Η κρίση, ο εφημέριος Τιμ Τζόουνς και η Πατερική «αρχή της δικαιοσύνης»

by

H απαράδεκτη κοινωνικοοικομική κατάσταση ώθησε τον εφημέριο στο Γιορκ της Αγγλίας Τιμ Τζόουνς να πη προσφάτως, ότι το καλύτερο που έχουν να κάνουν τα πτωχά στρώματα σε μια τέτοια κατάσταση είναι οι μικροκλοπές αγαθών(«shoplifting») στο μέτρο που χρειάζονται(=»μέτρον της χρείας») από μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους. Βεβαίως, η είδηση προξένησε …πολιτισμικόν σοκ σε ορισμένους γραφιάδες εγχώριους, λ.χ. εκκλησιομάχους σε δια βίου σύγχυση, γενικώς έτεκε σχόλια πολυποίκιλα. Επίσης, προκάλεσε την κριτική των κρατουσών τοπικών αρχών εκεί. Όμως, αυτή η πράξη και προτροπή έχει ένα πολύ μεγάλο ιστορικό, σε αμφότερα Αγία Γραφή και Ιερή Παράδοση.  Ιδιαίτερα, στην Παλαιά Διαθήκη, στην διήγηση της ελευθέρωσης και αποχώρησης του καταδυναστευόμενου Ισραήλ από την Αίγυπτο, βλέπουμε τον Θεό να επιτάσση την «απαλλοτρίωση των απαλλοτριωτών» Αιγυπτίων(βλ.»Εξοδος») με την βίαιη πρόσκτηση κάποιων πολύτιμων σκευών και ιματισμού. Οι τοτινοί αιρετικοί γνωστικιστές Μαρκιωνίτες(ήτοι απορρίπτοντες την Π.Δ.) αντιδρούσαν λέγοντας, ότι αυτά είναι πράγματα «ανήθικα», άρα δεν μπορεί να τα επιτάσση ο Θεός. Από την άλλη, Πατέρες όπως ο Άγιος Ειρηναίος Λουγδούνου-Λυώνος σε γνωστό του αντιαιρετικό έργο(«Κατά αιρέσεων») ανατρέπει, δια μακρών, αυτήν την πλάνη, όπως και άλλες, αναπτύσσοντας σχετική κοινωνική θεολογία και κάνοντας λόγο ουσιαστικά για αυτό που ονομάζουμε «αρχή της δικαιοσύνης». Αυτή η αρχή σχετίζεται πάρα πολύ με την «αρχή της εργασίας» που νοσφίσθηκαν και οι μαρξιστές αργότερα από τον Χριστιανισμό(βεβαίως, ο «πρώτος Γερμανός κομμουνιστής», όπως το λέει και ο Φρ. Ένγκελς, υπήρξε ο σπουδαίος Βίλχελμ Βάιτλινγκ, που προέτασσε δια γραπτών και δράσης ένα, δια επανάστασης, χριστιανικό κομμουνισμό της αγάπης με την οργάνωση «Λίγκα των Δικαίων»).

Ο συνετός εφημέριος Tim Jones

Αυτή η αρχή σημαίνει, ότι η εργασία (και μόνο η εργασία) παράγει την αξία. Αυτή και μόνον η αρχή ανατρέπει όλο τον καπιταλισμό, όπως, άλλωστε, και την φεουδαρχία. Η «αρχή της δικαιοσύνης» σχετίζεται με τον τρόπο πρόσκτησης των αγαθών, της ιδιοκτησίας, και έχει να κάνη με τα απαράγραπτα δικαιώματα στα αγαθά και στην αξία τους του εργαζόμενου για αυτά(σε αντίθεση με των κεφαλαιούχων ή των γαιοκτημόνων-φεουδαρχών). Την «αρχή της δικαιοσύνης» την (ανα)γνώριζαν και άλλοι Πατέρες. Ο πασίγνωστος γέροντας Παΐσιος ο Αγιορείτης είχε μιλήση για το πώς δια της απαλλοτρίωσης του («δραπέτη» και «φονιά» -Χρυσόστομος) πλούτου από ληστές κ.λπ. επέρχεται η κοινωνική δικαιοσύνη, όταν αυτή δεν γίνεται με την θέληση του άρπαγα πλουσίου(=»ή με το χέρι ή με το μαχαίρι»). Ο Άγιος Ιωάννης ο Ελεήμων/Αλεξανδρείας είχε πη για ανάλογη περίπτωση απαλλοτρίωσης και μετάδοσης στους φτωχούς(«χιτώνων»), ότι «ουδόλως αν ημάρτομεν των δεόντων«(για την σύνολη παραπομπή στην P.G., βλ. Ι. Πέτρου, «Κοινωνική δικαιοσύνη», 1992). Ο Άγιος Σπυρίδωνας ως επίσκοπος είχε καταφέρη κάτι παρόμοιο δια προσευχής, γκρεμίζοντας με βροχή τις αποθήκες με το σιτάρι κάποιου πλουσίου άσπλαχνου, για να πάρουν οι πενόμενοι όσα χρειάζονταν σε περίοδο «κρίσης».

Αλλά είναι γεγονός, ότι και ο Μέγας Βασίλειος στην περίφημη ομιλία του «εν λιμώ και αυχμώ», δηλαδή «σε πείνα και ξηρασία», αναφέρεται και σε βασική ρίζα του γιατί έμεινε στέρφα η γη, ρίζα της «κρίσης»: διότι κάποιοι γεννούν με ανώμαλο τρόπο χρήματα, δια των τόκων, τους οποίους και ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς παρομοίαζε με αυγά εχιδνών που ανοίγουν και τρώνε όσους τα σωρεύουν. Απεναντίας, εμείς αμείψαμε τους (μεγαλο)τραπεζίτες, αντί για τους πτωχούς με δεκάδες(28) δισ. ευρώων.

Εν πάση περιπτώσει, αυτή είναι χρηστή μάθηση για όσους εμμένουν σε ένα «χριστιανισμό» αναρχο-πατσιφιστικό. Δυστυχώς, δυστυχέστατα, αδελφοί, η βία και αδικία των αρπάγων της σημερινής -αστικοκαπιταλιστικής- κοινωνίας παράγει βία, διότι οι φτωχοί υλικά, όπως έλεγε και ο Άγ. Ν. Βελιμίροβιτς, πιέζονται από την ανάγκη, και «επιτίθενται»(αμύνονται) στους πλουσίους, εν αντιθέσει με τους φτωχούς πνευματικά, που κατευθύνονται από φθόνο στις σχετικές τους επιθέσεις…

σ.φ.: Δημοσιεύεται παρηλλαγμένο στο τρέχον φύλλο της «Χριστιανικής», κυκλοφορίας 21-22/01/2010



Advertisements

Ετικέτες: , , , , , , , , , , , , , , , ,

24 Σχόλια to “Η κρίση, ο εφημέριος Τιμ Τζόουνς και η Πατερική «αρχή της δικαιοσύνης»”

  1. 4_0 Says:

    Χαίρε.
    Άσχετο με το θέμα αλλά,
    δε σε έχω ξαναδεί να τα λες τόσο ωραία όσο εκεί στου 40κου.
    Συνήθως τα λες σα να φοβάσαι κάτι ή σα να θέλεις να πεις κάτι και …δε το λες.
    Εύγε πάντως κι ας είναι αυτό η αρχή.
    Η αρχή μια αλλαγής ‘πλεύσης’ των σωστά παιδευμένων Ελλήνων απέναντι σ’αυτό το… μπάχαλο.

  2. philalethe00 Says:

    @4_0
    Δεν τα λέω ωραία,αγαπητέ μου, ελάχιστα από τα δέοντα προσπαθώ να πω(διότι, όπως λέν και οι φίλοι μας οι Αμερικάνοι, «it’s a dirty job, but someone’s gotta do it») και δεν είμαι καθόλου βέβαιος, ότι τα καταφέρνω…

    Βέβαια, δεν το αρνούμαι, ότι η μέθοδος για την επείγουσα ξεκούραση μου που εφάρμοσα τον τελευταίο μήνα δείχνει να απέδωσε καρπούς… 🙂 Και ότι η μελέτη μου σε διάφορα θεμελιώδη θέματα προβαίνει καλώς, συν Θεώ, κάτι που χτίζει πεποιθήσεις.
    Κατά τα άλλα, αδελφέ, θα θέλαμε το σχόλιό σου πάνω στα λεγόμενα του εφημερίου Τιμ Τζόουνς. Τα είπε καλά; Μήπως είναι τελείως ανεύθυνες οι προτροπές του, όπως τον κατηγορούν οι MP’s, οι κυρ-αστυνόμοι, δηλαδή, της περιοχής; Είναι τόσο σημαντικό ζήτημα, τόσο καίριο «θεωρητικά», και δεν βλέπω και τόση προθυμία παρά την καθημερινή κίνηση με την οποία μας τιμούν παρ’αξία οι επισκέπτες του ιστολογίου……

  3. 4_0 Says:

    Βασική πρόταση στο κείμενό σου, η τελευταία πρόταση:
    ‘εν αντιθέσει με τους φτωχούς πνευματικά, που κατευθύνονται από φθόνο στις σχετικές τους επιθέσεις’…

    ‘τοῦτο παρηγγέλλομεν ὑμῖν, ὅτι εἴ τις οὐ θέλει ἐργάζεσθαι, μηδὲ ἐσθιέτω.
    ἀκούομεν γάρ τινας περιπατοῦντας ἐν ὑμῖν ἀτάκτως, μηδὲν ἐργαζομένους, ἀλλὰ περιεργαζομένους·
    τοῖς δὲ τοιούτοις παραγγέλλομεν καὶ παρακαλοῦμεν διὰ τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, ἵνα μετὰ ἡσυχίας ἐργαζόμενοι τὸν ἑαυτῶν ἄρτον ἐσθίωσιν.
    Ὑμεῖς δέ, ἀδελφοί, μὴ ἐκκακήσητε καλοποιοῦντες. εἰ δέ τις οὐχ ὑπακούει τῷ λόγῳ ἡμῶν διὰ τῆς ἐπιστολῆς, τοῦτον σημειοῦσθε, καὶ μὴ συναναμίγνυσθε αὐτῷ, ἵνα ἐντραπῇ·’
    λέει ο απόστολος Παύλος και πουθενά καμία προτροπή σαν αυτή του κ. Τιμ Τζοουνς. Κι αν ο εν λόγω κύριος πρωτοστατεί και σε κινήσεις υπέρ μεταναστών κτλ νομίζω πως θα πρέπει να δώσει λόγο για αυτά. Πρώτα αγωνίζεσαι για τα του ποιμνίου σου ώστε να μη έλθει σε οικτρή κατάσταση! Και η έλευση πολλών μεταναστών οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην εξαθλίωση των ήδη φτωχών στρωμάτων!
    Οι άλλες προτροπές για μικροκλοπές φαντάζουν εκ του πονηρού.

  4. γρηγόρης στ. Says:

    Ενδιαφέρον έχουν τα σχόλια που συνοδεύουν το αρχικό δημοσίευμα: http://www.dailymail.co.uk/news/article-1237470/Priest-advises-congregation-shoplift.html για να δούμε και πως υποδέχτηκαν το όλο θέμα.
    Τώρα αν αναρωτιέσαι για την απροθυμία σχολιασμού παρά την καθημερινή κίνηση, υπάρχει μάλλον περίσκεψη πως θα καθαγιαστούν και θα διασφαλιστούν οι εγχώριες αποθήκες μας μη και τυχόν την πάθουμε σαν τον άφρονα πλούσιο…

  5. philalethe00 Says:

    @4_0
    Καλησπέρα! Αυτό το πρώτο το αναφέρει ο Άγιος στον Β’ Τόμο των ιεραποστολικών του επιστολών με όνομα «Δεν φτάνει μόνο η πίστη» σε σχετικό θέμα. Το άλλο του Παύλου, αν και έχει βέβαια τον επικαιρικό του χαρακτήρα, όπως όλα τα κείμενα των Πατέρων, το λεγόμενο και «ιστορικοπολισμικό πλαίσιο» από το οποίο και πρέπει να αποσυνδεθεί, είναι καίριο, διότι καταδικάζει ακριβώς κάθε εισόδημα μη-προερχόμενο από εργασία προσωπική σε κάθε, βέβαια, δυνάμενο να εργαστεί…
    Και, βέβαια, ουδείς δεν συναναμιγνύεται, και συναναστρέφεται με τους τοκίζοντες, τους καπιταλιστές, τους γαιοκτήμονες κτλ. Απεναντίας…
    @γρηγόρης στ.
    Αδελφέ μου, σε ευχαριστούμε για το θαυμάσιο σχόλιο και την ζεύξη. Διάβασα ορισμένα από τα σχόλια. Είναι τόσο εκτός του πνεύματος του Ευαγγελίου, εφ’όσον, βέβαια, δεν έχουν Πατέρες…! Είναι χαρακτηριστικό, ότι συγχέουν την κλοπή κατά Θεόν με την κλοπή κατά κόσμον και νόμον του κρατούντος. Ο Θεός λέει συνεχώς, ότι οι αποστερούντες τους φτωχούς λογίζονται ως φονείς, και ότι δεν θα πάρεις τα αγαθά που αντιστοιχούν στις ανάγκες του αδελφού σου(«Έχεις τα δικά σου; Απόλαυσέ τα. Παίρνεις των άλλων; Δεν σιωπώ.» λέει κάπου στους προς Ευτρόπιον λόγους του ο Χρυσόστομος). Ενώ ο Χριστός στην Κ.Δ. λέει, ότι «αυτός που θέλει να σου πάρει το χιτώνα, δος του και το ιμάτιο».

    Εγώ εκεί εντοπίζω ένα βασικότατο πρόβλημα: είμαστε επηρεασμένοι στο έπακρον από το Κοσμικό πνεύμα που ουδεμία κατανόηση έχει για τους αδικημένους, τους φτωχούς και τους πεινώντες…

    «υπάρχει μάλλον περίσκεψη πως θα καθαγιαστούν και θα διασφαλιστούν οι εγχώριες αποθήκες μας μη και τυχόν την πάθουμε σαν τον άφρονα πλούσιο…»

    Δυστυχώς… 🙂 Και οι δεσπότες μας κηρύττουν αξίους τους άρπαγες «φιλανθρώπους» και αγιάζουν τους… καζινάρχες(!)… Είναι πάρα πολύ άσχημα όλα αυτά για το πώς προσλαμβάνεται η Εκκλησία σήμερα. Προφανώς και προσλαμβάνεται ως ένας …Κρατικός θεσμός. Ήτοι όλεθρος πνευματικός -και άκρα βλασφημία, βέβαια…

  6. 4_0 Says:

    Δες τι λέει έτσι απλά απλά κι ένας σύγχρονος Άγιός μας:

    «Εάν ο λογισμός λέγη, ‘κλέψον’, και εσύ υπακούσης, δι’αυτού τούτου δίδεις εις το δαιμόνιον εξουσίαν κατά σου……..
    Και ούτως, εάν ο λογισμός εκάστου πάθους σε νικά, θα αποβής κατοικητήριον δαιμόνων.»
    Άγιος Σιλουανός ο Αθωνίτης-Περί λογισμών και περί πλάνης-σελ.556

    Με λίγα λόγια, όλα τα κακά. Αφήστε λοιπόν τις μικροκλοπές και τα άλλα του κυρίου Τιμ…..

  7. γρηγόρης στ. Says:

    @ 4_0
    υπάρχουν όμως και η μεγαλοκλοπές, οι οποίες καλύπτονται με δωρεές, αγαθοεργίες (φυσικά πάντα επώνυμες)…

  8. philalethe00 Says:

    @4_0
    Αγαπητέ μοι, ευχαριστούμε για το πολύ καλό παράθεμα, αλλά είναι άσχετο εν προκειμένω. Τούτο ακριβώς δεν κατάλαβες, ότι η έννοια της κλοπής δεν είναι η κοσμική τοιαύτη. Δες τι λέει ένας φτωχός που περιλαμβάνεται στο κείμενο του Αγ. Ν. Βελιμίροβιτς «σε ποιον ανήκει η γη;»:
    » Εγώ έχω μια κοιλιά, την έχει και ο γιος μου και η κόρη μου. Όλοι αυτοί έχουν ανάγκη για ψωμί, που παράγεται από τη γη. Από πού θα το πάρουμε, αν όχι από τη γη ή από σένα, γαιοκτήμονα; Να το πάρουμε από τη γη δεν μπορούμε, αφού εσύ αυτή τη γη την καταπάτησες αποκλειστικά για τον εαυτό σου. Να το πάρουμε από σένα δεν τολμάμε, αφού αυτό ο νόμος το ονόμασε κλοπή».
    Βεβαίως, αυτό είναι ενδεικτικό απλώς αυτού που λέω, όχι απόδειξη, διότι ο Άγιος μιλάει πάντα υπέρ των φτωχών -και κατά του καπιταλισμού.
    Αν έχεις, αδ. 4_0, κάποιο Πατερικό κείμενο που να μιλάη για το τι είναι κλοπή, βεβαίως να το καταθέσης! Σε περιμένουμε.

  9. 4_0 Says:

    Άσχετο το ένα, άσχετο το άλλο, τι να πει κανείς…..

    Αγαπητέ, δε θέτεις σωστά το ερώτημα!!
    Η ερώτηση δεν είναι :
    ΤΙ είναι κλοπή αλλά
    ΤΙΣ ειναι η κλοπή!
    (Μου θύμισες τον Πιλάτο…)
    Τα λόγια του Αγίου Σιλουανού είναι πολύ σχετικά και δεν αφήνουν καμιά αμφιβολία.
    Αν θέλεις να ‘θεωρούμε’ τις κλοπές αγαθών από πλουσίους αρετή θα μοιάσουμε εκείνους τους Καθολικούς(;) που ‘θεωρούσαν’ κάτι τετράποδα, που ζούσαν την περισσότερη ώρα στο νερό, ψάρια και τα τρώγανε σε καιρό νηστείας!!

    @γρηγόρης στ
    ο καθένας κοιτάει τη δουλειά του.

  10. philalethe00 Says:

    @4_0
    Μα αυτά που «κλέπτονται» είναι κλοπιμαία, αυτό λέμε, αγαπητέ, και το λένε και οι Πατέρες!!! Ξεκάθαρα! Θεωρείς, λοιπόν, ότι αυτοί οι Πατέρες ή ο Θεός ρητώς στην Π.Δ. επικροτεί την κλοπή;!!! Μου φαίνεται, ότι ο συντηρητισμός ορισμένων υπερβαίνει τους Πατέρες και την Εκκλησία… Ακόμη και στο άκρως κοσμικό marketing αποκαλούμε την πολιτική τιμολόγησης μέγιστης τιμής και ελάχιστης ποιότητας-αξίας πολιτική ξαφρίσματος, δηλαδή skimming price(-ing)…
    Νομίζω, πρέπει να τα ξαναδείς τα θέματα, αδελφέ… Έχω πη, ότι και εγώ είχα παληότερα τον πειρασμό του συντηρητικού Χριστιανισμού, αλλά η αγάπη μου με ώθησε στις πηγές των υδάτων και από εκεί στην αλήθεια…

    @γρηγόρης στ
    Καίριος για ακόμη μια φορά…

  11. Δημητριος Says:

    Εγω δεν εχω τα πνευματικα προσοντα να θεολογησω σχετικα..γνωριζω ομως πως ο Θεανθρωπος πληρωσε το φορο που του αναλογουσε ενω ο γερων Παισιος εβαζε γραμματοσημο ΑΚΟΜΗ και στα γραμματα που εστελνε δια χειρος πιστων για να μη «ριξει» το κρατος οπως εξηγουσε σχετικα
    Φυσικα αλλο το δεον γενεσθαι και αλλο το γιγνεσθαι ..μπορει το γιγνεσθαι να μας βλαφτει υλικα αλλα ας μην ανοιξουμε πορτες που δεν μπορουν να κλεισουν…
    εμαθα να δυσπιστω σε οσους δεν εχουν την «θεια εξουσια» για να μην πεφτω σε πλανες

  12. Δημητριος Says:

    Επισης δεν βλεπω το λογο να κουβαλησουμε νερο στο μυλο των υπερμαχων της Οκτωβριανης επαναστασης ωστεν αυτη να αγαλλιαζονται κυριως δε απο τη στιγμη που η χαρα αυτη δεν ειναι εκ Θεου!!

  13. philalethe00 Says:

    @Δημητριος
    Χαίρε, αγαπητέ μου, και καλωσήλθες. Διακόπτω την μελέτη των λογαριασμών «τόκων δανείων» και των «Αποσβέσεων μηχανημάτων», για να σου απαντήσω! (Το λέω, για να καταλάβης πόσο μεγάλη χάρις είναι!) 🙂

    Λοιπόν, σοβαρά τώρα, θέτεις σημαντικά στοιχεία. Σε ό,τι είναι καλό, ακολουθούμε τον Καίσαρα. Αυτό, νομίζω, έκανε και ο λαοφιλής γέρων Παΐσιός μας. Αν θυμάσαι, όμως, σε άλλη περίπτωση, είπε με πάρα πολλή ορμή σε αστυνόμο ή διοικητικό υπάλληλο(δεν θυμάμαι) να αγνοήσει διαταγές των ανωτέρων του ή ο,τιδήποτε και να μ η ν απολύσει κάποιον που ήταν «κομμουνιστής»(τριτοδιεθνιστής-σταλινικός, για την ακρίβεια) από την δουλειά του στο δημόσιο, διότι θα αναγκαζόταν ή να ληστεύη ή να …πεθάνη. Αυτά επί μετεμφυλιακής ξενοκίνητης Δεξιάς.

    Δεύτερον, δεν πρέπει να βλέπουμε τα πράγματα υπεραπλουστευτικά. Δεν υπάρχει από την μία ο καπιταλισμός, από την άλλη ο μαρξισμός και μετά …το χάος. Πρέπει επί τέλους να καταλάβουμε ότι αυτοί ανήκουν σε κοινή κοσμοθεωρία -της Δύσεως- που βλέπει τα πράγματα υλιστικά και φυσιοκρατικά, ενώ εμείς τα βλέπουμε με βάση το θέλημα του Θεού και το δέον. Αυτό έλεγε και ο Άγ. Ν. Βελιμίροβιτς για τις σχέσεις εργασίας-κεφαλαίου στο βιβλίο του περί νόμου του Θεού, ότι είναι ηθικό και όχι τεχνικό ζήτημα. Όμως, οι μαρξιστές(συνήθως, υπάρχουν και οι πιο βουλησιοκράτες, όπως ο Μοσκώφ ή κάποιοι τροτσκιστές) λένε, ότι η διαλεκτική θα ωθήσει μηχανιστικά-ντετερμινιστικά στην τέλεια οργάνωση, ενώ οι καπιταλιστές-δεξιοί-αστοί ότι η φύση(διότι η οικονομία είναι και αυτή… φυσική επιστήμη, σκληρή δηλαδή) είναι έτσι, να μάχονται οι κεφαλαιούχοι και να εκμεταλλεύονται τους εργάτες και είναι ασέβεια και τεράστιο σφάλμα να παρεμβαίνουμε(αυτά που λέει ο Μάνος στην τηλεόραση, δηλαδή). Και οι δύο βασίζονται σε σκληρούς φυσικούς ή ιστορικούς νόμους. Εμείς, από την άλλη, μιλάμε για το πρέπον στα όρια της πεπτωκυΐας ανθρώπινης φύσης.

    Ευχαριστούμε για την επίσκεψη, και να μας βλέπης/διαβάζης πάντα κριτικά… 🙂

  14. Δημητριος Says:

    Φιλαληθη καλα ολα αυτα που λες ανωτερω και Ορθοδοξα , με αναπαυουν ,ουδεν σκανδαλον διαβλεπω ,εν πολλοις τα κατεχω αλλα φοβουμαι οτι διδονται εντυπωσεις εσφαλμενες πανω στα διδαγματα του Θειου Λογου
    διοτι αν εγω που σε διαβαζω δεν ημουν Χριστιανος ή ημουν αδιαφορος ισως και να ελεγα
    (λιγο σε ανεχεια να ημουν)..τι ωραια..ας χακεψουμε κανα λογαριασμο πλουσιου στην τραπεζα (αν δεν ειχα το θαρρος να ληστεψω δια της φυσικης μου παρουσιας)

    κατα τα λοιπα σαφως και Θεος υπαρχει και ΔΕΝ ειναι δεξιος ουτε..και αριστερος ουτε οτι θελει το στραβο μυαλο καποιων να τον παρουσιαζει… ενιοτε!

  15. 4_0 Says:

    Φιλαλήθη, τι μου λες;
    Δε κατάλαβα τίποτα από το σχόλιό σου στις 27-1 και 10:43ΜΜ!!
    Μάλλον δε κατάλαβες τι είπα στο σχόλιό μου!

    Λοιπόν όταν ο Πιλάτος ρώτησε ‘τι εστιν αλήθεια’ δε πήρε απάντηση! Οι Θεολόγοι μας λένε πως αν έκανε αλλιώς την ρώτηση δηλαδή: ‘ Τις εστιν αλήθεια’ θα έπαιρνε την πρέπουσα απάντηση από τον Κύριο: ‘ Εγώ ειμί η Αλήθεια’.
    Έτσι και στα περί κλοπής! Μη ρωτάς τι είναι κλοπή αλλά ποιος είναι η κλοπή. Και όπως σου είπα ο Άγιος Σιλουανός ξεκάθαρα μας λέει πως υπακούοντας στο λογισμό ‘κλέψον’ δίνουμε εξουσία στο δαιμόνιο. Απλά πράγματα!
    Τώρα, επειδή θα δώσουν λόγο οι μεγαλοκλέφτες κι οι κακοί καπιταλιστές ο φτωχός δε θα δώσει λόγο αν υποκύψει στο λογισμό , ‘κλέψε’;;!
    Ή είναι χειρότερη η κλοπή των πλουσίων από την κλοπή των κλοπιμαίων που βρίσκονται στις αποθήκες των πλουσίων;
    Ή αυτό που λες δεν έρχεται σε σύγκρουση μ’αυτό που μας λέει ο Απόστολος Παύλος : ‘Οράτε μη τις κακόν αντί κακού τινι αποδώ αλλά πάντοτε το αγαθόν διώκετε και εις αλλήλους και εις πάντας’;
    Ή στην Α’ επιστολή του Αγίου Πέτρου, κεφ.δ’ που λέει :
    ‘…μη γαρ τις υμών πασχέτω ως φονεύς ή ΚΛΕΠΤΗΣ ή κακοποιός ή ως αλλοτριεπίσκοπος’ μένει κάποια απορία για τους κλέφτες, όλους τους κλέφτες!;

    Τα άλλα συμπεράσματά σου περί συντηρητικότητάς μου και ότι βρίσκομαι σε πειρασμό κτλ νομίζω πως τα είπες απλώς γιατί δε κατάλαβες!

    Καλημέρα σας!

  16. philalethe00 Says:

    @Δημητριος
    Αγαπητέ, όπως είπε σωστότατα και ο ετερόδοξος «εφημέριος», δεν είναι αυτό ένα απλοϊκό κήρυγμα προς εφαρμογή, έστω, της αρχής της δικαιοσύνης, για την οποία μιλώ παραπάνω αναλυτικά.
    Είναι ένα κήρυγμα προς την αναλγησία των πλουσίων, κατά αυτής.
    Κατά τα άλλα, ο γέροντας Παΐσιος είχε πη, «αν οι κομμουνιστές(σ.φ.:μαρξιστές-λενινιστές) δεν πολεμούσαν τον Χριστό, εγώ θα συμφωνούσα μαζί τους. Τα χωράφια και τα εργοστάσια πρέπει να ανήκουν σε όλους. Αν τα αγαθά δεν μοιραστούν με το Ευαγγέλιο, στο τέλος θα μοιραστούν με το μαχαίρι.»
    Προσωπικά, κανένα ενδοιασμό δεν έχω να πω, ότι αυτό είναι χριστιανικός κομμουνισμός.
    Κατά τα άλλα, αν αδικήσαι, εγώ δεν θα σε κατηγορούσα, αν το έκανες. Άλλο είναι αν θα το έκανα εγώ σε ανάλογη περίπτωση. Το καλλίτερο, είναι και αυτό που οι Ρωμηοί κάναμε, η απαλλοτρίωση των κλοπιμαίων των πλουσίων, για να δοθούν στους πτωχούς, σε στυλ Ρομπέν των Δασών. Αυτά τα λέει ο π. Ι. Ρωμανίδης.
    @4_0
    Αγαπητέ, όλα αυτά που λες τα έχει απαντήσει ο Άγιος Ιωάννης ο Ελεήμων, όταν λέη «ουδόλως αν ημάρτομεν των δεόντων», δηλαδή δεν θα αστοχούσαμε από τα δέοντα καθόλου, αν βρίσκαμε τρόπο, μεθοδεία, να πάρουμε τους χιτώνες από τους πλουσίους και να τους δώσουμε στους φτωχούς (όπου χιτώνες -κατά πνεύμα- διάβαζε αναγκαία αγαθά). Για αυτό,ο Άγιος νομοθέτησε βαρύτατες ποινές για τους άρπαγες, δήμευση περιουσίας και απόδοση στους πτωχούς.
    Προσοχή στο ότι αφ’ενός το λέει, επιτάσσει ο Θ ε ό ς στην Π.Δ. και οι αιρετικοί Μαρκιωνίτες διαφωνούσαν, με τον Άγιο Ειρηναίο Λουγδούνου να τους καταπολεμά, και δεύτερον ότι δεν είπα, ότι αυτό δεν είναι το τέλειο ίσως, αλλά είναι οπωσδήποτε δεκτό. Η κοινωνική αδικία βλάπτει και τους δύο, και τον πλούσιο και τον φτωχό, αγαπητέ, ο Άγιος Γρηγόριος την αποκαλεί ανωμαλία επείσακτη(=από τους ανθρώπους).

  17. Δημητριος Says:

    Στην Παλαια Διαθηκη ειχαμε και λιθοβολισμους και σφαγες ολοκληρωτικες του εχθρου αλλα αυτα δεν εφαρμοζονται σημερα..αλλες οι συνθηκες τοτε!
    περαν τουτου αναρωτιεμαι μηπως στο βαθος της ψυχης μας εχουμε ενα πολιτικοιδεολογικο υποστρωμα που νοθευει τη χριστιανικη πιστη..εγω αυτο το περασα δις!
    αναρωτιεμαι τι θα ελεγε ενας πνευματικος για ολα αυτα

  18. philalethe00 Says:

    @Δημητριος
    Αγαπητέ, άλλα τμήματα της Παλαιάς Διαθήκης συμπληρώνονται ή εκπληρώνονται, άλλα καταργούνται και άλλα τα κρατούμε. Για αυτό το θέμα έχει μιλήσει δε και ο γέροντας Πορφύριος, μιλώντας ουσιαστικά για την διάκριση που πρέπει να εφαρμόζουμε. Αλλά νομίζω, ότι οι μαρτυρίες τόσο γερόντων και Αγίων είναι πάρα πολλές και διαφωτιστικές, έτσι δεν είναι;

  19. Δημητριος Says:

    Βασικα ενας απο τους λογους που εγω δεν διατηρω ιστολογιο ειναι διοτι ειναι αδυνατον να ξερω τις γνωστικες βασεις του καθενος που γραφει ανωνυμα..ετσι λοιπον ειναι κουραστικο να εξηγεις στον καθενα διαφορα πραγματα ξεκινωντας απο το μηδεν
    τι εννοω; δεν θελω να σε κουρασω πιοτερο με το να αναλυεις το καθετι εξαντλητικα διοτι προσωπικα απο ορθοδοξο υλικο ειναι τιγμα..απο πνεμυατικοτητα και βιωμα ομολογω οτι «πασχω» συνεπως οι πολλες κουβεντες δεν ειναι η λυση για κανεναν
    ισως και ο διαλογος αυτης της μορφης να εχει καποιες εγγενεις δυσκολιες..

  20. Δημητριος Says:

    edit

    ειναι τιγμα =ειμαι τιγκα

  21. philalethe00 Says:

    @Δημητριος
    Αγαπητέ Δημήτριε, λες, ότι είσαι «τίγκα» από ορθόδοξο υλικό. Να το δεχθώ. Το θέμα, όμως, είναι, ποια θέση παίρνουμε και ποια θέση θα πάρουμε στα θέματα αυτά, θεωρητικά και πρακτικά. Διότι οι καλβινιστές, όπως το έλεγε και ο μέγας αείμνηστος Θεολόγος Ν. Μπουγάτσος(διαβάστε το, είναι πολύ καλό και φτηνό σχετικά, μικρό βιβλίο: «Ο ορθόδοξος δρόμος για την πολιτική εξουσία») , λένε, ότι η πολιτική και τα πολιτικά θέματα είναι σκανδαλιστικά, άρα δεν πρέπει να ασχολούμαστε, διότι …θα αμαρτήσουμε. Εμείς, όμως, οι Ορθόδοξοι έχουμε άλλη παράδοση, και δεν χρειαζόμαστε τους καλβινιστές και τους… ορθοδοξοκαλβινιστές εγχωρίους ρέκτες τους. Επομένως, να δούμε σε πρακτικό επίπεδο ποια θέση λαμβάνεις, αδελφέ… Σε περιμένουμε.

  22. δημητριος Says:

    φοβουμαι πως δεν θα μπορεσω να τοποθετηθω αδελφε απο φοβο μην πεσω στην αιρεση και στην ετεροδιδασκαλια.ο ορος phorum,gr σου λεει κατι;μην με κανεις να θυμηθω τις αμαρτωές καταστασεις ΅που βιωσα εκει!

  23. philalethe00 Says:

    @δημητριος
    Αδελφέ, οι αμαρτωλές καταστάσεις είναι πανταχού παρούσες. Δεν μας απασχολεί αυτό. Και ο Λωτ στην Παλαιά Διαθήκη ακόμη ζούσε ξέρουμε πού. Πάντως, αν το κάνεις από φειδώ μήπως πέσεις σε πλάνες, είναι πράγματι κάτι αξιέπαινο. 🙂 Μακάρι πολλοί άλλοι να είχαν μία τέτοια επίγνωση, όταν ξεφουρνίζουν τα …απιθανότερα μαργαριτάρια…
    Σε χαιρετούμε.

  24. philalethe00 Says:

    @δημήτριος
    Και δύο συμπληρωματικά στοιχεία προς το παρόν(διότι δεν είσαι τόσο …ευπειθής):
    Ο Μέγας Βασίλειος γίνεται πολύ παραστατικός όταν θέλει να αναφερθεί στην αδικία και την αρπαγή του πλούτου από τους κοινωνικά δυνατούς, ανατρέποντας μάλιστα με τα λεγόμενά του τις κοινωνικά αποδεκτές αντιλήψεις περί κλοπής: «συνήθως» λέει «χαρακτηρίζονται κλέφτες αυτοί που κλέβουν πορτοφόλια από τα λουτρά. Δεν είναι όμως αυτοί οι πραγματικοί κλέφτες… αλλά κάποιοι…που αποτελούν τις πολιτικές αρχές πόλεων και εθνών, άλλα αφαιρούν κρυφά, άλλα παίρνουν φανερά με τη βία… Κοινωνοί της κλοπής όμως γίνονται κι αυτοί που θεωρούνται άρχοντες της Εκκλησίας, όταν παίρνουν απ’ αυτούς χρήματα…», για οποιουσδήποτε λόγους. «Αντί να τους ελέγχουν και να τους νουθετούν…εύκολα τους απλώνουν το χέρι και του μακαρίζουν…και τους αδύνατους τους μισούν για τις πράξεις αυτές ενώ τους άλλους που είναι μεγάλοι κλέφτες τους θαυμάζουν».
    http://www.pi-schools.gr/lessons/religious/analekta/100.doc
    Δεύτερον, επειδή «άγνοια νόμου δεν συγχωρείται» (ιδίως εμείς στην Ελλάδα έχουμε κάθε άνεση να γνωρίσουμε τον Χριστό και την διδασκαλία Του μέσω των Αγίων Του), θα σου πρότεινα να μελετήσης τα εξής:
    http://www.stamoulis.gr/ViewShopProduct.aspx?Id=378838

    Δηλαδή το : Εκκλησία και Ιδιοκτησία από:
    ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΧΑΤΖΗΜΙΧΑΛΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΛΕΡΟΥ

    Και δεύτερον, αυτό που ανέφερα και πριν:

    http://www.ebooks.gr/book/128315

    Ιδιαίτερα το πρώτο υπήρξε μία από τις βασικές μου πηγές για την σύνταξη του άρθρου. Στο θέμα αυτό της «αρχής της δικαιοσύνης» πρώτη φορά διάβασα στο «Ορθόδοξη θεολογία και κοινωνική δικαιοσύνη» του καθ. Θεολογίας «Θ. Παπαθανασίου, διευθυντού του περ. Σύναξη. Μάλιστα, είχε αναφερθή στις απόψεις αυτές του Αγίου Ιωάννη του Ελεήμονος (της δικαίωσης της …»κλοπής») στο πρώτο κείμενο, το της σύνταξης, όπου έμαθα για το σημαντικότατο αυτό θέμα πρώτα-πρώτα. Όπως λέμε συνήθως, άλλο «καλός άνθρωπος» και άλλο Χριστιανός. Ας ελπίσουμε να το καταλάβουν ορισμένοι σύντομα. Σε χαιρετούμε και σε περιμένουμε να μας σχολιάζης, εύχομαι όσο καλόπιστα γίνεται.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s


Αρέσει σε %d bloggers: