Η ψυχρή λογικότητα του αστικού κοινωνικοφιλοσοφικού συστήματος, η ταπεινή τρυφερότητα των Αγίων…(3ον και τελευταίον)

by

Για να κάνουμε την σύνδεση με τα παραπάνω, η όλη αφορμή δόθηκε από κείμενο ανανεωτικού-πολυτεχνίτου καθηγητού του ΕΜΠ, που μας μίλησε για το πώς η ελλαδική κοινωνία αδυνάτησε να αφομοιώση τον ορθολογιστικό-ωφελιμιστικό λόγο και έτσι να «εκσυγχρονιστή πολιτιστικά», εμποδίζοντας, έτσι, αυτό την πρόοδό της.

Σε κάποιους, βέβαια, αυτό δεν αποκλείεται να θυμήση τον Κονδύλη του 1991(της «Παρακμής του αστικού πολιτισμού«) που μίλησε -μετά, εν τινί μέτρω, οπωσδήποτε άλλαξε τόνο, αν όχι απόψεις- στην εισαγωγή στην ελληνική έκδοση για «καχεξία του αστικού στοιχείου στην ελληνική κοινωνία και ιδεολογία». Νομίζω, ότι μετά τον καθ’αυτό υπαρκτό εκσυγχρονισμό(1996-2004), χάθηκε και το θάμβος των σχετικών ουτοπιστών. Από την άλλη, ο Κωστής Μοσκώφ, ήδη από την «ιστορία του εργατικού κινήματος», νομίζω, που εκδόθηκε επί Επταετίας, είχε μία, έως ριζικά, άλλη άποψη: γνωρίζοντας, ασύγκριτα περισσότερο από τον Κονδύλη αναμφίλεκτα, την εγχώρια παράδοση (ο Μοσκώφ διάβαζε από Λόσσκυ και Γιανναρά ως Πατέρες και Πασκάλ), θεωρούσε, ότι η Ελλάδα, έπρεπε να χειραφετηθή εθνικά, για να μπορέση να χειραφετηθή κοινωνικά. Και αυτό διότι η Ευρώπη ως συλλογική μητρόπολη της Ελλάδας και π.χ. ο Χριστιανισμός της Ευρώπης, που βάσει κάποιας ρήσης του Πασκάλ αναγνώριζε την σταύρωση του σώματος της Εκκλησίας εως το τέλος της Ιστορίας, δεν μπορούσε να είναι ευεπίφορο βάθρο ιδεολογικό για την χειραφέτηση. Αντίθετα, η Ορθοδοξία με τον μανικό της έρωτα για τον όλο Άλλο, με την θεολογία του προσώπου του ανθρώπου που είναι ερωτικά στραμμένος προς τον Άλλο, με την ερωτική αυθυπέρβαση, έτσι, μπορούσε να φέρει ακριβώς αυτήν την κοινωνική ριζοσπαστικοποίηση που θα συνέτεινε στην Επανάσταση. Τέλος, υπάρχει και το πολύ γνωστό βιβλίο του Β. Φίλια για την νόθα αστικοποίηση. Αυτό σημαίνει, ότι οι Έλληνες αστικοποιήθηκαν, αλλά όχι πλήρως. Έτσι, ως προ τινός τουλάχιστον, δεν βλέπαμε τα φαινόμενα αστικοποίησης που βλέπουμε σήμερα: εξατομίκευση, αποξένωση του ενός από τον άλλο, αποδοχή εγκυρότητας και αυθεντίας των «ψευτογνώσεων των ουμανιστικών επιστήμων»(Ζ. Ελλύλ) όπως της φαρμακρατικής, σήμερα, «ιατρικής ψυχολογίας», αποθέωση της βιοποριστικής εργασίας, της υγείας, του χρήματος κ.α. πολλά. Γίναμε αστοί ιδεολογικά, αλλά όχι και τόσο ή όχι απόλυτα, με άλλα λόγια*.

Και θαυμάζαμε ήδη αρκετά την τύφλωση αυτών των ανθρώπων. Διότι δεν βλέπουν και καταλαβαίνουν τίποτε από την χαοτική διάλυση του 20ου αιώνα, την ηθική ανελευθερία του ανθρώπου, λ.χ., από τις ανεπανάληπτες μαζικές σφαγές των κλιμακούμενης βαρβαρότητας παγκοσμίων πολέμων, από το πού κατέληξε η τέχνη με τον ντανταϊσμό κ.τ.λ. ή τις ακραίες μορφές του κατά τα άλλα αξιόλογου κινήματος του υπερρεαλισμού(που, όπως ξέρουμε, έρχεται ως αντίδραση στις εμμονές του ορθολογισμού) ή του εξπρεσιονισμού κττ.

Από την άλλη, σήμερα και εδώ και αρκετά χρόνια, όπως ξέρουμε ιδιαίτερα οι πιο νέες γενιές, είμαστε έκθετοι σε ένα κύμα του πιο ακραίου κυνισμού, και σίγουρα όχι με την μορφή της παρρησίας του Διογένη την οποία θαύμαζε ο Μέγας Βασίλειος. Οι σχέσεις οι κοινωνικές στους Κοσμικούς ανθρώπους, είναι διαλυμένες ή αφόρητα καχύποπτες ή πρόδηλα ανειλικρινείς(όχι τόσο σήμερα), από την εποχή της γενιάς του ’60 τουλάχιστον έχουμε μία απίστευτη, σχεδόν, χυδαιοποίηση των διαφυλικών σχέσεων**, το δε καπιταλιστικό κοινωνικό σύστημα εχει μια ισχυρή τάση να πάρει την Revanche, δηλαδή το παρασιτικό Κεφάλαιο να πάρει πίσω όσα έδωσε στην Εργασία. Βεβαίως, όλα αυτά είναι απότοκα της ιδεολογίας των νεώτερων χρόνων. Αλλά επειδή και οι «μοντέρνοι χειραφετημένοι» μας, όπως κοροϊδεύει ο Ζακ Ελλύλ, είναι απόγονοι της αστικής τάξης και η παραδοσιακή αριστερά(βλ. ΚΚΕ) είναι μάλλον, σαν τον Μαρξ και τον Ένγκελς, αστοί που κάνουν τους φίλους του λαού και των οικονομικών καημών του, έχουμε ξεμείνει από επαναστάτες εναντίον αυτού του τεράστιου κακού.

Έχουμε αλήθεια ξεμείνει, όμως; Δεν ήσαν οι Άγιοι οι ολοκληρωμένοι επαναστάτες; Δεν ήταν η απόλυτα φλογερή και μη-ζηλόφθονη έμπονη αγάπη τους, τότε και τώρα, μία κραυγή που διέλυε όπου περνούσε τα σκοτάδια της κοσμικής κακίας, αδιαφορίας;

Οι Άγιοι ως φορείς της τελευταίας, αληθινής ανταρσίας

Συμπληρωματικά, λοιπόν, ο άγ. στάρετς Ανατόλιος της Όπτινα αποδείχθηκε ό,τι έλεγε ο ιδεολόγος Ν. Μπουχάριν για την εργατική τάξη, δηλαδή αποδείχθηκε μεγαλόκαρδος και καθολικός απελευθερωτής (όλης) της κοινωνίας. Όταν έρχονταν να τον επισκεφτούν διάφοροι αναγκεμένοι άνθρωποι αυτός, που δεν κοιμόταν παρά μόνο στα καθίσματα της πρωινής Θ. Λειτουργίας, τους δεχόταν όλους με ένα τέτοιο στοργικό χαμόγελο που, όπως έλεγαν, τους δίδασκε τι πραγματικά σημαίνει αγάπη και ταπείνωση. Ο αποκαλούμενος λαθεμένα(και από εμένα) Κολλυβάς Άγιος Μακάριος ο Κορίνθου είχε ένα βλέμμα που βιογράφος του το αποκαλεί «θωπευτικό», όπως είπαμε, και ο ίδιος αδημονούσε να συντελέση στο τέλος των βασάνων της σκλάβας Ρωμηοσύνης συμμετέχοντας ως μπροστάρης της περιοχής του στην επανάσταση των Ορλωφικών.

Ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, αυτός ο «αντάρτης Πατριάρχης», συνεδύαζε τον πιο παρρησιαζόμενο και θυμώδη τόνο(που έκανε τους παριστάμενους να ξεσπούν σε αυθόρμητα χειροκροτήματα, που αμέσως μετά τους «απαγόρευσε» λόγω ταπεινότητας…) απέναντι στους κουτοπόνηρους (και) ενδόξους της γης, και την μεγαλύτερη τρυφερότητα στις διαπροσωπικές σχέσεις, όπως παρατηρείτο από τους συγχρόνους του.

Ο σύγχρονος Άγιος Νεκτάριος Πενταπόλεως, ο κατά Χονδρόπουλο «προστάτης της φτωχολογιάς» διέπρεψε στην φιλοστοργία της παιδαγωγικής του επιβάλλοντας, σε εκείνες τις αυστηρές εποχές, στον εαυτό του την πιο σκληρή νηστεία για κάθε παραστράτημα των μαθητών του που επέσυρε ποινές. Σε μία άλλη περίπτωση, βρέθηκε αντιμέτωπος με ένα φτωχό εργάτη (στην Ριζάρειο σχολή, όπου υπήρξε και διευθυντής) που δεν έκανε, λόγω οκνηρίας, την δουλειά του, που ήταν ο καθαρισμός των αφεδρώνων· αντί οποιασδήποτε τιμωρίας ή επίπληξης ή αδράνειας, ανέλαβε επ’αόριστον ο ίδιος την εργασία! Έτσι, έργω, «έπεισε» και τον φτωχόν εργάτη αυτό να μην αδιαφορεί για την δουλειά του…

*αυτό εκφράστηκε πολλές φορές ως επιστροφή σε ό,τι ο Τσιριντάνης αποκαλεί «παλαιά διδαχή», δηλαδή ό,τι κατάλαβαν οι Ευρωπαίοι από την αρχαία φιλοσοφία. Είναι αυτό που έλεγε ο μακαρίτης, μέχρι τα τελευταία του κείμενα που έχω υπ’όψει, Μάριος Πλωρίτης περί επιστροφής στην Αναγέννηση και τον (δυτικό) Διαφωτισμό. Εγώ το έχω δει και στις ωραίες περιγραφές που κάνει ο Σώτος Χονδρόπουλος στον «Άγιο του αιώνα μας», όταν μιλάει για τις καθαρά αστικές απόψεις των καθηγητών της Ριζαρείου σχολής, που εκθειάζουν τα ερχόμενα και σαν να λέμε θεϊκά επιτεύγματα της επιστήμης, και την απαιτούμενη εμμονή του Αγίου Νεκταρίου ως νέου καθηγητή στην αρχαία φιλοσοφία.  (Η αφήγηση είναι όντως απολαυστική και διαβάζεται, νομίζω, ως ιδιαίτερα ειρωνική. 🙂 )
**δεν θα ήθελα να το θέσω ακριβώς έτσι, αλλά και εκείνος ο τεράστιας σημασίας κριτικός Κλέων Παράσχος αποδίδει, όπως διάβαζα τελευταία, την θέαση ως σαρκικών των διαφυλικών σχέσεων από τον περίφημο σκώπτη μας Εμμανούλ Ροΐδη, για τον οποίο έχει συντάξει ολόκληρο εκτενές έργο, την αποδίδει, λοιπόν, αυτήν την θέαση σε ό,τι αποκαλεί «βολταιρισμό» του. Αυτό και αν είναι διαφωτιστική για το σήμερα κριτική…
Advertisements

Ετικέτες: , , , , , , , ,

22 Σχόλια to “Η ψυχρή λογικότητα του αστικού κοινωνικοφιλοσοφικού συστήματος, η ταπεινή τρυφερότητα των Αγίων…(3ον και τελευταίον)”

  1. ΕΦΗΒΗ ετοιμο"θάνατη"... Says:

    ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΠΑΡΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ ΠΟΛΥ 🙂
    ΑΥΤΗ Η ΕΚΦΡΑΣΗ
    =ΤΑΠΕΙΝΗ ΤΡΥΦΕΡΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ+
    ειναι πολυ γλυκια
    πραγματικη
    ζεστη και γεματη θαλπωρη….
    νιωθεις μια ζεστη αγκαλια να σε τυλιγει
    ειναι Η ΑΓΑΠΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΜΑΣ…..

    ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΦΙΛ,
    🙂 ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΩΡΑΙΑ,ΨΥΧΟΦΕΛΗΜΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΚΕΡΝΑΣ!
    Bisous bisous+

  2. Agapi+ Says:

    +Η ΣΥΝΑΞΗ ΤΟΥ ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΥ ΓΑΒΡΙΗΛ{13/7}

    Ο ΟΣΙΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ ο Σαββαΐτης

    Η ΟΣΙΑ ΣΑΡΡΑ

    Η ΑΓΙΑ ΓΟΛΙΝΔΟΥΧ η Περσίδα που μετονομάστηκε ΜΑΡΙΑ

    ΟΙ ΟΣΙΟΙ ΗΛΙΟΦΩΤΟΙ (κατ’ άλλους ΗΛΙΟΦΩΤΟΣ ή ΑΛΙΦΩΤΕΣ)

    Αύτη τη μέρα ΚΥΡΙΑΚΗ (που τυχαίνει από της 13ης έως 19ης Ιουλίου) ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ

    Ο άγιος Ονησίφορος

    Η ΣΥΝΑΞΗ ΤΟΥ ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΥ ΓΑΒΡΙΗΛ
    Να, συν τοις άλλοις, πώς η Εκκλησία υμνεί τον αρχάγγελο Γαβριήλ σ’ αυτή τη γιορτή του:

    «Θρόνω παριστάμενος της τρισηλίου Θεότητας και πλουσίως λαμπόμενος, ταις θείαις λαμπρότησι, ταις έκπεμπομέναις, απαύστως εκείθεν, τους επί γης χαρμονικώς, χοροστατούντας και εύφημούντας σε, παθών άχλύος λύτρωσαι, και φωτισμώ καταλάμπρυνον, Γαβριήλ Αρχιστράτηγε, πρεσβευτά των ψυχών ημών.»
    +Των ασωμάτων λειτουργών ως πρωτεύων, το προ αιώνων ορισθέν όντως μέγα, συ Γαβριήλ πεπίστευσαι μυστήριον, τόκον τον απόρρητον, της αγίας Παρθένου, Χαίρε, προσφωνών αύτη, ή κεχαριτωμένη. Χρεωστικώς σε όθεν οι πιστοί, εν ευφροσύνη αεί μακαρίζαμεν.»

    +Απολυτίκιο. Ήχος δ’. Ταχύ προκατάλαβε.
    Ως θείος Αρχάγγελος, των νοερών στρατιών, Τριάδος την έλλαμψιν, καθυποδέχη λαμπρώς, Γαβριήλ Αρχιστράτηγε· όθεν εκ πάσης βλάβης, και παντοίας ανάγκης, σώζε απαρατρώτους, τους πιστώς σε τιμώντας, και πόθω ανευφημούντας, τα σα θαυμάσια.

    Ο ΟΣΙΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ ο Σαββαΐτης
    Ανεψιός του Ιωάννου Δαμάσκηνου ό Στέφανος, γεννήθηκε στη Δαμασκό το 725 μ.Χ. Τον πατέρα του έλεγαν Θεόδωρο Μανσούρ και ήταν αδελφός του Ιωάννου Δαμάσκηνου. Σέ ηλικία δέκα ετών, ό Στέφανος εισήχθη από το θείο του στη Λαύρα του Αγίου Σάββα, όπου για 15 χρόνια εκπαιδεύτηκε πολύ καλά στη μοναχική ζωή. Μετά το θάνατο του θείου του, αποσύρθηκε στην έρημο και εντρυφούσε ακόμα περισσότερο στη μελέτη του λόγου του Θεού. Εκεί ασχολήθηκε και με την ποίηση, στην οποία διακρίθηκε και αναδείχθηκε ένας από τους μεγαλύτερους ποιητές της Εκκλησίας μας. Ό Στέφανος, ό,τι δημιουργούσε με το τάλαντο πού του έδωσε ό Θεός, το αφιέρωνε στη δόξα του Θεού και όχι στο θαυμασμό των ανθρώπων. Διότι τον ενέπνεαν τα λόγια της Άγιας Γραφής, πού λένε: «Πάν ό,τι αν ποιήτε εν λόγω ή εν έργω, πάντα εν ονόματι Κυρίου Ιησού, ευχαριστούντες τω Θεώ και πατρί δι’ αύτοϋ»1. Δηλαδή, κάθε τι πού κάνετε με λόγο ή με έργο, όλα να τα πράττετε για να αρέσετε στον Κύριο Ιησού και για τη δόξα Του, ευχαριστούντες μέσω Αυτού το Θεό και Πατέρα, πού τόσο πολύ μας αγάπησε. Ό Στέφανος, αφού κόσμησε την Εκκλησία με τα ποιήματα του, πέθανε ειρηνικά το 807 μ.Χ.
    1. Προς Κολασσαείς, γ’ 17.

    Απολυτίκιο. Ήχος δ’. Ταχύ προκατάλαβε.
    Ως θείον στεφάνωμα, την αρετήν εσχηκώς, λαμπρώς εστεφάνωσας, την Εκκλησίαν Χριστού, εν λόγοις και πράξεσι · συ γαρ ως ιεράρχης και σοφός θεηγόρος, θείων ασμάτων λύρα, Πάτερ Στέφανε ώφθης· διό ταις σαις φαιδρότησιν, ημάς στεφάνωσαν.

    Η ΟΣΙΑ ΣΑΡΡΑ
    Απεβίωσε ειρηνικά.

    Η ΑΓΙΑ ΓΟΛΙΝΔΟΥΧ η Περσίδα που μετονομάστηκε ΜΑΡΙΑ
    Ή Αγία αυτή ήταν από την Περσία στα χρόνια του βασιλιά των Περσών Χοσρόη και των Ρωμαίων Μαυρικίου (582-602). Ειδωλολάτρισσα στη αρχή, μετά από κάποια οπτασία πού είδε, μεταστράφηκε στον χριστιανισμό και όταν βαπτίστηκε πήρε το όνομα Μαρία. Ό άνδρας της, την κατήγγειλε στον Χοσρόη, πού την εξόρισε σε κάποιο φρούριο, της Λήθης ονομαζόμενο, όπου έμεινε κλεισμένη για 18 ολόκληρα χρόνια. Έπειτα, επειδή αρνήθηκε να αλλαξοπιστήσει, υπέστη πολλά και διάφορα μαρτύρια. Όταν απαλλάχτηκε απ’ αυτά, επισκέφθηκε την Ιερουσαλήμ, όπου μόνασε σε κάποιο μοναστήρι. Με υπόδειξη του Πατριάρχη Ιεροσολύμων, ξεκίνησε για την Κωνσταντινούπολη, προκειμένου να ευχηθεί υπέρ των βασιλέων. Πέθανε όμως στο δρόμο μεταξύ του Νιτζιβίου και της Δαράς μέσα στον ευκτήριο οίκο του αγίου Σεργίου, ενώ προσευχόταν. Στόν Πατμιακό Κώδικα 266 λέγεται, ότι το μαρτύριο της συνέγραψε ό Ευστράτιος πρεσβύτερος της Μεγάλης Εκκλησίας, ό οποίος έγραψε και τον βίο του αγίου Ευτυχίου.

    kalo paradeiso na exoume oloi +Amin

  3. philalethe00 Says:

    @ΕΦΗΒΗ ετοιμο»θάνατη»…, Agapi+
    Ιδιαιτέρως ευχαριστούμε. 🙂 Ναι, την επέλεξα μετά από σκέψη ώριμη, ομολογώ… Περιεσκεμμένη που λέγομε επί τούτου… 🙂

  4. agapi!+ Says:

    🙂

    Godnite!!!!!!!!!
    thank you!
    merci!
    🙂

  5. agapi+ Says:

    🙂 απόψε
    στο απόδειπνο σκέφτηκα και ειπα!=

    . αγάπη Χριστού=Παράδεισος!!!!!! –
    +ο καλυτερος και ωραιότερος τρόπος…
    να μαλακώσει+να κατανυχθεί η καρδιά μας
    ειναι να λέμε στην προσευχή μας=
    Χριστέ μου,σε ικετεύω,συγχώρεσε μας όλους
    και σε παρακαλω πολυ,βάλε στον Παράδεισο Σου,
    όλους όσους με μισούν!
    ΑΜΗΝ +ΑΜΗΝ+ΑΜΗΝ+

    +Σε ευχαριστώ Χριστέ μου.
    Σ’ευχαριστω Σ’ευχαριστω που γεμιζεις τα ματια μου δάκρυα
    και τη καρδιά μου απο τη Χαρά Σου+

    ΔΟΞΑ ΤΩ ΘΕΩ ΠΑΝΤΩΝ ΕΝΕΚΕΝ+
    🙂
    geia sou fil.!

  6. philalethe00 Says:

    @agapi+
    Έτσι, έτσι, όσους μας μισούν και όλους όσους μισούν γενικώς. Ας στρέψουμε το μεταμορφωμένο μίσος και τον θυμό μας προς το ίδιο το κακό και όχι τους πλανώντες και -άρα- πλανώμενους.

  7. agapi+ Says:

    🙂
    καλησπέρα…φιλια!

  8. agapi+ Says:

    υστερογραφο
    ΠΟΤΈΕΕΕΕ ΔΕΝ ΕΙΧΑ ΜΙΣΟΣ ΓΙΑ ΚΑΝΕΝΑΝ ΑΝΘΡΩΠΟ.
    δεν ενιωσα ποτε αυτο το συναισθημα!
    ΔΟΞΑ ΤΩ ΘΕΩ.
    θυμο εχω νιωσει αλλα μονο δικαια,οχι αδικα
    ομωσ σε 5-λεπτα μου περναει
    διοτι παντα λεω οσα νιωθω.

  9. philalethe00 Says:

    @agapi+
    Ναι. 🙂 Κοίταξε, όλοι πέφτουμε λίγο ή πολύ σε αυτά. Το θέμα είναι η μετάνοια, αν υπάρχει και πόσο ειλικρινής είναι και, άρα, πόση παράκληση από τον Παράκλητο περιέχει… Ιδιαίτερα με τον θυμό, που είναι «το νεύρο της ψυχής» κατά τους Πατέρες, θέλει διάκριση αρκετή… Καλησπέρα… Σας ετοιμάζω(-ουμε) κάποιες (ιδιαίτερες) αναρτήσεις και …ταλανίζομαι με το caption tube…… Αλλά πού θα πάει… 🙂

  10. AGAPI+ Says:

    🙂 se poia ayta ?!
    Hmoun safis gia to misos-
    Stin kardia mou den eniwsa pote misos.
    oso gia to thymo,einai normal ….otan kapoia onta Ypokrinontai.
    kai o Kyrios thymwne.,…

    AGAPH EMPRAKTH,+metanoia na exoume
    kai tapeinwsi kai telos kalo paradeiso.+.
    AMHN.
    🙂
    Bisous

  11. agapi+ Says:

    +Ἀπολυτίκιον τοῦ Προφήτου  Ἠλία
    Ἦχος δ’ – Ταχύ προκατάλαβε

    Ὁ ἔνσαρκος ἄγγελος, τῶν Προφητῶν ἡ κρηπίς, ὁ δεύτερος Πρόδρομος τῆς παρουσίας Χριστοῦ, Ἠλίας ὁ ἔνδοξος,
    ἄνωθεν καταπέμψας, Ἐλισσαίῳ τὴν χάριν, νόσους ἀποδιώκει, καὶ λεπροὺς καθαρίζει·
    διὸ καὶ τοῖς τιμῶσιν αὐτὸν βρύει ἰάματα.

  12. agapi+ Says:

    +pou einai auti H wraia eikona tou agiou pou eixes toso kairo?
    plizzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz valtin pali+
    einai olozwntanos Agios+

  13. philalethe00 Says:

    @agapi+
    Ήταν του Αγίου Ισαάκ του Σύρου. Ναι, μπορεί να το ξαναβάλω, αν υπάρξη λαϊκόν αίτημα. 🙂 Απλώς, έχω καθιερώση να βάζω τους συγγραφείς που παραθέτω τα ρητά τους. Σκέπτομαι να βάλω, επειδή ελλείπει ένας Έλληνας, και τον Ζήσιμο Λορεντζάτο… 🙂

  14. agapi+ Says:

    🙂 koukou!

    YPARXEI LAIKON AITHMA!
    STO EKFRAZEI H elaxistotis mou!
    plizzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz!!!

    BALE PALI THN EIKONA-STOLIZE-AGIAZE-EULOGOUSE OLO TO ISTOLOGIO SOU!

    XXX+

  15. philalethe00 Says:

    @agapi+
    Καλώς, θα το προγραμματίσω… Αν και ήδη, βέβαια, έχομεν ένα Άγιο, πάνω πάνω… :-)Έχω βρει και μερικές καταπληκτικές Εικόνες, περιλαμβανομένης της Αγ. Αγάπης, κρίμα που δεν μπορώ να τις φωτογραφήσω(εκπλάπη το σχετικό κινητόν) και να τις αναρτήσουμε… Ευχές!

  16. agapi+ Says:

    🙂
    poy tis vrikes?! se iera moni? pliz dis moi!

  17. philalethe00 Says:

    @agapi+
    Γεια και χαρά! -και καθώς δεν βλέπω να κοιμάμαι σήμερα προ της Θ. Λειτουργίας, απαντώ, ότι την βρήκα αυτήν που έχω κατά νου στον Ι.Ν. του Αγίου Δημητρίου, στην Θεσσαλονίκη. 🙂 Είναι, μάλιστα, κοντά στο επί εκατονταετίες(υπάρχει ειδική μελέτη του π. Δ. Βακάρου επί τούτου) μυροβλύζον οστεοφυλάκιο του Αγίου…

  18. agapi+ Says:

    🙂 se olonyktia Hsoun pali?! 🙂

    eyxaristw+

    makari na mporesw na erthw na proskynisw…………..
    eyxou!

  19. philalethe00 Says:

    @agapi+
    Καλημέρα!!!
    Όχι, -δεν είχε :-)- απλώς, δεν πρόλαβα να «κοιμηθώ και υπνώσω»… Αλλά άξιζε καθ’όλα, βέβαια…
    Θα εύχομαι..! Σας αφήνω για να αναπαυθώ κατά τι… 🙂

  20. Agapi+ Says:

    🙂
    eyxaristw+kali ksekourasi….

    {an kai anarwtiemai-giati aksize afou den Hto olonyktia!-?-!
    Hto meleti H proseyxi?!-eylogison+!!!!!!!!!!!!}

    makia….makia! 🙂

  21. philalethe00 Says:

    @Agapi+
    Δεν ήταν ολονυκτία. Απλώς, όταν κοιμάται ή επιστρέφει από τις (συνήθεις) δραστηριότητές του κανείς αργά, αντιμετωπίζει κάποιον κίνδυνο να τον …πλακώσει το πάπλωμα… 😀

  22. agapi+ Says:

    🙂 xaxa! to paplwma einai EPIKINDYNO!!!!!

    OPWS KAI POLLA ALLA……….

    🙂

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s


Αρέσει σε %d bloggers: