Η θρησκεία είναι το όπιο του λαού ή, μήπως, ο αθεϊσμός το φαρμάκι των αστών

by

Σε συνέχεια μίας παλαιότερής μας ανάρτησης περί «σκουληκιού του σοσιαλισμού», ήθελα να προσθέσω κάποια πράγματα, επί τη ευκαιρία και αφορμή μίας συζήτησης που είχα με κάποιους φίλους από την Νεολαία του ΚΚΕ προχθές.

Η συζήτησή μας πήγε ταχέως στο θέμα της «θρησκείας», όπου και τελείωσε αργότερα, λέγοντας εγώ, ότι ο μαρξισμός είναι θρησκεία(και εγώ είμαι εναντίον της θρησκείας ως Ορθόδοξος), όπως το έλεγε, άλλωστε, και ο Ανατόλ Λουνατσάρσκι. Και κοιτάξτε τι βασικά πράγματα δεν ξέρουν και συνήθως(κατά ποσοστό 99%, θεωρώ, οπωσδήποτε) δεν μαθαίνουν ποτέ οι σχετικοί συναγωνιστές στα κοινωνικά  και φίλοι(που, βέβαια, έφεραν σταυρούς πλειοψηφικώς). Είναι μεν δύο και απλά, αλλά θεμελιώδη και σκοπίμως μένουν στην αφάνεια, αραχνιάζουν και «τα τρώγει η μαρμάγκα»……:

Α)Η φράση «η θρησκεία είναι το όπιο του λαού» βρίσκεται στην «Κριτική της φιλοσοφίας του Δικαίου του Χέγκελ» του Καρλ Μαρξ, όπου θεωρεί ακόμη, επηρεασμένος και από το κλίμα του πανεπιστημίου όπου σπούδαζε, ως αριστερός εγελιανός ή νέος εγελιανός ή ανήκων στην αριστερή πτέρυγα των υποστηρικτών της πανλογιστικής φιλοσοφίας του Γερμανού ιδεαλιστή φιλοσόφου Γκ. Χέγκελ, ότι η θρησκεία είναι η βάση και όχι το Κεφάλαιο ή οι παραγωγικές σχέσεις ή η πάλη των τάξεων. Έχει υποστηριχθεί από πολλούς, ότι η φράση αυτή δεν είναι του Μαρξ, αλλά του Λουδοβίκου Φόυερμπαχ, χωρίς να δοθή «πηγή». Ο Στέλιος Ράμφος έλεγε σε σχετικό συνεδριακού τύπου χριστιανομαρξιστικό διάλογο πριν περίπου τριάντα χρόνια(με εκδομένα πρακτικά), ότι είναι στην πραγματικότητα του Μπρούνο Μπάουερ, άθεου θεολόγου, και εισηγητή της «θεωρίας του μυθισμού». Και ο Μπάουερ και ο Φόυερμπαχ ήσαν αυτό που είπαμε πριν: αριστεροί εγελιανοί. Και, βέβαια, ήσαν, όπως έλεγαν ακόμη και οι Σοβιετικοί θεωρητικοί, «της αστικής δημοκρατικής μερίδας». Εδώ, άλλωστε, είναι ένας από τους τομείς όπου η μαρξιστική θεωρία προδίδει και ότι δημιουργήθηκε από τέκνα όχι του προλεταριάτου και του λαού, αλλά από τέκνα της αστικής τάξης και φορείς της αστικής ιδεολογίας, όπως απέδειξε και ο Ζακ Ελλύλ στην «μεταμόρφωση του αστού». Αλλά πάντως όχι και να παίρνουμε στα σοβαρά ένα ρητό που αντιπροσωπεύει μία φάση που ήλθε και παρήλθε -σύντομα…

Β)Στην σοβιετική Ρωσσία, έλεγε ο Μπερντιάγεφ, δεν δείχθηκε σεβασμός προς το πνεύμα του Μαρξ, παρά μόνο σε ένα χυδαίο αντιθρησκευτικό πνεύμα ίσως, που είναι ό,τι γνωρίζει η ρωσσική νεολαία της διασποράς. Έτσι, στους τοίχους της Σοβιετίας, ήταν γραμμένα κατά συρροήν δύο συνθήματα: ένα είναι αυτό που είπαμε περί «οπίου του λαού». Δεύτερο είναι αυτό που μπήκε και στο Σοβιετικό Σύνταγμα και είναι το «όποιος δεν θέλει να εργάζεται, δεν πρέπει και να τρώει»(«εί τις μη θέλει εργάζεσθαι μηδέ εσθιέτω» Θεσ. Β: 3:10).

Αυτή είναι, όντως, η βασική θέση που ορίζει τον σοσιαλισμό και βάσει αυτής το Κεφάλαιο δεν αξίζει καθόλου εισόδημα, ενώ οι εργαζόμενοι είναι αντικείμενα εκμετάλλευσης του μόχθου τους(πρβλ. υπεραξία κτλ.). Αλλά βλέπετε την αντίφαση; Η θέση που προσδιορίζει τον σοσιαλισμό είναι παρμένη από τα κείμενα της θρησκείας, που είναι το όπιο του λαού!!!

Και το ερώτημα είναι: πώς θα βγάλουμε την σημερινή υπαρκτή, αστική αριστερά από την αφασία της; Βλέπετε τον τρόπο;

Advertisements

Ετικέτες: , , , , , , , , , , , , , , , ,

26 Σχόλια to “Η θρησκεία είναι το όπιο του λαού ή, μήπως, ο αθεϊσμός το φαρμάκι των αστών”

  1. AGAPI+ Says:

    το μόνο που εχω να πω σε όλους αυτούς τους
    ΠΑΡΑ-μορφωμέέέένους που λενε περί οπίου
    ειναι οτι
    Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΝ ΘΡΗΣΚΕΙΑ!
    ΕΙΝΑΙ ΒΙΩΜΑ
    ΕΙΝΑΙ ΖΩΗ
    ΕΙΝΑΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ
    ΚΑΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ
    ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΜΑΣ…
    ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΓΑΠΗ
    ΕΙΝΑΙ ΦΩΣ
    ΕΙΝΑΙ Η ΜΟΝΗ ΟΔΟΣ…
    ΕΙΝΑΙ Η ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΨΥΧὮΝ…

    Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ
    ΟΛΑ
    ΓΙΑΤΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΜΑΣ-ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ-
    Ο ΑΥΤΟΣ ΧΘΕΣ ΣΗΜΕΡΟΝ ΚΑΙ ΕΙΣ ΤΟΥΣ ΑΙΩΝΑΣ
    …ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ«`!!!!

    ΔΟΞΑ ΤΩ ΘΕΩ ΠΑΝΤΩΝ ΕΝΕΚΕΝ+ 🙂

  2. philalethe00 Says:

    @AGAPI+
    Πολύ σωστά…

    Η Ορθοδοξία βασίζεται στην εμπειρία, όχι σε θεωρίες.

  3. γρηγόρης στ. Says:

    Η αφασία της μιας πλευράς, μήπως βρίσκεται σε διαδραστική σχέση και με την αφασία των «επίσημων» εκφραστών (;) της άλλης πλευράς;

  4. agapi Says:

    grigorie st.
    LIGO PIO SAFHS MPOREIS NA GINEIS
    PLIZZZZZZZZZZZZZZZZZ?
    DIOTI to iq mou den se katanoei…..

    sygnwmi.

  5. philalethe00 Says:

    @γρηγόρης στ.
    Απολύτως, αλλά απολύτως απολύτως. 🙂 Θα έλεγα, ότι αλληλοτροφοδοτούνται, δημιουργώντας ένα φαυλοκυκλικό φαινόμενο. Και είναι φοβερό, ότι τα βήματα που έγιναν από πολλούς αναιρούνται από άλλους ακόμη και σήμερα, μέσα σε μία ασχετοσύνη …εκπληκτική!…

    Αδ/φέ μου, σου αποστέλλω τις ευχές μου από εδώ, ελπίζω να διάγεις καλώς… 🙂

  6. AGAPI+ Says:

    TOULAXISTON ESY PHIL.DEN MPOREIS N APOSAFHNISEIS
    TI LEEI GRHGORIS ST.?

  7. philalethe00 Says:

    @AGAPI+
    Εννοεί, ότι οι εκκλησιαστικοί θεσμικοί ευρίσκονται σε ένα STATUS αφασίας που συγκρίνεται σαφώς με αυτό της υπαρκτής Αριστεράς. 🙂

  8. agapi Says:

    BOHHHHHHHHHHHHHH8EIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 🙂

    1ON-> POIOI EINAI OI EKKLHSIASTIKOI THESMIKOI kata tin gnwmin soy!!!?
    2on-> ti esti afasia kat ese?! nirvana? stin kosmara tous?!
    3n->yparkti aristera?! xaxa!!! 🙂 !!!!
    yparxei kai anyparkti? !
    …{edw apantaw moni mou-anyparkti aristera einai H
    syrizoSYNaspistikofasistokoukoykoforiki mafioziki karakapitalistiki dithen «aristera» tou kolonakiou,me ta 67 akinita+700.000€ katathesei$$$$…me tis molotof kai tis xeirovomvides……..tou
    AL.Alabanotsupra….ftou-sorry->eimai allergiki sta synaspistiria!!!}

    plizzzzzzzzzz na eiste oligon safesteroi
    dioti den eiste katanoHtoi…………
    apo adiavastoys! 🙂

    eylogison+

  9. AGAPI+ Says:

    akra 😦 toy tafou siwpi¬!!!!!!!!!!¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬+
    ¬+

    🙂 oyden sxolion?!

  10. philalethe00 Says:

    1)Εκκλησιαστικοί θεσμικοί=ανώτερος κλήρος
    2)Ακριβώς. Αταραξία τύπου Μπούντα.
    3)Υπαρκτή Αριστερά είναι ό,τι υπάρχει που αποκαλείται Αριστερά. Και οι ΚΚΕδες και οι ΣΥΝ και οι ΕΑΑΚ(@πανεπιστήμιο) και οΙ ΣΥΡΙΖΑ-ΑρΕν και η Περιεκτική Δημοκρατία και όλοι είναι Υπαρκτή Αριστερά.

    Καλησπέρα!!! 🙂

  11. AGAPI+ Says:

    xAXAXAXA!!!!!

    O SYRIZA ARISTERA!?!
    TO ALLO ME TON TOTO TO KSEREIS?
    SAN TON MIMH ANDROULAKH,POU EIPE KAPOTE STH NET TB
    OTI YPARXOUN POLLES ARISTERES ……DIAFORETIKES ARISTERES?!!!!!!!!!!!!!!
    THEE MOU!
    AN EINAI DYNATON,,,,
    DHLADH EISAI SE ENA DROMO STAYRODROMI
    FANTASOU TWRA
    POSES ARISTERES KAI POSES DEKSIES KAI POSES EYTHEIES
    YPARXOUN!
    A KAI POSES OPISTHEN!!!
    MIA EINAI H ARISTERA-MIA H DEKSIA
    ENA TO KENTRO KAI MIA H OPISTHEN,
    DEN YPARXOYN POLLES DEKSIES,.
    OYTE POLLES ARISTERES,
    MIA KATEUTHINSH MONO SE KATHE SHMEIO.
    AS KOITAKSOYN MIA PSYKSIDA MERIKOI SAN TON ANDROULAKH….

    { DEN ENNOW ESENA}

    O SYRIZA/SYNASPISMOS KAI OLA TA names pou eixe kai tha apoktisei
    akoma sto mellon einai
    GELOIOI KAMOUFLARISMENOI TROMOKRATES FASISTES KARAKAPITALES.
    YPOKRITES,
    DEN GINETAI NASAI ARISTEROS KAI NA exeis 67akinita
    DEN GINETAI.
    SORRY
    MIA mera tha deis tin alitheia,

  12. AGAPI+ Says:

    ps.
    sto mono pou mporw na symfwnisw
    an ennoeitai ayto….
    einai
    oti oi ypokrites-se olous toys xwroys
    exoun 1 koino=tin YPOKRISIA
    KAI THN apofygi/apokripsi tis ALH8EIAS….

    AYTO,TIPOTA ALLO,KOINO DEN YPARXEI SE AYTOUS TOYS 2 XWROYS
    SYGKEKRIMENA-

  13. AGAPI+ Says:

    ακὀμα γελάω με αυτο το ->όποια {αυτο}αποκαλείται,
    αριστερά!!!
    και η γελοία πόπη διαμάντακου,και η κακίστρω έλενα ακρίτα,
    και η ξυνή η ντέπυ γκολεμά
    αυτοαποκαλουνται τηλεκρητικοί !!!!!!!!
    και θάβουν όποια τβ περσόνα ειναι πολύ καλύτερη τους!

    και γω μπορω να αποκαλω τον εαυτο μου αριστερο στη καρδια
    και δεξιό στο μυαλο
    και κεντρώο στο στομαχι!!!!!!!
    επίσης μπορω να αποκαλω τον εαυτο μου
    διανοια και σουπερ καρακουκλαρα?!
    ειμαι?!
    οχι!
    ε λοιπον?η πραγματικοτητα δειχνει τι ειμαστε
    τι ειναι οι πολιτικοι φαινεται απο χιλιομετρα
    ειδικα οι αλαβονοτσουπραιοι αρουραιοι………

    ουφ……… 🙂

    κουραστηκα!
    φιλαααααααααααααααααακια
    καλη νύυυυυυυυυυχτα!!!

  14. someone ΔΙΟΡΘΩΝΕΙ... Says:

    exeis provlima pali me ta sxolia mou?
    H se epirease H kallllllllllllllllllllllllli salogria?

  15. philalethe00 Says:

    @someone ΔΙΟΡΘΩΝΕΙ…-AGAPI+
    Εγώ μίλησα για Υπαρκτή Αριστερά, με την έννοια, ότι έτσι θεωρείται και αυτές τις πολιτικές θέσεις έχει. Βέβαια, είναι γελοίο κάποιος που έχει τα βαρίδια του -υποτίθεται- οικονομικού «υλισμού», του αθεϊσμού, και του ωφελιμισμού να δηλώνει και να «το παίζει» φίλος του λαού.

    Όπως είχα πει και στο παρελθόν, οι άνθρωποι αυτοί είναι το (πολύ) η οικονομική αριστερά του καπιταλισμού. Δεν κομίζουν τίποτα νέο σε σχέση με την καπιταλιστική-αστική φιλοσοφία παρά κάποιες παραλλαγές αδιάφορες(π.χ. ο μηχανιστικός μη-διαλεκτικός υλισμός του Νικολάι Μπουχάριν -που ο Λένιν όσο ζούσε εξεθείαζε ως θεωρητικό- που είναι δεξιά παρέκκλιση και… κολοκύθια με την ρίγανη 🙂 ).

    Αν θέλεις να μην περιμένεις για τα σχόλια, να γράφεις με ένα ψευδώνυμο, διότι αλλιώς απαιτείται έγκριση από τον διαχειριστή.

    Τέλος, σχετικά με τους χαβιαροαριστερούς, μα είναι αυτό που έλεγε και ο μακαρίτης ο Αντρέας περί αριστεράς των σαλονιών. Εξ ου και τους ψηφίζουν ή τους ψήφιζαν μέχρι προ τινός άνθρωποι των Βορείων Προαστίων (…αλλά είπαμε, μην γίνουμε και λαϊκισταί τώρα). Θεωρώ ότι η ανανεωτική αριστερά είχε πάρα πολλά να προσφέρει διαβάζοντας π.χ. το βιβλίο του γενναίου προέδρου του ΚΚΙσπανίας Σαντιάγο Καρίλιο περί προβλημάτων του σοσιαλισμού σήμερα που μετέφρασε ο H. Ηλιού στα ελληνικά, και πενθώ με την κατάσταση αυτού του ρεύματος σήμερα. Υπάρχει συν τοις άλλοις μια αυθαίρετη ερμηνεία του «ευρωπαϊσμού» που ήταν συστατικό τμήμα του «ευρωκομμουνισμού» που όντως προώθησε ο Καρίλιο.
    Μεγάλα θέματα… Απλώς, όλα αυτά είναι τα οψώνια της δικής μας αμαρτωλής αδιαφορίας για τα κοινωνικά θέματα. Όπως είπε κάποτε για τον Ψαρρό και ο Άρης «έτσι που τα κάνατε(-με), φάτε τα». 🙂 Αι λοιπόν, έτσι που τα κάναμε οι «χριστιανοί» με την κοινωνική μας συντηρητικότητα και αντιδραστικότητα, να τα φάμε.

    Και αυτά, όταν ο τάχα… «συντηρητικός» Άγιος Αθανάσιος ο Πάριος προτάσσει το κοινοκτημονικό κοινόβιο και την ισότητά του ως πρότυπο για την Πολιτεία…….

  16. agapi+ Says:

    🙂 eyxaristw phil.
    egrapsa gia plaka to someone diorthwnei!
    symfwnw me osa grafeis
    apla lew oti einai kalytera KAPOIOS POLITIKOS
    ME 67 AKINHTA+700.000$$$$KATATHESEI$$$
    NA EXEI TA KOTSIA NA PEI EIMAI KARAKAPITALAS…
    GIATI MERIKOYS HLI8IOYS TOYS PEI8EI OTI EINAI ARISTEROS
    KAI GIAYTO EINAI KAI STH VOYLH…
    EKTOS APO TIS ADELFES->SISY POY TON PSHFIZOYN
    KATHOTI OLOI MESA STO SYN/SYRIZA EINAI kryfes kai KSEFWNIMENES!
    kai mia eylogia+
    +Ο ΟΣΙΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ο Πάριος
    Επιφανής θεολόγος και μέγας διδάσκαλος του Γένους, από τους πολυγραφότερους και σπουδαιότερους συγγραφείς της εποχής του. Γεννήθηκε στο Κώστο της Πάρου το 1721/2 και πέθανε στα Ρευστά Χίου το 1813. Την πρώτη παιδεία έλαβε στη γενέτειρα του και συνέχισε στη Σμύρνη κοντά στον Ιερόθεο Δενδρινό και τον Ιατροφιλόσοφο Χριστόδουλο. Το 1752 αναχώρησε για το Άγιο Όρος και γράφτηκε στην περιώνυμη Άθωνιάδα Σχολή, πού διηύθυνε ο Νεόφυτος Καυσοκαλυβίτης και αργότερα ο Ευγένιος Βούλγαρης. Μαθήματα άκουσε αργότερα στην Κέρκυρα και από τον Νικηφόρο Θεοτόκη. Με παράκληση του Παν. Παλαμά ήλθε στο Μεσολόγγι αλλά μετακλήθηκε στη Θεσσαλονίκη για να διδάξει (1767-1770). Από την Άθωνιάδα Σχολή, όπου κλήθηκε για να διδάξει, αναγκάστηκε να αποχωρήσει εξαιτίας της αναμίξεως του στις έριδες των Κολλυβάδων. Έφτασε στη Θεσσαλονίκη και ανέλαβε τη διεύθυνση της εκεί Σχολής μέχρι το 1786. Επιθυμώντας να επιστρέψει στην Πάρο, αναχώρησε στα τέλη του 1786 από τη Θεσσαλονίκη, αλλά τελικά βρέθηκε στη Χίο. Διευθυντής της Σχολής της Χίου κατόρθωσε να τη διευρύνει και να την οδηγήσει σε μεγάλη ακμή (1788-1811). Σε ηλικία 90 περίπου χρόνων αποσύρθηκε στο μονίδριο του Αγ. Γεωργίου Ρευστών, όπου πέθανε στις 24 Ιουνίου 1813. ο Αθανάσιος ανήκει στη μεγάλη χορεία των διδασκάλων του Γένους πού με όλη τους τη δύναμη εργάστηκαν ακαταπόνητα για τη μόρφωση του. Πρέπει όμως να σημειωθεί εδώ ότι ο Πάριος διδάσκαλος ήταν πολέμιος των νέων ιδεών του Διαφωτισμού και της Γαλλικής επαναστάσεως, σε τέτοιο μάλιστα βαθμό, ώστε να ξεσηκώσει τη σφοδρότατη διαμαρτυρία του Κοραή. Το συγγραφικό έργο του καλύπτει ευρύτατο χώρο της θεολογικής και της θύραθεν επιστήμης. Τα έργα του, εκδομένα και ανέκδοτα, θα μπορούσαν να καταταγούν στις παρακάτω γενικές κατηγορίες: Απολογητικά, Ίστορικοδογματικά, Λειτουργικά, Υμνολογικά, φιλοσοφικά, Παιδαγωγικά, Ποιητικά, Βιογραφίες, Ομιλίες, λόγοι, επιστολές κ.ά. Από τα πιο σπουδαία είναι τα παρακάτω: Άντίπαπας (1785) εξυμνεί το έργο του Μάρκου Ευγενικού και κατακρίνει τις καινοτομίες των Λατίνων, Χριστιανική απολογία (1798)· καταπολεμά τις αρχές της Γαλλικής επαναστάσεως και γράφτηκε με αξίωση του Γρηγορίου Ε’. Μεταφράστηκε στη Ρουμανική, Άλεξίκακον φάρμακον ήτοι πνευματικόν έγχειρίδιον γράφτηκε εναντίον των ιδεών του Βολταίρου, Πατρική διδασκαλία (1798)· εκδόθηκε από τον Άνθιμο Ιεροσολύμων. Προκάλεσε τη σφοδρότατη διαμαρτυρία του Κοραή, πού απάντησε με το έργο Αδελφική διδασκαλία (1798), «Αντιφώνησις προς τον παράλογον ζήλον των από Ευρώπης ερχομένων φιλοσόφων, δεικνύουσα ότι μάταιος και ανόητος είναι ο ταλανισμός όπου κάμνουσι του Γένους μας και διδάσκουσα οποία είναι ή όντως και αληθινή φιλοσοφία…» πού εκδόθηκε το 1802 με το ψευδώνυμο Ναθαναήλ Νεοκαισαρεύς. Άλλα έργα του Αθανασίου είναι: ‘Επιτομή γραμματικής του κυρού Νεοφύτου εκείνου (1787), Ρητορική πραγματεία, Στοιχεία μεταφυσικής.

    filia xxx +bonne nuit…

  17. ΓΕΟΡΓΟΣ Says:

    O Αρχιεπίσκοπος Αυστραλίας Στυλιανός (ο οποίος πρωτοστάτησε στη σατανολατρεία της Καμπέρα), διακήρυξε τις πρωτοφανείς απόψεις, ότι πλανάται όποιος νομίζει ότι η ανθρώπινη φύση του Ιησού είναι τέλεια και αναμάρτητη, (Φωνή της Ορθοδοξίας, Δεκέμβριος 1998) . Ο κ. Στυλιανός θεωρεί ότι ο Χριστός ήρθε αμαρτωλός και ατελής. Όπως επίσης θεωρεί ότι είναι υπεροψία και υπερηφάνεια, να λέμε εμείς οι ορθόδοξοι ότι κατέχουμε την αλήθεια. Θα έπρεπε να λέμε από ταπεινοφροσύνη ότι κατέχουμε το ψεύδος. Ως πρόεδρος της επιτροπής ορθοδόξων στο διάλογο με τους παπικούς, δήλωσε ότι ορθόδοξοι και καθολικοί αποτελούν μία εκκλησία και ότι τα μυστήρια των παπικών είναι έγκυρα και τέλεια. Σε ομιλία του στο Σίδνεϋ της Αυστραλίας, το Μάρτιο του 1992, υποστήριξε ότι ο άνθρωπος κατάγεται από τον πίθηκο, κατατάσσοντας και επίσημα τον εαυτό του στην κατηγορία των ζώων. Ο μητροπολίτης Φλωρίνης Αυγουστίνος, μήνυσε τον πιθηκάνθρωπο στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, για τις αιρετικές του απόψεις και κυρίως διότι παρουσιάζει το Χριστό ως αμαρτωλό.

  18. philalethe00 Says:

    @ΓΕΟΡΓΟΣ
    Σε ευχαριστώ πολύ, αδ/φέ μας… Αυτά που καταγγέλλεις είναι τελείως άγνωστα σε εμένα -εκτός κι αν πέρασαν στην σταχτιά επικράτεια της λήθης, διόλου απίθανο με εμένα…- και σημαντικότατα. Αν θέλεις να κάνεις μια καταγγελία -τεκμηριωμένη/καλόπιστη, εννοούνται αυτά- που να δημοσιευτεί συναφή, υπάρχει και το μέιλ: philalethe00@gmail.com .

    Πάντως, θα με ενδιέφερε να μάθω αν υποστήριξε ότι το σώμα του ανθρώπου είναι απλώς …απόγονος του πιθήκου ή είναι ο ΌΛΟΣ (καλά, αυτό είναι παράνοια, αλλά πόση, όμως, διάδοση έχει σε μοντέρνους κύκλους…) άνθρωπος απόγονος του ευγενούς αυτού ζώου… 🙂 Το λέω απόλυτα σοβαρά… Αν ξέρεις κάτι… σε ευχαριστούμε πολύ!!! Καλά Χριστούγεννα/12 μερο…

  19. dimi Says:

    Πιστευω εις ενα τερας-σπαγγετι που βρισκεται εκει ψηλα και μας κοιταει. Δε το εχω δει ποτε -ουτε κανεις αλλος αλλα αυτο δε σημαινει οτι δεν υπαρχει αφου δε μπορει κανεις να αποδειξει την ανυπαρξια του.
    Ειρηνη ημιν εν σπαγγετι αδερφοι!

  20. philalethe00 Says:

    Αγαπητέ μου, όπως έλεγε και η έχουσα μαθητεύσει σε «καθολικό» σχολείο στα μικράτα της, Σιμόν ντε Μπωβουάρ, «το αν υπάρχει ένας Θεός στο βάθος του ουρανού, αυτό δεν απασχολεί τον άνθρωπο». Συμφωνώ απόλυτα και συμπληρώνω ότι μας ενδιαφέρει και είναι ο πρωταρχικός πόθος κάθε ειλικρινούς ανθρώπου το αν υπάρχει ένας Θεός κοινωνούμενος και κοινωνήσιμος. Όχι ως ανώτερη δύναμη, που λένε και οι Μασόνοι, αλλά ως μανικός εραστής, δλδ ως τρελά ερωτευμένος, που λένε οι Πατέρες. Για ψάχτε το λίγο καλύτερα… 🙂 Σε ευχαριστώ για το σχόλιό σου πράγματι. 🙂

  21. wanna be σπαγγετιανη Says:

    Δεν υπαρχει κατι που δεν υπαρχει.
    Υπαρχει κατι που υπαρχει.

  22. theo Says:

    Η θρησκεία είναι το όπιο του λαού. Αλλά ο χριστιανισμός δεν είναι θρησκεία, είναι η Αλήθεια και είναι ο φραπές του λαού, που το ξυπνά από το σκοτάδι της ζούγκλας της ξεπεσμένης μας κοινωνίας.

  23. philalethe00 Says:

    @theo
    Πολύ σωστά!!!!! Να σχολιάζεις συχνότερα! 😀
    Σοβαρά τώρα, ευχαριστώ πολύ για το τόσο ωραίο σχόλιο. Το όπιο αποκοιμίζει και εμείς δεν θέλουμε να είμαστε κοιμισμένα τυφλοκούταβα, αλλά αητόπουλα.
    Ας φροντίσουμε αυτή να είναι η σκέψη μας και η πράξη μας… Αμήν.

  24. μια επισης Says:

    αρκετα ενδιαφερουσα κριτικη στον μαρξισμο ειναι το βιβλιο του αναρχικου θεωρητικου Μάρραιη Μπούκτσιν, Ο Μαρξισμος σαν Αστικη Κοινωνιολογια(ιδεολογια).. http://keimena11.files.wordpress.com/2011/04/bookchin-cebf-cebcceb1cf81cebeceb9cf83cebccebfcf82-cf89cf82-ceb1cf83cf84ceb9cebaceb7-cebacebfceb9cebdcf89cebdceb9cebfcebbcebfceb3ceb9.pdf

  25. philalethe00 Says:

    Ναι, ευχαριστώ πολύ.
    Μου θυμίζει αυτό που έλεγε ο Καστοριάδης στην «Γραφειοκρατική κοινωνία», ότι δηλαδή ο μαρξισμός είναι η τελευταία μεταμόρφωση του αστικού, δηλαδή του επιστημονικού, μύθου- άλλωστε μην ξεχνάμε το όνομα «επιστημονικός σοσιαλισμός», μιλάει από μόνο του, νομίζω…
    Καλησπέρα. 🙂

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s


Αρέσει σε %d bloggers: