Υπάρχουν οι ένθεοι-έγχριστωμένοι και «άθεοι», άθεοι κατά δήλωση. Αλλά υπάρχει και η υπαρξιακή αθεΐα, που είναι η πραγματική αθεΐα, αυτό που έλεγε ο λαός μας επί αιώνες αμέτρητους τώρα «δεν έχεις τον Θεό σου», από την οποία προκύπτουν οι όντως συμπεριφορές μας, του έμπρακτου αθεϊσμού, όπως ο καπιταλισμός. Από αυτήν πάσχουμε σήμερα, καθώς η Χάρις δεν έρχεται σε βρώμικες καρδιές… Όπως είχε πη κάποτε και ο Σεφέρης που τιμούσε τόσο την Πατερικότατη μνήμη θανάτου, η Χάρις έρχεται, όταν πρώτα «αποκτηνωθείς(=εξανθρωπισθείς, καθαρθείς) από τον πόνο», και εννούσε τον γλυκύ πόνο που προκαλεί τα δάκρυα της Χάριτος εκείνα για τα οποία ο γέροντας Εφραίμ ο Κατουνακιώτης εν παροξυσμώ θείου έρωτος έλεγε, ότι στον Παράδεισο δεν θέλει τίποτε άλλο ειμημόνον να τον αφήση ο Χριστός να κλαίει με αυτά τα δάκρυα…
Η Εκκλησία ουδέν διενήνοχε βοοστασίου
Έτσι, λοιπόν, και εφ’έτος, εν μέρει ή μάλλον εν πολλοίς σαν άλογα και μη-θεούμενα ζώα, «γιορτάσαμε» την Ανάσταση… Είναι πράγματα που γνωρίζαμε, ότι θα δούμε. Η πανηγυροποίηση και εν μέρει νυμφοπαζάρωση της Αναστάσιμης ακολουθίας, η σπουδή προς τα βρώσιμα αρτύσιμα αγαθά(φερ’ειπείν, η… -όχι φυσικά- πατροπαράδοτη «μαγειρίτσα» μετ’ εντοσθίων ατυχούς αμνοεριφίου), δεν είναι παρά κάποια ψηγματάκια. Δεύτερον, είναι το ακατάνυκτο των ψαλτάδων μας που είχε έκτοτε σημειώσει ο Κόντογλου, είναι η μεταλλαγή της εκκλησιαστικής εικόνας σε θρησκευτική ζωγραφιά κατά την ωραία παρατήρηση του αδ/φού Χρ. Γιανναρά κ.π.α..
Αλλά, βέβαια, όλα αυτά, αν δεν μπορούμε να τα ανάγουμε σε ορισμένα αίτια με ένα απόλυτο, αιτιοκρατικό, νομοτελειακό τρόπο, οπωσδήποτε μπορούμε να τα εξηγήσουμε. Εξ άλλου, σχετικά είχε γράψει και ο ι. Χρυσόστομος για το θέμα των «ανάξιων ποιμένων», ότι αυτοί ευθύνονται για την απώλεια όσων τελικώς χάνονται, με άλλα λόγια, ότι αν δεν υπήρχαν τέτοιοι, δεν θα υπήρχε, γενικά, και η τελική απώλεια (της ψυχής). Δεν είναι δυνατόν, έτσι, να λογίζονται από τους εκτός ως… φουκαράδες υπαλληλάκοι ενός κρατικού θεσμού οι ιερείς, οι «Λειτουργοί του Υψίστου» οι ανώτεροι ως λειτουργοί και των αγγέλων……
«Για να γίνεις Χριστιανός, πρέπει πρώτα να γίνεις ποιητής»(γερ. Πορφύριος Καυσοκαλυβίτης)
Έτσι, λοιπόν, ερχόμαστε στο ερώτημα του τίτλου. Βλέπουμε και από τα πιο πάνω, ότι βρισκόμαστε σε μια εποχή όπου υπάρχει παχυλό υλιστικό πνεύμα, αδιαφορία για τα Ουσιώδη, ιδεολογικούς μηχανισμούς του κράτους κατειλημμένους από ανάλογης ιδεολογίας ανθρώπους που μεταδίδουν τον αστικό μηδενισμό. Η εποχή/ κοινωνία μας -ή κοντινές σε μας εποχές- έχει περιγραφεί με πολλούς τρόπους από διαφόρους λογίους, και «στοχαστές»: εποχή της αβεβαιότητας, κοινωνία της αφθονίας, εποχή της φρενήρους τύρβης(turbulence), κοινωνία της κατανάλωσης(societe de consommation από τον Μποντριγιάρ), κοινωνία του θεάματος(Γκυ Ντεμπόρ και καταστασιακοί , του «αναρχοχριστιανού» Ζακ Ελλύλ εν πολλοίς συμφωνούντος), μεταιδεολογική εποχή κ.α. Πολύ μεγάλη ισχύ έχει οπωσδήποτε το τελευταίο. Οι νεοφιλελεύθεροι, δηλαδή οι ακροδεξιοί καπιταλιστές, στις μέρες μας επανέφεραν την παληά αστική-καπιταλιστική λατρεία της επιστήμης, απαντώντας, όπως το λέει ο καθ. Rene Passet, σε διαφωνούντες με τον ακραίο καπιταλισμό, ότι οι διαφωνίες για λόγους κοινωνικής δικαιοσύνης κτλ. δεν συμβαδίζουν με τον Ορθό Λόγο, είναι αυτά όλα εξωτερικότητες(externality), φιλοσοφία και όχι καθαρή επιστήμη.
Έτσι, ποιος μπορεί σήμερα να δοθεί στην αγάπη του Θεού; Ποιος μπορεί να πληρωθεί εσωτερικά και να βιώσει την αλήθεια του «Φωτός-που-δεν-είναι-φως-και-που-ξέρει-το-ονόμα-μας» ως τα κατάβαθα του είναι του δια ενός ερωτικού ραγίσματος της καρδιάς, όπως έλεγε και ο Αμερικάνος πρώην βουδδιστής και νυν Ορθόδοξος Nilus;
Εσύ, φίλε μου, που τρέχεις για να λύσεις το υλικό πρόβλημα του άλλου στις διαδηλώσεις.
Εσύ που μου μιλάς ενθουσιασμένος για ένα στίχο των Nevermore: «we are the enemies of reality, in a world that’s unforgiving».
Εσύ, φίλε μου, που δακρύζεις τα βράδια και αγωνιάς για την έκβαση του πολέμου στην Γάζα.
Εσύ, που σκέφτεσαι όσους ανθρώπους δεν έχουν καν φαγητό στο τραπέζι και τρως προσεκτικά κάνοντάς το σαν την Σιμόνη Βέιλ, μα και τον «Χριστιανοκοινωνιστή» Ραούλ Φολλερώ που έλεγε «πώς μπορώ να φάγω εγώ, όταν οι άλλοι δεν έχουν»;
Εσύ, που ατενίζεις τους γονέους και τους πάππους σου στα αγάλματα, και σκέπτεσαι, συγκινημένος εσωτερικά, πώς μπορείς να φανείς αντάξιός τους.
Εσύ, που φτύνεις οργισμένος τις ιδεολογίες της καριέρας και της ατομικής βολής.
Εσείς είστε ως αστέρια και το αστρόφως που πέφτει σε ένα σκοτεινό και πεθαμένο, γηρασμένο προώρως ψυχικά, μικρόψυχο λοιπόν στο έπακρον κόσμο, τον κόσμο της αποστασίας…
Και είμαι σίγουρος, ότι κάποτε θα σας αναζητήσει ερωτικά ο αναστημένος Νυμφίος, όπως την fugueuse του Βερλαίν…
Υ.Γ. Χριστός ανέστη!!!! 🙂
Ετικέτες: υπαρξιακή αθεΐα, Ανάσταση, Παρακμή, Σεφέρης, Φολλερώ, Χριστός, Χριστιανικός ρομαντισμός, αποστασία, αστικός θετικισμός, αστικός ορθολογισμός, Nevermore, Verlaine
6 Απριλίου, 2010 στο 5:44 ΜΜ |
μακαρι γιωργο το κειμενο σου ν’ αγγιξει τισ καρδιεσ ολων αυτων που γυριζουν αστοχαστα στα καθε ειδουσ παζαρια,στα παζαρια της γνωσης και του χρηματοσ,σ’αυτουσ που οποια ταμπελα κι’ αν ενδυονται βολευονται μια χαρα στο μικροψυχο τουτο κοσμο
χρυση δερβιση
οΘεοσ ημων μαζι σασ
18 Απριλίου, 2010 στο 9:45 ΜΜ |
Η γνώση δεν είναι σε παζάρια. Είναι στο μυαλό, στην παρατήρηση, στη φύση, στα πειράματα
6 Απριλίου, 2010 στο 7:50 ΜΜ |
@χρυση δερβιση
Ευχαριστούμε θερμά για τα καλά λόγια…! 🙂
Αυτός είναι ο καϋμός όντως, της απώλειας της αθωότητας μίας χώρας που, αν μη τι άλλο, φημιζόταν για την «ανθρωπιά» της και που έλεγε και ο καϋμένος ο Ντοστογιέφσκι πριν 120-130 χρόνια πόσο λεπτότητα έχουν οι πολίτες της, οι «Γραικοί», σε σχέση με τους «χοντροκομμένους Γερμανούς».
Χριστός ανέστη…! Ό,τι καλό…
17 Απριλίου, 2010 στο 10:28 ΜΜ |
ΑΛΗΘΩΣ ΑΝΕΣΤΗ ΓΙΩΡΓΟΕΥΧΟΜΑΙ Η ΔΙΚΗ ΣΑΣ ΓΕΝΙΑ ΝΑ ΜΗ ΧΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΘΩΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΟΠΩΣ ΕΜΕΙΣ,ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟ ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΜΕΙΟΨΗΦΙΑ ΣΑΣ ΠΟΥ ΘΑΝΑΙ ΠΟΛΥΤΙΜΗ…Η ΜΑΓΙΑ ΠΟΥΛΕΕΙ ΚΑΙ Ο ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ
18 Απριλίου, 2010 στο 2:39 ΠΜ |
@χρυση δερβιση
Αμήν! 🙂 Αυτό το θέμα με απασχολεί τόσο καιρό… Πότε ακριβώς χάθηκε και γιατί η αθωότητα… Μερικές φορές, ειλικρινά, συνάγω, ότι «μερικοί παππούδες/γιαγιάδες μας κρατάνε»… 🙂 Ευχαριστούμε για την επίσκεψη!!!
19 Απριλίου, 2010 στο 9:20 ΜΜ |
μπορω να μιλησω μονο για μενα αρχισε να χανεται οταν επαψα να πιστευω οτι οι ιδεεσ της αριστερασ οδηγουν σ’ ενα καλυτερο κοσμο.ενοιωσα οτι ολοι οι αγωνεσ πηγαν χαμενοι οταν ειδα τι συνεβαινε με τα boat people στο Βιετναμ,ξαναγυρισα στην αριστερα οταν ειδα την αγρια αντιδημοκρατικοτητα του νεοφιλελευθερισμου.δΙΑΒΑΖΩ ΤΩΡΑ ΤΟΝ ΠΑΡΑΔΟΞΟ ΔΙΑΦΩΤΙΣΜΟ ΤΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ κΑΡΙΤΑΤ ΚΙ’ ΑΝΑΡΡΩΤΙΕΜΑΙ ΜΗΠΩς ΤΩΡΑ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕΙ ΤΗΝ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΣΑΝ ΜΕΣΟ ΟΠΩς ΤΟΣΕΣ ΦΟΡΕΣ, ΜΗΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΗΛΩΝΟΥΜΕ ΑΘΕΟΙ?ΔΙΑΤΗΡΩΝΤΑΣ,ΟΣΟ ΓΙΝΕΤΑΙ,ΤΙΣ ΑΞΙΕΣ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ?
13 Απριλίου, 2020 στο 5:34 ΜΜ |
Ενδεχομένως το μήνυμα αυτό να μην φθάσει ποτέ.
Εξάλλου μιλάμε για 10 χρόνια μετά.
Ωστόσο ποτέ δεν ξέρεις, οπότε:
Αναζητώντας τον Παράδοξο διαφωτισμό του Καθηγητή Καριτάτ
στο διαδίκτυο, έπεσα πάνω στη σελίδα αυτή.
Ξέρετε μήπως πώς μπορώ να βρω το βιβλίο αυτό;
Έχω ψάξει και στις Δημοτικές Βιβλιοθήκες.
Ευχαριστώ, Θεόφιλος Αρχοντάκης
28 Οκτωβρίου, 2020 στο 9:23 ΜΜ
Καλησπέρα και σας ευχαριστώ πολύ για το σχόλιο!
Θα μεταφέρω στην σχολιογράφουσα… 🙂
19 Απριλίου, 2010 στο 10:28 ΜΜ |
@χρυση δερβιση
Χριστός ανέστη! Είναι πολύ σημαντικά τα ερωτήματα που θέτεις. Προσωπικά, θεωρώ, ότι ένας Χριστιανός ΟΡΘΌΔΟΞΟΣ θα έπρεπε να δηλώνει άθρησκος. 🙂 Διότι ακριβώς ο Χριστός που είναι η Αλήθεια σε πρόσωπο και ένσαρκη, ήλθε, για να μας απαλλάξει από την θρησκευτική αναζήτηση. Αυτή η θρησκειοποίηση του Χριστιανισμού στις αιρέσεις και ο εξαντικειμενισμός του Θεού που έγινε ένα σύνολο αφαιρέσεων αμέθεκτων και ιδεολογικών-διανοητικών, είναι κάτι τελείως ξένο από τον Χριστιανισμό που είναι, όπως έλεγε και ο Γκεμερέυ, η κατεξοχήν αντιθρησκεία.
Σχετικά με την Αριστερά, ο φορέας της ρωσσικής Αναγέννησης Βλαδίμηρος Σολόβιεφ μας λέει, ότι για να νικήσουμε το ψέμα του σοσιαλισμού, πρέπει να δεχτούμε την αλήθεια του, που είναι αλήθεια Χριστιανική και που μας στοιχίζει απόλυτα σε ανθρώπινο πόνο και ως Εκκλησία, διότι έχουμε καταφέρει να …στρογγυλοκαθήσουμε πάνω στον σταυρό!
Για τον αθεϊσμό,
ομολογώ, ότι συγκλονίστηκα με το βιβλίο του Παύλου Ευδοκίμωφ -που με περίμενε καιρό 🙂 -«Η τρελή αγαπη του Θεού» (L’amour fou de Dieu»)!!! Από την απίστευτη ειλικρίνεια, την αγωνία για αλλαγή των πραγμάτων, την βαθύτατη και ευρύτατη γνώση των κοινωνιολογικών και φιλοσοφικών προβλημάτων κτλ…. Ο Ευδοκίμωφ λέει και ισχυρίζεται, ότι στην εποχή μας, το χριστιανικό μήνυμα έχει γίνει σαν ένα κύμα που διαδίδεται στο άπειρο, χωρίς να προσπίπτει πουθενά!!!
Είναι αυτό που έλεγε και ο Άγιος Νικόλαος Βελομίροβιτς, ότι η Εκκλησία συμφυρόμενη με τους κοσμικούς θεσμούς, έχασε το επαναστατικό χρώμα. Ο Ευδοκίμωφ λέει, ότι η Εκκλησία έχασε, τα μέλη της, την αρμύρα, την σαλότητα, το πικάντικο, το επαναστατικό, το ανέφικτο, και έτσι κάποιος άνθρωπος ανήσυχος δεν εμπνέεται παρά να γίνει άθεος, όντας ήδη υπό την επιρροή μιας κοινωνίας που σε καθιστά, αν αφεθείς, άθεο. Αυτό που πρέπει να κάνουμε, κατά την γνώμη μου, είναι να προσπαθήσουμε να ενσαρκώσουμε το πνεύμα του Χριστού, να γίνουμε Χριστιανοί πέρα από κοσμικές συμβάσεις, όπως ο Μ. Βασίλειος που την στιγμή που όλοι υπάκουαν στον βασιληά τον αιρετικό,αυτός είπε στον ύπαρχο που τον απείλησε με βασανιστήρια, θανάτωση, δήμευση περιουσίας, «γιατί να μην είσαι φίλος μας, είσαι και εσύ κτίσμα του Θεού»!!!!!!! Τέτοια ρήξη με το κοσμικό πνεύμα χρειάζεται. Και αν δεν ξεφύγουμε από το νερόβραστο, που έλεγε και ο γέροντας Παΐσιος, πολύ φοβάμαι, ότι θα μας …πάρει και θα μας σηκώσει… 🙂
Πολλές ευχές!!!
20 Απριλίου, 2010 στο 2:30 ΠΜ |
@Πολυμήχανος ο επιστήμων
Αγαπητέ, ευχαριστούμε και εσένα για το σχόλιο… Νομίζω, ότι το νόημα του σχολίου που απαντάς δεν είναι αυτό που αντιλαμβάνεσαι. Πάντως, η γνώση βρίσκεται πολλαχού. Ακόμη και ο Σπινόζα είχε καταλάβει την μυστική γνωσιολογία(πώς αποκτάται η γνώση) την οποία θεωρούσε ενα από τα τρία βασικά είδη της! Αν θεωρήσουμε δε την γνώση στενότερα, να σου θυμίσω αυτό που έλεγε ο Μαλεβίτσης: ότι η γνωστική συνείδηση υπόκειται στην φιλοσοφική συνείδηση, που είναι το ένα από τα δύο, μαζί με την θρησκευτική, είδη συνειδήσεως. Αν μιλήσουμε για πέντε είδη, τότε η γνωστική βρίσκεται εξαρτωμένη κοσμοθεωρητικα από την φιλοσοφική, μαζί με την προφητική, την μυστική, την ποιητική και αυτήν την φιλοσοφική συνείδηση, ώστε εγένοντο 5 είδη συνειδήσεως εν όλω. 🙂
Καλημέρα, Χριστός ανέστη! 🙂
26 Απριλίου, 2010 στο 8:58 ΠΜ |
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ και χρονια πολλα και καλα Γιωργο κι’ εμενα με συναρπαζει ο Σολοφιεφ οπως και ο Παβελ Φλωρενσκυ και ο Μπερντιαγιεφ ολοι τουσ αρνουνται την αντικειμενοποιηση του θρησκευτικου συναισθηματος
Χριστοσ ανεστη
27 Απριλίου, 2010 στο 9:29 ΜΜ |
@ΧΡΥΣΗ ΔΕΡΒΙΣΗ
Σε ευχαριστούμε πολύ για τις επισκέψεις σου στο ταπεινό μας ιστολόγιο!!! 🙂
Οι Μπερντιάεφ και Σολόβιεφ είναι κορυφαίοι, αν και με τις ιδιορρυθμίες τους σε κάποια θέματα… Φλωρένσκυ δεν έχω διαβάσει, θα τον αναζητήσω… Τώρα τελευταία, ανακάλυψα τον Πολάνυι και τον Σαρλ Πεγκύ, αμφότεροι κορυφές και Σοσιαλιστές Χριστιανοί… Πράγματι, πολύ σημαντικά όλα αυτά… Δυστυχώς, ο Θεός(και ο άνθρωπος, βλ. Hegel) στην Δύση εξαντικειμενίσθηκε πάρα πολύ.. Εκεί οφείλονται έννοιες όπως η Gottheit του -πολύ καλού- Μάιστερ Έκχαρτ, νομίζω, που είναι πέρα από αυτό το σύννεφο αφαιρέσεων που έγινε ο «θεός» του (παπικού) σχολαστικισμού…
Πολλές ευχές!!!!! Αληθώς ο Κύριος ανέστη!!!!
8 Μαΐου, 2010 στο 12:13 ΠΜ |
TI SHMAINEI AYTO?
?»»»ολοι τουσ αρνουνται την αντικειμενοποιηση του θρησκευτικου συναισθηματος»»»
MA EINAI DYNATON TO 8RHSKEYTIKO SYNAIS8HMA NA ANTIKEIMENOPOIH8EI?
PWS GINETAI AUTO?
SYGNWMH-DEN KATALAVAINW….am i so stupid telika….! 😦
9 Μαΐου, 2010 στο 1:07 ΠΜ |
@AGAPH AGGELIKH
Λοιπόν, λοιπόν, αδ. Αγάπη, μην μας στενοχωριέσαι… 🙂 Ουσιαστικά, αναφέρομαι στο θέμα του τι έγινε στην Δύση με τον Θεό, που έγινε αντικείμενο ενός εκφιλοσοφημένου Χριστιανισμού και κάποιων αριστοτελικών φιλοσοφικών κατηγοριών. Μετά, έγινε και με τον άνθρωπο αυτό με τον φιλόσοφο Hegel, που τον έκανε ένα σύνολο αφαιρέσεων. Για αυτό τον διάβαζε -τον Χέγκελ- ο Ορθόδοξος Ντοστογιέφσκι και έκλαιγε στην Σιβηρία……
Με άλλα λόγια: ο Θεός είναι «Νους ανόητος», δεν νοείται και απλώς ΚΑΤΆ ΜΈΡΟΣ περιγράφεται. Οι Δυτικοί και οι δικοί μας από την εποχή του δυτικοσπουδαγμένου Βαρλαάμ(ο πρόδρομος του Κοραή των σημιτικών καθηγητάδων) και των Νεοβαρλααμιστών θεωρούσαν, ότι τα πάντα περιγράφονται και είναι αντικείμενο μελέτης και φιλοσοφικής διανόησης.
Αυτά!!!!! Χριστός ανέστη!!!! 🙂
9 Μαΐου, 2010 στο 8:06 ΜΜ |
ΑΛΗΘΩΣ ΑΝΕΣΤΗ!!!!!!!!!!!
Σ’ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ !!!!!!!!!!!! 🙂 KATALABA!!!
I LAV FIODOR DOSTOJIEFSKY!!!!
STA 15 EIXA DIAVASEI TA APANTA TOY….!!!!!!!!!!
PHGAINA STO SXOLEIO AGKALIA ME 1 VIVLIO TOU
KI ANTI NA PROSEXW…STA VARETA MATHIMATIKA…
DIAVAZA EGLHMA KAI TIMWRIA…..!!!!!!!!!!!
YOU ARE TOO GOOD TO BE TRUE!!!!!!!!!!!!! 🙂
I THINK I M IN LAV WITH YOUR SPIRIT!!!!!! 🙂
FORGIVE MY…………AN KAI DEN FTAIW GW…………..
9 Μαΐου, 2010 στο 9:15 ΜΜ |
Η Εκκλησία ουδέν διενήνοχε βοοστασίου<<>>>
PLIZZZZZZZZZZZZZZZZZZ 🙂
CAN YOU EXPLAIN ME THAT?!!
THNAK YOU!!!
10 Μαΐου, 2010 στο 2:48 ΠΜ |
@AGAPH AGGELIKH
Χριστός ανέστη!!!!
Όχι, όχι, δεν είμαι καλός. 🙂
«Η Εκκλησία ουδέν διενήνοχε βοοστασίου»
σημαίνει :»Η Εκκλησία σε τίποτε δεν έχει διαφέρει από βουστάσι, δηλαδή από μαντρί με βόδια.
Το αναφέρει ο Γ. Ροδίτης στο «Χριστιανισμός και πλούτος» και ο Άγιος εννοούσε την εκμετάλλευση και την κοινωνική αδικία που είχε εισδύσει μεταξύ των αδελφών -της Εκκλησίας…
Ελπίζω, ότι σε …διαφώτισα κάπως. 🙂
10 Μαΐου, 2010 στο 9:37 ΠΜ |
ΑΛΗΘΩΣ ΑΝΕΣΤΗ!!!
Σ’ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ….
ΝΑΙ ΜΕ ΔΙΑΦΩΤΙΣΕΣ…ΑΡΚΕΤΑ!!!!!!!
ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΑ ΠΑΝΤΑ…
+ΣΕ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΝΑ ΕΥΧΕΣΑΙ και ΓΙΑ μένα,ΤΗΝ ΑΔΙΟΡΘΩΤΗ
ΚΑΙ ΣΥΓΝΩΜΗ ΠΟΥ ΣΕ ΖΑΛΙΖΩ…………..
28 Ιουλίου, 2010 στο 6:50 ΜΜ |
καλησπερα,απαντω τωρα γιατι ειχα δυσκολιες,ειναι συναρπαστικη και τραγικη η ζωη του παβελ φλωρενσκυ,τη διαβασα στο βιβλιο του η ζηλεια,Σαρλ πεγκυ και μαιστερ εκαρτ δεν ξερω αν υπαρχουν μεταφρασμενα,καποτε ελπιζω να μπορεσω να σου γραψω για τη μεταστροφη μου,δεν ξερω αν ξερεισ τον παπα ηλια υφαντη-σημερα του εγραψα οτι βεβαιωθηκα οτι ειμαι χριστιανη οταν διαβασα τον αντιχριστο του νιτσε οπου ο νιτσε φαινεται να περιφρονει αυτουσ που η κοινωνια αποκαλει αδυνατουσ
χρυση δερβιση καμπα
28 Ιουλίου, 2010 στο 7:43 ΜΜ |
@ΧΡΥΣΗ ΔΕΡΒΙΣΗ
Αγαπητή αδ. Χρυσή, σε ευχαριστούμε ιδιαίτερα για το σχόλιο…
Ναι, υπάρχουν και των δύο, του Πεγκύ και του Έκαρτ, αν και ενδέχεται να είναι κάπως δυσεύρετα…
Ναι, ο Νίτσε στον «αντίχριστο» επιτίθεται κατά ακριβώς των καταπιεσμένων τάξεων που απελευθέρωσε ο Χριστός και κατά του Χριστιανισμού ακριβώς για αυτό, ως θρησκείας της ευσπλαχνίας, των αδυνάμων, των δούλων, των γυναικών κτο…. Δυστυχώς, αυτές οι επιθέσεις τον άφησαν τελείως έκθετο στις δαιμονικές επιρροές… Και είναι όντως εξαιρετικά αξιοσημείωτος ο απόλυτός του «κυνισμός», που σαν να προφητεύει την σημερινή κατάσταση στην εκκοσμικευμένη Ελλάδα, νομίζω κάπου το λέει αυτό και ο Γουνελάς στον «αντιχριστιανισμό» του, που κυκλοφόρησε πρόσφατα…
Πολλές ευχές…!
28 Ιουλίου, 2010 στο 8:47 ΜΜ |
phil…giati grafeis ton antiXristo me kefalaio A?
einai anti toy Xristoy mas….
kalytera me mikro to anti….
den symfwneis?
eyxaristoyme gia tis eyxes…..! 🙂
29 Ιουλίου, 2010 στο 12:27 ΠΜ |
@aporia…
Δεκτόν, το(ν) διόρθωσα. 🙂 Βασικά, είναι αυτοαναφορικό, άρα είναι πράγματι με μικρό, δεν είναι ο Αντίχριστος ως το πρόσωπο που έρχεται στα έσχατα κτλ….
Σας φιλώ!
29 Ιουλίου, 2010 στο 9:54 ΜΜ |
αγαπητέ φιλαληθη…
και τον άλλον τον ερχόμενον εις τα έσχαταν…
πάλι με μικρό α θα τον γραφω….
διοτι
1ον->αντί= αντί!!!!!!!ουχί όνομα!
2ον- Χριστός μόνο με κεφαλαιον!
3ον-δεν μου αρέσει να του δίνω αξία του πανκάααααααααακιστου!
31 Αυγούστου, 2010 στο 1:49 ΜΜ |
Εχεισ δικιο φιλαληθη η λατρεια τησ δτναμησ αφηνει εκθετουσ τουσ ανθρωπουσ σε δαιμονικες επιρροεσ,δεν καταλαμβαινω το ειδυλλιο των μεταμοντερνων με τον Νιτσε μεσα σε τοσο δυσκολουσ καιρους μηπως εχουν μονο αισθητικη σταση απεναντι στα ανθρωπινα,δεν ξερω
31 Αυγούστου, 2010 στο 3:33 ΜΜ |
@χρυση δερβιση-καμπα
Πολύ καλησπέρα! Ναι, πραγματικά ο Νίτσε νομίζω ταπεινά, ότι υπήρξε ένας από τους προφήτες αυτού που και ο Θ. Ζιάκας ονομάζει μεταμοντέρνο μηδενισμό, δηλαδή που είναι ό,τι βασικά συνιστά ο μεταμοντερνισμός ως τέταρτο στάδιο της νεωτερικότητας και που εκτείνεται από το 1960 και έπειτα. Χωρίς αυτό να σημαίνη, ότι και ο ίδιος δεν έχει αξιόλογα στοιχεία στο έργο του. Και βέβαια είχε και αυτός μία ζωή πάρα πολύ βασανισμένη, με την υγεία του απείρως κλονισμένη. Έπεσε στα χέρια μου ένα βιβλίο του Στέφαν Τσβάιχ τελευταίως, που λέγεται «η μάχη με τον δαίμονα», και τα διάβαζα…
Ναι, τέλος, νομίζω, ότι υπάρχει μία αισθητική στάση απέναντι στα πράγματι βάσει και του απόλυτου (γνωσιολογικού και) ηθικού σχετικισμού, που είναι από τα βασικά γνωρίσματα των μεταμοντέρνων…
Άλλο κακό να μην πάθουμε… 🙂
Πολλές ευχές, αδ. Χρυσή! Ευχαριστούμε πολύ…
5 Μαΐου, 2012 στο 3:28 ΜΜ |
ΑΝ ΚΑΙ ΤΟ ΛΕΩ ΑΡΓΑ ΠΑΙΔΙΑ; ΦΙΛΟΙ ΑΔΕΛΦΟΙ ΑΔΕΛΦΕΣ ΦΙΛΟΙ ΠΑΙΔΙΑΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ ΝΑΜΑΣΤΕ ΚΑΛΑ
8 Μαΐου, 2012 στο 11:30 ΜΜ |
@xrissi dervissi kampa
Αληθώς ανέστη!!!!! Καθόλου αργά!!!
Όλοι να είναι καλά και ευλογημένοι από τον πατέρα των φώτων εκ του οποίου «κάθε δόση αγαθή και κάθε τέλειο δώρο». 🙂