Κοινωνικός Χριστιανισμός, η προμηθεϊκή φωτιά.

by

Ο Λαυρέντιος Γκεμερέυ έγραφε, ότι το Σύστημα κυρίως πολεμάει τον Κοινωνικό Χριστιανισμό ή τον Χριστιανικό Κοινωνισμό/Σοσιαλισμό. Και είχε τόσο δίκηο… Είχε δίκηο δε ιδιαίτερα για την Ελλάδα. Διότι, δείτε, πού είναι οι αναφορές αυτές στους σχετικούς μας θεωρητικούς/στοχαστές; Οι άνθρωποι δεν είναι απλώς ακόλουθοι ιδεών ανεξέταστων κριτικά, αλλά κάνουν γκρίζα και μαύρη προπαγάνδα με τον πιο δογματικό και «κολλημένο», κοινώς, τρόπο. Αυτό συμβαίνει, βέβαια, ιδιαίτερα στους δογματικούς μαρξιστές, ακόμη και στους περισσότερο ενημερωμένους. Δείτε, π.χ. , τα κείμενα του (πολύ καλού, τηρουμένων των αναλογιών) Ευτύχη Μπιτσάκη και του Γ. Ρούση του ΚΚΕ περί Χριστιανισμού. Ο ένας αναπαράγει τις ιδέες του …μαρξιστικού ορθολογισμού(ορθολογισμός, όταν ένα από τα δύο κριτήρια αληθείας του Λένιν είναι η συνείδηση του ημερομίσθιου βιομηχανικού εργάτη -ήτοι του προλετάριου- την περίοδο του καπιταλισμού) του Αύγουστου Μπαγιόνα, προφανέστατα, και βάσει των πηγών του*, ενώ ο άλλος αναπαράγει τις απίστευτες και θεωρητικά απόλυτα έωλες ιδέες και φαντασίες του «αποστάτη Κάουτσκι», που βέβαια μετά εξεδόθησαν και στην ΕΣΣΔ, για να μην χάση στην προλετκούλτ του ο λαός. Πολύ χειρότερη είναι, ενίοτε, η κατάσταση ακόμη και σε αυτούς που υποτίθεται, ότι, παρά την προχωρημένη ηλικία τους, θα ανανέωναν την παράδοση αυτή. Δείτε, ας πούμε, απ’την άλλη, τον γενναίο πρωτεργάτη της ανανέωσης της Αριστεράς(και ΓΓ του ΚΚ Ισπανίας τότε)  Σαντιάγκο Καρίλιο και διαβάστε το βιβλίο του «Προβλήματα του σοσιαλισμού σήμερα»(πρόλογος-μετάφραση Ηλ. Ηλιού!). Αυτός απ0καλούσε, και στην Ισπανία ων, που όντως γνώρισε ιδιαίτερα φωτιές ιεροεξεταστικές, «φανατικούς της Αριστεράς» όλους αυτούς που εχθρεύονταν την «Εκκλησία» της Ισπανίας και θεωρούσε ότι παίζουν το παιγνίδι των καπιταλιστών και ταυτίζονται με τους αντιδραστικούς ιντεγκριστές(σαν να λέμε, η Opus Dei) από την μεριά των Παπικών εκεί Χριστιανών.

Από την άλλη, πόσοι και πόσοι θεωρητικοί επί κοινωνικής και πολιτικής θεωρίας δεν αναφέρονται, ενώ βρίσκονται σε πρωτοτυπία και επιβλητικότητα και αντικειμενικότητα και νηφαλιότητα(εκτός και αν είναι και αυτή καπιταλιστική αρετή), θεωρητικοί που συνδύασαν την αριστερή και ριζοτομική αριστερή ή και αντιεξουσιαστική τους πολιτική στράτευση με βαθύτατη και εντονότατη Χριστιανική πίστη; Να θυμίσουμε ποιον πρώτα; Τον Καρλ Πολάνυι που έγραψε τον «κλασσικό» «Μεγάλο μετασχηματισμό»; Τον χριστιανο-σοσιαλιστή Σαρλ Πεγκύ που είπε το πολύ ωραίο, ότι «στην πραγματικότητα πρέπει να βιάσεις τον εαυτό σου για να μην πιστέψεις»; Τον αναρχοχριστιανό καθηγητή και ακτιβιστή Ζακ Ελλύλ, του οποίου η πίστη του οφειλόταν σε υπερβατική εμπειρία -σαν αυτή του Πασκάλ- από την εποχή της νεότητάς του; Τον Ίβαν Ίλλιτς, που έγραψε την «κοινωνία χωρίς σχολεία», την «ευτραπελία» και την «ιατρική νέμεση» και το «στον σοσιαλισμό φτάνεις μόνο με ποδήλατο», για τον οποίον η  φροϋδομαρξίστρια(ήταν της μόδας τότε, το ’70)και, εκ παραλλήλου, φανατική περί Χριστιανισμού και Παύλου παραμυθολόγος Λιλή Ζωγράφου έλεγε, ότι οι πιο εξτρεμιστές δεν έφτασαν ούτε το 10% της ριζοσπαστικότητας αυτού του αυθεντικού, κατ’αυτήν, παπά**(ήταν, πριν καθαιρεθεί από το Βατικανό); Όχι, εμείς οι πιο προχωρημένοι της σημερινής Αριστεράς έχουμε κολλήσει στην Τρίτη Διεθνή του 1920, και συγκεκριμένα, για να μην είμαστε και έξω από την μόδα, σε μία καουτσκική(διότι ο Κάουτσκι κατηγορούσε, μην ξεχνάτε, τον Λένιν, ότι υποστηρίζει ένα «εθνικό σοσιαλισμό«, έτσι δεν είναι; ), κοσμοπολίτικη, διαφωτιστική του 18ου αι. τάση.

Ούτε λόγος, όπως και από αρκετούς από τους Δεσποτοκράτες μας της Διοικούσας Εκκλησίας και ιεροκήρυκες***, για το ότι η δουλεία καταργήθηκε στο «Βυζάντιο»(βλ.σχετικά στο νέο βιβλίο της Ε.Γ. Αρβελέρ) με την παραίνεση ενός Αγίου τον 12ο αιώνα(!), όπως θα μας διαβεβαίωνε και ένα ενημερωμένο εγχειρίδιο οικονομικής ιστορίας. Ούτε λόγος για το ότι ο Λίνκολν, που τόσο θαύμασε ακόμη και ο Μαρξ(αυτό και αν είναι κατόρθωμα), κατείργησε την δουλεία λόγω της αγωνίας του το έθνος να μείνει στον δρόμο του Θεού και του ευαγγελίου…

Αλλά το ίδιο συμβαίνει και για τα περί ιδανικής πολιτείας. Ο μεγάλος πρακτικός Διαφωτιστής της ελλαδικής Αριστεράς Λ. Κύρκος είπε μεν, ότι στο Άγιο όρος είδε -πρώτη φορά- εφαρμοσμένο κομμουνισμό, αλλά η ισότητα του κοινοβίου ως προπονητική για το πολίτευμα της υπεραναρχίας γιατί πρέπει να προβάλλεται μόνο σήμερα από τον Ζουράρι άραγε-(που είναι και εθνικιστής, βέβαια, και τουρκοφάγος, εκτός από αναρχοκομμουνιστής, όπως μας πληροφορεί ο κος Κουλούρης, οι σημιτικοί εκσυγχρονιστές και το άθενς ιντυμίντια σε μία θαυμάσια συγχορδία); Όλα αυτά είναι φοβερά επώδυνα, βέβαια, για όποιον θέλει να δη να σταματά ο ακούσιος πόνος**** του ανθρώπου, η εκμετάλλευση και η καταπίεση του, και μακάριοι οι πενθούντες, ότι αυτοί παρακληθήσονται

Πάντως, οι Πατέρες(και Μητερες), φίλοι μου, για να φτάσουμε να σχολιάσουμε και το βιβλίο του μεγάλου δασκάλου που μάλλον δεν αξίζουμε, αυτά τα είχαν τονίσει από αμνημονεύτων ετών. Ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος δεν είχε πει για το κοινόβιο «πολλή γαρ η ισότης«; Ο Άγιος Αθανάσιος ο Πάριος δεν είχε τονίσει πολύ πριν από τους μαρξιστές, ότι η ισότητα της νέας αστικοδημοκρατικής- καπιταλιστικής κοινωνίας είναι απατηλή και πρότεινε ως πρότυπο την (και «κοινωνική») ισότητα του μοναστικού κοινοβίου;

Όλα αυτά δεν τα αντέχει η αδυναμία μας, βέβαια… Αλλά η επανάσταση η αποκλειστικά θεσμική, δυστυχώς, δεν παράγει νέους ανθρώπους, όπως μας διδάσκει και η Ιστορία. Και, έτσι, οι ουτοπίες αυτές οι «υλιστικές», αστικές βέβαια κατά κράτος στην φιλοσοφία τους, δεν είναι λύση, για όσους δεν θέλουν να ματαιοπονούν στην ζωή τους, παλεύοντας για μια κοινωνία, όπως έλεγε κάπου και ο Σαρτρ, για μία κοινωνία που δεν ήθελαν να έρθει(στην οποία «δεν ήθελε να ζήσει», για την ακρίβεια)…

Είμαι μήπως «ιστορικά πεσσιμιστής» ή, αλλιώς, αποκλειστικά εσχατολογικά αισιόδοξος; Δεν θα το έλεγα……

*δείτε, π.χ., το τελευταίο του βιβλίο «Από την πυρά στον άμβωνα», όπου επαναλαμβάνει τις -συνήθως- προκατειλημμένες αθλιότητες του -στην ΕΣΣΔ, θα ήταν αιρεσιάρχης, χωρίς καμιά αμφιβολία- ψηφίσαντος υπέρ του αποκλεισμού του Γιανναρά από την φιλοσοφική, λόγω αντιπαραβολών σύγχρονης φιλοσοφίας με την Ορθόδοξη Θεολογία Αύγ. Μπαγιόνα
**δείτε στο «να λευτερώσουμε το μέλλον», όπου έχει συντάξει την εισαγωγή
***διότι, εντάξει, αλλά όχι και να δικαιώσουμε τους κομμουνιστάς…
****για να μην πούμε τώρα για τον πρωταρχικό πόνο του «ψυχικού κενού της εκκοσμικευμένης κοινωνίας» που πρεσβεύουν ή περίπου οι περισσότεροι από τους φίλους αυτούς, και που δεν γεμίζει με υλικά ή ιδεολογικά ξυλοκέρατα, καθ’ότι εκτός θέματος…
Advertisements

Ετικέτες: , , , , , , , , ,

22 Σχόλια to “Κοινωνικός Χριστιανισμός, η προμηθεϊκή φωτιά.”

  1. Ξέρουμε ποιος έγινε Σωτήρας. Ήρως, όμως, ποιος θα γίνει..; « Ιστολογιακόν σημειωματάριον φιλαλήθους/philalethe00 Says:

    […] Ιστολογιακόν σημειωματάριον φιλαλήθους/philalethe00 φάος ιλαρόν, πυρ καταναλίσκον… « Κοινωνικός Χριστιανισμός, η προμηθεϊκή φωτιά. […]

  2. agapi+ Says:

    🙂 μακάρι να είχα την νοημοσύνη του Ζουραρι
    και οσων των κατανοουν αμέσως!!!!

    ειμαι χαζουλικον,χρειαζομαι χρόνο…………………

    • Σκεπτομενος Says:

      για καποιους ομως ο λογος του Ζουραρι κρινεται ως κενος..εις εξ αυτων άθεος και κολοσσος gnvsevn ισαξιος του φιλαληθους διατηρει δυνατο βλογ..παρεμπιπτοντως 40ρισα και δεν ειδα μαχομενο μαρξιστη που να θρησκευει..τυχαιο; δεν νομιζω;

      • OLIV Says:

        DEN EINAI KENOS O LOGOS TOU ZOURARI….
        THATAN PIO TIMIO APO MEROUS TOUS NA POUN OTI DEN TON KATANOOYN…

        KENOS DEN EINAI…
        KAI MONO POU TON KRINOUN ETSI AYTO DEIXNEI POLLA,,,,

        EPISHS TO 8RHSKEYEIN TI EINAI?
        H OR8ODOXIA EINAI VIWMA=TROPOS ZWHS….

        TO OTI ESY 4OARISES KAI DEN VLEPEIS
        DEN SHMAINEI OTI TA GEGONOTA DEN SYNEVHSAN….. 🙂

        DIAKRINW MIA EMPATHEIA?
        H KANW LATHOS?
        SYGNWMH….

        GEIA SOU PHIL!

  3. philalethe00 Says:

    @agapi+
    Μην νομίζεις, ότι είναι κι απλό… 🙂 Απλώς, μετά από κάποια εξοικείωση, συνηθίζεις σε φράσεις όπως «ασπόνδυλα αφασικά μαλάκια» κτλ. 🙂 Καλησπέρα!

  4. Agapi+ Says:

    🙂 xaxaxa!!!
    m’ekanes kai gelasa!
    s’eyxaristw!
    aspondyla malakia to katanow….!!!!!!!!!!! 🙂
    ta afasika….pou kollane?!
    ekei kollisa! 😦

    plizzzz! explain! merci! 🙂
    bisous….xxx

  5. philalethe00 Says:

    Αφασικά είναι τα ευρισκόμενα σε αφασία, στην φάση της αφασίας που λένε και κάποιοι καλλιτέχνες, αν και σε αυτήν βρίσκεται ένα τεράστιο μέρος της «αδικημένης γενιάς του ’60». 🙂

  6. agapi Says:

    ax bre phil!!!! 🙂
    afasia gnwrizw ti einai!!!!
    se sxesi me ta aspondyla malaaaaaaaaaaaaaaaaakia
    den kserw oooooooooooooolo mazi ti einai?!

    makia!
    H xazoulita!

  7. χρυση Δερβιση-Καμπα Says:

    και για μενα ο κοινωνικοσ χριστιανισμοσ ειναι η αληθινη φωνη της επαναστασης που σεβεται τον αυθορμητισμο το συναισθημα και τη λιγη καλωσυνη μασ..με κανει να ελπιζω
    χρυση δερβιση-καμπα

    • OLIV Says:

      SYGNWMI XRYSH 🙂
      LES=O KOINWNIKOS XRISTIANISMOS…
      YPARXEI ANTI KOINWNIKOS?!

      TO NA EXEI KANEIS LIGH KALWSYNH
      DEN ARKEI GIA NA GINEI AGIOS….
      DEN ARKEI GIA NA SWTHEI…..

      MONO H EMPRAKTH AGAPH PROS OLOUS SWZEI+

  8. philalethe00 Says:

    @Σκεπτομενος
    Αγαπητέ, λες: «παρεμπιπτοντως 40ρισα και δεν ειδα μαχομενο μαρξιστη που να θρησκευει..τυχαιο; δεν νομιζω;» Θέτεις πολύ μεγάλο θέμα και πολυσύνθετο που θεωρώ, ότι δεν λύνεται με «μανιχαϊστική συλλογιστική», δηλαδή δεν είναι άσπρο ή μαύρο… Απλώς, είναι γεγονός, ότι ο μαρξισμός στην κοσμοθεωρητική γνησιότητά του είναι μία θρησκεία, θα λέγαμε μία «αθεϊστική αίρεση», που έχει αξιώσεις να απαντήση σε όλες τις όψεις και πλευρές της ζωής, θέλει να είναι όχι μία κοινωνική ή πολιτική φιλοσοφία, αλλά μία φιλοσοφία του παντός, μία κοσμοθεωρία, μία θρησκεία. Αυτό το ομολογούσε ο Ανατόλ Λουνατσάρσκι, τεράστια μορφή μέσα στην μπολσεβίκικη «επανάσταση» ή «στάσιν»(διότι επρόκειτο περί μειοψηφίας), όπως λέω σε άλλη ανάρτηση. Αλλά βεβαιότατα απλώς μπορεί να ειδωθεί ως μια θεωρία -που άσκησε στο παρελθόν τεράστια επίδραση- που μπορεί να αντιμετωπίσει κάποια θέματα κοινωνικά, πολιτικά και οικονομικά με κάποια επιτυχία.

    Τώρα, σχετικώς με τον Ζουράρι, πολλοί κρίνουν επιφανειακά τα πράγματα, αλλά νομίζω, ότι ο Ζουράρις, σε αντίθεση με μεγάλο μέρος των κριτών και επιτιμητών του, ξέρει ακριβώς γιατί κάνει και λέει κάθε τι που κάνει (και λέει), ενώ αυτοί είναι σε ένα ορισμένο βαθμό χαμένοι μέσα στο δάσος των συμβόλων για το οποίο μας μίλησε ο Μπωντλαίρ.

    Θα θέλαμε, τέλος, να μας αναφέρεις, αν θέλεις, ποιος είναι αυτός ο κολοσσός ή κάτι συναφές, για να σε κατανοήσουμε. Ευχαριστούμε, πολλές ευχές!!! 🙂

  9. σκεπτομενος Says:

    που τα εμαθες τοσα θαυμαστα πραγματα αδελφε και διδασκεις ετσι;τουλαχιστον ο αθεος που προειπα εχι σπουδασει τα μεγιστα!

  10. philalethe00 Says:

    @σκεπτομενος
    Αγαπητέ μου, δεν διδάσκω. Αναπαράγω κάποιες γνώσεις. Διδασκαλία, διδαχή και λοιπά έχει την έννοια της αγωγής. Βέβαια, οι Πατέρες μας διδάσκουν να μεταδίδουμε τις γνώσεις μας, ας θυμηθούμε τον Πατροκοσμά τον Αιτωλό. Είναι χρέος μας, ας το πω έτσι. Όσο για τις πηγές των γνώσεών μου; Μάλλον αυτομόρφωση… 🙂 Αλλά ποια σημασία έχει, φίλε μου;

    Να μείνουμε στην ουσία, αν συμφωνούμε σε αυτά;

    @OLIV
    (Κάποια μου θυμίζεις εσύ. 🙂 ) Αγαπητή, τον όρο τον πρωτοχρησιμοποιώ εδώ εγώ. Θα μπορούσαμε να πούμε και χριστιανική κοινωνιολογία ή ο,τιδήποτε συναφές, ο χριστιανισμός όσον αφορά το κοινωνικό ζήτημα, θέματα κοινωνικής δικαιοσύνης, χειραφέτησης(=απελευθέρωσης) και τα συναφή…

    Συμφωνώ στα περί Ζουράρι. Κάποιοι, επιπόλαια, νομίζω, κρίνοντες τα πράγματα, λένε, ότι χρησιμοποιεί πολύπλοκη γλώσσα, άρα καταδικάζεται από αυτό και μόνον, αλλά αυτό είναι μία ανοησία και μισή. Ο λόγος του Ζουράρι έχει και πολύ περιεχόμενο, πάρα πολύ, και μορφή ως όχημα για να φτάσει όπως θεωρεί ο εκφέρων αυτόν σωστά στα αυτιά των αποδεκτών. Και, βέβαια, είναι και «πιπεράτος», δηλαδή «τα λέει έξω από τα δόντια». Π.χ. «γιατί, ρε χοντρομ*****, είναι ναρκισσισμός να σου αρέσει λίγο η Ακρόπολη», που είχε απευθύνει στην σεβασμία πρωτοασηκρίτισσά μας Θ. Δραγώνα βάσει σχετικού της πονήματος… 🙂

    • Σκεπτομενος Says:

      ΕΧΕΙ σημασία διοτι επιμένω στο να μεταδίδει ο καθείς οτι ξέρει με σαφήνεια και διαφάνεια ώστε να ωφελουνται τα μαλα και οι αλλοι..εγω λχ διατηρω δυο μπλογκ οπου παραθέτω οτι ψηφιακά κόλπα μαθαινω κατά καιρους..στην τελική οτι εχει ο καθεις δίνει
      υγ.και αυτος ο fos**lis απο το pho**m.gr πολυ αυτομορφωμενος ρε παιδι μου..κριμα που δεν ειναι χριστιανος!

      • OLIV Says:

        KALISPERA @SKEPTOMENOS@

        POIA EINAI TA BLOGS SOU? 🙂

        EYXARISTOYME./….+

      • Σκεπτομενος Says:

        το διαδικτυο κρυβει πολλες παγιδες..ενα απλο γουγλισμα μπορει αν σε καψει..πως λοιπον να δωσω τιτλο μπλογκ που και μονο ενα λινκ απο δαυτο μπορει να με εκθεσει;
        αν δεν ημασταν σε χριστιανικο μπλογκ θα απαντουσα…
        το εψαξα πολυ και μια φραση μονο μπορει να μου αναιρεσει την ανωνυμια
        σορυ που δεν μπορω να βοηθησω

      • philalethe00 Says:

        @Σκεπτομενος
        Δεν διαφωνώ στο ότι έχει μια κάποια σημασία αναφορικά με το «να μεταδίδει ο καθείς οτι ξέρει με σαφήνεια και διαφάνεια ώστε να ωφελουνται τα μαλα και οι αλλοι..» Αλλά συνηθέστατα, είναι αρνητική, και να δώσω ένα παράδειγμα: ο τάδε φίλος μου που σπουδάζει, εδώ και κάποια χρόνια, Νομική και μαθαίνει Διεθνείς Σχέσεις από ένα βιβλίο του Κουλουμπή (του ΕΛΙΑΜΕΠ) είναι αυτός που θα εμπιστευτώ ή αυτός που έχει μελετήσει π.χ. έστω δύο και κάτι βιβλία, ένα του Γιανναρά για την πολιτιστική διπλωματία, ένα του Κονδύλη για την θεωρία του πολέμου και ένα άρθρο του Λούτουακ για την διπλωματία στο «Βυζάντιο»;

        Δεν διαφωνώ στο ότι υπάρχουν άθεοι ή «άθεοι» που είναι ιδιαιτέρως καλλιεργημένοι διανοητικά, όπως και αυτοί που αναφέρεις, εν μέρει έστω. Αλλά και βέβαια κάτι τέτοιο δεν αρκεί. Όταν μπαίνει μπροστά η αδυναμία και η κακία μας, που είναι πολλή και σύμφυτη με την ανθρώπινή μας πεπτωκυΐα -άνευ Χριστού πάντα- φύση, κατά τον Άγιο Τύχωνα του Ζαντόνσκ, οι γνώσεις δεν αρκούν για να μας οδηγήσουν στο αγαθό και στις σωστές κρίσεις. Εδώ, ο Καρτέσιος έκανε λάθος: η αμαρτία δεν έχει (ουδόλως) αμφιμονοσήμαντη αντιστοιχία με ένα διανοητικό σφάλμα…

        Τέλος, δεν πειράζει για τα ιστολόγια. Σε κατανοούμεν. 🙂

        Σε ακούω(-με) για ό,τι άλλο θα ήθελες να θέσεις εδώ ή αλλού. Μην ξεχνάς, βέβαια, ότι υπάρχει και το email, για τα μη-δημοσιεύσιμα… Ευχές πολλές…!

      • agapi+ Says:

        ti akrivws fovasai skeptomene?
        poios +giati na se kapsei?
        sorry den katalabainw….
        poly mystirios eisai………….poly perierga ta les
        kai antifatika…………
        sygnwmi+

  11. Σκεπτομενος Says:

    Δεν ειναι σωστο να καταχρωμεθα τον χωρο που μας διαθετει ο αδελφος Φιλαληθης δια να πολυλογουμε εκτος πνευματικων θεματων..ως μεγαλυτερος δεν θελω να αναλωθω σε ταπεινα θεματα
    μολις διαμορφωθει η σελις homepages.pathfinder.gr/theodorov ριχτε καμια ματια!

  12. ΕΦΗΒΗ ετοιμο"θάνατη"... Says:

    ΝΑΝΑΙ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΟΝ
    ΑΒΒΑ ΣΚΕΠΤΟΜΕΝΕ!!!!!!!!!
    ΕΞΑΦΑΝΙΖΟΜΑΙ ΚΑΙ ΣΑΣ ΑΦΗΝΩ ΧΩΡΟ ΝΑ ΑΝΑΠΤΥΞΕΤΕ ΤΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΣΑΣ ΘΕΜΑΤΑ…..

    ΕΥΛΟΓΗΣΟΝ+

  13. philalethe00 Says:

    @Σκεπτομενος
    Αγαπητέ μας, ευχαριστούμε, τον είδαμε, νομίζω, ότι δια διαφόρους λόγους που ας μην αναφέρω τώρα, εδώ, με ενδιαφέρει ιδιαίτερα… Πάντως, δεν θα ήθελα να νομισθή, ότι παρεμβαίνω στην συζήτηση κατασταλτικά· αυτό είναι η τελευταία επιλογή και αν. Είναι όπως οι καταλήψεις των εργοστασίων ή , στην αρχαία εποχή, των ναών από τους Ορθοδόξους Χριστιανούς. 🙂
    Οπότε, ελεύθερα, σε όποιο θέμα επιθυμεί ο καθένας, κατά προτίμηση σχετικό με τα θέματα που προσπαθούμε να διαπραγματευόμαστε στα σημειώματά μας…

  14. agapi+ Says:

    συγχωρεστε με ,αλλα δεν νομιζω να βγηκα απο το θεμα….
    σε κανενα σχολιο.
    ευχαριστω,
    καλη σας νυχτα
    🙂

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s


Αρέσει σε %d bloggers: