Ουγγαρία, Ελλάδα, G20, η ίδια (δύσμορφη) ιστορία.

by

Έτσι συνοψίζει η Ναόμι Κλάιν ( εδώ ) τα αποτελέσματα της συνόδου των G20 που έλαβε χώρα στο Τορόντο του Καναδά τον προηγούμενο μήνα:

Η πόλη μου μοιάζει σαν μία σκηνή εγκλήματος και οι εγκληματίες λυώνουν μέσ’στην νύχτα, λουφάζοντας από την σκηνή. Όχι, δεν μιλώ για τα παιδιά στα μαύρα που έσπασαν παράθυρα και έκαψαν αστυνομικά αμάξια το Σάββατο.

Μιλώ για τις κεφαλές του Κράτους που, την Κυριακή το βράδυ, τσάκισαν τα δίχτυα κοινωνικής ασφάλειας και έκαψαν καλές δουλειές εν μέσω μίας ύφεσης. Αντιμέτωπη με τα αποτελέσματα μιας κρίσης που δημιουργήθηκε από τα πλουσιότερα και πιο προνομιούχα στρώματα, αποφάσισαν να στείλουν στους φτωχότερους και πιο ευάλωτους ανθρώπους στις χώρες τους τον λογαριασμό.

Πώς αλλιώς μπορούμε να ερμηνεύσουμε το ανακοινωθέν των G20 , που δεν περιλαμβάνει ούτε τον πιο μικρούλη φόρο στις τράπεζες ή στις χρηματοπιστωτικές συναλλαγές, και παρά ταύτα εντέλλει τις κυβερνήσεις να κόψουν τα ελλείμματά τους στο μισό ως το 2013. Αυτή είναι μία τεράστια και σοκαριστική περικοπή, και θα έπρεπε να είμαστε ξεκάθαροι σχετικά με το ποιος θα πληρώσει το τίμημα: οι φοιτητές που θα δουν τις δημόσιες εκπαιδεύσεις τους να επιδεινώνονται καθώς τα δίδακτρα ανεβαίνουν· οι συνταξιούχοι που θα χάσουν οφέλη σκληρά αποκτημένα· εργάτες του δημόσιου τομέα των οποίων οι δουλειές θα εξαφανιστούν. Και η λίστα συνεχίζεται. Αυτοί οι τύποι των περικοπών έχουν ήδη ξεκινήσει σε πολλές από τις χώρες των G20 περιλαμβανόμενου του Καναδά, και πρόκειται να γίνουν πολύ χειρότεροι. Για παράδειγμα, μειώνοντας το προβλεπόμενο έλλειμμα του 2010 κατά το ήμισυ στις ΗΠΑ, εν τη απουσία μίας ευμεγέθους αύξησης των φόρων, θα σήμαινε ένα  εντυπωσιακό κόψιμο 780 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Όσον αφορά την Ουγγαρία, οι ολετήρες του ΔΝΤ -ναι, ξέρω, ότι οι (ένιοι) εφοπλιστές, η libertarian οικογένεια Μητσοτάκη, το ΠΑΣΟΚ και το κόμμα ΛΑ.Ο.Σ. διαφωνούν- φαίνεται, ότι δεν είναι μόνο αυτό(=όργανα των κερδοσκόπων-δανειστών) που ισχυρίζονται οι κριτικοί του(ς), όπως το αναφέρει ο παρ’ολίγον σύμβουλος της κυβέρνησης  Joseph Stiglitz ( πηγή ) :

Ωμός ο εκβιασμός του ΔΝΤ και της ΕΕ επί της Ουγγαρίας. Τόλμησε η νεοεκλεγείσα δεξιά κυβέρνηση του Βίκτορ Ορμπαν να φέρει αντιρρήσεις στις υποδείξεις τους για νέα μέτρα λιτότητας και αμέσως διέκοψαν τις συνομιλίες για τη χορήγηση δανείου προς τη Βουδαπέστη, στερώντας της μάλιστα την πρόσβαση στα 5,5 δισεκατομμύρια ευρώ που απομένουν από το δάνειο των 20 δισ. που της έχουν χορηγήσει από το 2008. Και αυτό, παρόλο που η Ουγγαρία είχε το 2009 έλλειμμα μόλις 4% του ΑΕΠ (πολύ κάτω του μέσου όρου της ΕΕ που ήταν 6,8% του ΑΕΠ) και δημόσιο χρέος 78,3% του ΑΕΠ της – ίδιο δηλαδή με τον μέσο όρο του χρέους των χωρών της ευρωζώνης το οποίο ανήλθε το 2009 στο 78,7% του ΑΕΠ.


Όσον αφορά δε στα καθ’ημάς, τι να πούμε και τι να ομολογήσουμε πρώτο; Μιλάμε απλώς για την λογική (=Vernunft) -που έχει γίνει ανοησία, κατά τον Γκαίτε- του σημαντικότερου προϊόντος της μονεταριστικής «ορθοδοξίας», όπως το αναφέρει ο Εντουαρντ Λούτουακ, δηλ. της ΟΝΕ, οδηγημένη στα άκρα και επαυξημένη όσο η εθνική ανεξαρτησία μας είναι συρρικνωμένη. Φυσικά, ότι είναι τελείως ατελέσφορη εκτός από παγκάκιστη ηθικά η συγκεκριμένη λογική και πολιτική δεν έχει επισημανθεί μόνον από σχετικές μελέτες όπως αυτή που έχει εκπονήσει η Μαρία Νεγρεπόντη-Δελιβάνη σε σειρά άρθρων που εξεδόθησαν συναγμένα από τις εκδ. Σμπίλιας πρόσφατα, αλλά και από τους ίδιους τους συντελεστές των αλλαγών -κυβέρνηση- προεκλογικώς και μετεκλογικώς. Και αυτό είναι τελείως εύλογο· διότι εχει ποτέ ληφθεί από την λογική αυτή υπ’ όψει το μοναδικά υπερβολικώς εύσαρκο ποσοστό των αυτοαπασχολουμένων στην Ελλάδα (που δεν περιλαμβάνει εκ κατασκευής αυτή η «λιτότητα»-austerity); Έχει ποτέ ληφθή υπ’όψει το πώς λαμβάνεται απόφαση στην πραγματικότητα να στηθή μία επιχείρηση ή να εισαχθή ένα νέο προϊόν ή να ανοίξη μία νέα αγορά; Νομίζετε, ότι γίνεται με την μείωση του ποσοστού της φορολόγησης μόνο; Μήπως, για να υπάρξη φορολόγηση, πρώτα πρέπει να υπάρξουν πωλήσεις; Και για να υπάρξουν πωλήσεις, δεν πρέπει άραγε να υπάρξουν διαθέσιμα χρήματα(αγοραστική δύναμη) στα νοικοκυριά(households);

Οι φορείς της καταστροφικής "τεχνογνωσίας" -τρόπος του λέγειν- του ΔΝΤ

Οι άνθρωποι αυτοί είναι στρατευμένοι, μάλλον ανενδοίαστα και χωρίς ενοχές*(μην ξεκινήσουμε τις δεισιδαιμονίες τώρα, άλλωστε σε αυτό μπορούν να τους βοηθήσουν και μερικές συνεδρίες ψυχαναλυτικές αποενοχοποίησης στην πεπολιτισμένη Δύση), στην υπόθεση της απώλειας της χώρας. Ειδάλλως, είναι απλώς υπερβολικά …ιδεολόγοι(ideologues).

Συμπερασματικώς και εν κατακλείδι: Είπαμε ήδη εδώ, εμπνεόμενοι από τον πολιτικό Καρυωτάκη, ότι το ασφαλιστικό νομοσχέδιο μας θυμίζει τα της, όπως το γράφει στο «Η πεδιάς και το νεκροταφείον», «επίσημης αγχόνης του Παγκάλου». Εδώ μιλάμε για κάτι άλλο του ιδίου, που πρέπει να το πούμε όπως το συνάγουμε και σκεφτόμαστε: για ιδανική αυτοχειρία· αυτό, βέβαια, δεν βγάζει από έξω το καθοριστικό στοιχείο της Θείας Πρόνοιας. Μόνο που εδώ θα είναι σαν την ιστορική φιλοσοφία του Χέγκελ· το φως θα πρέπει να προκύψη, διαλεκτικά, από τα βαθύτερα και πιο πυκνά κοινωνικοοικονομικά σκοτάδια...

*βέβαια, είδαμε τι έγινε με τον μετανοημένο κορυφαίο οικονομολόγο του ΔΝΤ εδώ· η «ηθική συνείδηση» δεν αστειεύεται… 🙂
Advertisements

Ετικέτες: , , , , , , , , , , ,

16 Σχόλια to “Ουγγαρία, Ελλάδα, G20, η ίδια (δύσμορφη) ιστορία.”

  1. Παιδί Βιολί Το Αληθινό Says:

    Αυτή η τελευταία φράση μου θυμιζει τον «Αναστάσιμο»(Λόγος Ι’) του Κ.Παλαμά, από το Δωδεκάλογο του Γύφτου και κανά 2 στιχάκια που παραθέτει ο Παλαμάς σον ίδιο λόγο:
    «Αν είμαι Χάρος χαλαστής
    είμαι και Χάρος πλάστης» (Α.Βαλαωρίτης)

    «Μόνον εκεί που’ναι τάφοι, εκεί’ναι και ανάσταση.» (Νίτσε, Ζαρατούστρας)

    • agapi+ Says:

      απορία=
      συγνωμη αλλα….
      τι σημαινει το ψευδωνυμο σου?
      παιδι βιολι?
      το αληθινο?
      ??????????????????????????
      συμβολιζει κατι?
      θες να πεις κατι με αυτο?

      συγνωμη,
      αλλα ειμαι και ολιγον εως πολυν χαζον….
      😦 forgive me pliz.
      merci.-

      • Παιδί Βιολί Το Αληθινό Says:

        το «παιδι Βιολί» βγήκε από τη γνωστή(;) έκφραση: αυτό σεν είναι παιδί! ειναι βιολί!

        «το αληθινό» βγηκε γιατί όταν χρειάστηκε να το χρησιμοποιήσω για πρώτη φορά, διαπίστωσα πως ήδη υπήρχε ένα «παιδί βιολί» και αναγκάστηκα προς στιγμήν να το τροποποιήσω. Αλλά τελικά καθιερώθηκε… αυτά…

    • agapi+ Says:

      😦
      pali den katalava…
      ti simainei na eisai telika violi?
      ????????????????????
      ena violi den einai paidi.
      den einai zwntano.
      einai antikeimeno.
      kai den einai alithino….
      opote ….mallon den armozei se anthrwpo! 🙂

      Godnite….!

  2. philalethe00 Says:

    @Παιδί Βιολί Το Αληθινό
    “Αν είμαι Χάρος χαλαστής
    είμαι και Χάρος πλάστης”

    Γεια και χαρά σου… Θαυμάσια παρατήρηση! Η ιδέα είναι περισσότερο γνωστή στο ευρύ κοινό -διότι τώρα πού να καθήσουμε να διαβάσουμε (για τον) Χέγκελ, η ζωή είναι πολύ σύντομη… 🙂 – από τον μαρξισμό και τον λενινισμό και έχει αφετηρία, όπως παρατηρεί και ο Ζακ Ελλύλ σε ένα σχετικό κείμενό του, την ιδέα που ανέπτυξαν οι αστοί τον 19ο αιώνα για την πρόοδο, δηλαδή ότι όλα(οικονομία, «Λόγος», επιστήμη κτλ.) πάνε μπροστά, πάνε καλύτερα, και φτάνουμε στο καλό που έρχεται στο τέλος-τέλος και κρατάει για πάντα: το τέλος της Ιστορίας, που έγινε διάσημο τελευταία με τις θεωρίες του νεοκον Φράνσις Φουκουγιάμα.

    Ο Μαρξ θεωρούσε, συγκεκριμένα, ερμηνεύοντας και, υποτίθεται, «αντιστρέφοντας», την διαλεκτική του Χέγκελ(όχι του Ένγκελς, αυτός ήταν άλλος), και λαμβάνοντας ως δεδομένη -άκριτα- την ιδέα αυτής της προόδου (των αστών), ότι η ιστορία πάει από το κακό στο χειρότερο κατά στάδια, από την αγροτική κοινωνία, στην φεουδαρχία, στον καπιταλισμό αναπτύσσοντας καλύτερα τις παραγωγικές δυνάμεις -που είναι το κρίσιμο-, και, τέλος, μέσα στα χαοτικά και πυκνότερα σκοτάδια, στον σοσιαλισμό και κομμουνισμό (παγκόσμιο). Η μεγάλη αλλαγή έρχεται, έλεγε, δηλαδή, όταν τα πράγματα γίνουν τρομερά άσχημα. Το Κεφάλαιο έχει συγκεντρωθεί σε 5-10 καπιταλιστές, η μεσαία τάξη έχει εξαφανιστεί τελείως(θεωρία περί της «απαθλίωσης» κ.λπ.), και, έτσι, η επανάσταση που θα σημάνει το τέλος της ατομικής ιδιοκτησίας ήρθε.

    Ομολογώ, ότι αυτό του Νίτσε, πάντως, μου θυμίζει πιο πολύ το Χριστιανικό(ναι, είναι απίστευτο σχεδόν για τον Νίτσε 🙂 ) «εάv μη ο κόκκος του σίτου πεσών εις την γην αποθάνη, αυτός μόνος μένει.Εάν δε αποθάνη πολύν καρπόν φέρει»

    Ευχαριστούμε για τις ωραίες παρατηρήσεις!!! Πολλές ευχές…

  3. Παιδί Βιολί Το Αληθινό Says:

    @philalethe00

    Και ναι, θα καθήσουμε να διαβάσουμε Χέγκελ- ξεκλέβοντας κάποιες ώρες από τη σύντομη ζωή μας :P- απλά δεν έτυχε να το κάνουμε ακόμα (αν θες να προτείνεις και κάτι για αρχή;)…

    Και όχι δεν το βρίσκω απίστευτο για τον Νίτσε! Μπορεί να μην έχω διαβάσει (ακόμα :Ρ) κάποιο ολοκληρωμένο έργο του, αλλά κάποιες λίγες ρήσεις που έχω κατά καιρούς συναντήσει δε μου φαίνονται ενάντιες στο πνεύμα της Ορθοδοξίας.
    Την καλημέρα μου και τις ευχές μου επίσης…

  4. agapi+ Says:

    +ΧΡΙΣΤΟΣ Η ΑΛΗΘΕΙΑ
    ΤΟ ΦΩΣ
    Η ΖΩΗ
    ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ Η ΑΝΑΣΤΑΣΗΣ…+

    ΘΕΟΣ ΑΓΑΠΗ ΕΣΤΙ.-
    ΤΕΛΟΣ.

    Στο κόσμο αυτο που επιβιώνουμε εψύγει η ΑΓΑΠΗ των πολλων…
    γι αυτο και ολα ειναι ΟΔΥΝΗΡΑ -για όσους αισθάνονται…

    μονο οι αναίσθητοι «καλοπερνάνε»….προς το παρον….

  5. philalethe00 Says:

    Καλησπέρα!!! 🙂

    @Παιδί Βιολί Το Αληθινό

    Δεν το είπα απευθυνόμενος σε εσένα, ήταν κοινωνική η κριτική… 🙂
    Εγώ τώρα τελευταία ήρθα περισσότερο σε επαφή -ούτε εγώ έχω διαβάσει τον ίδιο…- μέσω των δοκιμίων του Κωστή Μοσκώφ(Δοκίμια Ι, για την ακρίβεια, έχει άλλα δύο βιβλία…) με κάποιες πτυχές του έργου του Χέγκελ. Πάντως, θεωρείται η «Φαινομενολογία του Πνευματος», υποτίθεται, το πιο ώριμό του έργο… (Ο Λένιν διάβαζε και πρότεινε την «Λογική» του, όση σημασία έχει αυτό… 🙂 )

    Ο Νίτσε έχει, νομίζω, πολύπτυχο έργο· είχα διαβάσει παλιά τον Αντίχριστο και εν μέρει την «γενεαλογία της ηθικής»… Σίγουρα, κάποια από αυτά που λέει είναι σωστά και πολύ ενδιαφέροντα· ας πούμε, ο Ζακ Ελλύλ έχει στο «αναρχία και χριστιανισμός» στην αρχή μία τέτοια ρήση του για το Κράτος που παρομοιάζεται με κάποιο τέρας…

    @agapi+
    Εύχομαι να αποκτήσουμε την αγία (χαρμο-)λύπη που αφορά την αμαρτία του κόσμου, που είναι πολύτιμος λίθος… 🙂 Οι δε αναίσθητοι απλώς δεν ζούνε, «είναι σαν μην ήρθανε ποτέ σ’αυτόν τον κόσμο».

    Καλή συνέχεια σε όλους!!!! Ευχαριστώ για τα σχόλια…!

    υγ Εν τω μεταξύ, προσπαθώ με κάποιες αλλαγές, διευκρινίσεις κ.λπ. να καταστήσω πιο σαφές και απλό το περιεχόμενο της ανάρτησης, ελπίζω κάτι (λίγο) να έχω καταφέρει… 🙂 (Αν έχετε κάποια πρόταση…)

  6. Παιδί Βιολί Το Αληθινό Says:

    @philalethe00

    Φυσικά και κατάλαβα ότι η κριτική δεν απευθυνόταν σε μένα προσωπικά! Απλώς ήταν και μία καλή ευκαιρία να σε συμβουλευτώ. 🙂

    [Όσον αφορά στην απλοποιήση γενικά των αναρτήσεών σου, θα πρότεινα να συνιστάς στους αναγνώστες να διαβάσουν μια προτεινόμενη από σένα βιβλιογραφία όλων όσων αναφέρεις (τουλάχιστον όσους αναφέρεις πιο συχνά) και μετά να ξεκινήσουν την ανάγνωση…
    (αστειεύομαι φυσικά 😀 )]

  7. agapi+ Says:

    +καλο Παράδεισο να έχουμε….

    {αφου αποκτήσουμε μετανοια +ταπεινωση…πρωτα…Αμην+}

    χαιρετε….

  8. γρηγόρης στ. Says:

    Πολλά και ενδιαφέροντα θέματα θίγεις, αδ. Φιλαλήθη, τόσο στην ανάρτηση, αλλά και στα σχόλια.
    Η ιδέα της προόδου σε όλες της τις εκφράσεις, αν σκεφτείς από τον Ησίοδο ακόμα και ως σήμερα, μάλλον ένα εύκολο εργαλείο ανάλυσης κατέληξε, παρά ένα ένας ιδεότυπος. Και αυτό βέβαια, γιατί όπως επισημαίνεις, που να καθόμαστε να διαβάζουμε τώρα, που η ζωή είναι μικρή.[!] Από ‘κει και πέρα έχουμε γεμίσει από αναλύσεις τσιτάτων [και εδαφίων], ενώ εκλείπει η συνολική θεώρηση. Πάντως έχει ενδιαφέρον να διαβάσει κανείς τους εγελιανούς σε αντίστιξη με τους αντιεγελιανούς.
    Ποια ιδέα προόδου πιστεύεις ότι διαμορφώνεται ή κυριαρχεί σήμερα;

  9. agapi+ Says:

    😦 συγνώμη που απανταω…στον γρηγοριον,
    αλλα δεν μπορω να σιωπήσω….

    προσωπικα,και μετά βαθυτάτης θλίψεως…δεν βλεπω καμία πρόοδο πουθενα…

    αν και τιθεται το ερωτημα…τι εστιν προ’οο’οόδος?!!!?

    πνευματικη πρόοδος?
    πρόοδοσ σε τι?στα υλικα?υλικως?
    προοδος στις επιστημες?
    μονο στην τεχνολογια και στην ιατρικη βλεπω προοδο εγω
    η χαζουλιτα και η αμορφωτη!

    σε τιποτα αλλο δεν βλεπω ΚΑΜΙΑ ΠΡΟΟΔΟ.
    αντιθετως…
    βλεπω μια οπισθοδρομηση…

    ποια λεξη ειναι το αντιθετον της προοδου?!
    {ΕΙΜΑΙ ΡΕΑΛΙΣΤΡΙΑ-ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑΖΟΜΑΙ}
    αυτο βλεπω….
    συγχωρεστε με.-
    πορ φαβορ!
    στα πολιτικα=βαλτος=πατος κλπ συναφη.
    στην δημοσιογραφια επισης.
    στα πνευματικα,
    υποκρισια…
    και εψυγει η αγαπη των πολλων.

    ΗΜΑΡΤΟΝ ΚΥΡΙΕ.

  10. philalethe00 Says:

    @Παιδί Βιολί Το Αληθινό
    Ευχαριστώ!!!

    ( Αυτό που λες είναι μία πολύ καλή πρόταση, παρεμπιπτόντως… 🙂 )
    Για ό,τι άλλο θέλεις, είμαι στην διάθεσή σου.

    @γρηγόρης στ.
    Αδελφέ μου, σε ευχαριστώ για την επίσκεψη και τους πολύ ωραίους προβληματισμούς. 🙂 Ναι, η ιδέα της προόδου υπήρξε, αλλά δεν υπήρξε, νομίζω, όπως την έθεσαν οι αστοί του 18ου αιώνα. Δες τι ωραίο αναφέρει ο Ζακ Ελλύλ στην «μεταμόρφωση του αστού», σ 68:
    «Μέχρι την αστική εποχή και τους συγγραφείς ή πολιτικούς της εποχής εκείνης, πρόοδος δεν σημαίνει τίποτε περισσότερο από κίνηση προς τα εμπρός και κυριολεκτικά αύξηση. Αλλά πρόκειται τόσο για την πρόοδο του καλού όσο και για την πρόοδο του κακού. Μόνο τον 18ο αι. αρχίζουν ορισμένοι να μιλούν για πρόοδο του ανθρώπινου Πνεύματος γενικά(Φοντενέλ[Fontenelle]), για πρόοδο του Λόγου(Βολταίρος), πρόοδο του πολιτισμού(Τυργκό[Turgot]), πρόοδο των επιστημών(Εγκυκλοπαίδεια). Η ιδέα μιας προόδου του ανθρώπου εγγεγραμμένης στην ιστορία του γεννιέται τον αιώνα του Διαφωτισμού, και δεν είναι παρακινδυνευμένο να υποστηρίξουμε ότι αυτός ο Διαφωτισμός ήταν αστικός.»

    Όσο για το ποια ιδέα της προόδου κυριαρχεί σήμερα, ας θυμηθούμε πόσες φορές ακούμε συνεχώς για την εποχή μας που είναι η καλύτερη και πιο προηγμένη, την συνεχή μνεία περί της τομής μεταξύ Παλαιών και Νέων Χρόνων κτλ., κτλ. Ή το ότι ό,τι κακό το ρίχνουμε και το αποδίδουμε στον «Μεσαίωνα» και τις ιδέες του, ακόμη και τον … εργασιακό Μεσαίωνα στις εργασιακές σχέσεις, κτλ.(ιδιαίτερα από κάποιους της «αριστεράς και της προόδου» 🙂 )…

    Είναι τρομερό το πόσο μας κυβερνούν αυτές οι παροδικές και παλαιές-ξεπερασμένες ιδέες…

  11. agapi+ Says:

    😦 telika mono 😦

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s


Αρέσει σε %d bloggers: