Σήμερα θα αναρτήσουμε εν τέλει μία πρόζα του Φώτανδρου του Έλληνος που δεν αναρτήθηκε λόγω αναμονής της έλευσης της Διακαινησίμου (Εβδομάδας). Το θέμα του είναι εύληπτο, αλλά και πολύπλοκο. Βεβαίως, πάντα, τα βαθύτερα αισθήματα και οι βαθύτερες ενδιάθετες τάσεις του ανθρώπου σχετίζονται με κάθε άλλη έκφανσή του (ανθρώπου) και την χρωματίζουν ανεξίτηλα. Ένα τέτοιο παράδειγμα που θυμάμαι προχείρως είναι η «Λησμονημένη» του Σαχτούρη. Πρόκειται πράγματι και για πρόζα ενός ιατροφιλοσοφικού χαρακτήρα, όπως άλλωστε υποδειγματικά ενσαρκώθηκε αυτή η δημιουργία και ταυτότητα από τον μεγάλο -και Νομπελίστα- Αλέξις Καρρέλ, που μας μίλησε σε ειδική του μελέτη εντυπωσιακότατα, στις αρχές του 20ου αιώνα, για την «προσευχή ως βιολογική ανάγκη» του ανθρώπου, αλλά και για τον άνθρωπο ως άγνωστο(=inconnu), θα λέγαμε, λοιπόν, για ένα ριζικό ανθρωπολογικό αποφατισμό. Σας αφήνω, λοιπόν, (‘ς) την δημιουργία του φίλου μας, που του αφήνουμε το ελεύθερο βήμα.
Καλό σας ταξείδιον:
Σήμερα η πρωινή βόλτά μου στην αγορά της Θεσσαλονίκης ήταν διαφορετική.
Περπατούσα στα στενά της Αριστοτέλους κοιτώντας τα μαγαζιά.
Το βλέμμά μου δεν ήταν σαν τις άλλες φορές, το ένιωθα απλανές.
Έσερνα ήρεμα τα πόδια μου, για να μην πληγώσω το χιλιοπατημένο δάπεδο. Ένα δάπεδο, θλιμμένο που δε λάμπει, γκρίζαρε από τη βρωμιά που το περιβάλλει. Παρά ταύτα οι πλάκες που το απαρτίζουν είναι τόσο εύμορφες και καλοσχηματισμένες. Θαρρείς πως ήρθαν από το παρελθόν, σα συνέχεια από σοκάκια εποχών Βυζαντινών.
Τριγύρω εικόνες πολλές, τόσο διαφορετικές, μα με πλέξεις αρμονικές. Επιτυγχάνεται μια θρεπτικοδιδακτική διεύρυνση της ψυχής. Ξηροί καρποί, καταστήματα με είδη ρουχισμού, υποδηματοπωλεία. Καθένα εξ αυτών έχει τη δική του σελίδα στην ιστορία. Τα χρόνια περνούν και η κοινωνία αλλάζει. Μια ξένη γλώσσα που ακούγεται ίσως να σε τρομάζει. Προσωποποιημένη σε μια κορασίδα εκ Βουλγαρίας, υπάλληλο σε κατάστημα ενδυμάτων. Μιλάει με άλλους ομοεθνείς της, εν είδει διαλείμματος από την άγρα πελατών. Είναι, και αυτή η κόρη, μία ψηφίδα στο ψηφιδωτό της πολυπολιτισμικότητας.
Παρακάτω τα κρεάτα καταδεικνύουν σημάδια απώλειας βιωσιμότητας. Κρεμασμένα αρνάκια και κατσίκια εν όψει του Πάσχα, καθήμενες κεφαλές χοίρων, συσκευασμένες σε νάιλον καρδιές μόσχων. Κρεμασμένες ελπίδες και όνειρα για ένα καλύτερο αύριο, κεφάλια και μυαλά που έχουν αδρανήσει λες και το αίμα στον εγκέφαλο έχει πήξει, καρδιές με περιτύλιγμα που φοβούνται να ξετυλιχθούν και να φανερώσουν το δώρο της αγάπης, ως εκτούτου σου δίνουν αγάπη από νάιλον και το νάιλον σου προκαλεί ασφυξία. Μπορεί να ασφυκτιάς μέχρι να σκάσεις, μα όταν κάτι σε πνίγει πρέπει να το εκφράσεις. Η προαναφερθείσα βιωσιμότητα αναφέρεται εις την οικονομία. Έχει αρχίσει να σαπίζει και αυτή, να την τρωνε τα σκουλήκια της φιλαργυρίας. Και το αρνάκι πια δεν εκτρέφεται εκτατικά, όλα πρέπει να γίνονται εντατικά. Αυτό το αρνάκι, όμως, αραγε να έχει αισθανθεί ποτέ του πραγματικά χαρούμενο? Ίσως να ταξιδεύει σφαγμένο από τη Νέα Ζηλανδία για να φτάσει στην άλλη άκρη του κόσμου, τη χώρα του φωτός την Ελλάδα, για να καταλήξει να πωλείται σε μια ιστορική κατά τα άλλα αγορά της πόλης όπου βασίλευσε ο Μέγας Αλέξανδρος. Ίσως πάλι να είναι ελληνικό, αν και δεν αλλάζει κάτι αυτό. Τα φάρμακα μπορεί να υπάρχουν στο μυικό του ιστό.
Φαρμάκια υπάρχουν και στις ψυχές μας. Μας νοθεύουν τα συναισθήματα όπως το φάρμακο το αίμα. Αυτό το αίμα διοχετεύεται μετά στα καρκινικά κύτταρα των πόλεων, στους προκαρκινικούς όγκους της ανθρώπινης ηλιθιότητας. Καθώς τα καρκινικά κύτταρα σχηματίζουν γύρω τους νέα αιμοφόρα αγγεία για να τροφοδοτηθούν με όσο το δυνατόν περισσότερο αίμα, να αναπτυχθούν υπερβόλως και στο τέλος να σε φάνε, πρέπει κάποιος να διακόψει την παροχή αίματος. Το αίμα κυλά στις φλέβες των ανθρώπων και για να είναι υγιές πρέπει να ζούμε κοντά στη φύση.
Μερικά αποκόμματα φύσης υπάρχουν στην αγορά. Τα διάφορα ζώα, ξηράς ή θάλασσας, τα ξηροκάρπια, κάτι άνθη σε γλαστράκια, και οπωρολαχανικά. Είναι σαν να είναι όλα δανεικά. Τα δανειστήκαμε από τη φύση μα δεν τα επιστρέφουμε ποτέ. Είμαστε δε και τόσο αχάριστοι που στρεφόμαστε ενάντια στη μητέρα φύση.
Τα κόκκαλα του προγονού μας, Αριστοτέλη και άλλων, που ήταν οι πρώτοι που μίλησαν για την αγάπη προς τη μητέρα φύση, θα τρίζουν. Όπως θα τρίζουν και τα κόκκαλα των πτεροδάκτυλων, καθότι κάποιοι από τους απογόνους τους, περιστέρια και σπουργιτάκια ραμφίζουν πίτες από σουβλάκι, που κάποιος άνθρωπος πετάει σε μια υποτυπωδώς περιφραγμένη πρασινάδα, αντί να αναζητήσουν τροφή και στέγη στις πρασινάδες.
Ένας διαφωτιστής νεανίας, ονόματι Ζαν- Ζακ Ρουσσώ το 18ο αιώνα στο έργο του »Αιμίλιος», ήταν υπέρ της αρμονικής σχέσης φύσης-ανθρώπου και υποστήριξε την ένταξη του ανθρώπου στη φύση από τη νεαρή ηλικία. Ο μικρός Αιμίλιος ασφυκτυούσε μέσα στην πόλη και ήτο πολύ στενοχωρημένος. Κατά βάθος είμαστε όλοι μικροί Αιμίλιοι.΄Οντας ψυχικά αποσυντονισμένοι, δημιουργούμε πλασματικές σχέσεις, δίδουμε ανούσια φιλιά και ασχολούμαστε με μη ενδιαφέροντα καθιστώντας τα ενδιαφέροντα, για να καλύψουμε το κενό της μητέρας φύσης στην καρδιά μας.
Αλλά η καρδιά είναι σαν ένα κουτούκι έχει ορισμένες θέσεις, αλλά εαν θέλεις να μπεις, πρέπει να κάνεις κράτηση. Ας κρατήσουμε όλοι μία θέση για τη μητέρα φύση στην καρδιά μας. Είναι ίσως η μόνη που μας αγαπά. Ένα δάσος φαίνεται άδειο, αν οι ήχοι από κάποια παιδικά γέλια δεν ενώνονται με τον ήχο του θροΐσματος των φύλλων, για να γίνει μια συμβολή ηχητικών κυμάτων, των οποίων η συχνότητα θα συντονιστεί με τη σύχνοτητα των παλμών της καρδιάς μας. Όπως και ένα δέντρο νιώθει χαρούμενο, εάν σου προσφέρει τους καρπούς του, και εσύ το ποτίζεις με ένα ανιδιοτελές στάλαγμα αγάπης. Μπορεί επίσης να δεχθεί κάποια δάκρυα σου, αν κάποιος σε έχει πληγώσει. Δε θα πει ποτέ όχι και πάντα θα σου προσφέρει τον ίσκιο του για να ξαποστάσεις, όταν το μονοπάτι ή ο αυτοκινητόδρομος της ζωής σου, σε έχουν κουράσει.
Αν η ευτυχία είχε άλλο όνομα, αυτό θα ήταν Αιμιλία.
Ας ξεθάψουμε όλοι από μέσα μας, το μικρό Αιμίλιο, τον οποίο έχουμε θάψει αδικαιλογήτως, δίπλα στα αναχώματα των φόβων μας και μέσα στις λάσπες της υποκρισίας μας.
Ετικέτες: στάλαγμα αγάπης, σφαγή, σφαγείο, φυσιολατρία, φύση, Αιμιλία, Καρρέλ, Πορφυριος, Ρουσσώ, Φώτανδρος, Φώτανδρος ο Έλληνας, ΦΩΤΑΝΔΡΟΣ, έρως ανίκατε μάχαν, αστικό περιβάλλον, αστική ασχήμια, γλυκύταται νεανικαί περιπέτειαι, δάκρυα, θρόισμα, ιατροφιλοσοφία
11 Απριλίου, 2010 στο 9:10 ΜΜ |
Είσαι φοβερός!
Αυτός που διορθώνει, καθαρίζει, βελτιώνει, υπερασπίζει την κοινωνία πώς λέγεται? Αναρωτιέμαι… Δεν ξέρω τη λέξη. Μπορεί να την ξέρει μία κορασίδα που πέρασε από έξω? Μπα.. Ας σκεφτώ…
Σας παρουσιάζω τις αποπειρές μου:
»καθαροκοινωνός», »κοινωνοκαθαριστής»,»βελτιοκοινωνός»,
»προστάτης ένομου αγαθού-κοινωνίας»,»σωτήρας της κοινωνίας», »υπερασπιστής της κοινωνίας»
Όλα αυτά, είναι ο Φώτανδρος.
Τα λόγιά του μου θύμισαν φιλοσοφίες από το σχολείο.., κάτι αντάξιο με Αριστοτέλη, Πλάτωνα,…..
Ο σωστός άνδρας δεν επηρεάζεται από τους άλλους και αυτός είναι ο »Φώτανδρος της Ελλάδος»!
Η αλήθεια είναι πικρή, αλλά η ζωή δεν είναι αυτό που αισθανόμαστε, υπάρχουν πράγματα που κρύβονται, μετά τα συναντάς ξαφνικά, αλλάζουν τη ζωή σου. Ένα παράδειγμα είναι η ζωή στη φύση.
Να είναι η ζωή μας στη φύση και όχι η φύση στη ζωη μας….!!!!!
13 Απριλίου, 2010 στο 9:13 ΜΜ |
@ΗΛΙΑΣ ΡΑΣΜΑΟΥΗ
Χριστός ανέστη!!!
Ευχαριστούμε πολύ για το σχόλιο. Πράγματι, ο Φώτανδρος μας δίνει κάποια θαυμάσια δείγματα λόγου, αν και ομολογώ, ότι διαφωνώ με τις σοφίες του εν λόγω διαφωτιστή -ή, κατ’άλλους πρωταρχικού αντιδιαφωτιστή- νεανία που έγραψε τον Αιμίλιο… 🙂
Πολλές ευχές!!!!…
18 Απριλίου, 2010 στο 6:59 ΜΜ |
Μπράβο Φώτανδρε που γράφεις για τα απρόσφορα κοινωνικά ελατώμματα!!!!
22 Απριλίου, 2010 στο 9:13 ΜΜ |
[»Μεγάλο δέντρο ο στεναγμός, μεγάλη κι η σκιά του
απλώνει ρίζες στην ψυχή, στο σώμα τα κλαδιά του»*]…….., και αν με πονάνε τα κλαδιά, και αν έχουν καρφωθεί βαθιά, και αν μου ματώνουν την καρδιά, …ο κόσμος έχει αλλάξει ριζικά, ο στεναγμός ερίζωσε βαθιά, μα ακόμα σε αγαπώ αληθινά. [»Αυτός ο κόσμος που αλλάζει πως σου μοιάζει, πως σου μοιάζει. Αυτός ο κόσμος που αλλάζει με τρομάζει, με τρομάζει»*] ….ο κόσμος δε μου μοιάζει, δεν υπάρχει κάτι που να σε τρομάζει, μάταιος ο κόσμος, μάταιος ο πόνος, μάταιος ο δρόμος. Δρόμος μακριά από τα παιδικά όνειρα και γεμάτος υποκρισία.
24 Απριλίου, 2010 στο 3:27 ΠΜ |
@Φώτανδρος
Αγαπητέ μας, σε χαιρετίζομε και… επωνύμως. 🙂
Για όσους δεν κατάλαβαν, κάνεις ανάλυση ενός άσματος(<άδω) που καλείται
"Ο κόσμος που αλλάζει" και που περιλαμβάνεται στον δίσκο "Οι περιπέτειες ενός προσκυνητή" του γνωστού νεαρού τραγουδοποιού Αλκίνοου Ιωαννίδη.
26 Απριλίου, 2010 στο 7:50 ΜΜ |
Δε θα πω πολλά για ένα τέτοιο κείμενο..ίσως μόνο, το ότι εκφράζει απόλυτα σκέψεις που έχουν περάσει από το μυαλό όλων αλλά δεν ειπώθηκαν, είτε γιατί βιαστήκαμε να τις αποδιώξουμε, θεωρώντας τες ασήμαντες, είτε γιατί σκεφτήκαμε ότι οι άλλοι θα τις θεωρούσαν ασήμαντες..Μπράβο Φώτανδρε!
26 Απριλίου, 2010 στο 9:43 ΜΜ |
Θέλουμε διατήρηση των λόγων του Φώτανδρου και εφαρμογή τους.
27 Απριλίου, 2010 στο 9:21 ΜΜ |
@Sofia
Πράγματι, αν και προϋποτίθεται μια ορισμένη θέαση της πτωτικότητας του κόσμου, για να διατυπωθούν αυτές οι απόψεις. Σε ευχαριστούμε για την επίσκεψη!!!!
9 Μαΐου, 2010 στο 8:01 ΜΜ |
FILALH8H MOY…. 🙂
SYGNWMH-APORIA….
TI ESTI FWTANDROS….?!
ONOMA KAPOIOY ARXAIOY? POU HTAN TI?
KAI AN OXI-O FWTANDROS POU GRAFEI EDW MESA EINAI….
SYGGRAFEYS?!
EYXARISTW+
XRISTOS ANESTH+
10 Μαΐου, 2010 στο 3:22 ΠΜ |
@AGAPH AGGELIKH
Εδώ είμαι!
Ναι, περίπου, απλώς στιχουργεί μετά πάθους. 🙂
Όχι, το όνομα είναι ένας νεολογισμός.
Σε μερικές ημέρες, συν Θεώ, θα έχουμε στίχους(ή και δοκιμιογραφία) και από ένα άλλο, πιο γνωστό δημιουργό. 🙂
10 Μαΐου, 2010 στο 1:11 ΜΜ |
KAI GW EKEINH THN WRA POY EGRAFES SE SKEFTOMOUN-
ALLA EIXE KOLLHSEI TO ASYRMATO……..!!!!!!!!!!
ATYXIA…………
SEYXARISTW POLY GIA OLA!!! 🙂
12 Μαΐου, 2010 στο 8:15 ΜΜ |
Τι σχόλια είναι αυτά? Ο Φώτανδρος είναι πατροπαράδοτος!!! Μην γράφεις τέτοια.
10 Μαΐου, 2010 στο 4:54 ΜΜ |
ESTEILA TOSA POLLA E-MAILS SE mme kai kanalia kai dimosiografous
pou perasa to orion-LEEI, TO WINDOWSLIVE…!!!
OPOTE DEN MPORW AN SOY APANTHSW APO KEI…. TILL AYRION,….
KSERETO!!!!!! 🙂
XXX+
11 Μαΐου, 2010 στο 9:14 ΜΜ |
Χριστός Ανέστη ¨Αγιοι Πατέρες και εν Χριστώ αδελφοί.
Πολύ ωραίο το μπλογκ σας, το οποίον μία εν Χριστώ αδελφή,
μου σύστησε…
Σας ευχαριστούμε που υπάρχετε και μας ενημερώνετε και μας ψυχαγωγείτε εν Κυρίω.
Καλή δύναμη.καλές εμπνεύσεις,καλές δημιουργίες…
Με Την Αγάπη Του
που μας ενώνει…
ευχές ένθεες…
12 Μαΐου, 2010 στο 8:13 ΜΜ |
Bravo !!!
ti si gotov za poet,prodaljavai vse taka shte chakam ot tebe parvata si kniga kogato ia izdadesh!!!!!
12 Μαΐου, 2010 στο 8:33 ΜΜ |
@Ηλίας
Ηλία μου, καλώς ήλθες, άσχετον τελείως και άκυρον το σχόλιο. Στον δε Φώτανδρο έχω επιβάλει κανόνα: θα τρώγει δύο παξιμάδια καθ’ημέραν μόνον!!!!!!!! Λόγω αυτών που έγραψε(απάντησε) και αναγκάστηκα -πρώτη και ελπίζω τελευταία φορά- να αποεγκρίνω, προς ώραν έστω …Την αγάπη μου,
Φ.
@Κωνσταντίν
(Έντιτ: Άκυρο, συγγνώμη, προσπαθώ λίγο να το κάνω ως ο Ναπολέων, λόγω έλλειψης χρόνου…)
Ευχαριστούμε πολύ, αδελφέ μας… Δεν ξέρω, αν θα είχες την καλοσύνη, don’t know if you ever could translate some of your beautiful comment in greek, because noone can tell what you’re saying… Thanks a great deal for everything and welcome,
Philalethe00
12 Μαΐου, 2010 στο 9:14 ΜΜ |
H MONH LEKSH POU KATALABA=POET=POIHSH/POIHMA?
TI GLWSSA EINAI?SLAVIKH?
TELIKA EISAI PNEYMATIKOS KAI EPIVALEIS KANONA PAKSIMADiiiiOU?
!?
12 Μαΐου, 2010 στο 9:21 ΜΜ |
@etoimo8anati
Ναι, είμαι πνευματικός πάτερ. 🙂 Όχι, βρε συ, πώς θα μπορούσα, εγώ είμαι ένα κάθαρμα, ένας τενεκές ξεγάνωτος… 🙂
12 Μαΐου, 2010 στο 9:23 ΜΜ |
PROSEYXHSOU GIA MENA -SE PARAKALW…
DEN ANTEXW ALLO.
H KARDIA MOU EINAI KOMMATIA.-
13 Μαΐου, 2010 στο 4:05 ΜΜ |
Είναι κραδία ,όχι καρδιά, από το κραδαίνομαι που σημαίνει πάλλομαι!! είναι ομηρικό. Εύχομαι να μαζέψεις τα κομμάτια της κραδίας σου, αλλιώς θα χρειαστείς μεταμόσχευση.
13 Μαΐου, 2010 στο 2:54 ΠΜ |
@etoimo8anati
Όπως λέει και το (χριστιανικό) τραγούδι: «This life is an open wound/that will not heal». Αλλά «θαρσείτε, εγώ νενίκηκα τον Κόσμον». Και όπως λέει και ο εμός φιλόσοφος, ο αγαπημένος μου Άγιος Ισαάκ ο Σύρος:
«Όπως ο άνθρωπος εκείνος,ο οποίος την ημέρα που πενθεί πίνει κρασί και αφού μεθύση λησμονεί κάθε λύπη του κι όλους τους πόνους, έτσι όποιος μεθύση με την αγάπη του Θεού …λησμονεί όλους τους πόνους του και κάθε λύπη και γίνεται …αναίσθητος σε όλα τα πάθη της αμαρτίας».(Λόγος ΟΑ’)
13 Μαΐου, 2010 στο 4:43 ΜΜ |
@FWTANDRE
eyxaristw….tha ta mazeua…alla ta pire o AERAS….
oso gia metamosxeusi…NO,THANK YOU…
NO MORE life/pain wanted.
ANTOXES TELOS.-
@PHILALETHE
DEN EXW FTASEI SE TETOIA PNEYMATIKA EPIPEDA
WSTE NA METHAW ME THN AGAPH TOU THEOU…
-SEYXARISTW POLY OMWS…-
13 Μαΐου, 2010 στο 7:39 ΜΜ |
τα πήρε ο αέρας, έδωσες την κραδία συο στον αέρα. και τώρα? πως θα λειτουργούν οι πνεύμονες διχώς καρδια? και θα αναπνέεις κομμάτια της καρδιάς σου όταν εισπνέεις αέρα?
13 Μαΐου, 2010 στο 7:49 ΜΜ |
@FWTANDRE
EIPA: TA KOMMATIA TA PHRE O AERAS….
OXI -TA EDWSA- PROSEXE TI GRAFEI O ALLOS….
TA PHRE O AERAS…FYSHXE KAI TA PHRE…
DEN TA EDWSA…
ALLWSTE…ME TA 1000 KOMMATIA KARDIA DEN YFISTATAI=DEN LEITOURGEI….
XATHIKE-PAEI.
POIOYS PNEYMONES MOU LES….KAI AERA KAI LOIPA….
KANEIS PLAKA ME TON PONO TOU ALLOU?
MHPWS EISAI LIGO ANAISTHITOS?
SORRY…ALLA DEN KATALABAINW TO PNEYMA SOU.
13 Μαΐου, 2010 στο 8:21 ΜΜ |
@ETOIMOTHANATH
Πράγματι, αυτή η ζωή είναι επίπονη, ένα τραύμα, Ξενιτειά. Αλλά με την χαρμόλυπη έννοια… 🙂 Πόνος και παρηγορία μαζί… Η παρηγορία- παράκληση του Παρακλήτου…
Για αυτό και ο πόνος του Κυρίου ήταν τόσο τόσο μεγάλος στον Σταυρό. Να βλέπεις αυτούς που αγαπάς με την αγνότερη αγάπη σε τέτοιο κατάντημα…
Την αγάπη μας…
13 Μαΐου, 2010 στο 8:43 ΜΜ |
@philalethe00
{alitheia-to 00 ti simainei? 00? periergo moy fainetai->Hawai 5-0
H praktwr 00?! 🙂 }
POIO KATANTHMA ENNOEIS?
poia agapi sas? polloi eiste?
o Fwtandros kai sy eiste mazi?
eiste 1?!
sorry-den katalabainw.
13 Μαΐου, 2010 στο 8:45 ΜΜ |
@ETOIMOTHANATH
Μας=πληθυντικός ευγενείας…
Κατάντημα γενικώς. Όλων των ανθρώπων, των σταυρωτών εκεί.
00 είναι κάτι συμβολικόν και έχει αρκετές σημασίες… 🙂 Πάντως, όχι αυτά που λες. 🙂
13 Μαΐου, 2010 στο 8:53 ΜΜ |
00
MHPWS OTI EISAI 2 MHDENIKA?>!!!!!!!?????????/
H MHPWS OTI EISAI PHILALETHE 00
DHLADH 00?
OTI YPOTIMAS TON EAYTO SOY?
DEN KATALABAINW
14 Μαΐου, 2010 στο 9:40 ΜΜ |
Όχι, δεν τον υποτιμώ, τον απο -τιμώ. 😀
Ευχές, αδελφούλα(το έκλεψα από τον Αγ. Σεραφείμ αυτό του Σάρωφ 🙂 )…
14 Μαΐου, 2010 στο 11:21 ΜΜ |
τι θα πει απο-τιμώ….
ξερω το υποτιμώ
ξερω το υπερτιμώ
και το εκτιμω…
🙂
αλλα το απο-τιμώ…
σαν ρημα…δεν μου λεει κατι…
αποτιμηση…
δεν ενθυμουμαι τι σημαινει… ΣΥΓΝΩΜΗ…
ΕΙΜΑΙ ΧΑΖΟΥΛΑ
ΑΖΖΖ ΓΙΟΥΥΥΥ ΝΩΟΥΥΥΥ!!! 😦
15 Μαΐου, 2010 στο 3:16 ΠΜ |
@απορια αποριίαααα {παάλι!!!}
Αποτιμώ=εκτιμώ, υπολογίζω 🙂 .
15 Μαΐου, 2010 στο 2:48 ΜΜ |
EKTIMAS KAI YPOLOGIZEIS
VAZONTAS 00=MHDENIKA
SHMAINEI
YPOTIMAS…
DEN EISAI 2 MHDENIKA….
GIA TON XRISTO EISAI MIA PSYXH
GIA MENA EISAI ENAS ANTRWPOS
MIA PSYXH POY AGAPHSA…
ALLA ESY DEN EXEIS XRONO…TREXEIS.
+KALO PARADEISO
15 Μαΐου, 2010 στο 2:59 ΜΜ |
@mia xazi-trelli+ASHMANTI
Έτερον εκάτερον! Και εγώ, όπως έλεγε και ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης, πιάνω πλοία…… πετώντας….. 🙂
Υπάρχουν πολλά επίπεδα ταπεινοφροσύνης. Οι Άγιοι θεωρούσαν, ΈΝΟΙΩΘΑΝ τους εαυτούς τους ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΆ όχι μόνο χειρότερους από τους ανθρώπους όλους, αλλά ίσους ή κατώτερους με τα άλογα ζώα… Όπως έγραψα και πρν, η Εκκλησία ουδέν διεήνοχε βοοστασίου, σε τίποτε δεν διαφερει από βουστάσι…
Καλησπέρα!!!!!!!!! Και την αγάπη μας… 🙂
15 Μαΐου, 2010 στο 4:35 ΜΜ |
TI ETERON KAI TI EKATERON?
ZEN KATALABAINW…. 🙂
15 Μαΐου, 2010 στο 8:24 ΜΜ |
στο ποίημα μου, θέλω σχόλια σχετικά με το ποίημα. αν θες διάλογο, άνοιξε παράθυρο διαλόγου στα άρθρα του Φιλαλήθη. μην αργείς άνοιξε παράθυρο να σε φυσήξει αέρας να συνέλθεις
15 Μαΐου, 2010 στο 8:29 ΜΜ |
@H AGRAMMMMMAAATH…
«Άλλο το ένα άλλο το άλλο»
@Φώτανδρος
Φώτανδρε, καλησπέρα, μην ξεχνάς, ότι εσύ βρίσκεσαι ακόμη με παιδαγωγικό κανόνα δύο παξιμαδιών καθ’ημέραν!!! 🙂
15 Μαΐου, 2010 στο 9:17 ΜΜ |
ΦΩΤΑΝΔΡΕ????????
ΣΕ ΜΕΝΑ ΕΙΠΕΣ ΠΕΡΙ ΠΑΡΑΘΥΡΟΥ ΚΑΙ ΑΕΡΟΣ?!
ΔΕΝ ΣΑΣ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ
ΣΥΓΝΩΜΗ. ΠΟΙΟ ΠΟΙΗΜΑ?
ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ?
ΕΝΑ ΠΕΖΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΒΛΕΠΩ…ΣΑΝ ΑΦΗΓΗΣΗ
ΣΑΝ ΔΙΗΓΗΜΑ…
ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΝΟΗΤΟ
ΓΙΑ ΕΝΑ ΒΛΑΞ ΣΑ ΚΑΙ ΜΕΝΑ
ΣΥΓΝΩΜΗ,
ΤΙ ΑΛΛΟ ΤΟ ΕΝΑ -ΑΛΛΟ ΤΟ ΑΛΛΟ ΦΙΛ.00?
ΠΕΡΙ ΠΟΙΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ?
ΛΙΓΗ ΣΑΦΗΝΕΙΑ ΒΡΕ ΠΑΙΔΙΑ,,,
ΕΛΕΟΣ
ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΤΗΝ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΣΑΣ
16 Μαΐου, 2010 στο 6:38 ΜΜ |
Ναι πέζο είναι το συγκεκριμένο, όλα τα άλλα είναι ποίηματα, που και στα άλλα ανοίγεις παράθυρα διαλόγου. δες το νόημά των γραπτών μου, πεζών ή ποιημάτων, και γράψε ένα σοβαρό σχόλιο, όπως οι υπόλοιποι αναγνώστες μου. καλή ανάγνωση.
16 Μαΐου, 2010 στο 9:33 ΜΜ |
einai YPOXREWTIKON??????????
ELEOS.
EIPA DEN KATALABAINW OLA OSA DIAVAZW
KAI SE TELIKH ANALYSH
DEN EIMAI YPOXREWMENH..
SYGXWRA ME FWTANDRE
ALLA TO EPITAKTIKO SOY YFOS
DEN MOY ARESEI KATHOLOY.
EYLOGHSON+
DIAVAZE PROSEKTIKA
NA KATALABAINEIS TI LEEI O ALLOS
EIMAI AGRAMMATH
KAI DEN EPITHYMW NA ME ZORISW SE KATI
POU STHN TELIKH DEN ME ELKYEI….
SYGNWMH.
EXW MATHEI NA LEW OTI NIWTHW.
DEN M’ARESOYN OI YPOKRIESIES
OI ANEY OYSIAS EYGENIES KAI TA GLEIPSHMATA.
SYGXWRAME
16 Μαΐου, 2010 στο 10:22 ΜΜ |
συγχωρήσε . αρκεί να μην επαναληφθεί. Φιλάκια[…].
16 Μαΐου, 2010 στο 10:23 ΜΜ |
@φώτανδρος
Φώτανδρε, γίνεσαι καταπιεστικός και προσβλητικός, νομίζω… 🙂 Και έχεις ήδη ένα επιτίμιο…… 🙂 Άφησε δε που την δέουσα σοβαρότητα πρέπει να την διδάσκεις με τον λόγο σου και όχι με κηρύγματα… Στο τέλος, θα με αναγκάσεις να σε βάλω σε …καραντίνα, όπως τους ιούς/trojan horses/worms του ΠιΣι…… 🙂
@Agapi
Αγαπητή μας, μην ανησυχείς.. Μπορείς να γράφεις ό,τι θέλεις. Αυτός που ξεφεύγει είναι αυτός που προσβάλλει μόνον… Προσπαθώ να νουθετήσω τον Φώτανδρο, αλλά δεν τον προλαβαίνω, κατά το κοινώς λεγόμενον…
Ευχές… 🙂
16 Μαΐου, 2010 στο 11:35 ΜΜ |
δεν με προσβαλε Φιλ.μου…
απλα στεναχωριεμαι για κεινον
που επιμενει ετσι…
φαινεται πωσ διψαει για κριτικη.
ΣΥΓΧΩΡΕΣΤΕ ΜΕ
ΤΗΝ ΑΣΧΕΤΗ
ΤΗΝ ΧΑΖΟΥΛΑ
ΤΗΝ ΑΜΕΛΗ
ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΓΡΑΜΜΑΤΗ
ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΝΑ ΖΟΡΙΣΤΩ…
ΑΠΟΨΕ ΕΙΜΑΙ ΚΑΙ ΚΟΥΡΑΣΜΕΝΗ-‘
ΙΣΩΣ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΜΕΡΑ
ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΩ ΤΟ ΠΕΖΟ…
ΠΑΝΤΩΣ ΤΟ ΑΓΓΛΙΚΟ
ΜΟΥ ΑΡΕΣΕ
ΜΟΥ ΘΥΜΙΣΕ ΚΑΤΙ
ΠΟΙΗΤΙΚΟΝ
ΠΟΥ ΕΙΧΑ ΑΚΟΥΣΕΙ ΣΕ ΜΙΑ ΑΓΓΛΙΚΗ ΔΙΑΦΗΜΗΣΗ ΠΑΛΙΟΤΕΡΑ
«I LAV YOU STILL MY DEAR…
TILL ALL THE SEAS GONE DRY….»
FOR YOU PHIL.+
MAKIA+
17 Μαΐου, 2010 στο 7:13 ΜΜ |
@Agapi+
Καλησπέρα!!!!! Ναι, φαίνεται, ότι ισχύει και εδώ το «Οι τρώγοντές με έτι πεινάσουσι και οι πίνοντές με έτι διψήσουσιν…» 🙂
Απλώς, έχω αναγκαστεί να κάνω με τις τρελλίτσες του φίλου μας του Φώτανδρου …χειρουργικές επεμβάσεις, διότι έχουμε ύβρεις καθαρές, που δεν απευθύνονται σε εμένα(σε εμένα, αν είναι, θα τις δεχθώ 🙂 )-και δεν θέλω, ειλικρινά δεν θέλω, να γίνω … ιντυμιντιάς «συντονιστής» ούτε κατά απειροστό μέρος…
Και εγώ, χαρά μου, σε και σας, ευρύτερα, αγαπώ, και ο πνευματικός μου έρως, που θα έλεγε και ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος, ουκ εά με καθεύδειν. Εντάξει, περίπου δηλαδή… 🙂
17 Μαΐου, 2010 στο 9:09 ΜΜ |
καλην εσπεραν αρχοντες!!!
τι λες παλι βρε αρχαιε μου?!!!!!!?
τι ειδους χειρουργικες επεμβασεις-και που?!
δεν σε πιανω!!!-
επισης… τι σημαινει- αυτο το= ουκ εα με καθευδειν?!
συγνωμη που σε κουραζω αλλα οσα αρχαια εμαθα τα εξεχασον…
ενθυμουμαι μονο μερικα εκ των ακολουθιων της Αγίας Ορθόδοξης
Εκκλησιας μας….
μένυ μένυ….κίσσες!
18 Μαΐου, 2010 στο 3:41 ΜΜ |
@A.Agapi
Χειρουργικές επεμβάσεις σε ρήμα του φίλου μας εδώ. Έχει ήδη κι επιτίμιον… 🙂
Το αρχαίον: «Δεν μου επιτρέπει να υπνώσω», μεταφορικώς, από το εάω-εώ=επιτρέπω, αφήνω, και καθεύδω=κοιμούμαι, υπνώττω.
Κατανοητά; 🙂 Συγγνώμην, αν φορτώνω τις απαντήσεις, αλλά προσπαθώ να κάνω λίγο …εκπαιδευτική την συνομιλία εδώ στο ιστολόγιον…… 🙂
Την αγάπη μου, αδ. Αγάπη-Αγγελική, και τοις λοιποίς αδελφοίς..
18 Μαΐου, 2010 στο 4:05 ΜΜ |
eyxaristw Phli.mou
ti den soy epitrepei na…ypnwseis!!!?
oxi -mi zitas sygnwmi…
mou aresei na mathainw
SYGNWMH egw pou olo rwtaw!!!
xxx+
19 Μαΐου, 2010 στο 1:01 ΜΜ |
ΤΕΛΙΚΑ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΞΕΡΕΙΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ
ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΠΑΙΖΕΙΣ ΜΕ ΤΙΣ ΨΥΧΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ
ΓΡΑΦΟΝΤΑΣ ΣΧΟΛΙΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΥ
ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΟΥ
ΡΗΤΟΡΙΚΟΥ
ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΟΥ
ΕΠΙΠΕΔΟΥ
ΔΟΚΤΩΡΟΣ
ΚΑΙ ΛΟΙΠΑ….
19 Μαΐου, 2010 στο 7:30 ΜΜ |
@ΑΛΗΘΕΙΑ ΠΑΝΤΑ ΝΙΚΑ
Το θέμα είναι, ότι η γνώση είναι για να μεταδίδεται. Για αυτό έγραψαν τόσο συγγράμματα οι Πατέρες. Τώρα, το αν «παίζω» και κατά πόσο δεν ξέρω, εσείς οι αναγνώσται θα το κρίνετε. Αν θέλετε να με κατακρίνετε, είστε ελεύθεροι να το κάνετε…
19 Μαΐου, 2010 στο 8:02 ΜΜ |
OI PATERES LENE,
H AGAPH FERNEI THN GNWSH
ALLA OI GNWSEIS TIS AMARTIES THS YPERHFANIAS.
20 Μαΐου, 2010 στο 3:12 ΠΜ |
@YPO -ONOS
Ναι. Η γνώσις φυσιοί. Αλλά αυτό δεν είναι κανόνας. Άλλοτε φυσιοί άλλοτε δεν φυσιοί, αλλά βοηθά.Ο Άγιος Αθανάσιος ο Πάριος σε ένα θαυμάσιο κείμενο που μας φίλεψε ο αδ. Misha τις προάλλες έλεγε, ότι γνώση είναι το πρώτο, το σημαντικότερο από τα αποκτήματα, τα μη-«πνευματικά». Είναι ουδέτερη, αλλά παίρνει πρόσημο, +, -, από τότε που ξεκινάς να την χρησιμοποιείς για σκοπούς. Π.χ. κάνεις τον εξυπνάκια ή ζητάς να δοξάζεται το όνομά σου; Πλην. Την χρησιμοποιείς για να στερεωθείς στην αλήθεια, για να συγκρίνεις με το ψέμα, για να πάρεις ό,τι καλό, για να διαφωτίσεις τον συνάνθρωπό σου, για να κάνεις ευκολότερη την ζωή του; Συν. Αυτά δεν είναι τίποτε παρά στοιχειώδη πραγματάκια, αλλά που αμφιβάλλω αν τα έψαξαν ποτές οι πολλοί…