Πάλιν και πολλάκις τα περί «Δεξιάς του Κυρίου» ή περί Παπαθεμελή, Καρατζαφέρη και «αναπαλλοτρίωτης» εκκλησιαστικής περιουσίας

by

Διαβάζω στο «Βήμα» της Κυριακής: Ηγετικό στέλεχος επί χρόνια της Επιτροπής Ορθοδόξων της Βουλής, γενικός γραμματέας επί μία δεκαετία της Διακοινοβουλευτικής Συνέλευσης των Ορθοδόξων στην οποία συμμετέχουν ορθόδοξοι βουλευτές απ΄ όλες τις χώρες της Ευρώπης και μέλος της Χριστιανικής Φοιτητικής Ενωσης, της νεολαίας της Αδελφότητας Θεολόγων «Η Ζωή», από την οποία πέρασαν χιλιάδες νέοι των δεκαετιών του ΄50, του ΄60 και του ΄70, ο Στ. Παπαθεμελής μετά τις τελευταίες τοποθετήσεις του κ. Καρατζαφέρη έδειξε ότι δεν αλλάζει εύκολα θέσεις και απόψεις. Εδειξε ότι υποστηρίζει, όπως λένε στενοί του συνεργάτες, τις θέσεις της Εκκλησίας ανεξάρτητα από το κλίμα της εποχής και το υψηλό ρίσκο.

Ο λόγος -το λοιπόν- περί Στ. Παπαθεμελή, προέδρου της Δημοκρατικής Αναγέννησης, που τελευταίως μάθαμε το αίσιον και φέρελπι, ότι θα έχη(πλην της -επικεφαλής του ψηφοδελτίου- εξαίρετης καθ. και πρυτάνεως του Πα.Μακ. και φιλόπονης συγγραφέως Μ.Νεγρεπόντη-Δελιβάνη) και την συμμετοχή στο ψηφοδέλτιο Επικρατείας του καθηγητή της Παντείου και προέδρου της ιστορικής Ενώσεως Δημοκρατικού Κέντρου Νεοκλή Σαρρή. Ενδεικτικά, όθεν το πληροφορηθήκαμε, το άρθρο του «Παρόν»-τος.

Δείτε, όμως, τι με «ενοχλεί» και εξανίσταμαι με το άρθρο. Ο Στ. Παπαθεμελής κατέπτυσε την σοσιαλφιλελευθεροποίηση του ΠΑΣΟΚ και δημιούργησε κάποιο άλλο κόμμα. Με άλλα λόγια, έκανε κριτική εξ ευωνύμων στο μετηλλαγμένο αυτό κόμμα.

Έκτοτε, και σαφώς, ακόμη και προσκείμενοι στην σκληρή (δεξιά-) υπαρκτοεκσυγχρονιστική μερίδα του ΠΑΣΟΚ, μας έλεγαν, ότι… «βρέθηκε αίφνης στην Δεξιά» ή, ακόμη και ότι ήταν δεξιός(sic) ή ό,τι συναφές ένεκα της συνεργασίας με την(ατυχούς, όντως, έμπνευσης, αλλά με πλούσιο ιστορικό προηγούμενο και, άρα, άσχετη αιτολογία) Ν.Δ. το 2004. (Αυτά τα λέω γνωρίζοντας και εγγύθεν θέσεις αγαπητών φίλων ενταγμένων ή και …σκληροπυρηνικών της νεολαίας του κόμματος αυτού.)

Λήθη και αλήθεια δεν τέμνονται ουδαμού…

…και άρα δεν είναι μπορετό να …τεθή στην απολησμονιά η συμμετοχή του εν λόγω πολιτικού προσώπου στην ριζοσπαστικά χριστιανοσοσιαλιστική Χριστιανική Δημοκρατία(με την οποία συνεργάστηκε εκλογικά στις προηγούμενες εκλογές και στην οποίαν την αναφερόμενη στο άρθρο δεκαετία του ’70 στάθηκε αντιπρόεδρος), η πολυειδής σύγκρουση με τα αστοχριστιανικά σωματεία όπως η (τοτινή) «Ζωή», και ακόμη και με τ0 δεσποτικό/δεσποτοκρατικό κατεστημένο, που τον εδίωξε, αντάμα, βέβαια, με πολλούς άλλους Ορθόδοξους φιλοπρόοδους/ανατρεπτικούς αγωνιστές, με τρόπο που θυμίζει αμυδρά και την (ψευδο-)σύνοδο στην Δρυ και τον Χρυσόστομο.

Αντιστασιακά κείμενα του Σ.Π.

Η εκκλησιαστική περιουσία

Πρόκειται για ακανθώδες θέμα που οι φωταδιστάδες και οι συντηρητικοί το αγνοούν αρκετά συνήθως. Υπάρχει το («ιεροκανονικό»/παραδοσιακό) αναπαλλοτρίωτό της, ως γνωστόν. Ό μ ω ς, ο τρόπος λειτουργίας της εν Ελλάδι αυτοκέφαλης Εκκλησίας είναι τελείως εσφαλμένος, κοσμικός στο έπακρον, αντικανονικός, έρχεται σε τέλεια αντίθεση με τους Ιερούς Κανόνες της Ορθοδοξίας, που έρχονται σε αντίθεση με τις εξουσιαστικές φιλαρχίες πολλών Ποιμεναρχών(δεν γενικεύω, ευδήλως).  Όπως έχω ξαναπή, ξέρουμε, ότι γνήσιοι/»αυστηροί» Κολλυβάδες όπως ο Άγ. Αθανάσιος ο Πάριος και περισσότερο άλλοι όπως ο Νεόφυτος ο Καυσοκαλυβίτης ήλθαν σε σφοδρή σύγκρουση με το («νωχελικό») εκκλησιαστικό κατεστημένο για το θέμα της κατ’οικονομίαν, αντικανονικής τέλεσης των μνημοσύνων με κόλλυβα εκτός Σαββάτων. Ακόμη και ο Άγιος Μακάριος ο Κορίνθου που δεν ασχολήθηκε, αλλά δεν τα τελούσε Κυριακές παρά μόνο Σάββατα, διώχθηκε(από το Άγιο Όρος) για τούτο. Υπάρχουν πολύ βασικότερα τέτοιας υφής θέματα, όμως, σήμερα, π.χ. του πολιτεύματος της Εκκλησίας, που χρήζουν ζήλου πολύ επίσης. Ένα εξ αυτών είναι η ό ν τ ω ς συνοδικότητα(που σημαίνει δημοκρατικότητα ακριβώς). Όταν αποκατασταθούν αυτά, θα μπορούμε να μιλούμε και για «εκκλησιαστική περιουσία που βρίσκεται στα χέρια της Εκκλησίας» και όχι της -«εν τη Εκκλησία»- Ιεραρχίας και που, άρα, δεν πρέπει να πάη στο αστικό-καπιταλιστικό Κράτος και τους εποφθαλμιούντες. Η περιουσία θα «αξιοποιείται» όχι εκμεταλλευτικά-καπιταλιστικά(για αυτό υπέστη τόσα βασανιστήρια και άπειρες ταπεινώσεις ο αναγεννησιακός λόγιος και μετά Φωτιστής των Ρώσσων Ισαπόστολος Άγιος Μάξιμος ο Βατοπαιδινός/Γραικός), αλλά με συλλογική προσωπική εργασία που θα αποβαίνη προς όφελος όλων και των ενδεών, φτωχών και πάμφτωχων (και ξένων) πρώτων. Στην Γάζα, προ πολλών αιώνων, ο Άγιος Πορφύριος, επίσκοπος, είχε κατορθώση να δίνη ένα μισθό(άνευ εργασίας) που καλύπτει τις ανάγκες τους σε όλους τους ξένους και φτωχούς. Άραγε δεν θα μπορούσαμε σήμερα να το ποιήσουμε αυτό…; Μη γένοιτο (-τοιαύτη πλάνη).

Κατά συνέπεια, διαφωνούμε, μάλλον, με αμφοτέρους.

Πάντως, η προσπάθεια δημιουργία σπίλων στο παρελθόν, για να βολέψη «επιχειρήματα» παροντικά, είναι απαράδεκτη. Δυστυχώς, το κόμμα αυτό έχασε παράλληλα και εξ αρχής πάρα πολλούς και αριστερότατους κοινωνικά και μη-εθνικιστές πατριώτες. Οι γνώστες γνωρίζουν, ότι ο κατάλογος είναι μακρύς. Από τον σπουδαίο συγγραφέα Δαμιανό Βασιλειάδη και την ριζοσπαστική αριστεροπατριωτική Π.Α.Κ.-ική ομάδα του Α.Σ.Κ.Ε. μέχρι τον χριστιανοσοσιαλιστή καθ. Μ. Δρεττάκη, τον Μ. Χαραλαμπίδη και βέβαια τον χριστιανοσοσιαλιστή Στ. Παπαθεμελή(και την ομάδα του Δη.Κ.Κι.). Ιδιαίτερα, ο τελευταιος υπήρξε από τους ελάχιστους που διαφώνησαν ανοιχτά και ειλικρινά(με Κρητικό και Πολύδωρα, ίσως) στο θέμα της σύγκρουσης περί ταυτοτήτων κττ.. Μάλιστα, τότε θύμιζε(scripta manent) στους του κόμματός του τα περί «μπαγιάτικου αστικού αθεϊσμού» που πρεσβεύουν ανοήτως και τα περί νατσιστικού-χιτλερικού αντικληρικαλισμού και (κατ’ευφημισμό) «etat laique» που θέλουν και αυτοί …σοσιαλιστές όντες να εγκαθιδρύσουν. Σήμερα, κάποιος θα συμπλήρωνε με τον ριζικό αντικληρικαλισμό του Λεπέν και του «Εθνικού μετώπου». Όλα αυτά, βέβαια, έχουν ακριβώς ως συνέπεια αυτήν την λίαν οχληρή και μικροπρεπή (μιλώ γενικά, όχι επί τούτου) απόκριση. Ως πότε;

Advertisements

Ετικέτες: , , , , , , , , , , ,

14 Σχόλια to “Πάλιν και πολλάκις τα περί «Δεξιάς του Κυρίου» ή περί Παπαθεμελή, Καρατζαφέρη και «αναπαλλοτρίωτης» εκκλησιαστικής περιουσίας”

  1. site www.xristianiki.gr Says:

    Μπορεί ο Στέλιος Παπαθεμελής να ήταν παλιά αντιπρόεδρος της χριστιοανοσοσιαλιστικής «Χριστιανικής Δημοκρατίας» ,πράγμα το οποίο, ο ίδιος αποσιωπά ακριβώς γιατί περνώντας και απο ΝΔ είναι πλέον πιό συντηριτικός πολιτικός.Δεν είναι τυχαίο ότι στις 2 τελευταίες εκλογές η «Χριστιανική Δημοκρατία» απέριψε την πρότασή του για συνεργασία θεωρώντας ότι αντί ο Στέλιος να επιστρέψει στο χριστιανοσοσιαλιστικό του παρελθόν καλεί την ΧΔ να μικρύνει και να κατέλθει πάλι κάτω από ένα παλιό στέλεχό της , συντηρητικοποιούμενη.Δίνουμε συγχαρητήρια στον νέο υφυπουργό της νέας κυβέρνησης και παλιό μέλος της Χριστιανικής Δημοκρατίας Μάρκο Μπόλαρη

  2. site www.xristianiki.gr Says:

    μπορεί κάποιος που δεν γνωρίζει να θεωρήσει και με το δίκιο του «περίεργο» τον όρο «χριστιανοσοσιαλισμός»,που αναφέραμε πιό πάνω.Διευκρινίζουμε ότι επί το ελληνικώτερον θα μπορούσαμε να το πούμε «χριατιανικοινωνισμό»,που δεν είναι τίποτα άλλο από την εφαρμογή μιας δομής κοινωνίας όπως περιγράφεται στις Πράξεις των Αποστόλων» όπου στην πρψτοχριστιανική κοινότητα των Ιεροσολύμων όλοι τα είχαν όλα κοινά και ο καθένας έπαιρνε για να ζήσει ανάλογα με τις ανάγκες του.Αυτά τα βιώματα των πρώτων Χριστιανών παρουσίασαν σε παραλλαγή οι σοσιαλιστές και κομμουνιστές (απο το «comon=κοινός) Εμείς παρουσιάζουμε την αυθεντική μορφή κοινωνικού μοντέλου με βάση την κοινωνική δικαιοσύνη των πρώτων χριστιανών, απορίπτωντας τις παραλλαγές που απέβαλαν τον Θεο, που είναι η βάση της Αγάπης, άρα και της κοινωνικης δικαιοσύνης

  3. philalethe00 Says:

    @site http://www.xristianiki.gr
    Κατ’αρχάς, να ευχαριστήσω πάρα πολύ για την επίσκεψη. Επί τέλους, πρέπει εμείς που πρεσβεύουμε την «ασκητική-ερωτική αυθυπέρβαση» της καθ’ημάς Ασκητικής -για να το πω στην γλώσσα του Χ. Γιανναρά 🙂 – να …σπάσουμε τον πάγο και να γίνουμε λίγο περισσότερο, έργω, κοινότητα, σώμα, «αλλήλων μέλη»… Αυτό το λέω στον εαυτό μου πρώτα. 🙂

    Λοιπόν:
    πρώτον, ο Σ.Π., απ’ό,τι είδα, επικαλέστηκε συνεργασίες κεντρώων με την μετεμφυλιακή δεξιά. Και είναι γεγονός, ακόμη, ότι έκανε πολλά, όπως έγραψε, για να κατέβη σε συνεργασία με σχηματισμούς του χώρου πολύ συγγενικότερους όπως το ΔΗΚΚΙ. Αλλά, δυστυχώς, όταν μπαίνουν οι εγωισμοί… Από ό,τι είπε, η συμφωνία κοινού «κατεβάσματος» τινάχθηκε στον αέρα από τον πρόεδρο του κόμματος Δ. Τσοβόλα «την τελευταία στιγμή». Το ΔΗΚΚΙ, δυστυχώς, δεν τα προσέχει αυτά τα δημοκρατικά, φανερώνοντας τον…
    γονότυπο του ΠΑΣΟΚ. Ήταν σωστή η συνεργασία με την «Δεξιά»; Για εμένα, ήταν λάθος. Αλλά αυτό, κατά την ταπεινή γνώμη μου με την συντηρητικότητα δεν έχει αιτιώδη σχέση. Πιο πολύ, θα έλεγα, και ευδήλως, εύλογα, ήταν το πέρασμα από ένα όντως ριζοσπαστικό ΠΑΣΟΚ που από τον σοσιαλιστικό μετασχηματισμό της κοινωνίας και την εθνική υπερηφάνεια μία δημοκρατικής Ελλάδας πέρασε στην νεοεθνικόφρονα υποτέλεια, άρνηση και καταπίεση της εθνικής ταυτότητας, και την σκληρή δεξιά κοινωνική πολιτική επί Σημίτη. Βέβαια, θυμάμαι, ότι και ο Ν.Ψαρουδάκης είχε αποπεμφθή από την προεδρία παληότερα για τον ίδιο λόγο, θέλοντας να κάνη «εισοδισμό» στους πλανεμένους (αστο)Χριστιανούς της Δεξιάς.

    Δεύτερον: όντως, ήταν κάτι αξιοσημείωτο η μη-συνεργασία στις δύο τελευταίες εκλογικές αναμετρήσεις. Από όσο ξέρω, και η του 2007 αποφασίστηκε με οριακή πλειοψηφία, για λόγους που μπορώ να διακρίνω… 🙂 Είναι δύσκολα ζητήματα αυτά των εκλογικών συμμαχιών. Καλείται κανείς να σταθμίση πολλά και να απαντήση και στο δίλημμα «Μεταρρύθμιση ή επανάσταση» της Λούξεμπουργκ χριστιανικώς εννοούμενο, βέβαια. Αρκετά μαρξιστικά-σοσιαλμαρξιστικά κόμματα, π.χ. ΔΕΑ, το έχουν λύση -και σε ομιλίες τους όπου έχω παρευρεθή ακόμη, φίλων και ενδιαφέροντος περί το περιεχόμενο ένεκεν- μιλώντας για την λενινιστική θεωρία του σοσιαλδημοκρατικού κόμματος(ΣΥΡΙΖΑ, π.χ.) και άλλα συναφή.
    Και η Λούξεμπουργκ έλεγε, ότι η μεταρρύθμιση στρώνει τον δρόμο και σίγουρα δεν τροχοπεδεί την επανάσταση και την ριζική αλλαγή. Ενδεικτικά, βέβαια, όλα αυτά…

    Τρίτον: πολύ σωστά τα περί χριστιανοσοσιαλισμού. Πραγματικά, και σε πλήρη αντίθεση με τους λαθεμένους ή και σκόπιμους ισχυρισμούς του νεοπαγούς «νεοκαποδιστριακού» κόμματος «Κοινωνία», αυτή είναι η πολιτεία όπου πρέπει και προβλέπεται ακόμη, να προσβλέπουμε αγωνιστικά. Δεν παρουσιάζεται ως «σοσιαλίζον» το ευαγγέλιο, αλλά ε ί ν α ι τελείως κοινοκτημονικό-ακτημονικό(το ένα προϋποθέτει το άλλο). (Ήδη η Διδαχή των αποστόλων, β’ αι., έλεγε περίπου «Αν είστε κοινωνοί στο αθάνατο, πόσω μάλλον στα θνητά-υλικά πράγματα;») Μία πολιτεία, λοιπόν, όπου η εκμετάλλευση κατά τους Πατέρες, η αρπαγή, που κατηγορείται κατ’εξοχήν από όλους τους Αγίους, θα έχη εξαλειφθή, όπως και οι προϋποθέσεις της(πολιτική και οικονομική ανισοκατανομή). Είναι λάθος δε να είμαστε προεσχατολογικά πεσσιμιστές, να έχουμε τον λεγόμενο «ιστορικό πεσσιμισμό». Το κακό της κοινωνικής αδικίας μπορεί να ηττηθή σε μεγάλο βαθμό και, ακόμη, οι προφητείες μιλούν για αυτό.
    Εν παση περιπτώσει, αυτά αφορούν το γενικό.

    Ελπίζω, ειλικρινά, όλα να πάνε καλά, για το καλό του χριστιανικού κινήματος για την κοινωνική δικαιοσύνη. Από προσωπικές γνωριμίες και πείρα γνωρίζω το εύκολα προβλεπόμενο: ότι πολλά παιδιά, στο πανεπιστήμιο ας πούμε, και άνθρωποι, μη έχοντας να ενταχθούν σε ένα τέτοιο σχηματισμό, ώστε να ενεργήσουν στους διάφορους τόπους αγώνα, εντάσσονται σε υλιστικούς-αστικότροπους σχηματισμούς. Όπως έλεγε και ο πατέρας Αθανάσιος Γιέφτιτς, που τότε είχε μαρξιστικό καθεστώς στην Σερβία όπου τώρα είναι αρχιεπίσκοπος, σε σχετικό διάλογο Ορθόδοξων -Μαρξιστών προ 26ετίας(εκδ. Ακρίτας), ο Μαρξ και το εργατικό κίνημα μας θύμισαν με οξύ τρόπο ακριβώς αυτό: τι θεμελιώδες αφήσαμε πίσω μας -προς σφετερισμό και αλλοτρίωση- οι Χριστιανοί. Την ένοχη-«τύπτουσα» συνείδησή μας.

    Αυτά και να ευχηθώ να σε/σας ξαναέχουμε σύντομα και συχνά. Τα θέματα του ιστολογίου αφορούν απόλυτα την θεματολογία και την εργώδη, θαυμάσια και πολυμέτωπη δράση της Χριστιανικής, αυτό είναι παραπάνω από σίγουρο…

  4. site www.xristianiki.gr Says:

    αγαπητέ «φιλαλήθη». Ο Στέλιος προσκάλεσε και τον Στ.Μάνο στο ψηφοδέλτιο της ΔΗΜΑΝ.,ο οποίος; αρνήθηκε, τέλος πάντων !!! άστο 🙂
    Όσον αφορά την χάρά σου που συμμετέχουμε εδώ με τυα σχόλιά μας , όπως θα έχεις δει δεν σε έχουμε στα προτεινόμενα site, αλλά στα «συγγενικά», όπως και το παλιό μέλος της ΧΔ ,που βγάζει το «Μανιτάρι».
    Θα θέλαμε και τα δικά σου σχόλια στα άρθρα του site μας ,όχι για να γεμίσουμε το χώρο ,αλλα γιατί είναι βαθυστόχαστες χριστιανοσοσιαλιστικές (αν θες χριστιανοκοινωνικές) αναλύσεις. Εμείς όπως θα έχεις δει βάζουμε άρθρα σου στα μόνιμα πεδία του site ,αριστερα εκει που γράφει «ο χριστιανοσοσιαλισμός στο διαδίκτυο. Θα θέλαμε πολύ να γνωριστούμε από κοντά.

  5. site www.xristianiki.gr Says:

    αν θες μπορείς κι ασυ να βαζεις άρθρα απο το δικό μας site .Γενικά εμείς εσυ και το «Μανιτάρι» μπορεί να γίνουμε «συγκοινωνούντα δοχεία» 🙂

  6. philalethe00 Says:

    @site http://www.xristianiki.gr

    Πολλά απαντητέα. 🙂 Για να δούμε…:
    1) Αυτό όντως είναι …πρόβλημα. Ο Μάνος είναι libertarian με την αμερικάνικη έννοια και ο …νοών νοείτω.
    2)Πρόσεξα το περί «συγγενικών», μου το είχε επισημάνει και ο Άγγελος. Ευχαριστώ εκ βάθους, και, βέβαια, η αμοιβαιότητα περί τούτου είναι γεγονός παλαιόθεν.
    3)Θα προσπαθήσω να συμμετέχω και στα σχόλια του ιστοχώρου. «Κατά το μέτρο του δυνατού», ας πούμε συμβατικά… 🙂
    4)Ευχαριστώ για την πρόσκληση. Θα ήταν ευλογία, βέβαια κατά το αδιάβλητο πάθος του παραπόνου, να παραπονεθώ, ότι ως τώρα η Χριστιανική δεν είχε στην «συμβασιλεύουσα» κάποια εκδήλωση, όπου εν γένει να μπορούν να έρχωνται και θύραθεν άνθρωποι -ας πούμε μαρξιστές- και να διαφωτίζονται «χριστιανοκοινωνικώς» και να λειτουργή ως πεδίο γνωριμιών. Εν αντιθέσει, π.χ., με την «Κοινωνία». Βέβαια, είναι και ζήτημα πόρων και πολλών έτι, το αντιλαμβάνομαι. Λοιπόν, αυτό μένει ανοιχτό και προς πλήρωσιν. Το (τρέχον) e-mail μου είναι philalethe00@gmail.com . Θα έχω και εγώ «τον νου μου», για εκδηλώσεις (-ή για συμμετοχές σε τέτοιες, όπως σε αυτήν του Παλέ πριν 1,5-2 χρόνια, όπου παρευρέθηκα και υπήρξε δεδηλωμένη συμμετοχή της Χ.Δ.)… 🙂
    5)Βεβαίως, υπάρχουν αρκετά κείμενα που μπορώ να …αξιοποιήσω και εδώ. Δεν χρειάζεται -ελπίζω- να πω, ότι και κείμενα δικά μου μπορούν να αξιοποιηθούν από την «Χριστιανική» κατά βούλησιν. Άλλωστε, για αυτό …συντάσσονται. Από ελευθερία και όχι… αναγκαιότητα. 🙂 Ευχές πολλές.

  7. site www.xristianiki.gr Says:

    όσον αφορά το σήμείο διαλόγου με μαρξιστές που θίγεις αν θυμάσαι πρίν αρκετά χρόνια η νεολαία της Χριστιανικής Δημοκρατίας άνοιξε τον «Χριστιανομαρξιστικό διάλογο», τότε ο Στέλιος έβγαλε το βιβλίο «ένας διάλογος με τον μαρξισμό» και έγινε σειρά ομιλιών στα Πανεπιστήμια με σχετικά θέματα με ομιλητές τον π.Γ.Μεταλληνό, τον Κ.Μοσκώφ, τον Κ.Ζουράρη και Χρ.Γιανναρά, υπήρξε δε κοινή κάθοδος Χριστιανοκοινωνιστών-Μαρξιστών στις εκλογες με την «Συμμαχία»,που δυστυχώς δεν αγκαλιάστηκε από τους ψηφοφορους.
    Η ΧΔ λοιπόν είναι η μόνη που προώθησε τον χριστιανομαρξιστικο διάλογο

  8. philalethe00 Says:

    @site http://www.xristianiki.gr
    Βεβαίως! Υπήρξε αξιάγαστη αυτή η προσπάθεια, για την οποία έχω μελετήσει σχετικά. Αυτό που λέω εδώ, όμως, είναι, ότι η παρουσία αυτή πρέπει, καλό θα ήταν, να επανέλθη σ ή μ ε ρ α. Αυτό είναι η συμβουλή μου, έστω, κατά το παλαιοδιαθηκικό «μηδέν ποίει άνευ συμβουλής»

  9. site www.xristianiki.gr Says:

    αγαπητέ καλό είναι τα πούμε από κοντά γιατί οι απόψεις σου είναι πάντα τεκμηριωμένες και δεν απέχουν από τις δικές μας

  10. philalethe00 Says:

    @site http://www.xristianiki.gr

    Βεβαίως, βεβαίως. Κάτι… πληροφορούμαι για κάποια εκδήλωση… Εν πάση περιπτώσει, όποτε υπάρξη παρέλευση της Χριστιανικής από εμάς εδώ στον Βορρά.
    Πολλές ευχές.

  11. site www.xristianiki.gr Says:

    σε ποια πόλη μένεις?

  12. philalethe00 Says:

    @site http://www.xristianiki.gr

    Θεσσαλονίκη, βεβαίως. 🙂

  13. site www.xristianiki.gr Says:

    στην Θεσ/νίκη σπόδασα και την αγαπώ πολύ.Ξέρεις κανένα από την παλιά φουρνιά της ΧΣΚ και ΕΧΟΝ που σπούδασαν στην Θεσ/νίκη?

  14. philalethe00 Says:

    @site http://www.xristianiki.gr
    Εγγύθεν, «προσωπικά», δεν γνωρίζω κανένα, φυσικά. Αλλά και τα αναγνώσματά μου δεν δείχνουν να με βοηθάνε σε αυτό… Ίσως θα χρειαστούν επί πλέον στοιχεία, συμπερασματικά, φοβούμαι… 🙂

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s


Αρέσει σε %d bloggers: