To Τρωκτικό, η Σέχτα, το ιστολογείν

by

Διαβάζοντας την προκήρυξη που εξέδωσε η «Σέχτα Επαναστατών», βλέπουμε μία σειρά από ετερόκλητα και ενδιαφέροντα στοιχεία.  Υπάρχει στην σειρά αυτή των κειμένων, είτε πρόκειται για μανιφέστα είτε για προκηρύξεις, κάτι κοινό· εσωκλείουν, συχνά, στοιχεία μίας εύστοχης κοινωνιολογικής ανάλυσης ή ακόμη και εκπληκτικά οξυδερκούς τέτοιας.

"Μπόμπες" εναλλακτικού τύπου...(;)

Το ίδιο ήταν που είχα παρατηρήσει με έκπληξη διεξερχόμενος σε μέρος του το κειμένο- «μανιφέστο» του Αμερικανού -και νομικά/καταγωγικά και χαρακτηρολογικά- Unabomber, του καθηγητή Τέοντορ Κατζίνσκυ, αν και πρόκειται, αναντίρρητα, για μία εξαιρετικά διαφορετική προσωπικότητα…

Ο Κατζίνσκυ, αν και παρέμεινε ασύλληπτος για 17 χρόνια και είχε ανακοινώση την λήξη των αποστολών των βομβών-δώρων μετά την τριπλή δημοσίευση του μανιφέστου του, συνελήφθη επειδή αναγνωρίστηκε από κάποιον που τον γνώριζε καλά· τον κατά σάρκα αδελφό του, συμφωνώ, άδοξα. (Το ίδιο, άλλωστε, συνέβη και με την 17Ν.)

Προσωπικά, νομίζω ταπεινά, ότι με την συγκεκριμένη προκήρυξη, υπάρχουν στο φαινόμενο της λεγόμενης «ένοπλης πάλης» ή «τρομοκρατίας» κάποια τελείως νέα χαρακτηριστικά στην ελληνική περίπτωση. Η 17Ν ήταν  μία οργάνωση αριστερή, με ξεκάθαρο κοινωνικοαπελευθερωτικό και αντιϊμπεριαλιστικό πρόταγμα το οποίο οδήγησε και στην (σωστή) δριμεία κριτική της ενδοτικής κυβέρνησης Σημίτη. Ακόμη, μας θυμίζει πολύ αυτά που παρατηρεί ο Μπερντιάεφ για τους Ρώσσους μηδενιστές και που προσπαθεί γενικευμένα να προσαρμόση, κάπως ατυχώς, ο νεοφώτιστος στην δυτικοφροσύνη και τον καπιταλισμό, άρα, σοφιστής* Στέλιος Ράμφος στην ελληνική πραγματικότητα. Από την άλλη, εδώ μιλούμε για μία ένοπλη πάλη βασισμένη στην πολύσημη, και όχι μόνο δίσημη, αυτονομία. Είναι γεγονός δε, ότι υπάρχει μία μπακουνική και άρα και συγκινησιακή** όψη σε αυτό το κείμενο· δυστυχώς, όμως, αυτή η αυτονομία πρέπει να έχη ένα βαθύτερο θεμέλιο από αυτό που οι αστοί και οι αστοί επαναστάτες, όπως ο Μ.  Ροβεσπιέρος, προσδιόρισαν, δηλαδή τον Νόμο, την κοινωνική(νασιοναλιστική) βούληση, κτλ. Άλλωστε, ακόμη και αυτοί αναγκάστηκαν, μέσα στην απελπιστική κατάσταση του Μεγάλου Τρόμου(1793 κ.ε.), να θεσπίσουν ένα νέο θρήσκευμα ως βάση του νεότευκτου πολιτεύματός τους, που επεκράτησε (επί του θεού Λόγου-Raison-Λογικής) να είναι αυτό του Υπέρτατου Όντος(Etre Supreme)[4].

Η φόνευση του Σ. Γκιόλια, που ήταν, προφανώς θα έλεγα, κρίνοντας από την κάπως χυδαία δριμεία αντιπαλότητα με τον πρώην συνεργάτη του και «αφεντικό» στην τηλοψία, όπισθεν κρυπτόμενος από το blog και ιστο-μαγκαζίνο «Τρωκτικό», όντως μας θυμίζει μία ενέργεια της Φράξιας Κόκκινος Στρατός, αμυδρά, όπου η Ουλρίκε Μάινχοφ είχε διαπράξη κάποιο λάθος, με αποτέλεσμα αρκετές «παράπλευρες απώλειες» καθεστωτικών, αλλά απλών δημοσιογράφων και γραφιάδων, όπως είχε παρουσιαστή και στην συγκλονιστική, για εμένα, από πολλές απόψεις, κινηματογραφική ταινία «Σύμπλεγμα Μπάαντερ -Μάινχοφ». Βεβαίως και δεν είναι η πρώτη περίπτωση κτυπήματος δημοσιογράφου, όπως γράφουν τινές απληροφόρητοι μεγαλοδημοσιογράφοι…

Η καθεστωτική και η Πατερική άποψη

Συνήθως, σε τέτοιες περιπτώσεις, οι κήνσορες -που μπορεί να είναι και αμοραλιστές και ηθικολόγοι εκ παραλλήλου, χωρίς να σημαίνει, βέβαια, κάτι περισσότερο, ευρύτερο, αυτό- του κατεστημένου και των ελίτ, παραδίδουν μαθήματα αστικού ουμανισμού: δηλαδή, καταδικάζουν την βία, το αίμα κτλ. Οι ίδιοι άνθρωποι, βεβαίως, σε περιπτώσεις συστημικής βίας, όπως αυτή εμφαίνεται από την δραστηριότητα των μεγάλων καπιταλιστών, των πολυεθνικών ή του επιχειρείν, ενδέχεται να επικροτούν, προφασιζόμενοι την ordre naturel, την φυσική των πραγμάτων τάξη, ή την επιβραβευτέα «ατομική πρωτοβουλία»· δυστυχώς, όλα αυτά είναι τελείως απαράδεκτα από ηθικής πλευράς, και οπωσδήποτε, απείρως δριμύτερα, από χριστιανικής και Πατερικής πλευράς. Δίχως πνεύμα δικανικό ή νομικίστικο, οι Πατέρες προτείνουν επιτίμια για τους αποστερούντες μισθούς ή ημερομίσθια, είτε αυτοί είναι εργοδότες είτε επίσκοποι, ίσα με αυτά των φονέων. Διότι, αν κάποιος που στερεί από κάποιον την ζωή, αποκαλείται φονέας, πώς άραγε πρέπει να αποκληθή αυτός που στερεί τα αναγκαία από τους εργάτες του (ή τους ιερείς της ευθύνης του), προκειμένου να βγάλη κέρδη, ώστε να πλουτίση; Από την άλλη, κάποιοι ενός ορισμένου μαρξισμού, όπως ο Λένιν, έκριναν σε διάφορα άρθρα τους, όπως το πρώιμο περί «επαναστατικού ρομαντισμού», ότι δεν μπορείς, δεν είναι σωστό το να εκτελέσης π.χ. κάποιον Υπουργό, όπως έκαναν, άλλωστε, οι επαναστατικά αισιόδοξες «ερυθρές ταξιαρχίες», από μία άποψη αποτελεσματικότητας, από μία άποψη άμεσης «αποδιοργάνωσης της δουλειάς που γίνεται στις μάζες». Σας θυμίζει κάτι αυτή η προσέγγιση; Οπωσδήποτε, αυτό που έλεγε ο Κρίστοφερ Λας για την νέα αριστερά, ότι τείνει να κρίνη τα πάντα με την (αντικαπιταλιστική) επανάσταση, και άρα ο σκοπός  αυτός «αγιάζει τα μέσα», φαίνεται, ότι ισχύει, δυστυχώς, και για μαρξιστές του τύπου του Λένιν -και αυτό πρέπει να το λάβουν σοβαρά υπ’όψει τους όλοι οι θαυμαστές-οπαδοί του που έχουν καλές προθέσεις και όμορφα κοινωνικά όνειρα…

Τρωκτικό και ιστολογείν

Προσωπικά, δεν διάβαζα, σχεδόν ουδ’όλως, το «Τρωκτικό». Θεωρούσα, ότι δεν προωθεί κανένα εναλλακτικό ήθος, σε αδρές γραμμές πάντοτε, απεναντίας παρατηρούσε κανείς μία σαφέστατη μικροπρέπεια και μνησικακία έναντι των γνωστών εκείνων προσώπων που αναφέραμε και πριν, ούτε ασκούσε αξιοσημείωτη κριτική απέναντι στον πανσεξουαλισμό και τον (αρχαίας ασσυριακής προέλευσης) σαρδαναπαλισμό του lifestyle, δεδομένου, ότι προβάλλονταν ειδήσεις ακριβώς για τις ζωές παρακμιακών και ηδονιστών «σταρς» και σελέμπριτις· τέλος, η καθολική αποδοχή του τόσο αντιπατερικού και τόσο αντορθόδοξου και τόσο καλβινιστικού και καπιταλιστικού νεοβατοπαιδινού ήθους δυστυχώς δείχνει μία σύγχυση, παρά το γενικώς επαινετέο πάθος της στράτευσης(«ου κατ’επίγνωσιν ζήλος»). Παραταύτα, σε κάποια θέματα, ιδιαίτερα στα εξωτερικά/εθνικά, υπήρχε μία αξιοσημείωτη αντιεπεκτατική και πατριωτική, και νομίζω βασικά όχι πατριδοκαπηλική-εθνοπροδοτική, προσέγγιση***. Βεβαίως, όλα αυτά μπορούν να μας εξηγήσουν μόνο εν μέρει τις αιτίες της συγκεκριμένης επιλογής προσώπου.

Η σημερινή κοινωνία έχει όντως, λοιπόν, πολλά από τα γνωρίσματα που της αποδίδονται από την «Σέχτα επαναστατών», είτε αυτή είναι υπαρκτή είτε, ακόμη, ανύπαρκτη. Οι φτωχοί οι σημερινοί, αν θέλετε οι μικροαστοί, σε ένα μεγάλο μέρος τους, δεν είναι φτωχοί τω πνεύματι , αλλά άπληστοι και καταπιεστές τω πνεύματι, άρα δεν είναι μακάριοι. Το γεγονός αυτόχρημα της δράσης μίας τέτοιας οργάνωσης έχει τεράστια σημασία ως αποτέλεσμα θείας εγκατάλειψης/θείας οργής, όπως αποτέλεσμα θείας οργής είναι, καθώς μας θυμίζει ο επαναστάτης Χριστιανός Αν. Πιέρριος, μέσα από τους Πατέρες, και πολλοί από τους αιρετούς άρχοντές μας. Η μία τέτοια δράση πρέπει, θα έπρεπε να μας πείση για την τρομακτικά παρακμιακή και κακή πορεία που έχουμε. Όπως σας είπα και πριν, οι επισημάνσεις που κάνουν οι τέτοιοι άνθρωποι είναι συχνά εξαιρετικά εύστοχες και λειτουργούν, ίσως ανεπίγνωστα, ως αυτό το οποίο έλεγε η μεγαλύτερη αντιστασιακή, μη-βίαιη η ίδια, επί Ναζισμού στις φοιτητικές προκηρύξεις του Λευκού Ρόδου, η ακραιφνής Χριστιανή Sophie Scholl: λειτουργούν ως η συνείδησή μας, ως κοινωνικού σώματος…

*κατά τους Πατέρες
**ο Μπερντιάεφ έγραφε για τον Μπακούνιν, ότι είναι «καθαρά συγκινησιακός», και εξ αυτού άλλωστε αρκούντως εθνοτικά Ρώσσος και Σλάβος(από τον Μαρξ κατηγορήθηκε ως …»πανσλαβιστής», άλλωστε -ναι, βεβαίως είναι κακεντρέχεια)
***όπως άλλωστε, έλεγε, και ο πρόεδρος Μάο: «Οι ιμπεριαλιστές δεν θα γίνουν ποτέ σαν τον Βούδδα, μέχρι τον τελικό χαμό τους»(μεταφέρω επί λέξει), όπως θυμίζει και στην «Γραμματική της ζωής» ο  Ντ. Κούπερ. 🙂 Από την άλλη, ο Μπερντιάεφ, ως Χριστιανός οικουμενιστής και υπέρμαχος της «ενότητας του ανθρώπινου γένους», μας θυμίζει, ότι πρέπει να διακρίνουμε με μεγάλη προσοχή τον πατριωτισμό από τον εθνικισμό, στο τελευταίο του βιβλίο, «Βασίλειο του Πνεύματος και βασίλειο του Καίσαρα».

Πηγές-Βιβλιογραφία:

1)«Το μανιφέστο του Unabomber:
Η βιομηχανική κοινωνία και το μέλλον της- Η ζωή και η δράση του μεγαλύτερου και του πιο παράξενου τρομοκράτη στην ιστορία των Η.Π.Α.»,
Τεντ Κατζίνσκυ, εκδ. Άγνωστο

2)»Για την ατομική τρομοκρατία, τη βία και την επανάσταση», Βλ. Λένιν- Ρ. Λούξεμπουργκ -Λ. Τρότσκι, εκδ. Κοροντζή

3)»Far from RAF», Κ. Καλφόπουλος, Εναλλακτικές Εκδόσεις

4)»Η χριστιανοσύνη ή άλλως Ευρώπη», Νοβάλις, εκδ. Εκκρεμές

5)»Ο Κοινωνισμός του χριστιανισμού», Αν. Πιέρριος, εκδ. Ελληνικής Χριστοπολιτείας

6)»Ορθόδοξη Θεολογία και κοινωνική δικαιοσύνη», Θ. Παπαθανασίου, εκδ. Ακρίτας

Advertisements

Ετικέτες: , , , , , , , , , , , ,

7 Σχόλια to “To Τρωκτικό, η Σέχτα, το ιστολογείν”

  1. AGAPI+ Says:

    🙂 kalispera phil.
    SYGNWMH, giati egrapses oti H 17N Htan/einai aristeri?!
    vgikan aytoi kai eipan psyfizoun KKE?!

    aristeroi aytoxaraktirizontai kai oloi oi mafiozoi toy SYNaspistiriakoy Syrizo-blog….!
    alla aristeroi-DEN EINAI!

    KAI GW MPORW NA PW EIMAI H VASILISA TOY MAROCO!
    EIMAI?!
    OXI.
    TA ERGA APODEIKNYOUN TI EINAI O KATHENAS.

    KAI MIA ALLH APORIA…
    katadikazeis aytin tin ANANDRH DOLOFONIA ?
    LYPASAI POU SKOTWSAN TON SWKRATH?

    egw lypamai
    kai thewrw pws ayta ta ANANDRA YPOKEIMENA
    EINAI KARAFASISTES…DEN EXOUN KAMIA SXESH ME THN ALH8EIA KAI ME THN DIKAIOSYNH.
    AYTOI POY DOLOFONOYN DEN EXOUN KAMIA DIKAIOLOGIA
    KAI KANENA ELAFRYNTIKO.

    +EYLOGHSON.

  2. philalethe00 Says:

    @AGAPI+
    Καλό στην αγαπητή… 🙂 Καλή ερώτηση! Μπορεί κάποιος που αυτοαποκαλείται «αριστερός» ή μάλλον ακροαριστερός, εδώ, να χρησιμοποιή βία, να θανατώνη ανθρώπους, έστω πολύ «βρώμικους» κτλ.; Δεν είναι εύκολο ερώτημα· θεωρώ, ότι δεν πρέπει, ότι πρέπει, αν μπορούμε, να ακολουθήσουμε ακόμη και πρακτικές μη-βίας και παθητικής αντίστασης, όπως άλλωστε κήρυσσε επί Χούντας η χριστιανο-σοσιαλιστική-Ορθόδοξη νεανική οργάνωση Χ.Α.Ρ.Α.- Χριστιανική Αντίσταση Ριζική Αλλαγή.

    Αλλά εδώ έχουμε ήδη ένα γεγονός, σε επίπεδο αμαρτίας. Λυπάμαι για τον θάνατο του δολοφονηθέντος, βέβαια. Αλλά πρέπει να δούμε και τα αίτια που οδηγούν εκεί. Διότι είναι προφανές, ότι θα μπορούσαν να είχαν γίνει χίλια και μύρια πράγματα, ώστε να είχε σταματήση αυτή η πορεία προς τα εκεί, αυτό το θλιβερό σύμπτωμα… Αυτή είναι η όλη συλλογιστική… 🙂 Εύχου…

  3. agapi+ Says:

    🙂 KOUKOU!
    eyxaristw gia tin apantisi dear phil….

    sigoura prepei na anazitithoun oi aities –
    AN KAI MIA EINAI SIGOURH-DEFACTO=
    ELLEIPSH AGAPHS.-

    AN OI ANTHRWPOI EIXAN AGAPH DEN THA DOLOFONOUSAN KANENAN….

    TWRA, poios exei to dikaiwma na pei kapoion Poly-H ligo vrwmiko
    kai na ton xtypisei H akoma xeirotera na tou afairesei ti ZWH giayto?

    KANENAS DEN EXEI TETOIO DIKAIWMA!

    DEN KSERW TI ELEGE H XARA KAI H OPOIA ALLH ORGANWSH,
    TO MONO POU KSERW EINAI OTI O KYRIOS MAS
    LEEI=

    AGAPATE ALLHLOUS.-
    EMPRAKTWS!-OLOUS-

    FONOS=FONOS.

    TWRA OI AKROARISTEROI pou aytoapokalountai etsi….
    ti na pw….
    fasistes einai ama epivalontai me ti via.

    DHMOKRATIA=AGAPH.
    ELEYTHERIA=DIKAIWMA TOU ALLOU NA YPARXEI.

    symfwneis?!
    makia!!!!

    🙂

  4. philalethe00 Says:

    @agapi+
    Ναι, ναι, αυτό που σκεφτόμουν πριν γράψω το κείμενο είναι να περιλάβω και αυτό που έλεγε ένας πρόδρομος αυτών και του σοσιαλισμού του μη-χριστιανικού στην Ρωσσία του 19ου αι., πολύ σημαντικός, είναι ο Μιχαηλόφσκυ, νομίζω(ή ο Μπιελίνσκυ), ότι «η αγάπη μου είναι αγάπη τύπου Μαρά»(ο μπροστάρης -και, βέβαια, σφαγιαστής μέγας- της Γαλλικής Επανάστασης) και ότι «αν εγώ ήμουν Τσάρος, θα ήμουν τύραννος»… Βεβαίως, αυτό δεν είναι αγάπη κατά Χριστό, που είναι κάτι απείρως αθώο (αν) και φλέγον. 🙂 Αλλά είναι μία κατ’άνθρωπο αγάπη προς την ανθρωπότητα γενικώς, που δεν «ορρωδεί» προ του να καθαρίσει πάρα πολλούς ανθρώπους ή να ασκήσει δεσποτισμό, ώστε η υπόλοιπη ανθρωπότητα να μην γνωρίση τον πόνο από υλικής πλευράς… Καλησπέρα!

  5. Agapi+ Says:

    🙂 kalispera phil! τι κανεις?!

    σ’ eyxaristw! 🙂

    «ορρωδεί»- τι εστί?!

  6. philalethe00 Says:

    Ορρωδώ είναι διστάζω, κοντοστέκομαι και τα συναφή. 🙂 Δόξα τω Θεώ, είμαι πολύ καλά, και ειδικότερα (σας) ετοιμάζω κάποιες αναρτήσεις ποικίλες, που δεν ξέρω πώς θα τις προλάβω … 🙂

  7. agapi+ Says:

    🙂 thank you in advance,then….dear!!!!!!!!!!!!

    apopse tha exoume ptwsi asteriwn,eipan!!!!!!!!!
    orato to fainomeno ki apo tin Ellada mas…
    meta tis 12.00mm=24.00 ws to prwi-eipan…………

    see you in the sky!!!!!!!!!!!!!2night……………. 🙂

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s


Αρέσει σε %d bloggers: