«Τι αμαρτίες πληρώνουμε» εμείς οι Χριστιανοί…

by

Δεν μπορώ να ασκήσω κριτική μονόπλευρη, π.χ. στους μαρξιστές-λενινιστές της σήμερον για την τύφλωσή τους μπροστά στα αίσχη που δεν βλέπουν καν και τυγχάνουν ακόμη ολοκληρωτικά οπαδοί, φορείς και κομιστές των ιδεών του Μάο Τσετούνγκ και του «αρχαγέτη της εργατικής τάξης», που μου έλεγε και γηραιός λενινιστής προπαγανδισμένος τις προάλλες μιλώντας εναντίον της υποχρέωσης της άμεσης βοήθειας των φτωχών, Λένιν και του Στάλιν.

Πρέπει κι’ εμείς να δούμε πώς προέκυψε αυτοί οι άνθρωποι να έλκονται από τα κηρύγματά τους, διότι, βέβαια, η παρθενογένεση συνέβη άπαξ και εκ Πνεύματος Αγίου και Μαρίας της Παρθένου.

Και αντιγράφω και πάλι από τον -εξαίρετο, όπως είπαμε- «ανθρωπισμό» του Αλ. Τσιριντάνη, γ’ τόμος, σσ. 105-106 , όπου, μετά από αναφορά στους υψιπετείς ακραιφνείς της παθητικής αντίστασης Νεομάρτυρες διαβάζουμε, ομολογώ με εξόχως ευχάριστη κατάπληξη:

«Όμως, αν πάμε παρά έξω, τοπικώς ή χρονικώς, τι βλέπομε; Το πολύ-πολύ πιετισμούς έξαλλους που αφίνουν κατόπιν απογοητεύσεις, ενώ τα ανθρώπινα προβλήματα μένουν χωρίς χριστιανική αντιμετώπισι. Ιεροκήρυκες στην Αμερική, στα μέσα ακόμη του περασμένου αιώνος, μιλούν κατά της κατάργησης της δουλείας των μαύρων(σ.σ. το κείμενο γράφεται προ των γεγονότων με τον ιερωμένο μάρτυρα ηγέτη του κινήματος των μαύρων Μ. Λ. Κινγκ, το 1954), άλλοι πάλι, και στα κλίματά μας, βρίσκουν σωστό η γυναίκα να είναι στο περιθώριο της ζωής, φορτωμένη τη ζαλίγκα και περπατώντας δίπλα στον καβαλλάρη άνδρα, ενώ περί κοινωνικής δικαιοσύνης τώρα μόνο αρχίσαμε να μιλάμε, γιατί τώρα βρίσκομε το προλεταριάτο ισχυρό, αφού επί αιώνες ολόκληρους η σιγή μας ώπλιζε την πιο εγκληματική εκμετάλλευσι του μόχθου του προλεταρίου αδελφού μας.

[…]Οι χριστιανοί(ή «χριστιανοί») έδωσαν όπλα στην αντιχριστιανική άρνησι και στον εξωχριστιανικό ή καλύτερα αντιχριστιανικό «ανθρωπισμό».

Και ο αναγινώσκων νοείτω.

Advertisements

Ετικέτες: , , , , ,

6 Σχόλια to “«Τι αμαρτίες πληρώνουμε» εμείς οι Χριστιανοί…”

  1. 4_0 Says:

    Καλησπέρα σας κ. Φιλαλήθη

    ….και για τον Απόστολο Παύλο και τον Άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο δε θα πείτε κάτι για το πώς βλέπουν τη ‘θέση’ της γυναίκας;
    «Είδες Παύλου σοφίαν, ηλίκην παρήγαγε μαρτυρίαν, ου σιγάν αυτοίς κελεύουσαν μόνον, αλλά και μετά φόβου σιγάν, και μετά φόβου τοσούτου, μεθ’ όσου την δούλην ησυχάζειν χρη; Διό και αυτός ειπών, ότι Ουκ επιτρέπεται αυταίς λαλείν, ουκ επήγανεν, Αλλά σιγάν, αλλα το πλέον αντί του σιγάν τέθεικε, το υποτάττεσθαι….»

    Έτσι λοιπόν αν σιγούν και ‘υποτάσσονται’ οι γυναίκες κερδίζουν Αιώνια Ζωή! Αυτά λέει η Εκκλησία μας και όποιοι δε τα καταλαβαίνουν και μιλούν για περιθωριοποίηση της γυναίκας κλπ και τα χρησιμοποιούν ως όπλα αντιχριστιανικά που λέτε κι εσείς δεν έχουν καταλάβει τίποτα!

    4_0

  2. philalethe00 Says:

    @4_0
    Αγαπητέ μου, καλησπέρα και πολλές ευχές.
    Θέτετε ένα ζήτημα για το οποίο έχω αναρτήσεις κυρίως τις δύο τούτες:
    https://philalethe00.wordpress.com/2009/10/19/christian-feminist-manifesto/
    και https://philalethe00.wordpress.com/2009/10/16/%cf%87%cf%81%ce%b9%cf%83%cf%84%ce%b9%ce%b1%ce%bd%ce%b9%ce%ba%cf%8c%cf%82-%cf%86%ce%b5%ce%bc%ce%b9%ce%bd%ce%b9%cf%83%ce%bc%cf%8c%cf%82%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%ce%bf%ce%b9-%cf%83%cf%85%ce%bd%ce%ae%ce%b8-2/

    Ακόμη, μία πολύ καλλίτερη των δικών μου είναι η του Θ. Ρηγινιώτη που βρίσκεται εδώ(δεν την είχα υπ’όψει όταν έγραφα, δυστυχώς).
    http://vardavas.blogspot.com/2009/09/blog-post_990.html

    Με το θέμα έχει ασχοληθή εκτός από τον Κώστα Σαρδελή στο «Πρόγονοί» του όπως αναφέρω(είναι παληό και δυσεύρετο βιβλίο, ευτύχησα να το βρω με …ένα ευρώ σε κάποιο παληό βιβλιοπωλείο που κλείνει οσονούπω, αξίζει πάρα πολύ ευρύτερα), και ο γνωστός παλαιοοργανωσιακός θεολόγος Ν. Βασιλειάδης -ο και συγγραφέας του «Λυκόφωτος του μαρξισμού»- σε βιβλίο του με τίτλο: «Ορθοδοξία και φεμινισμός».

    Πάντως, είναι σαφές, ότι το θέμα αφορά προφανώς την διδασκαλία που κάνει ο ιερέας μέσα στην Εκκλησία. Τώρα, βεβαίως, όλοι ξέρουμε, ότι εκτός Ναού, οι γυναίκες και στην αρχαία και στην μετέπειτα Εκκλησία δίδασκαν και πολύ μάλιστα… Έχουμε ισαποστόλους και Αποστόλους -και μαθήτριες- γυναίκες αρκετές, πάρα πολλές. Πολλάκις δίδασκαν και… βασιληάδες. Παραδείγματος χάριν, η Α γ ί α Γ ε ν ε β ι έ β η τ ω ν Π α ρ ι σ ί ω ν, που δίδασκε τον Χριστιανό βασιληά των Φράγκων Κλόβις να λαμβάνη μέτρα υπέρ των φτωχών και δυστυχισμένων.

    Ακόμη, έχουμε την Αγία Αικατερίνη, που δίδαξε βασιλείς και φιλοσόφους περί του Χριστού και περί αρχαίων φιλοσόφων, Ομήρου και «δεν συμμαζεύεται».
    Έχουμε, βέβαια, την Αγία Ελένη την Ισαπόστολο.
    Έχουμε τις Μητέρες Σάρρα και Συγκλητική του Γεροντικού του Μεγάλου. Μάλιστα, για την δεύτερη αφιερώνονται σελίδες όσες δεν αφιερώνονται στους περισσότερους από τους Πατέρες του Γεροντικού…

    Βλέπετε πουθενά να»σιγούν» και να «υποτάσσονται»;
    Άλλωστε, γενικότερη «εντολή», ας πούμε νομικιστικά, έχουμε να υπακούμε αλλήλοις, δια την φιλαδελφίαν.

    Μάλλον, λοιπόν, γενικεύετε μία πολύ μερικότερη παραίνεση στα πλαίσια της συμπληρωματικότητας της κοινωνίας των προσώπων. Αυτό, όμως, δεν είναι σωστό. Ο Παύλος εξύψωσε την γυναίκα σε ύψη που δεν υπήρξε ποτέ άλλοτε. Εκ γυναικός ερρύη(και) τα κρείττω, όπως έλεγε και η Αγία Κασσιανή, αντιμιλώντας σε κάποιον βασιλέα. 🙂

  3. γρηγόρης στ. Says:

    Αγαπητέ Φιλαλήθη,

    απλά να προσθέσω
    Προς Γαλάτας 3:28. «Ουκ ένι Ιουδαίος ουδέ Έλλην, ουκ ένι δούλος ουδέ ελεύθερος, ουκ ένι άρσεν και θήλυ πάντες γαρ υμείς είς εστέ εν Χριστώ Ιησού».

  4. philalethe00 Says:

    @γρηγόρης στ.
    Αδελφέ, σε ευχαριστούμε πάρα πολύ. 🙂
    Η Β. Μεταλληνού -Καλογεροπούλου στο -εξαίρετο- βιβλίο της «Η γυναίκα στην καθ’ημάς Ανατολή» τονίζει ιδιαίτερα αυτό το αφετηριακόν ΕΙΣ. Δηλαδή ότι όλοι είναι το ίδιο, ας το πούμε έτσι «χονδρικά»……

  5. 4_0 Says:

    Καλημέρα σας.
    Καταρχάς φυσικά και δεν αμφιβάλλω για το ‘ουκ ενι άρσεν και θηλυ’, πώς θα μπορούσα!! Και ούτε έγραψα κάτι δικό μου αλλά ανέφερα κάποια λόγια του Αγίου Ιωάννου.
    Αλλά αυτό που ήθελα να τονίσω με την παρέμβασή μου είναι ότι οι Χριστιανοί μπορούν να αγιάσουν όντας δούλοι ή ελεύθεροι! Έτσι είναι το θέλημα του Κυρίου!
    Και πάλι όπως καταλάβατε επιμένω να σχολιάζω την επιμονή σας αυτή να κλίνετε προς την κοινωνική δικαιοσύνη (με τη βοήθεια και μαρξιστικών εργαλείων, όπως λέγαμε κι άλλη φορά)
    σα να μη ήταν το Πνεύμα του Θεού που ‘έβγαλε’ τους Αγίους, με πρώτο αυτόν τον Μέγα Αντώνιο, έξω από τον κόσμο, στην έρημο .
    Σα να μη ήταν πιο εύκολο τότε να μείνουν στον κόσμο και να κάνουν κοινωνικά έργα και ό,τι άλλο για τον αδελφό!!
    ΚΑΙ όμως με το τέλος των διωγμών σα να άρχισε μια κάποια ‘εκκοσμίκευση’ στην Εκκλησία και έτσι είχαμε αυτή τη μεγάλη ‘έξοδο’ των Αγίων από τον κόσμο στην έρημο και φυσικά δε κάνανε του κεφαλιού τους οι Άγιοι!
    Μήπως είναι κι αυτοί ‘χριστιανοί’ και δίνουν κι αυτοί ‘όπλα στην αντιχριστιανική άρνησι και στον εξωχριστιανικό ή καλύτερα αντιχριστιανικό “ανθρωπισμό”’;;;.

    Ελπίζω κα καταλάβατε τι θέλω να πω.

  6. philalethe00 Says:

    @4_0
    Καλή μέρα, αδελφέ 4_0. 🙂
    Συμφωνώ απόλυτα στο ότι μπορούν να αγιάσουν όντας δούλοι ή ελεύθεροι. Αν και, βέβαια, είναι γνωστό, νομίζω, το «τη ελευθερία ουν, η Χριστός ημάς ηλευθέρωσε, στήκετε, και μη πάλιν ζυγώ δουλείας ενέχεσθε» (Γαλ. ε , 1).
    Καθώς και «Αδελφοί, τιμής ηγοράσθητε·μη γίνεσθε δούλοι ανθρώπων».
    Επίσης, δυστυχώς δεν μπορούν να σωθούν αν δεν μετανοήσουν εμπράκτως όσοι έχουν δούλους ή εξανδραποδίζουν, δηλαδή καθιστούν δούλους.

    Λέτε, ότι επιμένω στα της κοινωνικής δικαιοσύνης. Έτσι λέγανε και στον Άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο και έλεγε «Όσο εσείς οι πλούσιοι προσκολλάστε τους φτωχούς, τόσο και εγώ θα προσκολλώμαι σε εσάς(=τους πλούσιους-άρπαγες)». Αυτά τα θέματα της κοινωνικής δικαιοσύνης ήσαν από τα συχνότερα στις ομιλίες του, όπως λέει και ο π. Μεταλληνός σε σχετικό του κείμενο.

    Τώρα, για τα περί μαρξισμού, δεν συνηθίζω να χρησιμοποιώ όρους μαρξιστικούς, εκτός αν εννοήτε το «προλετάριος» που χρησιμοποιεί ο αοίδιμος καθ.Τσιριντάνης. Δεν ξέρω, αν ξέρετε, ότι τον (Ισαπόστολο; ) Άγιο Μάξιμο τον Γραικό/Βατοπαιδινό(ναι,είναι «τραγική ειρωνεία» 🙂 ) τον έχουν αποκαλέση «μαρξιστή επαναστάτη», διότι τα έβαλε με όλους τους ισχυρούς του κόσμου, για την χριστιανική αλήθεια σε αυτά τα θέματα που ορισμένοι μάλλον «καταφρονείτε». Αυτά συμβαίνουν συνήθως σε αυτές τις περιπτώσεις…

    Όσο για τους μοναχούς, πολλοί από αυτούς πολεμούσαν την κοινωνική αδικία(βλ. και το «ουαί υμίν τους πλουσίοις, ότι απέχετε την παράκλησιν υμών») με πάρα πολλούς τρόπους. Ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος, π.χ, από τους πιο φιλέρημους και «φυγόκοσμους» είχε χαρακτηρίσει σε ομιλία του, νομίζω «περί φιλοπτωχείας», τον νόμο του κράτους «δυναστείας επίκουρον», δηλαδή βοηθό της τυραννίας, της δικτατορίας, της χούντας θα λέγαμε σήμερα που επεβλήθη υπό των πλουσίων κατά των φτωχών. Μην νομίζετε, ότι και στα μαρξιστικά καθεστώτα είχαμε κάτι άλλο. Το αυτό ήταν. Απλώς, είχαμε «σχεδιοποίηση» της εκμετάλλευσης. Και πολλοί άλλοι ασκητές δεν ήσαν καθόλου αδιάφοροι για την κοινωνία και τα πολιτικά ή τα υλικά προβλήματά της, αλλά έκαναν και δυναμικότατες παρεμβάσεις κάθε τόσο, όταν έπρεπε. Παράδειγμα ο ασκητής (Μακεδόνιος, νομίζω) που έχουμε αναφέρη, που σταμάτησε(μόνος του!) τον στρατό του αυτοκράτορα Θεοδόσιου, όταν αυτός πήγε να τιμωρήσει στην Αντιόχεια) τους στασιαστές που έσπασαν τους βασιλικούς ανδριάντες, έβαλαν φωτιά σε δημόσια κτίρια κτλ.

    Για να μην θυμηθώ αυτό που πολύ σωστά έλεγε και ο Κωστής Μοσκώφ και συμφωνούσε σωστότατα και ο π. Μεταλληνός που το αναφέρει, ότι:
    «Η Χριστιανική κοινωνία (=κοινόβιο) είναι μόνιμη επανάσταση μέσα στον κόσμο». Δηλαδή η δημιουργία μίας τέτοιας αντικοινωνίας προϋποθέτει επαναστατημένο πνεύμα κατά της κατάντιας του Κόσμου, καθώς είναι αντικαπιταλιστική-κοινοκτημονική καθ’όλα. Και για αυτό και ο Σαρδελής αποκαλεί τους μοναχούς κάπου «αντάρτες του πνεύματος».

    Συνεπώς, σε καμιά περίπτωση δεν δίνουν τέτοια όπλα. Αυτοί ξέρουν τι κάνουν. Και ωφελούν την κοινωνία πολλαπλασίως και με τις ευχές και τις δεήσεις τους, ούτως ή άλλως, όσοι είναι «δίκαιοι».
    Τις ευχές μου… Ευχαριστούμε για την επίσκεψι.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s


Αρέσει σε %d bloggers: