Αγαπητέ μου Γέμελλε,
Ο χριστιανός άρχοντας δεν φαίνεται απ’την φορεσιά του ή απ’τους υπασπιστές και τους κλητήρες, που τον συνοδεύουν. Φαίνεται απ’το ότι φέρνει κοντά του «τους κοπιώντας και πεφορτισμένους», απ’τη διόρθωση των κακώς εχόντων, απ’την τιμωρία της αδικίας. Κι’ ακόμη δεν επιτρέπει να χρησιμοποιηθεί η δύναμη της εξουσίας, για να διαστραφεί το δίκαιο.
Πρόσεξα, λοιπόν, αγαπητέ μου Γέμελλε, την παρρησία σου, το εξαίρετο ήθος σου, τη δύνατή σου σκέψη, την ανώτερότητά σου στα χρήματα, το μίσος σου για την πονηριά, την ήρεμη συμπεριφορά σου. Αυτή ακριβώς που ταιριάζει στον άρχοντα.
Κι ακόμη φάνηκε καθαρά, αγαπητέ μου Γέμελλε, ότι έγινες το λιμάνι για τους ναυαγούς, το μπαστούνι στο τσακισμένο πόδι, ο πύργος που προστατεύει τους αδικημένους απ’ τους κοινωνικά δυνατούς.
Κι αυτά όλα, αν και βρίσκομαι καθώς ξέρεις στην εξορία, έρημος και σε πολύ στενόχωρες περιστάσεις, είμαι γεμάτος από πολλή χαρά, γιατί αισθάνεσαι και συ τη δικιά μας [Σημ. τ. Μεταφραστή: των πραγματικών χριστιανών] πνευματική ευχαρίστηση, που έγινες δηλαδή σύμμαχος στους αδικημένους.
Με χριστιανική αγάπη
Ιωάννης επίσκοπος.
Πηγή: Ν. Θ. Μπουγάτσου, ο Ορθόδοξος δρόμος για την πολιτική εξουσία: Από την Ματαιοδοξία στην Κένωση, εκδ. Αποστολική Διακονία, εκδ. Α’, 2000, σσ.176-177
Ετικέτες: πολιτική εξουσία, Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος, Γέμελλος, Δικαιοσύνη, Κοινωνική δικαιοσύνη, Πατερικές επιστολές, Χριστιανός άρχοντας, Χριστιανική πολιτική, μίσος αμαρτίας
30 Ιανουαρίου, 2011 στο 10:58 ΜΜ |
EYXARISTOUME.
POLY OMORFO!
30 Ιανουαρίου, 2011 στο 11:02 ΜΜ |
«ο πύργος που προστατεύει τους αδικημένους απ’ τους κοινωνικά δυνατούς»
31 Ιανουαρίου, 2011 στο 3:28 ΠΜ |
@ΨΑΛΜΟΣ ΤΟΥ ΔΑΥΙΔ
Εγώ ευχαριστώ, τά’χουμε πει αυτά… 😀
@Ανώνυμος
Νομίζω ταπεινά ότι μάλλον δικαιώνει ο Άγιος όσους από εμάς στην πολιτική μας θεολογία, ας πούμε, που χρειαζόμαστε, για να δράσουμε χριστιανικά-κοινωνικά, όπως το ποθούσαμε, θεωρούμε την κοινωνική δικαιοσύνη και την κοινωνική αδικία θέμα «ύψιστης σημασίας», που λέει, ε…;
Ο συγγραφέας (Ν.Θ. Μπουγάτσος) κάνει μερικές καταπληκτικές παρατηρήσεις μετά πάνω στην επιστολή, το βιβλίο αυτό είναι γενικά διαμάντι(το είχα δανείσει σε ένα φίλο, χρυσό παιδί, παληότερα και μου είχε πει το ίδιο, ενθουσιωδώς…! 🙂 ), ο λογισμός μου λέει ότι δεν ξέρω καν πώς μπορούμε να λεγόμαστε Ορθόδοξοι χωρίς να έχουμε υπ’όψει τα σχετικά που περιγράφει με αρκετή ευστοχία εκεί…… Ίσως είναι λίγο υπερβολή αυτό, αλλά σκεφτείτε το λίγο, ε…;
Καλή εβδομάδα σε όλους!!!!… 🙂 Ειλικρινά ευχαριστώ…
31 Ιανουαρίου, 2011 στο 4:09 ΜΜ |
Ευχαριστούμε για την απάντηση και για το σχόλιο για το βιβλίο.
Φιλαλήθης: ε…;
Ανώνυμος: Ε, ναι, προφανώς.
η έννοια «χριστιανική δράση» είναι έννοια-ομπρέλα που περιλαμβάνει την έννοια «δράση με δικαιοσύνη». η έννοια «δικαιοσύνη» είναι έννοια-ομπρέλα που περιλαμβάνει την έννοια «κοινωνική δικαιοσύνη». ε;
Φιλαλήθης: το βιβλίο αυτό είναι γενικά διαμάντι
Ανώνυμος: Χθες, μόλις διάβασα την ανάρτηση, αναρωτήθηκα με ποιό τρόπο γέμισαν οι σελίδες του βιβλίου, αφού ο τίτλος τα λέει όλα για το θέμα, οπότε, τι άλλο να πει κανείς για αυτό το θέμα;
Θες να πεις με δυο λόγια τι λέει το βιβλίο;
31 Ιανουαρίου, 2011 στο 5:16 ΜΜ
Βασιλεύ ουράνιε, Παράκλητε,
το Πνεύμα της αληθείας,
ο πανταχού παρών και τα πάντα πληρών ,
ο θησαυρός των αγαθών και ζωής χορηγός ,
ελθέ και σκήνωσον εν ημίν,
και καθάρισον ημάς από πάσης κηλίδος,
και σώσον αγαθέ τας ψυχάς ημών.
Αμήν .
31 Ιανουαρίου, 2011 στο 9:32 ΠΜ |
Για να ξέρουμε και ποιος είναι ο πραγματικός «χριστιανός άρχοντας»!
Καλή εβδομάδα!
1 Φεβρουαρίου, 2011 στο 1:28 ΠΜ |
@Ανώνυμος
1.Ωραία, σημαντικό που συμφωνούμε, νομίζω… 🙂
2.Ναι, οπωσδήποτε, συμφωνώ σε όλα. Μόνο που θα έλεγα ίσως «δράση για δικαιοσύνη».
3.Ααχ, μακάρι να το μπορούσα… 🙂 Αλλά δεν είναι και τόσο απλό… Ο Ν. Θ. Μπουγάτσος έχει τόσες μα τόσες παραπομπές, πληροφορίες σε κάθε σελίδα του βιβλίου του που είναι αρκετά δύσκολο να συνοψίσω, ακόμη και αν το κατείχα αρκετά, που δεν συμβαίνει… Ίσως στο μέλλον να ξανααναφερθώ. Πάντως, αν έχετε κοντά στο σπίτι βιβλιοπωλείο της «Αποστολικής Διακονίας», κατά πάσα πιθανότητα θα το έχει, είναι και αρκετά προσιτό στην τιμή….
Σε ευχαριστώ!
@γρηγόρης στ.
Έτσι, αδελφέ μου… Σε ευχαριστώ πολύ..!! Ομοίως…
@ΨΑΛΜΟΣ ΤΟΥ ΔΑΥΙΔ
Consolator, the Wind of Truth. 🙂
1 Φεβρουαρίου, 2011 στο 3:08 ΜΜ |
1. μα, δεν είναι όλα προφανή;
2. και «με» και «για»
3. το παρήγγειλα και θα το διαβάσω, αποκλειστικά μόνο και μόνο επειδή το προτείνεις εσύ.
1 Φεβρουαρίου, 2011 στο 3:15 ΜΜ |
1. είναι δυνατόν να διαφωνήσει (αντί να συμφωνήσει) κάποιος σε αυτό το συγκεκριμένο;
1 Φεβρουαρίου, 2011 στο 5:24 ΜΜ |
@Ανώνυμος
Καλησπέρα!
1. Μακάρι να ήταν και θα έπρεπε να είναι, αλλά να που δεν είναι…
2. Σωστό και αυτό. 🙂
3. «Καλή ωφέλεια», λοιπόν! Ευχαριστώ για την εμπιστοσύνη και γενικά…
1 Φεβρουαρίου, 2011 στο 5:39 ΜΜ |
Καλησπέρα κ καλό μήνα.
3. Γιατί να πει κανείς «ευχαριστώ» για την εμπιστοσύνη; Η εμπιστοσύνη του άλλου προς εμάς.. σημαίνει για εμάς.. ακόμα μεγαλύτερη ευθύνη μας για τον άλλον!
Χαχα! λολ!
Ευχαριστώ για τις πληροφορίες.
Καλή υπόλοιπη ημέρα.
2 Φεβρουαρίου, 2011 στο 7:02 ΠΜ |
@Ανώνυμος
Πράγματι, πράγματι… Να προσπαθήσω να φανώ αντάξιός της στο εξής, λοιπόν… 😉
Καλό υπόλοιπο της εβδομάδας…! 🙂
2 Φεβρουαρίου, 2011 στο 11:30 ΜΜ |
—KALHSPERA-
EIDA AYTHN THN ERWTHSH
—->Συμφωνείτε ή διαφωνείτε με την Μεταπατερική και Συναφειακή Θεολογία; ???????
STO site http://paterikakeimena.blogspot.com/
kai den kserw ti sHmainei H synafeiaki Theologia.
HELP- PLIZZZZ TELL ME.- THANK YOU
3 Φεβρουαρίου, 2011 στο 11:56 ΠΜ |
ENAS FILOS PALIOS+ KALOS,THEOLOGOS
MOY APANTHSE XTES BRADY…. AYTO—>
@ —Φυσικά και διαφωνούμε με την Μεταπατερικη και Συναφειακη Θεολογία, αφού υποστηρίζει ότι όσα είπαν οι Πατέρες της Εκκλησίας μας ήταν χρήσιμα για την εποχή τους αλλά όχι απαραίτητα και στη δική μας εποχή!
Επίσης κατά την άποψη τους θα πρέπει να ερμηνεύουμε του Πατέρες σε συνάφεια και σε σχέση με την εποχή μας, ξεχνώντας ότι ο Λόγος Του Θεού δεν αλλάζει ανά μέσο των αιώνων.—@
OPOTE,EMATHA+ FYSIKA DIAFWNW KI egw FYSIKA.
DIOTI …. ο Λόγος Του Θεού δεν αλλάζει ανά μέσο των αιώνων…
IHSOYS XRISTOS NIKA,
NYN+ AEI!
🙂 KALHMERA SAS…
4 Φεβρουαρίου, 2011 στο 5:08 ΜΜ |
@ΨΑΛΜΟΣ ΤΟΥ ΔΑΥΙΔ
Καλησπέρα… και βεβαίως διαφωνώ και εγώ με την μεταπατερική και συναφειακή θεολογία και συμφωνώ με τα λεγόμενα του φίλου θεολόγου, που νομίζω οτι τα ορίζει αρκετά καλά…
Εδώ για αυτό το θέμα μιλάει ο Ναυπάκτου Ιερόθεος.
http://www.alopsis.gr/modules.php?name=News&file=article&sid=1599
Άλλο πράγμα είναι η «επαναγωγή στο βάθος του πνεύματος των Πατέρων» που λέει κι ο πατέρας Μεταλληνός, και άλλο είναι να θεωρήσουμε ότι είναι γενικά ξεπερασμένοι οι Πατέρες- πράγμα άμετρα βλακώδες, όπως νομίζω… 🙂
5 Φεβρουαρίου, 2011 στο 10:37 ΠΜ |
🙂 GODMORNIN’
merci….
—(((SYMFWNW)))
TO AGION PNEUMA
EINAI DIAXRONIKON=AIWNION
KAI
AFOU OLA OSA EIPAN,EGRAPSAN + BIWSAN OI AGIOI PATERES
HTAN THEOPNEYSTA=EK TOU AGIOU PNEUMATOS
A R A
O L A EINAI AIWNIWS ISXYONTA,
ANALLOIWTA
KAI
opote…DEN TI8ETAI 8EMA…PALIOU.ALLHS EPOXHS
KLP P A R A N O I K A= EK tou ponirou… 😦
+ kalon SABBATOKYRIAKON 🙂
5 Φεβρουαρίου, 2011 στο 3:26 ΜΜ |
«Ο πύργος που προστατεύει τους κοινωνικά αδικημένους απ’ τους κοινωνικά δυνατούς»…
Και τους κοινωνικά «δυνατούς» ποιος τους προστατεύει από… τον εαυτό τους, και τις ωλέθριες επιλογές τους; Αφού «πιο εύκολα περνά παχύ κομμάτι σκοινί από την τρύπα μιας βελόνας, παρά ένας πλούσιος στη Βασιλεία των Ουρανών». Εκτός από το Θεό που πάντα τους δίνει σανίδες σωτηρίας, ποιος από μας μπορεί, και πώς, να τους βοηθήσει; Κι αν έχουν τυφλωθεί θανάσιμα, πώς θα γλιτώσουν;
5 Φεβρουαρίου, 2011 στο 6:25 ΜΜ |
οεο; έλα μου ντε;
εγώ έχω την δική μου απάντηση σε αυτό το ερώτημα, αλλά, νομίζω, θα μου άρεσε να ακούσω τη γνώμη του Ψαχτηριού. Εσύ, Ψαχτήρι, τι λες;
5 Φεβρουαρίου, 2011 στο 7:00 ΜΜ |
ΑΝ ΜΟΥ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΕ, ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΠΩ ΤΗΝ ΣΚΕΨΗ ΜΟΥ?
Ο Θεός πάντα φωτίζει κάποιους ανθρώπους να βοηθάνε
κάποιους άλλους…
όλα είναι στο σχέδιο τοῦ Θεοῦ για τη σωτηρία όλων….
ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΧΕΡΙ ΤΟΥ ΚΑΘΕΝΟΣ
—>ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ–>ΑΥΤΕΞΟΥΣΙΟΝ<—-
ΝΑ επιλέξουν….
ο Θεος δεν σώζει με το ζόρι κανέναν……
απλά εμείς οι ανθρωποι
εφαρμοζοντας το ΑΓΑΠΑΤΕ ΑΛΛΗΛΟΥΣ=εμπράκτως
=ΑΛΛΗΛΩΝ ΤΑ ΒΑΡΗ ΒΑΣΤΑΖΕΤΕ….
Ας μην περιφρονουμε κανεναν
ας βοηθαμε όσο πιο πολύ μπορούμε…
΄ΔΙΟΤΙ ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΜΑΣ
ΘΑ ΚΡΙΘΟΥΜΕ……………….
αυτα.
συγνωμη αν σας κουρασα.
καληνυχτα
7 Φεβρουαρίου, 2011 στο 6:30 ΜΜ |
@Ψαχτήρι
Είναι πράγματι πολύ καλή ερώτηση…… 🙂 Καλησπέρα! Βασικά, αυτοί που κινδυνεύουν περισσότερο είναι μάλλον οι πλούσιοι. Πάντα νομίζω οι Πατέρες αυτούς προσπαθούσαν να τους σώσουν, κάνοντάς τους να μεταδώσουν αυτοβούλως όσα είχαν στους μη-έχοντες ή, στην περίπτωση του Αγ. Ι. του Ελεήμονος, να απελευθερώσουν/να καταστήσουν ισότιμους συνεργάτες τους δούλους τους. Ο πλούτος είναι κίνδυνος, δεν είναι στόχος, αυτό δεν θέλουμε νομίζω να συνειδητοποιήσουμε σήμερα. Είναι, βέβαια, και ότι χωρίς αυτόν τον στόχο, βρισκόμαστε στο απόλυτο κενό… 🙂
[Δεν ξέρω, ελπίζω να βοηθάω κάπως με αυτά…. ]
Ευχές σε όλους, καλή βδομάδα!!!!!!! 🙂
8 Φεβρουαρίου, 2011 στο 10:48 ΠΜ |
fantasou ti KINDYNO diatrexei o PLOUSIOTEROS
POLITIKOS KOMATARXHS ARXIMAFIOZOS TROMOKRATHS KAI LA8REMPOROS MOYTZAXENTI FASISTOTALIMPAN ALABAN!!!!!!!!!!!!!
…………………………
23 Ιανουαρίου, 2015 στο 7:59 ΜΜ |
[…] κι αυτό διότι έχει τις προϋποθέσεις ορθής πίστης, ορθών πολιτικών πιστεύω, κατάλληλων αρετών κτλ Σε αυτήν την κατηγορία ανήκει ο […]