Μίξη άμικτη και τέρας αλλόκοτο.(Αστήρ της τηλοψίας ομιλεί καυστικώς περί Εκκλησίας και Ευρώπης).

by

Μετά καπιταλιστικής χειραφετήσεως

Ένας -οργισμένος- λίαν αγαπητός φίλος μου έστειλε χθες μήνυμα περί της «διακαναλικής συνέντευξης Γιωργάκη» ότι «πρέπει να αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία -χουντοπατέντα». Αναρωτιέται δε τι άλλο θα δούμε. Εγώ συγκαταβαίνω, πάντως, στην διερώτηση (-έχοντας εν τω μεταξύ πέσει από την καρέκλα λόγω γέλωτος).

Αλλά, αλλά δεν είναι αυτό το θέμα που θα ήθελα να μιλήσουμε σήμερα. Είναι κάτι περί βαρυσήμαντης δήλωσης του μεγίστου εκείνου σκηνοθέτη που με αυτήν του την δήλωση προσχωρεί στην ελληνογενή σχολή των Παρισίων. Είπε, λοιπόν, και ισχυρίστηκε το εξής: ότι η Εκκλησία(ναι, ναι, νοείται κληρικαλιστικά-Παπικά, τι σημασία έχει τώρα αν είναι υπό το μηδέν η διατύπωση σε εκκλησιολογικό επίπεδο, δεν βαριέσαι) ασκεί πολιτική εξουσία. Και ότι είμαστε, ναι, το «τελευταίο θεοκρατικό Κράτος της Ευρώπης»!!! Διατύπωση αντάξια ενός Τζαννετάκου και ενός Κουναλάκη, ο δε κος Μίχας μας μας χαρακτηρίζει πάντως στα αγγλόφωνα άρθρα του που έχω υπ’όψει το τελευταίο μαρξιστικό Κράτος της Ευρώπης. Πριν αρχίσουμε να τραβούμε τα μαλλιά μας (μην τα χαλάσουμε κιόλας, τι θα πει ο κόσμος…), ας κάνουμε ορισμένες επισημάνσεις. Κριτικές, για να εκφράσω την απαγορευμένη έννοια. Αν αντέχετε την φρίκη, η είδηση βρίσκεται εδώ· η καλή εφημερίδα (δεν γενικεύω επιπόλαια, ως γνωστόν) και η καλή συντάκτρια, ειδικότερα, που μάχεται τον, μελαγχολικά πράγματι, μονήρη αγώνα της Προόδου, αυτήν που ο αναρχοσυνδικαλιστής Ζωρζ Σορέλ απέρριψε στο έργο του Μαρξ ως αστική του 19ου αι., φρόντισε να την τιτλοποιήση, για να μην παραπέσει.

1)Η θεοκρατία είναι ό,τι χαρακτήρισε ο Κολλυβάς Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης «μίξη άμικτο και τέρας αλλόκοτο». Αιώνες πριν γεννηθεί ο τάδε και ο δείνα σκηνοθέτης, οι Πατέρες έκαναν σκληρότατο και βιτριολικά αιχμηρό και σκληρό αγώνα κατά του Παπισμού και των αυγουστίνειων ιδεών περί Civitate Dei που πρέπει να επιβληθή στην Civitate Diaboli, δηλαδή την Πολιτεία. Αυτές τις απόψεις συνόψισε και ο Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς, λογιότατος ο ίδιος εκτός από Άγιος, σε ειδικό κείμενό του. Υποστήριξε την ανεξάρτητη Εκκλησία.

2)Τα είδωλα δεν είναι ο Θεός· το σωστό θα ήταν, λοιπόν, ειδωλοκρατία ή, ακόμη, επειδή ανήκουν στο κατά Παύλο «μυστήριο της Ανομίας», δαιμονοκρατία.

3)Τις απόψεις αυτές τις εξέφρασε ο ίδιος ο Χίτλερ ευαγγελιζόμενος το λαϊκό, κοσμικό του Κράτος. O ίδιος ο Χίτλερ χρησιμοποιούσε, ως φαίνεται από την ιστορική έρευνα, την στάχτη και το λίπος των νεκρών, αφού η επιστήμη που άλλωστε αποδείκνυε την ανωτερότητα την βιολογική της Φυλής του, δεν είχε ποτέ αποδείξει ότι οι νεκροί είχαν κάτι ιερό, ο,τιδήποτε, άρα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για πρακτικούς λόγους. Ο Ναζισμός περιλαμβάνει όχι φυσικά μόνο «διαχωρισμό Εκκλησίας-Κράτους», αλλά διωγμό της «εκκλησίας». Όσοι δεν κυνηγήθηκαν συγκρότησαν(είχαν συγκροτήσει) μία ειδικά διαμορφωμένη (ολιγομελή, βασικά) αίρεση ακραιφνών εθνικοσοσιαλιστών, τους Γερμανούς Χριστιανούς.  Γενικώς, οι «εκκλησίες» κυνηγήθηκαν ανελέητα· μιλάμε άλλωστε για μηδενισμό. Παρόμοια έγιναν στην ΕΣΣΔ, εννοώ και με την ειδικά διαμορφωμένη μερίδα ενός σοβιετικώ τω τρόπω «προλεταριακού χριστιανισμού», που παρά τα καλά που μπορούμε να δούμε, μάλλον ορθώς απορρίπτεται από τον Ευδοκίμωφ κ.ά.

4) Το έχουμε πει μυριάκις, ο πρώτος που πρότεινε «χωρισμό εκκλησίας -κράτους» ήταν ο Γεώργιος Τυπάλδος -Ιακωβάτος τον 19ο αιώνα, του Ορθόδοξου Ριζοσπαστισμού των Επτανήσων. Και ο Ψαρουδάκης, αφού ανέλυε τα συστήματα υποδούλωσης της Εκκλησίας στο Κράτος(τα βλέπουμε από τον Όθωνα και μετά, είναι φρικτά πράγματα, ειδικά δε στην μετεμφυλιακή περίοδο είχαμε «σημεία και τέρατα» εκκοσμίκευσης) στον 2ο τόμο του «Το κατεστημένο υπό το φως του Χριστιανισμού» πρότεινε κάτι συναφές, με την διαφορά ότι το Κράτος δεν είναι εχθρικό προς την Εκκλησία και ειδικά την Διοικούσα Εκκλησία. Δεύτερον, είναι άλλο να πούμε ότι οι πολιτικοί ανταλλάζουν εκδουλεύσεις με τους(κάποιους) Δεσποτάδες, και άλλο να πούμε ότι «η Εκκλησία ασκεί πολιτική εξουσία». Εδώ, δεν ασκεί καν ο λαός εξουσία, αφού δεν έχει συγκροτηθεί σε δήμο, και μιλάμε για προαντιπροσωπευτικό σύστημα(Γ. Κοντογιώργης). Αν τώρα, εννοούμε ότι η Δ. Εκκλησία ασκεί ε π ι ρ ρ ο ή στην άσκηση της πολιτικής εξουσίας, τότε «αλλάζει». Αλλά ας σκεφτούμε τι σημαίνει το αντίθετο.

5)Κάποιοι νομίζουν ότι ζουν στην Γαλλία και αποτάσσονται την εξουσία του Κλήρου. Εδώ συνέβαινε διαχρονικά το αντίθετο και αυτό επισείουν διάφοροι άθεοι ή ακόμη και κάποιοι χριστιανοί μηδενιστές(Τολστόι) ή αναρχοχριστιανοί με εν μέρει ή εν πολλοίς δίκηο: ότι υπήρξε εξάρτηση από το Κράτος στην μετακωνσταντίνεια εποχή, και ειδικά στην μεταοθωνική. Αυτά λέει και ο Λακαριέρ στους «ένθεους». Άρα, θα πρέπει να αλλάξουν την «κασέτα»(διότι κριτική σκέψη δεν πολυβλέπω), για να συμβαδίζουν κάπως με την πραγματικότητα τουλάχιστον. Πάντως, στις ΗΠΑ, αν και αποτίναξαν, σε αντίθεση με την Ελλάδα, την «εκκλησιαστική» εξουσία της Αγγλικής «εκκλησίας» , δεν θεωρήθηκε ότι η εκκλησία τους καταπιέζει και δεν αναπτυχθηκε αντικληρικαλισμός. Απεναντίας, ο (προτεσταντικός) Χριστιανισμός ειδώθηκε ως απελευθερωτικός. Η Γαλλία συνιστά μια εξαίρεση.

Και όπως φαίνεται, λοιπόν, το πρωτείο του ποιείν/πράττειν, το αστικό αυτό πρωτείο δεν αφήνει χρόνο σε πολλούς, και διάθεση, για μελέτη. Σημασία έχει να «κοιτάμε την δουλίτσα μας».

Advertisements

Ετικέτες: , , , , , , , , , ,

Ένα Σχόλιο to “Μίξη άμικτη και τέρας αλλόκοτο.(Αστήρ της τηλοψίας ομιλεί καυστικώς περί Εκκλησίας και Ευρώπης).”

  1. AIMILIA Says:

    ΌΠΟΙΟς μα όποιος βαλεται ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΜΑΣ=
    ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ=ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ
    ειναι ενας δυστυχης
    και ουχίιιιιιιιιιι αστηρ!
    «αστηρ της τβ»μπορει,ως γνωστον ομωσ το αστηρ της τβ
    παιρνει φως απο τη ΔΕΗ!
    οποτε αν βγαλει καποιος την πριζα
    ή στρεψει αλλου τον προβολεα
    θα ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΠΛΑΝΟ!

    ΛΥΠΑΜΑΙ ΠΟΛΥ ΟΠΟΙΟΝ ΠΟΛΕΜΑΕΙ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ ΜΑΣ
    ΔΙΟΤΙ ΠΟΛΕΜΑΕΙ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΤΟΥ ΤΗΝ ΨΥΧΗ
    ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΑΞΙΟΛΥΠΗΤΟ ΟΝ,
    ΔΙΟΤΙ ΕΧΕΙ ΑΠΟΒΛΑΚΩΘΕΙ=ΣΚΟΤΙΣΘΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΕΙΨΗ ΦΩΤΟΣ.

    ΟΤΑΝ ΘΕΛΩ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΩ ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ
    ΕΙΜΑΙ ΑΞΙΟΣ ΤΗΣ ΜΟΙΡΑΣ ΜΟΥ=ΤΩΝ ΕΠΙΛΟΓΩΝ ΜΟΥ.

    ΤΟ ΜΟΝΟ ΑΛΗΘΙΝΟ ΦΩΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΜΑΣ.-
    ΚΑΙ Η ΑΓΑΠΗ ΕΝΣΑΡΚΩΜΕΝΗ.-

    ΤΕΛΟΣ ΚΑΙ ΤΩ ΘΕΩ ΔΟΞΑ+

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s


Αρέσει σε %d bloggers: