τους εκμεταλλεύονται και νέμονται τον ιδρώτα τους ακόμη περισσότερο νόμιμα(πρβλ. ατομικές, επιχειρησιακές συμβάσεις, κατάργηση κλαδικών και εξίσωση προς τα κάτω -μερικές εκατοντάδες ευρώων τον μήνα) ;

Κάτι δεν πάει καλά……

*Κώστας Ουράνης
Υγ συγγνώμη για τον ετεροχρονισμό, αλλά κάποτε κάτι λίγο έπρεπε να γράψω, νομίζω, δεν είναι έτσι….; 🙂
Advertisements

Ετικέτες: , , , ,

6 Σχόλια to “Καλωσήρθατε στην μασκαράτα [καθυστερημένα και πρωθύστερα(τώρα αντί για μετά) σχόλια]”

  1. ΨΑΛΜΟΣ ΤΟΥ ΔΑΥΙΔ Says:

    😦 ….zen me aresoun ta karnavalia kai oi maskarades 😦

    poteeee zen me aresan… me melagxolousan.

    oso gia ta alla theatrilikia
    twn maskaradwn politikwn
    365 meres to xrono
    exoyn ntythei…. 😦 anthrwpoi aytoi oi lyko—>(gkrizoi kai mi)
    P R O D O T E S.
    A D I S T A K T O I.

    ERXONTAI DYSKOLES MERES GIA THN ELLADA.

    ……………………….

  2. ΨΑΛΜΟΣ ΤΟΥ ΔΑΥΙΔ Says:

    24/2 EORTH+

    Η Α και Β ΕΥΡΕΣΙΣ ΤΗΣ ΤΙΜΙΑΣ ΚΕΦΑΛΗΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ
    Ή πρώτη εύρεση έγινε στη Μαχαιρούντα,
    γύρω από το χώρο πού ήταν το ανάκτορο του Ηρώδη.
    Αφού ή Ήρωδιάς πήρε την αποτρόπαια ευχαρίστηση,
    να δει επί πινάκι την αιμόφυρτη κεφαλή του γενναίου προμάχου της ηθικής και της αλήθειας, διέταξε να την θάψουν σ’ ένα μέρος εκεί κοντά, το όποιο πήγαινε και καταπατούσε από καιρό σε καιρό, για να ικανοποιεί το άσβεστο πάντοτε μίσος της.
    Στον τόπο εκείνο έμεινε θαμμένη, ώσπου την ανακάλυψαν δύο μοναχοί από την Ανατολή, στους οποίους επανειλημμένα φάνηκε σε όνειρο ο Πρόδρομος. Μετά το θάνατο των μοναχών αυτών, από χέρι σε χέρι χάθηκε. Βρέθηκε όμως πάλι, επί αυτοκράτορα Ούαλεντινιανοϋ.
    Όπως βλέπουμε, των επιφανών ανθρώπων του μηνύματος του Ευαγγελίου, όχι μόνο οι ψυχές δεν χάνονται και πηγαίνουν εκεί πού ή ουράνια δόξα τις καλεί, αλλά ο Κύριος μας,
    ούτε τα κόκαλα των σωμάτων τους δεν αφήνει να χαθούν.
    Διότι με την αγία τους ζωή, αγίασαν ακόμα και αυτή την ύλη του σώματος, πού πρέπει να είναι το καθαρότατο δοχείο της ψυχής.

    Απολυτίκιο. Ήχος δ’. Ταχύ προκατάλαβε.

    Εκ γης άνατείλασα, ή του Προδρόμου Κεφαλή,
    ακτίνας αφίησι,
    της αφθαρσίας πιστοίς των ιάσεων άνωθεν συναθροίζει,
    την πληθύν των Αγγέλων, κάτωθεν συγκαλείται,
    των ανθρώπων τα γένη, όμόφωνον άναπέμψαι,
    δόξαν Χριστώ τω Θεώ.

    +Ο ΑΓΙΟΣ BOISIL (Σκωτσέζος).
    Λεπτομέρειες για τη ζωή αυτού του αγίου της ορθοδοξίας,
    μπορεί να βρει ο αναγνώστης
    στο βιβλίο «ΟΙ Άγιοι των Βρεττανικών Νήσων», του Χριστόφορου Κων. Κομμοδάτου, επισκόπου Τελμησσού, Αθήναι 1985.

    +Ο ΑΓΙΟΣ ETHELBERT (Αγγλος).
    Λεπτομέρειες για τη ζωή αυτού του αγίου της ορθοδοξίας,
    μπορεί να βρει ο αναγνώστης στο βιβλίο
    «Οι Άγιοι των Βρεττανικών Νήσων»,
    του Χριστόφορου Κων. Κομμοδάτου, επισκόπου Τελμησσού, Αθήναι 1985

  3. ΨΑΛΜΟΣ ΤΟΥ ΔΑΥΙΔ Says:

    Γιά να ’μαι ευχάριστος σε όλους, +GIA NA EIMAI THEARESTOS
    -κι ακόμα και στον εαυτό μου- +MONO STO THEO MOU
    έκρυψα πάντοτε με μάσκες +DEN EKRYPSA POTEEEE
    που αρέσουνε το πρόσωπό μου +ME TIPOTE TO PROSWPO MOY

    κι άλλαξα τόσες στη ζωή μου, +METRAW TIS AMARTIES MOU
    που τώρα πια να μη μπορώ +KATHE MERA STH ZWH MOU
    τ’ αληθινό το πρόσωπό μου +KOITAZONTAS STA MATIA
    να πω ποιό είναι μήτ’ εγώ +THN ALHTHEIA Sou-psyxH mou.

    ****************************poiHtHs den eimai,enas asthenis eimai
    EYXES8E+EYXARISTW.

  4. philalethe00 Says:

    @ΨΑΛΜΟΣ ΤΟΥ ΔΑΥΙΔ
    Καλό και πολύ καλό, μα βέβαια αυτό είναι το ιδανικό… Κι’ εγώ τουλάχιστον δεν είμαι καθόλου εκεί [αν και θα έπρεπε και θέλω]… 🙂

    Η μασκαράτα πάντως καλά κρατεί, που λέει και κάποιος. Απλώς, αυτές τις μέρες αποκτάει και ένα επίχρισμα …τσίκνας. Ειλικρινά είναι τελείως εκτός οποιασδήποτε λογικής συνέπειας(εσωτερικής) όλα αυτά, είναι άλογα. Αλλά το κακό έχει αυτόν τον χαρακτήρα, φοβάμαι… Και όταν εισρεύσει το καλό, όλα πετιούνται συλλήβδην στον κάδο, δόξα τω Θεώ… Ουφ… 🙂

    • ΨΑΛΜΟΣ ΤΟΥ ΔΑΥΙΔ Says:

      🙂 KALHSPERA…

      EYXARISTW+NA EISAI KALA…

      PHKSAME STOUS MASKARADES POLITIKOUS+MH
      PHKSAME STOUS LATHRO
      PHKSAME STA SKOYPIDIA
      PHKSAME STOUS
      EYSEBISTES KAI POLYMATHESTATOUS
      BLOGKERS
      POY APO THN POLLH POLYMA8EIA….->OIHSH
      XTYPANE STO TABANI….

      EXW APOGOHTEU8EI
      KAI THLIBOMAI….
      😦
      ALLIWS FANTAZOMOYN TH ZWH EDW…..

      ALLA TELIKA OI anthrwpoi einai aprovleptoi.
      apanthrwpa aprovleptoi…..
      😦
      eyxou…

  5. ΨΑΛΜΟΣ ΤΟΥ ΔΑΥΙΔ Says:

    +Ο ΟΣΙΟΣ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ επίσκοπος Γάζης

    Καταγόταν από τη Θεσσαλονίκη.
    Μετά την αξιόλογη κατάρτησή του στα περίφημα Μοναστήρια της Αιγύπτου και της Παλαιστίνης, χειροτονήθηκε Επίσκοπος Γάζης.
    Το έργο του, όμως,
    έβρισκε δυσκολίες
    από τις αντιδράσεις
    ………….των ειδωλολατρών και των αιρετικών,

    ———————πού χρησιμοποιούσαν εναντίον των χριστιανών και τα όργανα της εξουσίας.

    ο Πορφύριος, με την αποφασιστικότητα,
    πού διέκρινε τους μεγάλους επισκόπους της εποχής εκείνης, άφησε μια μέρα τη Γάζα και πήγε στην Κων/πολη.
    Εκεί τον υποδέχτηκε εγκάρδια ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, πού υποστήριξε τα αιτήματα του στη βασίλισσα Ευδοξία και τον Αρκάδιο.
    Ο Πορφύριος επέστρεψε με πλήρη επιτυχία.
    Με βασιλικό διάταγμα,
    ……….περιώριζε την είδωλολατρεία
    στη Γάζα και διέλυε την επιρροή των αιρετικών.
    Έφερε ακόμα και δωρεά βασιλική, με την οποία ανήγειρε μεγάλη εκκλησία βυζαντινού ρυθμού.

    Απολυτίκιο. Ήχος δ’. ο υψωθείς εν τω Σταυρω.
    Πορφυραυγέσιν αρετών λαμπηδόσι,
    καταλαμπρύνας σεαυτόν’Ιεράρχα,
    καθάπερ φως έξέλαμψας Πορφύριε σοφέ’
    λόγοις γάρ και θαύμασιν,
    αληθώς διαπρέψας, πασιν έβεβαίωσας,
    ευσέβειας την χάριν και νυν Χριστώ άΰλως λειτουργών,
    υπέρ του κόσμου,
    μη παύση δεόμενος.

    AMHN+

    «Πᾶν πνεῦμα,
    ὃ ὁμολογεῖ Ἰησοῦν Χριστὸν ἐν σαρκὶ ἐληλυθότα,
    ἐκ τοῦ Θεοῦ ἐστι.

    Καὶ πᾶν πνεῦμα,
    ὃ μὴ ὁμολογεῖ Ἰησοῦν Χριστὸν ἐν σαρκὶ ἐληλυθότα,
    ἐκ τοῦ Θεοῦ οὐκ ἐστίν.
    Οὗτος ἐστὶν ἀντίχριστος». +.

    KALHNYXTA+

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s


Αρέσει σε %d bloggers: