Εν «τυραννίη στυγερή»- o Δεκέμβρης 2 έτη μετά

by

«Οι μέρες περνούν σαν τον άνεμο/και αυτ’ η ζωή είναι τοσο κοντή…», τραγουδούν κάποιοι καλλιτέχνες της εποχής μας. Έτσι, φτάσαμε ήδη 2 έτη μετά από εκείνο τον καιρό των γεγονότων του Δεκέμβρη του 2008, φρικαλέων, μηδενιστικών και γκροτέσκων, με πανόμορφες διακηρύξεις, με δημιουργία απλώς δια της καταστροφής και ανεπίγνωστες στοχεύσεις. Και δυο έτη μετά, δεν βρίσκουμε παρά την χώρα σε μια τυραννία στυγνή. Τυραννία, διότι εκπληρώνει κάθε σχετικό κριτήριο που θέτουν από την μια ο Όσιος Ισίδωρος ο Πηλουσιώτης και από την άλλη ο Φωτιος ο Μέγας. Ο πρ.Σισανίου και Σιατίστης Αντώνιος γράφει για τις διδαχές του πρώτου:«…διδάσκει ότι η πολιτική εξουσία είναι έργον της θείας σοφίας, «όταν μηδέν παραβλάπτη προς την ευσέβειαν», αλλ’αποβλέπη «προς το κοινόν συμφέρον των υπηκόων» διότι άλλως, εφ’όσον προξενεί «πόνους τοις αρχομένοις», δι’ων οι άρχοντες πορίζονται ‘εαυτοίς ηδονάς αθεμίτους» μετατρέπεται εις τυραννίδα, ότε οι διοικούντες δεν άρχουσιν εκόντων των υπηκόων αλλά ακόντων(=αθέλητα) και «αντί πειθούς έριδας και στάσεις τεκταίνουσιν»»(«Κοσμική και εκκλησιαστική εξουσία», εκδ. Αποστολικής Διακονίας, 1992, σ.61).  Έριδες και στάσεις τεκταίνουσιν(κτίζουν) οι τύραννοι, το λοιπόν, και όχι οι «ταραξίες» (με ορμητήριο φερ’ειπείν κάποιο άσυλο). Από την άλλη, συμμετάσχοντες στην «στάσιν»-αναταραχή εκείνη ενεργά διαπιστώνουν σήμερα ότι είναι σαν να μην έχει μείνει τίποτε από εκείνο το πνεύμα. Ο δε Όσιος Ιγνάτιος Μπριαντσιανίνωφ γράφει, κλίνοντας προς το πέρας της εδώ ζωής του: «Είναι [οι άνθρωποι]τυφλά όπλα στα παντοδύναμα χέρια της θείας πρόνοιας. Εκπληρώνουν αυτό που Εκείνος εντέλλεται ή που Εκείνος επιτρέπει.» Έτσι, εμείς πρέπει να βρούμε, εν τινί μέτρω έστω, γιατί Εκείνος επέτρεψε αυτή την μανιασμένη καταστροφή χωρίς αύριο που τα ΜΜΕ του τόπου τότε, γελοιωδώς και υποκριτικότατα, εξήραν…

Η ενέργεια αυτή, ενός ανθρώπου που ήταν εξ αρχής ο πιο ταλαίπωρος και αξιοδάκρυτος, που τερμάτισε βίαια την ζωή ενός εκκολαπτόμενου εφήβου, φέρει ένα βαθύτατο συμβολισμό. Τον συμβολισμό της δυσανεξίας μιας ολόκληρης γενιάς μπροστά στα σκιρτήματα και σαλέματα, όπως θα έλεγε και ο Κλέων Παράσχος, της απονήρευτης ακόμη ψυχής μίας γενιάς τώρα άγουρης και διαμορφωνόμενης. Έτσι, ένας πυροβολισμός ενός ανθρώπου καταλήγει να σηματοδοτή την άρνηση μπροστά στην αντικομφορμιστική και την κριτική, για να δανειστώ ένα ζεύγος όρων κρίσιμων από τον Ζακ Ελλύλ, συμπεριφορά των νεαρών προσώπων. Και, ξέρετε, είναι τόσο χαρακτηριστικό το πώς ο Ίδιος ο Κύριος μας το είπε, αλλά εμείς φροντίσαμε να το αντιστρέψουμε ανεπαισθήτως: «Αφήστε τα παιδιά και μην τα εμποδίζετε να έρθουν κοντά μου[…]Αν δεν γίνετε σαν ένα από αυτά τα παιδιά, δεν θα μπείτε στην βασιλεία των Ουρανών». Πλην, όμως, εμείς στην σημερινή κοινωνία, όπως θα έλεγε και ο Άγιος Νικόλαος Αχρίδος ήδη τόσες δεκαετίες πριν, δεν θεωρήσαμε καθόλου ως πρότυπο την παιδικότητα και την αθωότητα, αλλά, τουναντίον, αλλοίμονο, θεωρήσαμε ως ωριμότητα το στάδιο εκείνο που πια κανείς έχει ωριμάσει, έχει ‘ενταχθεί στην κοινωνία ομαλά’, το στάδιο που οι πεθαμένοι εκείνοι ατομιστές «μεγάλοι» τον έχουν φτιάξει κατ’εικόνα τους και καθ’ομοίωσίν τους. Τουλάχιστον, στην Εκκλησία, τα τελευταία 1700 χρόνια, το πρότυπο είναι παντού και πάντα το κοινόβιο, εκείνη η αντι-κοινωνία που ως «διαρκής επανάσταση μέσα στον κόσμο» μόνιμα καταγγέλλει έμπονα και φωτίζει αγαπητικά την υφιστάμενη…

Ο Μπερντιάεφ μπορεί να δίδασκε ότι ο Χριστιανισμός στέκεται έξω από το μαρξιστικό δίλημμα υλισμού-ιδεαλισμού και μπορεί κανείς να κάνη λόγο μόνο για «χριστιανικό ρεαλισμό», αλλά κάποιοι άλλοι μας πιέζουν πανταχόθεν και κατά πρόσωπο την ιδέα ότι ο ρεαλισμός σημαίνει την πρωτοκαθεδρία των οικονομικών κινήτρων στην ζωή μας, που και ο Γκ. Λούκατς παραδέχτηκε ως κοινό στοιχείο καπιταλισμού και μαρξισμού(διπρόσωπου Υλισμού, αλλιώς) στην εξήγηση της ιστορίας. Έκαναν ό,τι μπορούσαν, έκπτωτοι οι ίδιοι, ώστε να ρίξουν και τους υπόλοιπους στην ίδια κόλαση που ξεκινά από εδώ, τις νέες γενιές που παιδαγώγησαν. Αλλά ο οφθαλμός της ψυχής, η καρδιά, ενός νεαρού προσώπου αντιδρά και αντιδρά βίαια σε όλη αυτήν την αφόρητη και ασφυκτική βρωμιά που του παρουσιάζεται ως ο δόκιμος τρόπος ζωης από ανθρώπους που «επαχύνθησαν ως εν ημέρα σφαγής» και επαχύνθησαν ακόμη πιο πολύ καρδιακά… Για να το πω και πιο απλά, όλη αυτή η εξέγερση φέρνει στο νου μου εκείνο τον ωραίο στίχο κάποιων εφήβων τότε στο τραγούδι τους «Ύμνος για το έτος 2000» που αναφερόταν στην νεολαία «Maybe we don’t wanna live in a world where our innocence is so short». Σκεφτείτε το, ίσως η νεότερη γενιά (επιτέλους) δεν θέλει να ζη «σε ένα κόσμο που η αθωότητά μας είναι τόσο κοντή»… Όταν τέτοια μηνύματα λαμβάνονται αψήφιστα, πάντα, μα πάντα, ακολουθεί ο όλεθρος… Ένας όλεθρος απευκταίος και τιμωρητικός συχνά, σαν την χολέρα που βγαίνει από τα λασπόνερα…

ΥΓ Δημοσιεύεται στο τρέχον φύλλο(φ.835) της εφ. «Χριστιανική» με παραλλαγές, μικρές αλλαγές
Advertisements

Ετικέτες: , , , , ,

11 Σχόλια to “Εν «τυραννίη στυγερή»- o Δεκέμβρης 2 έτη μετά”

  1. OLIV Says:

    O KYRIOS MAS-O XRISTOS MAS KLAIEI+8LIVETAI
    EINAI SE ENA SYNEXES MARTYRIO
    SE MIA EPANALAMBANOMENH STAURWSH…
    BLEPONTAS TON KA8ENA APO MAS NA AMELEI
    NA MHN AGAPA OPWS EKEINOS DIDAKSE
    DIA THS ENSARKWSEWS-STAYRWSEWS+ANASTASEWS TOY…

    EPITREPEI OLA OSA MAS SYMBAINOUN
    DIOTI OLA EINAI APOTELESMA TWN LA8WN MAS
    TOU EGWISMOU MAS
    TOU EPIMONOU PEISMATIKOU 8ELHMATOS MAS…

    EFOSON SEVETAI TIS EPILOGES MAS=AYTEKSOYSION
    SEVETAI AKOMA KAI TA LA8H MAS-
    OPOTE TWRA 8A YPOSTOUME TIS SYNEPEIES THS APOSTASIAS MAS…

    +HMARTON KYRIE+
    ELEHSON KAI SWSON HMAS………………
    AMHN+

  2. OLIV Says:

    4ALL OF YOU! 🙂

  3. Επιστολή στην υπουργό Άννα Διαμαντοπούλου για τα βιβλία ιστορίας του CDRSEE Says:

    http://www.antibaro.gr/node/2383

  4. OLIV Says:

    EINAI…
    ὁλότελα ἀκατανόητο, γιὰ τὸ πνεῦμα μας, τὸ ὅτι κατέβηκε ὁ Θεὸς ἀνάμεσά μας σὰν ἄνθρωπος συνηθισμένος καὶ μάλιστα σὰν ὁ φτωχότερος ἀπὸ τοὺς φτωχούς.
    Αὐτὴ τὴ μακροθυμία μονάχα ἅγιες ψυχὲς εἶναι σὲ θέση νὰ τὴ νιώσουνε ἀληθινά, καὶ νὰ κλάψουνε ἀπὸ κατάνυξη.

    ………………………………………..
    Κάποιοι, μ᾿ ὅλα αὐτὰ ποὺ εἴπαμε, δὲν θὰ νιώσουνε τίποτα ἀπὸ τὸ Μυστήριο, ποὺ γιορτάζουμε.
    Σ᾿ αὐτούς, ἐγὼ ὁ τιποτένιος, δὲ μπορῶ νὰ πῶ τίποτα.
    Μοναχὰ θὰ τοὺς θυμίσω τὰ αὐστηρὰ λόγια ποὺ γράφει στὴν ἐπιστολή του ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Εὐαγγελιστής, ὁ ἀγαπημένος μαθητὴς τοῦ Χριστοῦ, κι᾿ ὁ θερμότατος κήρυκας τῆς ἀγάπης:
    «Πᾶν πνεῦμα, ὃ ὁμολογεῖ Ἰησοῦν Χριστὸν ἐν σαρκὶ ἐληλυθότα, ἐκ τοῦ Θεοῦ ἐστι.
    Καὶ πᾶν πνεῦμα, ὃ μὴ ὁμολογεῖ Ἰησοῦν Χριστὸν ἐν σαρκὶ ἐληλυθότα, ἐκ τοῦ Θεοῦ οὐκ ἐστίν.
    Οὗτος ἐστὶν ἀντίXριστος».

    ΑΠΟ ΤΑ ΜΥΡΙΠΝΟΑ ΑΝΘΗ ΤΟΥ ΦΩΤΗ ΚΟΝΤΟΓΛΟΥ

    …………………..ΑΣ ΚΑΝΟΥΜΕ ΜΙΑ ΦΑΤΝΗ ΣΤΗ ΚΑΡΔΙΑ ΜΑΣ
    ΟΛΟ ΤΟ ΧΡΟΝΟ
    ΜΙΑ ΦΑΤΝΗ Η ΚΑΡΔΙΑ ΜΑΣ….
    ΝΑ ΓΕΝΝΗΘΕΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΜΑΣ
    ΜΕΣΑ ΜΑΣ
    ΝΑ ΜΑΣ ΖΕΣΤΑΝΕΙ ΜΕ ΤΟ ΦΩΣ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΤΟΥ
    ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΣ ΔΕΙΞΕΙ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΠΟΣΟ ΤΑΠΕΙΝΟΣ ΕΙΝΑΙ…
    ΑΣ ΚΑΝΟΥΜΕ ΑΓΑΠΗ
    ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΤΟΥ
    ΚΑΙ ΑΣ ΤΟΝ ΑΓΑΠΗΣΟΥΜΕ ΟΛΟΨΥΧΑ
    ΟΠΩΣ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΑΓΑΠΙΟΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΣ,
    ΑΜΗΝ
    /+ΓΕΝΟΙΤΟ.+

  5. OLIV Says:

    +Άγιος Ελευθέριος ο Ιερομάρτυρας

    «Μηδείς σου της νεότητος καταφρονείτω», γράφει ο Απόστολος Παύλος προς τον μαθητή του και επίσκοπο Εφέσου Τιμόθεο.
    Και είν’ αλήθεια πως δεν είναι μόνο η ηλικία που κάνει τον άνθρωπο σεβαστό κι αξιοτίμητο.
    Γιατί όπως λέει πάλι η Θεία Γραφή «γήρας τίμιον ου το πολυχρόνιον, ουδέ αριθμώ ετών μεμέτρηται. Πολιά δε έστι φρόνησις ανθρώποις και ηλικία γήρως βίος ακηλίδωτος».
    Τα λόγια τούτα, που αναφέρονται στη σύνεση της νεότητος, μας έρχονται σήμερα στην μνήμη, που η Εκκλησία γιορτάζει τον άγιο Ιερομάρτυρα Ελευθέριο.
    Σε νεαρώτατη ηλικία χειροτονήθηκε Επίσκοπος, μα τούτο δεν τον εμπόδισε να είναι σεμνός και συνετός σαν τον καλύτερο γέροντα κι ετερμάτισε τον δρόμο της αρετής του με σκληρό μαρτυρικό θάνατο.
    Τί καλύτερο έχει να ζηλέψει ένας νέος, αν είναι να πεθάνη, παρά έναν ανδρείο και τιμημένο θάνατο;
    «Τεθνάμεναι γαρ καλόν ενί προμάχοισι πεσόντα άνδρ’ αγαθόν…», έψαλλεν ο αρχαίος ποιητής.

    Βιογραφία
    Ο Άγιος Ελευθέριος γεννήθηκε στην Ελλάδα και έζησε τον 2o αιώνα μ. Χ. Τότε αυτοκράτορας ήταν ο Κόμμοδος και ο Σεπτίνος Σεβήρος.
    Ορφανός από πατέρα, ανατράφηκε σύμφωνα με τις επιταγές του Ευαγγε
    λίου από την ευσεβέστατη και φιλάνθρωπη μητέρα του, Ανθία (βλέπε ίδια ημέρα).

    Διακαής πόθος της Ανθίας ήταν να επισκεφτεί τη Ρώμη, που τα χώματά της είχαν βαφτεί με το αίμα των Αποστόλων Πέτρου και Παύλου. Κάποτε, λοιπόν, αποφάσισε και πήγε. Μαζί πήρε και το νεαρό γιό της Ελευθέριο. Ο επίσκοπος Ρώμης, όταν είδε τον Ελευθέριο εκτιμώντας την πολλή νοημοσύνη του, τη θερμή πίστη και το αγνό ήθος του, τον έλαβε υπό την προστασία του.

    Μετά από λίγα χρόνια τον χειροτόνησε διάκονο και έπειτα ιερέα. Από τη θέση αυτή ο Ελευθέριος αγωνίστηκε με ζήλο για τη διδαχή του ποιμνίου του, και σε έργα φιλανθρωπίας.

    Γι’ αυτό και το έτος 182 μ. Χ., με κοινή ψήφο κλήρου και λαού, ανήλθε στον επισκοπικό θρόνο της Ρώμης. Η φήμη της αρετής του έφτασε μέχρι τη Βρεττανία.

    Έτσι, ο βασιλιάς αυτής Λούκιος έγραψε επιστολή στον Ελευθέριο και του δήλωνε ότι αυτός και ο λαός του επιθυμούσαν να γίνουν χριστιανοί. Ο Ελευθέριος αμέσως ανταποκρίθηκε, στέλνοντας δύο εκπαιδευμένους στην πίστη άνδρες, που κατήχησαν και βάπτισαν χριστιανούς τον Λούκιο με το λαό του.

    Όταν ο Σεπτίμιος Σεβήρος εξήγειρε διωγμό κατά των χριστιανών, ο Ελευθέριος τον έλεγξε θαρραλέα. Τότε διατάχθηκε ο μαρτυρικός θάνατός του, μαζί με τη μητέρα του Ανθία.

    Έτσι ο Άγιος Ελευθέριος πέρασε «εἰς τὴν ἐλευθερίαν τῆς δόξης τῶν τέκνων τοῦ Θεοῦ» (Προς Ρωμαίους, η’ 21). Δηλαδή στην ελευθερία της ένδοξης κατάστασης των παιδιών του Θεού.

    Η Σύναξή του τελείται στο μαρτύριο αυτού, πλησίον του Ξηρολόφου

  6. FOR xarxar Says:

    Περπατούσε στον κήπο του κι εκεί σε μια ακρούλα δύο μικροσκοπικά μυρμήγκια φαίνονταν να συζητούν.
    Τι να έλεγαν άραγε, ήταν τόσο μικρά ούτε καν μπορούσε να τα δει. Έσκυψε και αφουγκράστηκε.
    -Δεν είναι σωστό να ανοίγεις τρύπες όπου να ‘ναι.
    -Γιατί παρακαλώ;
    -Διότι ο κήπος δεν είναι δικός σου.
    -Και…..
    ποιανού είναι;
    -Είναι Aυτουνού Του Πολύ Mεγάλου.
    -Ποιανού πολύ μεγάλου.?? Εγώ δεν βλέπω κανένα.
    -Δεν μπορείς να Τον δεις … Ούτε με τα μάτια μπορούμε να Τον δούμε ούτε το μυαλό μας μπορεί να Τον συλλάβει….
    – Τότε πως το ξέρεις ότι υπάρχει;
    -Μας το είπαν οι παλιότεροι.Έπειτα τον αισθάνομαι.
    Καταλαβαίνω όταν περπατώ στα παρτέρια ότι κάποιος τα έχει φτιάξει
    Είναι όλα τόσο ωραία και αρμονικά.
    -Εγώ δεν πιστεύω σε αυτά.Δεν πιστεύω σε κάποιο αφεντικό που κρύβεται.Γιατί να κρύβεται;Ας έλθει εδώ να τα πούμε πρόσωπο προς πρόσωπο
    Κούνησε το κεφάλι του συγκαταβατικά με την αφέλεια -αυθάδεια του μυρμηγκιού. Κρυβόταν; Δεν έκανε καμία προσπάθεια να κρυφτεί.
    Απλώς τα μυρμήγκια δεν μπορούσαν να τον αντιληφθούν με τα αισθητήρια τους .Έπειτα, τι να συζητήσει με ένα μυρμήγκι;
    Η συζήτηση προϋποθέτει παρόμοιο επίπεδο νοημοσύνης…
    Κρύβεται ο Θεός;
    Ο πανάγαθος Θεός συγκαταβαίνει απείρως και αποκαλύπτεται σε όσους έχουν ταπεινό φρόνημα, αλλά κρύβεται από αυτούς που προσπαθούν να τον προσεγγίσουν με την διάνοια και την υπεροψία των «πολλών γνώσεών τους» διότι, παρ’ ότι ισχυρίζονται ότι αναζητούν την αλήθεια, δεν είναι »εκ της αληθείας» και «εματαιώθησαν εν τοις διαλογισμοίς αυτών, και εσκοτίσθη η ασύνετος αυτών καρδία».

    ΑΠΟ ΤΟ ΒΛΟΓΚ ΠΡΟΣΛΑΛΙΑ.

  7. xarxar Says:

    (ελπίζω ότι δε χρειάζεται να εξηγήσω γιατί το παραπάνω είναι ένα κάκιστο παράδειγμα)

  8. XAZH Says:

    JUST CHEKING!

    TI ALLO THA ELEGES…

    TO BRHKAMEN KAI TO BALAMEN DIA NA DOUME TI THA PEIS
    ARXIEGWISTARE….

  9. OLIV Says:

    …+Εμείς μαρτυρούμε
    πως ο Θεός είναι φως,
    κι όσοι Tον έλαβαν,
    ως Fως τον έλαβαν,
    κι όσοι δεν έλαβαν Tο φως,
    δεν έλαβαν ακόμα τη Xάρη.+.
    *
    +Άγιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος

  10. philalethe00 Says:

    Μία από τις δύο μουσικές αναφορές είναι εδώ…… :

    [Αξίζει ιδιαίτερα να προσεχθεί ο τηλεοπτικός λόγος της «πολιτικού»… 🙂 ]

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s


Αρέσει σε %d bloggers: