Σχόλιο για τα 20 χρόνια μετά την πτώση του καθεστώτος των υλιστών καπήλων του σοσιαλισμού……

by

……και όχι του «κομμουνισμού».  Ήδη πέρασαν 20 έτη από το 1989. Το καθεστώς έλυωσε …νομιμότατα και όχι οι πάγοι που υποτίθεται, ότι συμβόλιζαν την λήξη της… προιστορικής περιόδου.  Έχουν γραφή εκπληκτικά βιβλία πάνω σε αυτά τα θέματα. Τελευταία, ξαναδιάβαζα το τελικό κεφάλαιο του βιβλίο του Ν. Μπερντιάγεφ «Οι πηγές και το νόημα του ρωσικού κομμουνισμού», γραμμένο το 1935-1936.  Το θέμα είναι «Χριστιανισμός και κομμουνισμός».  Ειλικρινά, σκέπτομαι, ότι θα ήθελα να «χαρίσω» από ένα αντίτυπο στην συντριπτική πλειοψηφία των μαρξιστών μας και μαρξιστών-λενινιστών, τροτσκιστών, μαοϊκών(λιγότερο), κτλ., για να μελετήσουν και να μάθουν επί τέλους πέντε-δέκα αλήθειες για τα θέματα αυτά, διότι οι σχετικές κατ’ ιδίαν συζητήσεις και δοκιμιογραφίες οπωσδήποτε καταλήγουν σε…. φρικίασιν λόγω της αμάθειας και των οφθαλμοφανών παρωπίδων. Βέβαια, το ίδιο ισχύει και για τους αστοχριστιανούς μας, «ψευδαδέλφους» και λοιπούς ανοηταίνοντες και αντιδραστικούς κοινωνικά.

Είμαι στην πολύ δυσάρεστη θέση να ανακαλύπτω, ότι αυτήν την χύδην αμάθεια και χάλκευση νέας ιστορικής πραγματικότητας την λαμβάνουν κατά το πνεύμα από στήλες του «Ριζοσπάστη», που αναπαράγει ακόμη και ακόμη και την σταλινική προπαγάνδα του ειδικού της καθεστωτικής προπαγάνδας Γιαροσλάφσκι και του (έργου του) «Στο αντιθρησκευτικό μέτωπο και κατά της θρησκείας και της Εκκλησίας». Π.χ. «έπεσα» κατά λάθος(τι τά ήθελα; 🙂 ) στην καταχώρηση του «Ημεροδρόμου» της 5-3-2005. Επανάληψη, βάσει της αντικειμενικότατης και ιδιαιτέρως πολύπλευρης «βιβλιογραφίας» των απίστευτων, πραγματικά, προπαγανδών ομοιδεατών, αλλά οξυχόλων τοιούτων και ιδεολόγων δογματικού τύπου(Λ.Ζωγράφου, Γ.Κορδάτος, Μ.Βερέττας κττ.) κατά πως χαρακτήρισε και το περιοδικό Prospect(που πρωτύτερα τον είχε κατατάξη στους παγκοσμίως 3 κορυφαίους διανοητές ή επιστήμονες)  τον Ντώκινς μετά την έκδοση της «Περί Θεού αυταπάτης»(2005): «Ντώκινς ο δογματιστής».  Παραχαράσσεται με απίθανο, αλλά τον χαρακτηριστικά παγανοφασιστικό, κουτοπόνηρο τρόπο γνωστών εντύπων, ενεργών ή κλειστών πλέον, ακόμη και το «Συνοδικό της Ορθοδοξίας» που κατά την στήλη λέει, ότι αναθεματίζονται όλοι όσοι διεξέρχονται τα ελληνικά μαθήματα, ενώ το κείμενο βέβαια λέει αμέσως παρακάτω: «…και ως αλήθεσι πιστεύουσι»!!!!!

Πράγματι,  εξαίρετη συνέχεια των περί λογοτεχνίας άρθρων του Ζαχαριάδη για τον Κωστή Παλαμά, όπου ανακάλυπτε βάσει μερικών στίχων του, ότι κατηγορεί τους σκοταδιστές καλογερους(αυτοί οι καλόγεροι-αντιγραφείς των αρχαιοελληνικών κειμένων,συν τοις άλλοις) που ήταν κατά της γνώσης κλπ….! Βέβαια, ο μακαρίτης δεν είχε δη(…) ποτέ τους περίφημους στίχους του Δωδεκάλογου του γύφτου, π.χ.,  που έλεγαν «Έρμη,σκλάβα, πικρή Ρωμηοσύνη,[….]Κάψε το έργο του άθεου που τό’χει/Σατανάς φυσημένο/προ του πέσει στο πλάνο του βρόχι/ό,τι μένει σου αγνό και παρθένο», μέσα από  άπειρα παραδείγματα σχετικά… Σίγουρα, κι ο Παλαμάς θρησκόληπτος ήταν.  Κρίμα για την μη-επισήμανση.

Βέβαια, όλα αυτά που διέπραξαν οι υποτιθέμενοι εκπρόσωποι του «Κομμουνισμού» και του Σοσιαλισμού είναι ο τέλειος αντικομμουνισμός και αντισοσιαλισμός. Ήταν όντως ένας «τιμωρητικός» «κανόνας του Θεού» (π. Τύχων) για τα απίθανα αμαρτήματα της οικείας «Εκκλησίας» και για την σκανδαλώδη και φρικτή αδιαφορία για την κοινωνική δικαιοσύνη…! Τα κατάφεραν, όμως, να σπιλώσουν όλες αυτές τις ευγενείς ιδέες, σχεδόν ανεπανόρθωτα. Όπως και τα αστοχριστιανικά υποζύγια και αθύρματα του εξ ορισμού και έμπρακτα άθεου καπιταλισμού ακριβώς κατάφεραν ως άλλοι χοίροι να λερώσουν το μαργαριτάρι της Πίστης που έχουμε σε «οστράκινα σκεύη»– για να δανειστώ την εικόνα του Αγ. Ν. Βελιμίροβιτς και σχετικές για το θέμα φράσεις του.

Πράγματι, είναι αφορμή δοξασμού του όντως Θεού, ότι αυτοί που κατέκριναν με τον δριμύτερο τρόπο τα εγκλήματα αυτά της Χριστιανικής πλευράς ήσαν οι Ντοστογιέφσκι, Κομιακώφ, Σολοβιόφ και άλλοι απόλυτα Χριστιανοί Ορθ. γίγαντες του πνεύματος, φιλόσοφοι, λογοτέχνες κτλ.. Ο Ντοστογιέφσκι, αναφέρει ο Μπερντιάγεφ, το δείχνει τούτο  λέγων, ότι η Εκκλησία έχει κτυπηθή από παράλυση, που δυστυχώς δεν έσωσαν ούτε οι μεγάλοι «γέροντες», startzi, των μεγάλων μοναστικών κέντρων της Όπτινα, Σάρωφ, κτλ………….

Αυτό δεν είναι παρά ένα πρώτο μικρό σχόλιο, λοιπόν, και υποσχόμαστε να επανέλθουμε οσονούπω… 🙂

Advertisements

Ετικέτες: , , , , , , , , , , , , , , , ,

6 Σχόλια to “Σχόλιο για τα 20 χρόνια μετά την πτώση του καθεστώτος των υλιστών καπήλων του σοσιαλισμού……”

  1. Misha Says:

    Στη Ρωσία συνέβη αυτό που, δυστυχώς , δεν θέλουμε να παραδεχτούμε οι θρησκευόμενοι :
    Η εκκλησιαστική διοίκηση ταυτίστηκε πλήρως με το φεουδαρχικό τσαρικό καθεστώς , λειτούργησε σαν αμορτισέρ της κρατικής εξουσίας απέναντι στις φωνές των καταπιεσμένων κι έδωσε-σε ένα σημαντικό βαθμό- θεολογικόμορφο άλλοθι στην καταπίεση της άρχουσας τάξης.
    Κατόπιν προέκυψε η δίκαιη αγανάκτηση των καταπιεσμένων κολλίγων που πέθαιναν της πείνας και έβλεπαν τους κάθε λογής Ρασπούτιν να γλεντοκοπούν με τις κυρίες της τσαρικής αυλής.
    Είναι και σήμερα αδιανόητο ,ενώ μεγάλα τμήματα των ορθοδόξων πένονται, οι ιεράρχες μας να κυκλοφορούν ντυμένοι σαν αυτοκράτορες παλιάς κοπής, γεμάτοι χρυσάφια,πολύτιμους λίθους και βαρύτιμα σμάλτα και μάλιστα να θεωρούν αυτόν τον καρναβαλισμό σαν αναφαίρετο στοιχείο της ορθόδοξης παράδοσης.
    Φίλτατε Φιλαλήθη, σκέπτομαι το εξής:
    Ακόμα κι αν κάποιος θεωρεί τον εαυτό του σκληρό άθεο, είναι παντελώς αδύνατο να μη μαλακώσει (έστω κι αν δεν το δείξει) μπροστά στην παρακλητική παρουσία ενός στάρετς (Παϊσίου,Πορφυρίου,Ιακώβου κλπ).

    Αυτοί ,δλδ οι άγιοι, είναι και η μόνη χειροπιαστή και αμάχητη απόδειξη ύπαρξης του Θεού στον κόσμο.

  2. philalethe00 Says:

    Αδ. μου Misha,
    ευχαριστούμεν σοι για την επίσκεψιν. 🙂
    Δεύτερον δε, πολύ όμορφα και σωστά όσα γράφεις!
    Ας τα δούμε ένα -ένα:
    1)Η εκκλησιαστική διοίκηση όντως ταυτίστηκε δουλικότατα πολύ πριν την εποχή, ίσως, του Μεγάλου Πέτρου με την εξουσία. Πόσο δύσκολο είναι να βάλης την προσωπικότητα πάνω από την ζωή σου και την βολή σου… Και όμως αυτό σημαίνει να προσπαθής να είσαι Χριστιανός…… Ορθοδοξία ή θάνατος, που λένε και οι «ζηλωτές» μας του Όρους που κυνηγάει το Κράτος και τα μάλλον-όχι-τόσο φιλόχριστα «όργανα της τάξης»-αταξίας του. Ο Πομπιεντόνοτσεφ, ο διοικητικός επίτροπος, ιδιαίτερα, υπήρξε τόσο απείρως αντιδραστικός κοινωνικοπολιτικά, και νεωτεριστής εκκλησιαστικά που κατάφερε πάρα πολλά σε αυτήν την κατεύθυνση. Και αυτό παρά το ότι αγαπούσε πάρα πολύ τα μικρά παιδιά και πιο συγκεκριμένα την μικρούλα τότε Οσία Μαρία Σκομπτσόβα και ήταν γλυκύς κτλ.
    2)Πράγματι, οι κολλίγοι επαναστάτησαν δικαίως ενάντια σε όλα αυτά. Και είχε προηγηθή αυτό που λέει ο πατέρας Γρηγόριος Πετρώφ σε εκείνο την μπροσούρα από εκδ. Μήνυμα «Η απολογία του Πετρώφ», ότι δηλαδή το 1905, όταν οι φτωχοί άνθρωποι ξεσηκώθηκαν με τις εικόνες τις εκκλησιαστικές και τις εικόνες του Τσάρου να διεκδικήσουν ένα στοιχειώδες μέρος των δικαίων τους, ο Τσάρος τότε έστειλε …να αιματοκυλήσουν την διαδήλωσι…….!!! Ο δε αιρετικός ανοικτά Ρασπούτιν, λέει ο Μπ., ήταν το τελειωτικό κτύπημα που έκανε την τσαρική εξουσία να σαπίση τελείως και να χάση και τους πιο συντηρητικούς της υποστηρικτές. Έτσι επεκράτησαν οι μειοψηφούντες μπολσεβίκοι της βίας του σοσιαλδημοκρατικού κόμματος με επικεφαλής τον Ουλιάνωφ-Λένιν. Σκληρός κανόνας, αλλά αυτός επελέγη από τους ανθρώπους………..
    3)Συμφωνώ απόλυτα σχετικά με τους πολυχρονεμένους, όπως κοροΐδευε και ο μέγιστος Κόντογλου, δεσποτάδες μας(λόγω του «εις πολλά έτη, Δέσποτα», που βέβαια έχει άλλην έννοια). 🙂

    Αδελφέ, πρέπει πάρα πολλά πράγματα να αλλάξουν ή να αλλάξουν ριζικά. Από παληά, άνθρωποι όπως ο Ν. Ψαρουδάκης και όλοι οι αδελφοί της Χριστιανικής και της Χ.Δ., πάλευαν για τον ιεροκανονικό «Δημοκρατικό καταστατικό χάρτη» και ιερείς όπως ο πατέρας Τιμόθεος Κιλίφης και ο πατέρας Ευάγγελος Σκορδάς που μας άφησε γραπτό έργο, αν και εκοιμήθη τελευταίως, και που βέβαια κυνηγήθηκε αναισχύντως από αναξίως φερόμενο Δεσποτοκράτη……..!!!!! Δεν καταλαβαίνουν ορισμένοι, ότι θα τους πάρη όλους η «μπάλα» με τις (συγκεκριμένες) αμαρτίες τους και όντως θα επαληθευτή ο λόγος του Κυρίου για τους σκανδαλοποιούς και την μυλόπετρα………

    4)Τέλος, όντως :

    Αυτοί ,δλδ οι άγιοι, είναι και η μόνη χειροπιαστή και αμάχητη απόδειξη ύπαρξης του Θεού στον κόσμο.

    Έχουν αλλάξη άνθρωποι μέσα σε μερικές στιγμές, αδελφέ… Εάν έχης έστω και λίγο το ανθρώπινο γνώρισμα του να ζητάς ό,τι θα πληρώση το υπαρξιακό κενό που λανθάνει μέσα σε όλες τις ηδονές σαρκικού τύπου, τότε δεν μπορεί παρά να κατανυχθής…

    Ελπίζω, ότι κάλυψα κάπως την θεματολογία….. 🙂

  3. cummulus Says:

    Μισ(παχύ φαντάζομαι)α, όταν λές ότι: » οι ιεράρχες μας … κυκλοφορούν ντυμένοι σαν αυτοκράτορες παλιάς κοπής, γεμάτοι χρυσάφια,πολύτιμους λίθους και βαρύτιμα σμάλτα και μάλιστα να θεωρούν αυτόν τον καρναβαλισμό σαν αναφαίρετο στοιχείο της ορθόδοξης παράδοσης.»,θα πρέπει να διεκρινήσουμε ότι αυτό συμβαίνει μόνο κατά την ώρα των ακολουθιών, και μάλιστα όχι πάντοτε, με την έννοια ότι δεν ενδύονται τα χρυσποίκιλτα άμφια σε κάθε ακολουθία που παρίστανται
    Αρα λοιπόν ενοχλείσε όταν είναι μ ΄αυτόν τον τρόπο ενδεδυμένοι σε κάποιες ακολουθίες. Κατά συνέπεια, δεν «….κυκλοφορούν…» στον δρόμο σαν » αυτοκράτορες» όπως λές.
    Από την άλλη δεν κατάλαβα καλά τι εννοείς ως «καρναβαλισμό» Τα άμφια σαν άμφια, (σάκκος.ωμοφόριο, μίτρα κλπ) ή τα πετράδια που ράβουν επάνω;

  4. Misha Says:

    @cummulus

    Ο μακαριστός μητρ.Κοζάνης Διονύσιος, στο υπόμνημά του «Περί Θείας Λειτουργίας» προς όλους τους επισκόπους της Εκκλησίας της Ελλάδος (10-8-1985) γράφει: «Η εποχή δεν σηκώνει προκλήσεις. Οι άνθρωποι κουράστηκαν και δεν έχουν πια εμπιστοσύνη στις φανταχτερές και πλούσιες εμφανίσεις. Η ιερατική, λοιπόν, αμφίεση και μάλιστα των επισκόπων, πρέπει να απαλλαγεί από το φόρτο της βυζαντινής βασιλικής μεγαλοπρέπειας και πολυτέλειας… Όλα αυτά δεν προσθέτουν τίποτε στη Θεία Λατρεία, αλλά αντίθετα πάρα πολύ ζημιώνουν, γιατί πάντα ο εξωτερικός όγκος είναι σε βάρος της ουσίας…».

    Ο Μητροπολίτη Ναυπάκτου π. Ιερόθεος σε επιστολή του στην Ι. Σύνοδο, προτείνει, οι Μητροπολίτες στις επαρχίες τους να έχουν τη διακριτική ευχέρεια να λειτουργούν σε κάποιες περιπτώσεις με πολυσταύριο φελόνι, άνευ μίτρας και πατερίτσας. Αλλά και στα αρχιερατικά συλλείτουργα, μίτρα να φορά μόνον ο πρώτος, καθώς και στις χειροτονίες αρχιερέων να λειτουργούν μόνο 12 αρχιερείς, για να αποφεύγεται το αντιαισθητικό θέαμα πληθώρας αρχιερέων (Ορθόδοξος Τύπος, 1-5-05)

    Ο π. Γεώργιος Μεταλληνός στο Λειτουργικό Συνέδριο της Θεσσαλονίκης το 2002, μιλώντας για την Παράδοση και την Ανανέωση στη Θεία Λατρεία, είπε: «Το περίεργο όμως είναι ότι δεν ακούονται προτάσεις διορθώσεως των πράγματι αντιπαραδοσιακών και καταφώρως κοσμικών στοιχείων, όπως η σκανδαλώδης πολυτέλεια των ιερών αμφίων, η κατάργηση της αντιαισθητικής επισκοπικής μίτρας κ.ά.» (περιοδικό Θεοδρομία, 2002, 1-3, σ 442)

    Βεβαίως και κυκλοφορούν στους δρόμους οι αρχιερείς μας ενδεδυμένοι την αυτοκρατορική περιβολή των Βυζαντινών ανάκτων, συχνά πυκνά κατά τις λιτανεύσεις ιερών εικόνων και λειψάνων,σε τοπικές και μεγάλες εορτές.

    Λέγει κάτι σχετικό ο π.Γεώργιος Μεταλληνός

    «Μια φορά ήμουνα στο Πειραιά και έκανα μία ομιλία στη μητρόπολη Πειραιώς. Και ανέβηκε μετά ο σεβασμιώτατος -που σέβομαι σαν άνθρωπο και ως ιεράρχη, αν και δεν συμφωνώ με κάποια πράγματα κι ούτε κι εκείνος συμφωνεί με μένα- και παρεπονείτο για τη νεολαία. Ήταν οκτώ μητροπολίτες στο πανηγύρι της Αγίας Τριάδος και κάνανε λιτανεία μετά. Και ήτανε, λέει, οι νέοι στις καφετέριες και δεν σηκώθηκε κανένας. Και μετά πήρα το λόγο και του λέω, «Σεβασμιώτατε, μη παραπονείστε. Διότι κι εγώ που είμαι παπάς, θεολόγος και πανεπιστημιακός, εάν σας έβλεπα τους οκτώ με τις μίτρες, τους σάκκους, τις πατερίτσες, κ.τ.λ., δεν θα σηκωνόμουν κι εγώ, γιατί είναι εξευτελισμός της πίστεως όλα αυτά τα πράγματα».

    Αλλά και ακόμη εντός της Εκκλησίας είναι προκλητική μια τέτοια ενδυμασία. Είναι τραγικό να βλέπεις αρχιερείς να αλλάζουν τέτοιες ενδυμασίες, κόστους δεκάδων εκατομμυρίων μερικές φορές, σαν τα πουκάμισα!! (Κόκκινη για το Πάσχα,Μωβ για τη Μεγάλη Βδομάδα, Πράσινη την άνοιξη, πορτοκαλί το φθινόπωρο κ.ο.κ.)
    Ο Αγ.Ιωάννης ο Χρυσόστομος πούλησε μέχρι και τα μάρμαρα των εκκλησιών για να ταϊσει φτωχούς.Βέβαια σήμερα προέχει να ταϊσουμε τη ματαιοδοξία μας και τα ταπεινά εκκλησάκια μάς φαίνονται πολύ μικρά για να στεγάσουν τη μεγαλωσύνη μας.

  5. Νέες αναρτήσεις στην “Αποικία ορεινών μανιταριών”. « Ιστολογιακόν σημειωματάριον φιλαλήθους/philalethe00 Says:

    […] σημειώσουμε, ότι είναι συνέχεια ενός παληότερου κειμένου μας και που μαζί με αυτό και με τα μέλλοντα να […]

  6. agapi Says:

    ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ+ΑΝΕΛΗΦΘΗ!

    ΘΑ ΣΥΜΦΩΝΗΣΩ ΠΙΟ ΠΟΛΥ ΜΕ ΤΟΝ ΜΙΣΣΣΣΣΑ!!!

    ΚΑΛΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΠΛΕΟΝ
    ΚΑΙ ΜΕ ΚΑΝΕΝΑΝ ΤΡΟΠΟ.

    ΟΥΤΕ ΟΙ ΚΛΗΡΙΚΟΙ/ΡΑΣΟΦΟΡΟΙ
    ΑΛΛΑ ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΜΕΙΣ ΟΙ ΠΙΣΤΟΙ.

    ΑΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΑΠΛΟΙ ΚΑΙ ΤΑΠΕΙΝΟΙ,
    ΣΕ ΟΛΑ ΜΑΣ.
    ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΕΝΔΥΜΑΣΙΕΣ…

    Ο ΚΥΡΙΟΣ ΗΡΘΕ ΑΠΛΟΣ,
    ΦΕΡΟΤΑΝ ΑΠΛΑ,ΜΙΛΟΥΣΕ ΑΠΛΑ,
    ΓΙΑΤΙ ΑΠΛΑ ΑΓΑΠΟΥΣΕ
    ΚΑΙ ΘΥΣΙΑΣΤΗΚΕ
    ΕΤΣΙ ΑΠΛΑ -ΑΠΟ ΑΓΑΠΗ.
    ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ.
    ΔΕΝ ΕΚΑΝΕ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ…

    @ΦΙΛΑΛΗΘΗ ΜΟΥ…έγραψες..
    «Έχουν αλλάξη άνθρωποι μέσα σε μερικές στιγμές, αδελφέ… Εάν έχης έστω και λίγο το ανθρώπινο γνώρισμα του να ζητάς ό,τι θα πληρώση το υπαρξιακό κενό που λανθάνει μέσα σε όλες τις ηδονές σαρκικού τύπου, τότε δεν μπορεί παρά να κατανυχθής…»
    ΜΟΥ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΑΝΤΙΦΑΤΙΚΟ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΙΣ…
    ΠΩΣ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΚΑΤΑΝΥΞΗ ΟΤΑΝ ΕΙΣΑΙ ΚΟΛΛΗΜΕΝΟΣ ΣΤΗ ΣΑΡΚΑ…?
    ΜΗΠΩΣ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑ ΚΑΤΙ?

    ΣΥΓΝΩΜΗ ΠΟΥ ΣΕ ΖΑΛΙΖΩ ΠΑΛΙ ΜΕ ΤΙΣ ΑΠΟΡΙΕΣ ΜΟΥ…

    ΤΟ ΧΑΖΟΝ,…i,me…forgive me,again.,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s


Αρέσει σε %d bloggers: